pöperöt itse

kokki59

Teen itse 8kk ikäisen kasvis-ja liha-kana-ja kalaruuat. Syy on se, että rahaa säästyy ja on ihan vaivatonta heittää ainekset kiehumaan ja soseuttaa, heittää annospusseihin ja pakasteeseen. Vieraille ym valmisruokaa.
Joku väläytti ettei sen takia tee koska teollinen ruoka ei sisällä myrkkyjä mitä omatekonen saattaa sisältää? Kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta, jos suomalaisista aineksista tekee ja huolella pesee ja keittää niin eiköhän se ole parasta ja puhtainta ja luontaisinta ruokaa lapselle. Tuolla logiikalla aikuistenkin pitäisi syödä kaupan valmisruokia.
Esikoiselle ostin kaikki kaupasta, koska olin laiska. Nyt kun menot ovat usemman lapsen myötä kasvaneet niin on pakko miettiä mihin sitä euroa lyö. Kaupan puuroja ostan, koska poika ei suostu omatekosta syömään vaikka kuinka sosutan ja teen sopivan notkeaa ja hedelmää sekaan :(

15

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :D hyväne aika..

kuule onneksi olkoon vaa ku teet ite ruuat.. pitikö tulla oikee tänne palstalle kertomaa kui säästää rahhaa :D hahha.. taidat hakea tuolla kirjoituksella jotain hyväksyntää ja kehuja tuosta asiasta..

• samaa aikova

Ihan fiksulta kuulostaa. Aion itsekin tehdä lapselle ruoat itse, koska ei meillä aikuisetkaan syö eineksiä tai purkkiruokia, vaan puhtaista aineksista (mieluiten luomu) valmistettua kotiruokaa. Miksi ihmeessä syöttäisin sitten lapselle valmisruokia? Jokainen tekee tavallaan, tuskinpa itse tehty ruoka nyt sen huonompi vaihtoehdot on, kuin purkkiruoka.

• ....

Eikai se pentu syö, jos luovutat ja syötät sitä kaupan mössöä. Sellaset pois vaan ja omatekemää kehiin, jos ei kelpaa, olkoon ilman.

• Kannatan !! Minäkin aioin tehdä ruokaa niin paljon itse kuin mahdollista. Oikein sormet syyhyy päästä jo pakastamaan vaikka vauva on vasta 3kk eikä ole maistellut sitä ensimmäistäkään lusikallista vielä :DD

Rahaa säästyy ja vauva oppii syömään ns yksinkertaisempiakin makuja :D

• setq

Täällä kanssa. Marjasosetta olen purkin kaksi ostanut, muuten tehnyt kaiken itse. Säästyy kyllä rahat ja kerralla voi tehdä isoja annoksia ja pakastaa :)

• -mimpsosa_

Sama täällä,väänsin pöperöt itse lapselle. Tosin jossain vaiheessa annoin myös purkkiruokaa,että lapsi tottuu. Olen myös tarjonnut "äitien tekemiä" laatikoita,mutta vältän kaikkea ulkolaista ja Nestlen tuotteita eettisistä syistä. Tsemppiä ja jaksamista kokkailuun ;) PS olen myös suuri lähi-ja luomuruoan ystävä.

• jhgfkjg

Minä taas, laiskuuden ruumiillistuma, en ole yhtään soseruokaa vääntänyt tai syöttänyt. Lapsi on saanut kiinteän ruokansa alusta pitäen sopivina paloina nenän eteen (ja 1-2kk kuluttua perheen yhteisenä ruokana), ja hyvin on maistunut ihan omin käsin. Olen myös kotiruoan kannattaja!

Kaupan soseet on varmasti ravitsemuksellisesti ihan helpo apetta ja monipuolisiakin kaiken lisäksi, mutta kaikki ne maistuu sille samalle sakeutustärkkelykselle ja on erittäin miedosti maustettuja. Kun vauva saa kotiruokaa(kin) niin tottuu monipuolisempaan makumaailmaan ja vaihtelevampiin koostumuksiin (olettaen ettei kotiruoka ole aina sitä pottumuusia jauhelihalla).

• 19+7

Minä olin ihan järkyttynyt, kun tajusin, kuin moni ei tee itse vauvanruokaa! Olin aatellu että kaikki tekee! :D

Itse olen saanut kummaksuvia katseita ystäviltä, kun teen itse vauvanruuat..
      Toki itsekin käytän silloin tällöin valmista, lähinnä hedelmäsosetta, koska niitä on niin monipuolisesti tarjolla.

• 12+16

Talvella vitamiinit vähissä kellarijuureksissa,jos vielä keität hieman liian pitkään,jäähdytät hitaasti,pakastat ja taas sulatat vitamiinit aika vähissä.Paras olisi käyttää pakastevihanneksia tai marjoja ja sulattaa varoen mikrossa sekä tarjota heti.

• ((()))

Tein just kolmenlaista sosetta kolmessa eri kattilassa 7-kuiselle, nopeesti tuli ja maistuu sekä tuoksuu paaaaljon paremmalta ku ne kaupan soseet. Niitäkin meillä tosin syödään, mutta ei kotona vaan aina reissussa/kylässä. Musta on ihan hyvä, että nekin vauvalle kelpaa, koska on aika hankala esim. kesällä kuskata mukana omatekemää ruokaa. Mä oon ainakin aika säikky pilaantumisen kanssa. Mutta siis ehdottomasti kotona syödään kotiruokaa! :) Isompi lapsi (4-vuotias) syö kyllä joskus eineksiäkin, mut pääasiassa itse tehtyä hänkin. En ole siis ehdoton tossa asiassa, musta semmonen kultainen keskitie on hyvä. Ja en muuten viitsisi kyllä edes raahata niitä purkkeja kaupasta ihan tolkuttomia määriä...

• Rennosti vain :)

Sain joululahjaksi höyrykattilan, koska haluan tehdä siinä pojalleni ruokaa. Olen ymmärtänyt, että näin vitamiinit pysyvät paremmin ruoka-aineissa. Pyrin tekemään itse ruuat hänelle, koska on hyvä että lapsi maistaa aitoja makuja. Olen ymmärtänyt että tämä edesauttaa lapsen maku-aistia kun hänelle se kunnolla kehittyy. MUTTA en ota tästä paineita eli ollaan myös annettu kaupan soseita sekä hedelmäsoseita. Homman nimi on se, että meillä syödään kaupan valmisruokia ehkä kerran viikossa jos sitäkään joten miksi antaisin omalle lapselleni valmisruokia päivittäin. Mutta kuten sanoin ei paineita ja rennoin mielin, ei stressiä.. vai mitä :)

• tammikuu83

pitääkö ite tekemiin soseisiin laittaa ruoka öljyä vai mistä se saa rasvan esim porkkanasta???

• 13+19

Kannattaa laittaa pikkuisen öljyä.Porkkanassa on rasvaliukoisia vitamiineja ja ne imeytyvät paremmin aikuisellakin pienen öljylisän kanssa.

• tammikuu83

toisaalta kyllä sekoita joukkoon maidonkorviketta ja siinähän on rasvaa???

• vielä laiskempi

Vielä helpommalla tosiaan pääsee sormiruokaillen. Kahdelle viimeiselle lapselle en ole ostanut yhtään purkkia, mutten myöskään tehnyt kertaakaan sosetta. Sopivina paloina vaan ruoka vauvan eteen, siitä se lähtee. Nyt 9-kuisena vauva syökin pääosin samaa ruokaa kuin muu perhe, toki ilman maitoa ja suolaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      58
      3611
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3486
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2801
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1409
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe