Tiibetin spanieli

Järkyttynyt

Onko kellään sattunut tällaista Tiibetin spanielin tai muun isosilmäisen / pienikalloisen koiran kanssa ?
Tipsumme loukkasi kannuskynnen telmiessään toisen koiran kanssa. Veimme hänet eläinlääkärille joka poisti kynnen ja sitoi sen ym. Ohjeena että kahden vrk kuluttua kotona avaamme siteet ja vaihdamme sen. Koira huusi kuin päätä olisi viety ym, saimme kuitenkin siteen pois ja huomasin että haava oli yllättävän iso. Taas lähdettiin lääkärille joka sanoi jotakin verentyrehdytysainetta joutuneen paljaalle iholle, joka aiheutti isomman haavan. Kaiken kaikkiaan siteitä vaihdettiin kolme kertaa. Viimeisen kerran lääkäri oli sitä mieltä että vaihdetaan ilman rauhoitusta. Hän piti niin kovin kiinni koirastamme että kun koira rimpuili vastaan, toinen silmä pullistui puoliksi ulos.... ei muuta kuin unten maille ja siirto seuraavalle lääkärille (joka siis koirien silmäspesialisti) Koiran luomi ommeltiin viikoksi kiinni, kolme x päivässä huuhtelu rasvan laitto silmään. Vahvat "huume"kipulääkkeet. Nyt vasta lääkäri sanoi että nämä silmävammakustannukset menevät hänen vakuutuksen piikkiin, mutta jalan hoidosta ei ottanut kuuleviin korviinsakaan, kun yritin kysellä olisiko tästä tullut näin suuri homma jos sitä ainetta ei olisi joutunut paljaalle iholle.
Kommentoikaa mitä mieltä asiasta olette ja onko muilla vastaavia kokemuksia

3

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koettuon....

      Tosi huono tuuri teillä ainakin on ollut :( Paraniko tipsun silmä täysin?

      En tuohon tassuasiaan osaa sanoa oikein mitään, kun ei ole vastaavaa sattunut, eikä kokemusta verentyrehdyttämisaineista tms. ollenkaan. Hoitovirhehän tuo tuntuu olevan.

      Meidänkin tipsulla sattui onnettomuus silmän kanssa, ja se pullahti puoliksi pois, kun tuttu koira näykkäisi tipsua komentaessaan sitä. Sattui näykkäisy todella huonoon kohtaan. Nopeasti päästiin hoitoon ja silmä onneksi parani kokonaan, samoilla hoidoilla kun teilläkin, lisäksi antibioottikuurilla, ja kauluri oli päässä muistaakseni yli 2 viikkoa koska silmäkulmaan jouduttiin ompelemaan pari tikkiä. Ei ollut kiva juttu tuo (kipu oli niin hurja silmässä, että koira meinasi mennä shokkiin), ja tapauksen jälkeen olen kyllä kieltämättä ollut aika varovainen silmän suhteen koiran leikkiessä muiden koirien kanssa ja muissakin tilanteissa, esim. kynsiä leikatessa.

      • järkyttynyt

        Kiitos vastauksestasi, onko teillä ollut jotain ongelmia silmän kanssa, siis näkeekö hyvin ? tai onko vaiva uusinut ? Meillä vasta eilen tämä tapahtui joten vielä ei tiedä miten kaikki päättyy..


      • koettuon....
        järkyttynyt kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, onko teillä ollut jotain ongelmia silmän kanssa, siis näkeekö hyvin ? tai onko vaiva uusinut ? Meillä vasta eilen tämä tapahtui joten vielä ei tiedä miten kaikki päättyy..

        Ei ole ollut jälkeenpäin silmän kanssa mitään ongelmia, käytiin kahteen otteeseen kontrollissa silmälääkärillä, jossa tarkistettiin näkö ja silmänpaineet ym. ja näössä ei ole onneksi mitään vikaa. Alaluomi punoitti vähän tikkien poiston jälkeen, mutta parani kyllä nopeasti. Rankkahan tuo parin viikon hoitojakso oli, kun piti olla jatkuvasti laittamassa yhtä ja toista lääkettä silmään ja suuhun, eikä koira ollut kovin yhteistyöhaluinen. Mutta tapauksesta on nyt yli puoli vuotta, eikä silmä ole sen jälkeen mitenkään oireillut. Unohdettu juttu siis, ja onneksi tipsu suhtautuu muihin koiriin edelleen luottavaisesti eikä saanut tuosta tapauksesta mitään pelkoja:)
        Toivottavasti teilläkin silmän paraneminen etenee hyvin. Toipilaalle vaan paljon rapsutuksia, hellyyttä ja herkkuja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe