Suoritin väliaikaisen vartijakurssin ja sain tietty ne todistukset (voimankäyttä ja se toinen). Nyt sit vein ne lupahallintoon ja haen maanantaina sen vartijakortin. Mutta en sit lupahallinnossa tajunnut pyytää todistuksia takaisin, vaan vasta kotona tajusin, että olishan mun pitänyt saada todistukset ja sen virkailijan olisi pitänyt ottaa kopiot siitä vain itselleen, vai?
Soittaisin sinne ja tiedustelisin asiaa, mutta lupahallinnon puhelinpäivistys ei ole auki kuin vasta maanantaina. Ja mulla on n.35km matkaa sinne poliisiasemalle, niin en turhaankaan viittis lähtee sinne ajamaan.
Joten kysyn nyt tässä, että saanko sitten maanantaina todistukseni takaisin? Vai olisiko sen virkailijan pitänyt nyt ottaa kopiot ja antaa toiset kappaleet mulle?
Ja entä jos maanantaina niillä ei ole mulle enää niitä todistuksia antaa, niin saanko uudet sieltä koulusta missä vartijakurssin suoritin? Olishan se hyvä pitää ne todistukset itsellään, vai onko edes niillä todistuksilla mitään virkaa enää, kun kerta vartijakortin saan maanantaina..
Toivottavasti joku viitsii vastailla miten itsellänne on nää lupa-asiat menetelty =)
Vartijakurssin todistus
4
405
Vastaukset
- Ohannäitä
Ne todistukset on tallessa siellä asemalla. Liitteenä sun korttihakemuksessa. Pyydät alkuperäiset takasin itselles, outoa tosin että eivät ottaneet heti vain kopioita..
- Vartijavänskä
No jopas on kämmi sattunut lupatoimistossa !
Ei muuta kuin laitat sähköpostia sinne ja pyydät laittamaan alkuperäiset todistukset sinulle postitse !
Ei maksa mitään ja varmasti onnistuu :) - näin meillä
Itse olin varma muutama vuosi sitten kun korttia kävin hakemassa että näin tulee tapahtumaan, joten muistaakseni otin kopiot valmiiksi tai pyysin virkailijaa kopioimaan ja antamaan alkuperäiset takaisin.
Olen aika skeptinen poliisin lupapalveluita kohtaan sillä ovat sotkeneet
aiemmin mm. ajokorttini siten, että pitkäaikaista korttia hakiessani eivät olleet kirjanneet koneelle että ajo-oikeuteni on voimassa/ en saanut väliaikaista ajolupalappua ja niinhän siinä kävi että poliisi sattui pysäyttämään ja tuli ajoneuvon kuljettaminen oikeudetta. Tosin en joutunut sakkoa maksamaan mutta eivät koskaan suoranaisesti myöntäneet virhettään jonka olivat tehneet. - vartijaksi
Kiitos vastauksista!
Tarvin tosiaan ne todistukset ensi viikolla ja huomenna kun menen hakemaan vartijakorttia, niin täytyy yrittää saada ne todistukset samalla.
Mutta eiköhän ne onnistu, toivottavasti ei tarvi kauheesti taistella :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43713SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933619Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283350Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713332Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202186Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251768- 321519
- 321471
- 911393
- 151333