Palstalla on jatkuvasti ja toistamiseen syyllistytty loukkauksiin, joita ei suurin surminkaan saa hyväksyä. Mikä sitten rangaistukseksi? Hyvä kun kysytte! Olen aina "pännä sojossa" palvelemassa. Kun kyseessä ovat yleisimmin, ellei aina, nuo koiraspuoliset kirjoittajat, on rangaistus kuin itsestäänselviö. Se on "niistä hirteen" ja heti kun aihetta on. Varmaan tiedätte. että kipeetä tekee ja henkikin voi lähteä.
Palstalaisten mielipiteitä kuitenkin kysyn
Pannaan palsta kuntoon!
46
192
Vastaukset
- op.
Kävin kuukausia sitten viimeksi palstalla, silloinkin olit huolisassi palstan tilasta.
Pitääpä lukea mitä nyt on pielesssä. - vain.minä
Ai, kysyt kuitenkin? :))
Palsta on kuin yhteisvoimin tehty tilkkutäkki. Kukin omin näpein tekee parhaansa, halutessaan.
Kukaan ei voi ottaa toisen neulaa ja tilkkua ruudun takaa, parantaakseen toisten teelmiä. Naisena helppoa ottaa esimerkki käsitöistä.
Miksei keskitytä kirjoittamaan asiallisesti, nyt ja tässä?
Tässä elämässä, voi vain itse itselleen mitään.
Kannattaa ottaa palsta vain ajanviettona, elämä on tuolla, jossain, muualla.
Minä olen viihtynyt tämän pienen täällä vietetyn aikani vallan mainiosti.
Riita vaatii aina ainakin kaksi osapuolta, kenenkään siihen ei kai kannata alentua?
Kiitos aloittajalle runsaista aloituksista!
Niillä palsta piristyy.
Itse kuvittelisin loukkaajan saavan suurimman rangaistuksen itseinhostaan? Vähemmän olen minäkin palstaa seurannut parina päivänä. Luen niin mielenkiintoista kirjaa David Richo*n
*Miten olla aikuinen ihmissuhteissa* Se on monella tapaa ajatuksia herättävä, joten en ole tietoinen mistään loukkauksista. Itse olen saanut olla nyt rauhassa, mutta olen yhä samaa mieltä kuin tehdessäni aloitteen
*Palsta ystävällisten tunteiden herättäjänä* Mukavaa illanjatkoa toivotan, ja hyvää mieltä niin lukijoille kuin kirjoittajillekin!- voi olla joskus sama
a mieltäki.
Ei kannata sekkaantua kenekään mielipiteseen, viisainta vain lukea ja ihmetellä!- juakko 12
mitä tää on menny aika ihmeelliseks ennen voi jutella nyt en tiiä
- Hyvä.Sinä.ja.Minä
juakko 12 kirjoitti:
mitä tää on menny aika ihmeelliseks ennen voi jutella nyt en tiiä
Kuka täällä on saanut oikeuden kieltää muilta juttelun?
Ei yhtään kukaan.
Kaikki olemme yhdenvertaisia.
- anomyyni nickitön
Niin minäkin!
- jukko12
jaa en tiiä
- he
Jos helpottaa niin saa höpöttää,mutta ei haukkua toisia., arvostelua
höpötyksiä ei nimillä ettei tule paha mieli. Kerro vaikka mikä paras ominaisuus
vastakkaisella sukupuolella....- Heteromies*
Emätin!
- hienoa ruune
Nyt palsta kuntoon, tuhmat hiiteen, laita luettelo ruune ketkä saa jäädä!!!!
- kuk ties
Helpompi on sanoa kuka pois? Vain tuh.nik.!
- Palsta.lainen
Palsta on jo kuohittu, kaikki tervävät kirjoittajat muualla. Joka toinen päivä ilmestyy samalta tällainen kuohimis uhkaus, sitä muutama mummo säestää.
Pitää sanoa että kahvipirtissä on fiksuimmat nykyjään.- .
