Hei, opettajan virkaan valitun tulee esittää lain 504/2002 mukainen rikosrekisteriote. Näkyykö tuosta rikosrekisteriotteesta _kaikki_ mahdolliset sakot ja rikokset (pois lukien parkkisakot) vai vain sellaiset jotka liittyvät lasten ja nuorten kanssa tehtävään työhön (eli ettei ole esim. tehnyt väkivaltaa tai käyttänyt lapsia hyväksi)?
Kiitos tiedosta!
Rikosrekisteriotteesta
5
777
Vastaukset
- suhnuraZ
Rikosrekisteriotteen todellinen tarkoitus on se, että sillä voidaan laittaa mahdolliselle kantelevalle huoltajalle "jauhot suuhun" ja todeta, että viranomainen on oikeassa ja että asia "ei anna aihetta jatkotoimenpiteille". Hanki vaan se rikosrekisteriote, sinähän olet erittäin hyvä ja täydellinen ja ei sinulta mitään puutu, paitsi ehkä se eläkevirka, mutta sen voit pekkaroida itsellesi myöhemminkin.
- Outoja manselaisia
Tampereella vaaditaan rikosrekisteriote jo kättelyssä, eli ote oltava hankittuna vaikkei tietoakaan työpaikasta. Opesijaisuuksia on siellä tarjolla muutoinkin nihkeästi, ja monelle 13 euroa kahdesti vuodessa on kohtuuton summa. Onko tämä laillistakaan? Oikeusrekisterikeskuksen ohjeiden mukaan ote annetaan vain yli kolme kuukautta kestävää työ- tai virkasuhdetta varten, mutta Tampereella tätä sovelletaan siten että ote on oltava esitettynä jotta saisi edes parin päivän sijaisuuden.
- opettajaaa
"Tampereella vaaditaan rikosrekisteriote jo kättelyssä, eli ote oltava hankittuna vaikkei tietoakaan työpaikasta."
Miten tämä on mahdollista, koska oikeusrekisterikeskus ei kirjoita rikosrekisteriotetta ilman, että se kohdistetaan johonkin paikkaan?
nim. kerran hakenut kohteella "helsingin kaupungin opetusvirasto" ja pyysivät tarkennus mitä koulua koskee- Ope Treelta
Näin se vaan menee. Tamperelaisilla on tässäkin oma lakinsa, ohittaa Oikeusrekisterikeskuksen suosituksen:
http://www.tampere.fi/tyo/sijaisrekrytointi/ohjeita.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003840Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513130
- 402608
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231976
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351705