Hei,
minulla on seuraavanlainen tilanne: Jostain syystä vaatteen yms. ovat alkaneet haisemaan pyykinpesun jälkeen ja erilaisten koneenpuhdistus yritysten jälkeen olen päättänyt hankkia ihan uuden koneen.
Nyt mietin, meneekö uusi kone pilalle, eli tarttuuko haju vanhoista vaatteista uuteen koneeseen, jolloin uusi oravanpyörä olisi valmis, mitä luulette?
Pyykkikoneen vaihtaminen
8
255
Vastaukset
- Eikonehaise
Testaa, lämmittääkö koneesi lainkaan vettä? Käynnistä kone 90 asteen ohjelmalla. Koko koneen pitäisi lämmetä pesun aikana. Odota lähelle pesuvaiheen päättymistä. Sulje hana. Pysäytä ohjelma ja mieti, miten pääset tutkimaan veden lämpötilaa.
Jos kone lämmittää vettä, niin 100 %:n varmasti saat sen puhtaaksi parilla 90 asteen pesulla. Ja käytä oikeaa kunnon pesuainetta. Ja tietysti eri ainetta kuin aikaisemmin. - Vaatteetkestävät60+
Ja pese pyykit aina vähintään 60 asteessa.
- Pesukonekorjaaja
Pese ihan kokeeksi vanhalla koneellasi koneellinen haisevaa lakana- ja pyyhepyykkiä max lämpötilassa täyspitkälla ohjelmalla esihuuhteluineen tehokkaimmalla pesuaineella.
Jos vielä haisee, vika on siinä, että aivan se viimeisin huuhteluvesi on jotain ikivanhaa ällöttävää litkua huuhteluainesäiliöstä. Putsaa se.
Tarkista myös, että vesi poistuu koneessasi kaikissa tyhjennysvaiheissa täydellä vauhdilla. - hemppa
Kiitos vastauksista.
Olen pääasiassa käyttänyt joko 60 - tai 90 -asteen pesuohjelmaa.
Ilmeisesti kone kyllä kuumentaa veden, sillä kone/lasiluukku tuntuvat lämpimiltä.
Olen muutenkin pessyt konetta (mm. pesuainelokero on puhdas) ja pesuaineena olen aina käyttänyt hajusteettomia aineita, nykyisin Allegroa.
Yksi mahdollinen ongelma saattaisi olla likainen poistoletku. Mistä muuten tietää, että vesi poistuu tyhjennysvaiheessa täydellä vauhdilla?
Joka tapauksessa olen tilannut uuden koneen, joka on päältä täytettävä, ettei luukun tiivisteisiin jäisi niin helposti vettä.
Kysymys siis kuuluu, eihän noiden haisevien teksttilien haju (eivät haise kovin voimakkaasti) tartu uuteen koneeseen?
Lisäksi mietin jos kytksin poistoletun niin, että se poistaisi veden suoraan lavuaariin, kai tuo on mahdollista? - Näin se on
Ei tartu haju uuteen koneeseen.Voit laittaa poistoletkun suoraan lavuaariin.Tästä tuleekin mieleen: Kai poistoletku nyt kiertää lenkin ylempänä lavuaariliitosta, ettei lavuaarin vesi pääse koneeseen päin?
- Ihanpihallaaaa
Minua ihmetyttää suuresti nuo pesukonemainoksissa olevat täyttömäärät!
Luin tuossa justiinsa kuinka pienen päältä täytettävän ( leveys 40cm) koneen
täyttömäärä on 6kg..Olenkohan ymmärtänyt jotenkin väärin ,kun luulen että tuomax 6kg on kuivaa pyykkiä joka ( pitäisi) mahtua koneeseen...
Siis sehän on esim.melkoisen monta pussilakanaa...???
pesu tulos ei varmaankaan silloin ole paras?
Kertokaapa te jotka tiedätte on täyttömäärä kuivaapyykkiä...
Jos on niin se on kyllä täyttä puppua että menee johonkin pieneen koneeseen sellaisia määriä..- xuratta
Ei ne oo kuin mainoskiloja! Ne on mitattu tietyllä osalla rummun tilavuudesta. Muistaakseni 1/8.
- Ihanpihallaaaaa
Laittakaapas joskus vaatekappale altaaseen puhtaaseen veteen kokeeksi,konepesun jälkeen ... voitte yllättyä kuinka koneen vähällä vedellä pestyt /huuhdellut pyykit jäävät lipuiseksi..
Itse seuraan WC- lattiakaivosta ,johon kone pesuvedet laskee,kuinka vaahtoa tulee vielä viimeisestäkin huuhtelusta..
Laitankin erillisen huuhteluohjelman vielä päälle,silloin vettä on tuplamäärä normi huuhteluihin verrattuna..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862