Mummottele ihan itseäsi isseksesi, minä en ole mummo, eikä minusta mummoa tule.
Mummo on kunniamaininta, jota ei sinulla, eikä kellään muullakaan ole oikeutta halventaa.
- katleija
Tuollainen aloitus aloittaa riitelemiseen,puhettakaan palstan paranemisesta. Huono keino. Kyynisyys auttaa.
-ei välitä
-jos välittää,tee ilmoitus ylläpidolle
-noteera vain ne jotka sinua kiinnostavat
-palsta ei millään mahtikäskyllä muutu
-muita en voi muuttaa,enkä itseänikään.
Ruunelta löytyy uskomaton määrä sinnikkyyttä saada palsta mieleisekseen, moni olisi jo luovuttanut. Luulisi ottavan mielen päälle jo.
Yritetään koittaa.On todettu, että yritys muuttaa toista ihmistä vie kaksinkertaisen määrän omaa energiaa, eikä onnistu sittenkään.
On olemassa vapaus valita, miten suhtaudumme kanssaihmisiin. Kukin luonteensa mukaisesti, eikä sen muuttaminen ole mahdollista.
Useimmiten syntyy huvittaviakin tilanteita kun pinna palaa, jälkeenpäin saa nauraa itselleen jos toisillekin,--- elämää se vain on.
Turhat kiukuttelut voi ohittaa, väärinkäsityksiltäkään ei voi välttyä, mutta kannattaa säästää energiansa viihtyvyyttä lisäävään toimintaan, niin palstalla kuin reaalielämässä.- Terävöittäjä
Asiaa haastat. Mitähän vartija /neuvoja/bestwisser tekisikään, jos me kaikki ruodussa pysyisimme. Tylsistyisi hän.
- hyvä katleija
nämä muut ruunen mummot senkun hymistelee, vaikka palstan pahin hajottaja on itse ruuneperi ainaisilla ajojahdeillaan.
- Katleija
VAAN, mitä olisi palsta ilman Ruuneperiämme. Minä olen kylläkin Ruuneperin ystävä ja voin sanoa hänelle mitä sylki suuhun tuo.
Silti en aina osaa erottaa puhuuko hän tosissaan tosi tosikkomaisesti vai onko se hänen huumoriaan. Olen oppinut että Ruuneperilla on ihan oma huumorinsa, jota hän käyttää provosoidakseen kanssakinastelijoitaan/pähkäilijöitään/ystäviään ja vihamiehiään liittymään aloituksensa jatkokäsittelyyn.
Ruuneperi puhkuu ikäänkuin "pyhää vihaa" välillä, mutta sitten taas aurinko paistaa hänen risukasaansa, koska Luoja antaa aurinkonsa todellakin paistaa kaikille katsomatta henkilöön.
Ei Ruuneperi aina vihainen ole,senkin olemme huomaneet, mieli vaan vaihtuu kovin äkkiä.
(mahtaako tämä jo riittää minun osaltani)
- Katleija
Nyt kunnon Ruuneperimme on loukkausten tekijöille rangaistuksen keksinyt ja kainosti sanonut että miehet "niistä" hirtettäisi.
Yritän nyt pysyä aloituksen aiheessa ja kertoa mielipiteeni tuosta rangaistuksesta.
Mikä ettei, kannatetaan, mutta oletko varma ettei joukossa ole ainoatakaan hameväen edustajaa, mistäs sen tiedät. Mistäs hänet hirttäisit.
Nyt kun otamme tuomiovallan käsiimme, niin sitten on vielä se toimeenpanopuoli, mites se järjestettäisi. Jonkimoinen inkvisiittorin virka pitää perustaa.
;-( ))))))))- Inkvisitio on kris-
tinuskoon kuulunut ennenkin, siitä on Kidutusmuseo kertomassa nykyisinkin tuolla etelässä.
