mistä martta tarakalle?

ei yli 80km tunnissa

Hakusessa sporttinen vauhdista ja erilaisiin tilaisuuksiin valmiista nuorekkaasta muorista .Mukaan sopii hiukan retkikamaa pieni pärekori ja siihen vaikka lankakerä kutimet.

25

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauhtia,ikää liikaa

Kyllä sitten on kävellen mentävä, ikärajat on jo aikoja ylitetty. Koskaan ei ole lankakerää ja kutimia ollut treffeillä mukana. Ja ajelenkin taas 120 km/h, kun kesärajoitukset tulivat voimaan. Ohi menin, vain suhaus kuului.

• Maria-sisko, 60v.

Martta-sisko ei uskalla tarakalle noin vauhdikkaaseen kyytiin, eikä miesten kyytiin ensinkään. Sitäpaitsi hänellä on paljon puuhaa, joten ei ehtisikään.

Minä voisin tulla. Lähtisin koristeeksi ja saisit esitellä minut vaikka vaki-ystävänä.
      Mitä aiot pakata siihen pärekoriin evääksi?
      Varmista, että kahvi on vahvaa. Suolaisten syötävien lisäksi voisit ottaa mukaan jotain makeaa, esim. rahkapullia ja tosca-leivoksia.

Sovitaanko, että jätät neuletyöt ja kutimet kotiin? Lupaan, että sinulle riittää parempaa tekemistä taukopaikoillakin.

PS: Kai sinulla on varattuna suurikokoinen kypärä, ettei kampaukseni kärsi.

• Maria neito, 60v

PS: Älä unohda kirkasta kuplivaa lähdevettä ja kunnon juomalaseja.
        Laita pullo kauniiseen, itse kutomaasi villasukkaan.
        Kun kastelet sukan, pullo jäähtyy mukavan juotavaksi viimassa matkan aikana.

Koska lähdetään? kysyy kaunis Maria-neito.

• -mopo-ukko-
        Maria neito, 60v kirjoitti:

kaikki toiveesi järjestyy... mu-mutta mitä taukopaikoilla tapahtuu paremman tekemisen merkeissä...? ei sitä kaikkien hurjien mukaan mopo-ukkokaan uskalla lähteä, jos ei tuon enempää kerrota...

• koska vain.
        Maria neito, 60v kirjoitti:

Moon mies enkä mikään marjanpoimija,joten älä sitten kuvittelekkaan että sinulta tukea kyselisin selustaani turvaamaan.

• Maria-neitosi
        -mopo-ukko- kirjoitti:

kaikki toiveesi järjestyy... mu-mutta mitä taukopaikoilla tapahtuu paremman tekemisen merkeissä...? ei sitä kaikkien hurjien mukaan mopo-ukkokaan uskalla lähteä, jos ei tuon enempää kerrota...

No, alkuun joutuisit tietysti kuoriutumaan tiukasta ajoasustasi ja etsimään itsellesi hyvän varpaiden huuhtelupaikan. Sitten voisit ehkä auttaa minuakin riisumaan omani suojapukuni ja tuuletella varpaitasi. Sitten...
        pyytäisin sinua asettumaan mahdollisimman mukavasti selällesi lepäämään, rentoumaan ja sulkemaan silmäsi...

Voi harmi, Martta-sisko tarvitsee apuani keittiössä. Palaan niin pian kuin pääsen. - Odotathan minua?

• sukkahousut kestää
    • ei-kenenkään-muori

Onko sulla liivit? Oletko kova kutomaan? Minä en.
      Onko sulla HD?
      En minä marjanpoimuuseen lähde.

• Ohoh, ihan kuin mulle tehty ilmoitus, - mutta harmi, kun en nyt erinäisistä syistä pääse mukkaasi...huoks..

:)

• Sanos muuta, syvä ja hiukan katkera huokaus pääsee ihan väkisin.

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

Sanos muuta, syvä ja hiukan katkera huokaus pääsee ihan väkisin.

Niin aina...:)) Tottahan te nyt olisitte kilvan menossa...hmmm, päivän eka pyrskähdykset, vastahan mä eilen näytön luuttusin...:/

• meeriamanda kirjoitti:

Niin aina...:)) Tottahan te nyt olisitte kilvan menossa...hmmm, päivän eka pyrskähdykset, vastahan mä eilen näytön luuttusin...:/

Pirren kanssa ollaan aina valmiina, kuin partiopojat pahantekoon.
        Sinähän naurat kohta minuakin enemmän, ja se ei ole vähän.. :)

Samettikukan alkujen lukumäärä on tämän aamun laskujen mukaan 30. Heh.

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

Pirren kanssa ollaan aina valmiina, kuin partiopojat pahantekoon.
        Sinähän naurat kohta minuakin enemmän, ja se ei ole vähän.. :)

Samettikukan alkujen lukumäärä on tämän aamun laskujen mukaan 30. Heh.

Niiv´varmaan...sanoo tamperelainen. Olisikohan jotain kevätvillitystä, minullakin ?

Kävelin aamusella " tiluksillani " ;) ja kyllä sieltä on tulossa Siperian liljoja ja jotain muutakin...juurikin putkahtaneet mullasta etten tunnista. Varsinainen liljapenkki on myös elossa, vaan on useita koloja joita talvehtijat ovat tehneet.

Tupakkaviljelmäni ei mennyt reisille :) vaikka niin eppäilit...

Kerrohan miksi ne samettiruusut ´haisoo´ niin pahalle? Nättejä ne on ja runsaskukkivaisia, eikä kelvannut pupuröntöllekään, orvokit kelpasivat...-tana:(

• meeriamanda kirjoitti:

Niiv´varmaan...sanoo tamperelainen. Olisikohan jotain kevätvillitystä, minullakin ?

Kävelin aamusella " tiluksillani " ;) ja kyllä sieltä on tulossa Siperian liljoja ja jotain muutakin...juurikin putkahtaneet mullasta etten tunnista. Varsinainen liljapenkki on myös elossa, vaan on useita koloja joita talvehtijat ovat tehneet.

Kerrohan miksi ne samettiruusut ´haisoo´ niin pahalle? Nättejä ne on ja runsaskukkivaisia, eikä kelvannut pupuröntöllekään, orvokit kelpasivat...-tana:(

Se puolikas karjalaisuutta sinussa sen tekee, että naurattaa..
        Täällä on lunta vielä niin paljon, ettei kukkapenkkejä edes näy.

Tosi kiva, että viljelmäsi onnistui, enhän mie ny tosissani sitä epäillytkään.
        Samettikukkien haju torjuu ilkeitä hyönteisiä ja muita kasveihin iskeviä vihollisia. Kun niitä istuttaa kasvimaalle sinne tänne ja vaikka tuonnekin, haju karkoittaa nämä lentelevät pikkupedot.
        Joskus kaunis myös haisee.. :)

• olepas varovainen ..
        meeriamanda kirjoitti:

Samttikukkien taimet kelpaavat pupusille ennen kukkimistaan. Noin kävi minulle kerran kun jätin taimet ulos päivällä karaistumaan. Oli vaan tyngät jäljellä kun tulin kotiin.

• meeriamanda
        olepas varovainen .. kirjoitti:

Samttikukkien taimet kelpaavat pupusille ennen kukkimistaan. Noin kävi minulle kerran kun jätin taimet ulos päivällä karaistumaan. Oli vaan tyngät jäljellä kun tulin kotiin.

Viimekesänä ei pupuliinejä enää pikkupihassani käynyt, vaan sitäkin ahkerammin edellisinä vuosina. Olivatko niin tirsmuja kun ei samettikukista piitanneet, ja ihmisillä pihat orvokkeja pullollaan. Epäilen et joku kukkansa menettänyt sai tarpeekseen...:)

Vaikka kaupasta saakin uudet taimet/kukat niin ainakin minua harmitti pitkään talttahampaitten vierailu, olivatko pari kun kaksin loikkivat.://

• oikea martta---

Täällä nuorekas viisikymppinen martta, oikein innokas kutomaan ja neulomaan, hoikka ja kauniskin kaiken lisäksi, valmiina kyytiisi....suukoin , milloin lähdetään.:)?

• Maria-neito, 60v

No nythän näyttää jo olevan tunkua tarakalle pyrkijöistä, nuorempiakin. Jään odottelemaan Mopo-ukon viestiä ennenkuin jatkan.

• Haluaisin huomauttaa tämän ketjun lukijoille että minulla on vasta-aine tällaisille ketjuille, sen tuo Vappu-aloitukseni. :)

H.

• oikein väärin.

nakkase vain raaja rungon yli ja anna tuulen huulia lärpättää.

• Määki tulen kyytii.Mut vaa,jos Pirre ja Anceliki.
      Mää otan kutimet mukkaa.Eväätki.
      Mää olen hyvä siinä....eväitten väsäämises.Poks.Mittään sampakaljaa,ku tein simaa.Munkit ov viäl paistamat,mut korvapuustei o.

Mää olen muari,joka perunoita kuari.

• Tuu vaan, hiukan voi tulla sijoitusongelmia, miten kaikki mahdutaan yhden pyörän kyytiin, mutta sopu sijaa antaa.
        Mie en kudo, mut voisin lukea teille vaik runoja ääneen... ainaskii taukopaikoilla.
        Pitääkin miettiä tuota eväspuolta, mitähän sitä ottais, omenan nyt kumminkin ja vichyvettä.

• Nonnii,kivakiva.
      Mää käyn ostamas Bilteemast simmosen takakärryn ja mönkin sinne !
      Simmottis mahrutaa hyvi !
      Nym mää menen,heips ! Bilteemaan !

• Maria-neito, 60v

Hei tytöt,
      lähdetäänkö yhdessä matkaan? Ancelia en vielä tunne, mutta Pirren tiedän kivaksi kaveriksi.
      Jospa Mopo-ukko lainaisi meille menopelin ja saisimme jostain sivuvaunun. Se voisi olla menoa ja päät voisi kääntyä lepopaikoilla, kun pysähdyttäis vähän jumppaamaan. Mitäs sanotte?

• Hyvä idea, ja jos ei minun kanssani pärjää, niin sitten ei kenenkään.. :)
        Kannattaa odottaa lämpöisempiä säitä, voidaan pukeutua hieman "näyttävämmin" ja kevyemmin.
        Uimapuvut mukaan, jos järvi osuu reitin varrelle ja kyllä niitä Suomessa vääjäämättä osuukin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      194
      4952
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      112
      4032
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3515
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3420
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2907
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2316
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      28
      2056
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1949
    Aihe