- uho ja tuho
Kyllä nämä Ruunaperin uhoilut ja rangastus vaatimukset on syytä jättää omaan arvoonsa, jos oikein ymmärsin on hän jossain yhteydessä antanut jopa tappo tuomion toiselle palstalaiselle. Kysymyksessä on kuitenkin yksin asuva sairas vanha mies jolta puuttuu tavallisen ihmisen sosiaaliset kontaktit, elävä elämä, ystävine ja tuttuineen.
- mummo vaan
Sairaana minäkin häntä pidän. On minua nimitellyt loukkaavasti ja miksi?
- minä tiedän
Turhaa ja ilkeämielistä panettelua! Ruuneperi on suosittu henkilö, käy pelaamassa korttia ystäviensä kanssa ja monia tanssituttujakin hänellä on vuosikymmenten takaa.
Palstaystäviäkin on monia joita on tavannut, joten keksittyä tarinaa levittelet! - uho ja tuho
Nänhän Ruunaperi esittää täälläkin ranagaistukseski palstalaisille, rangaistusta jossa voi jopa palstalaisen henki mennä. Sairasta puuhaa.
Kun kyseessä ovat yleisimmin, ellei aina, nuo koiraspuoliset kirjoittajat, on rangaistus kuin itsestäänselviö. Se on "niistä hirteen" ja heti kun aihetta on. Varmaan tiedätte. että kipeetä tekee ja henkikin voi lähteä.
Taitaa olla Ruunaperin omaa tekstiä tuo " minä tiedän" - tympeää
Ihan selvää riidan haastamista vetää esiin vanhoja juttuja, jossa Ruuneperin henkeä ensin uhattiin!
Tyypillinen esimerkki riidan kylväjästä, joita juuri ketjussa haluttiin välttää!
Mutta tulithan taas esiin!- 321/2
Ei täälä ole muut riitaa haastamassa kuin puska jänis "tympeää" tokihan täällä voi muillakin olla mielipiteitä palstasta kuin Ruunaperillä. Kuvitteleekö tämä Ruuna,että hirtto ja tappo uhkauksensa tehoaa muihin palstalaisiin.
Mikä ihmeen sääntöjen tekijä Ruuna luulee olevansa. Alma media tämän palstan omistaa ja määrää säännöt ei Ruunaperi. - Sen pituinen SE
321/2 kirjoitti:
Ei täälä ole muut riitaa haastamassa kuin puska jänis "tympeää" tokihan täällä voi muillakin olla mielipiteitä palstasta kuin Ruunaperillä. Kuvitteleekö tämä Ruuna,että hirtto ja tappo uhkauksensa tehoaa muihin palstalaisiin.
Mikä ihmeen sääntöjen tekijä Ruuna luulee olevansa. Alma media tämän palstan omistaa ja määrää säännöt ei Ruunaperi.Ruunalta on viety vehkeet ja sitä potuttaa, siinäpä se.
- Kyllä on
Sen pituinen SE kirjoitti:
Ruunalta on viety vehkeet ja sitä potuttaa, siinäpä se.
aina sama teema, aina tällaista!! Ettekö ikinä väsy keskinäiseen riitelyynne??
Ottakaa jokin asia ulkopuolelta, vaikkapa yhteiskunnallinen aihe!
Vanhanahan ihminen kypsyessään laajentaa vastuutaan oman itsensä ulkopuolelle, lapsenlapsiin, yhteiskuntaan, koko maailmaan ja sen tulevaisuuteen! - sama kaiku askelten
Kyllä on kirjoitti:
aina sama teema, aina tällaista!! Ettekö ikinä väsy keskinäiseen riitelyynne??
Ottakaa jokin asia ulkopuolelta, vaikkapa yhteiskunnallinen aihe!
Vanhanahan ihminen kypsyessään laajentaa vastuutaan oman itsensä ulkopuolelle, lapsenlapsiin, yhteiskuntaan, koko maailmaan ja sen tulevaisuuteen!mikäs tässä tämähän on hauskaa luettavaa. Päin vastoin kun tumpeloiden kannan otot kielipolitiikkaan, kuin varsinaiseen politikkaankin,
- Ruotsittaja-riitelij
sama kaiku askelten kirjoitti:
mikäs tässä tämähän on hauskaa luettavaa. Päin vastoin kun tumpeloiden kannan otot kielipolitiikkaan, kuin varsinaiseen politikkaankin,
ä se siinä ! ''Palvelevatko'' suomenkieliset sinnuu liian vähän vai??
- utelijas
mitä sääntoä on ruunaperi vaatinut
- he
Tälää systeemillä saadaan palstasta värikäs,kun kaikenkarvasta on porukka.
ei me voida entiset duunarit fiksuja kirjoitellakaan. Uskoisin meille nämä
tälläist turina ketjut on tarkoitettu,ettei kaikkiin tuli dementia, saa purkautua.......Eivät nämä viestit kenenkään fiksuutta paranna.
Ainoa mitä avauksessani esitin, oli, että pannaan palsta kuntoon. Tarkoitin sisällön kunnostusta ja hyvää käyttäytymistä.
En esittänyt mitään ketään vastaan, ainoastaan toivoin parannusta.
Hyvää kirjoittamista!
t. Ruuneperi
- häpee heta !
Duunarit ja entiset duunarit on tärkeetä porukkaa, fiksumpia kuin monet papereita kääntelevät virkamiehet, nykyisinhän ne tietokoneita runkkaavat. Eipä paljon fiksuutta ole välttämättä poliittisilla virkanimityksillä.
Mistäs muuten tiedät, mitä ammatteja ja koulutuksiakirjottajilla on ollut ? Fiksut ei niistä paljon huutele eikä elvistele. Kaikki rehellinen työ on kunnioitettavaa. Fiksuus ja tyhmyys liittyy ihan muuhun.- Häppeehän sinäkin!
Oman fiksuudenpuutteesi paljastit.
- taas tuo
Häppeehän sinäkin! kirjoitti:
Oman fiksuudenpuutteesi paljastit.
palstan päivystäjä puolustelee toisten mollaajia. Omapahan on häppees.
- utelijas
oks ruunaki duunari
- åpäkn v
Kyllä onkin keskustelua!
- Vara-aivo
Samaa keskustelua ja kissanhännän vetoa on myös elävässä elämässä, tarkoitan hoitokoteja.
Jos siellä istahtaa jonkun tuntenattoman viereen hetkeksi saa selostusta siitä kuinka tuo vaihtaa peitot, tuo kyttää aina jne...
Ei ole mitään eroa missä 'seurustelee' ikä tekee tehtävänsä.
Eikä täällä kukaan paranna eikä pahenna, se olisi sefun/ylläpidon hommia.
Kukaan ei ole parempi toista, hyvä on hillua anonyyminä, muutamilla olisi järkevää päästä toisten mollaamisista. - Julma luonnekin pal-
jastuu täällä vähitellen, kun seuraa kirjoittelua.
Klikkiytyminen on julman yritys iskeä pahemmin kuin yksinään. - terveisin!
Ruuneperille lähetän tämän laulun:
Kirka " Sä surun pyyhit silmistäni pois"
http://www.youtube.com/watch?v=h5CE4bpU1N0
PS. Kiitos monista hyvistä aloituksista. - 321/3
Terveisin
kyllä monille tämä Ruunaperion kuitenkin kuin punainen vaate. Siedettävä kuitenkin ,kun pakko. Ettet terveisin ole itse Ruunaperi, Hänhän nimen omaa kuuluttaa rekattuja niccejä ja saa vatsapuruja näistä puska nikeistä. - Hän katsoo että vain
hän voi kirjoittaa nikittä tai yhellä tuhannesta nikistää,, mut muijje pittää vain rekatullaa kirjutella.
- aatu69
KIRJOITUSTAITO on loppunut sitten ne älyy vasta lähtee pois. piru on ihmisen sisällä,kun perhe on nytkin tapettu.
- Banaani...
eiköön my vaan banna banaania boskeen.
Tääl on taivas ihan pilves. Eiköön hyö luvanna boutoo.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847