match show

ei enää kiitos!

mitä järkee on match showssa!!!!???? ei mitään!! koska se on niin epäreilu mun mielest koska joku koira joka on oikeesti jouk hyvä valio, ni "häviää" jollekki sekarotuselle piskille. kerran oon ollu enkä uuddstaa mee. sit ku kaikki pienet arvioidaa ihan sekasin rodusta välittämättä ja keskikokoset ja isot samoin. kävi viemässä mmun koiran mäntsäreihin viime maanantaina villähteelle ja se halli oli ihan kylmä!! mä ja mun koira oltiii ihan jäässä ja niin oli tuomariki, sit me kaikki piienet koirat ahdauduttii lopulta siihen ihan sika pienee aidattuu kohtaa!!!!! ei enää ikinä mee toista kertaa, ja suurin osa sekaarotuisist oli aika agressiivisii. huono juttu mut minkäs sille mahtaa!!!

22

12251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imemua.....

      mä oon sun kans ihan sama mieltä!! ne seropit on niin rumia ja ku ne ei oo minkää näkösiä!! itekki kävin kerran enkä toista kertaa mee!!

      • kojiuh

        ehkä onkin ihan hyvä , että te kumpikaan ette osallistu enää mätsäriin ! ajattelin vaan, että se on ehkä parempi sekä teidän , että mätsäreissä kävijöiden kannalta.
        Tuntuu nimittäin olevan tuolla asennepuolella hieman korjaamisen varaa.

        En tiedä sattuuko kumpikaan teistä tietään , mitä nämä mätsärit alun perin oikei oli ? No nehän oli "Ei rotu" koirille tarkoitettuja kilpailuja , kun sekikset ei voineet osallistua virallisiin näyttelyihin. No mitä näistä määtsäreistä on tullu ? No niistä on tullu "rotukoirien" omistajien temmellyskenttiä , jossa nämä sitten katsovat sekarotuisen koiran omistajaa pitkin nenän varttaan. Ajatellen että ovat jotenkin parempaa väkeä .
        mitä taas tulee näihin nk. rotukoiriin , on ehkä hyvä palauttaa mieliin , että alun perin koirarotuja on ollut olemassa 40 erilaista . Tänä päivänä rotuja lienee hieman yli 400 . Voiko tuohon muuta todeta kuin että moni koiraansa rotukoirana pitävän karvaturre onkin pahoin sekarotuinen.

        Mitä nyt sitten tulee tuohon mätsäri touhuun yleensä , niin on syytä todeta, että mätsärit pelaa hieman eri periaatteella kuin viralliset näyttelyt . Siellä myös kiinnitetään huomiota hieman eri asioihin kuin virallisissa skapoissa.

        Omistukseesni on kaksi " paperikoiraa" Toinen on Phalene (perhoskoira)
        joka on säkältään ylikorkea ja toinen on kokkeri jolla toinen kives ei ole laskeutunut . Näiden veikkosten kanssa olen kiertänyt 6- viineisen vuoden aikana noin 130 mätsäriä. Sijoittumis prosentti noiden kahden koiran osalta
        on n. 75 - 80 % joka tarkoittaa noin 100 kilpailua joissa koiorat on olleet sijoitettuna 4 - parhaan joukossa .

        Siksi tohdin sanoa tietäväni jotakin siitä mikä mätsäri on ja miksi niitä järjestetään.

        Jos mietitään hetki mätsärin tuomarin hommaa , on se mielestäni paljon vaativampi , kuin virallisen tuomarin tehtävä . Virallinen ulkomuototuomari vertaa kilpailussa keskenään ehkä parhaimmillaan joitakin kymmeniä saman rotuisia koiria ja valitsee niistä sen parhaaksi joka hänen mielestään parhaiten sopii rotumääritelmään . Mätsäri tuomari joutuu pahimmillaan vertaamaan keskenään jopa 40- 50 eri totuista koiraa ja kuitenkin asettamaan ne jonkinlaiseen järjestykseen

        Olen ollut mätsärissä jossa oli pienten koirien sarjassa 75 osallistujaa.


        Mätsärissä katsotaan sitä kuinka se koira kulkee isännän kanssa , onko se sopusuntaisen näköinen , onko se kiinnostunut siitä mitä ollaan tekemässä vai onko kentän laidalla jotakin kiinnostavampaa.


        yksi yleinen ongelma mätsärien suhteen löytyy siitä, että joku vähän huonolla itsetunnolla varustettu "rotukoiran" omistaja tulee kisaan ja on tottunut siihen että , kun hän tulee virallisiin kisoihin hän myös pärjää. Nyt sitten joku mistään tietämätön" tuomari" ei arvosta juuri hänen aina menestynyttä koiraansa miksikään , vaan antaa jollekkin sekarotuiselle piskille punaisen nauhan ja tälle huipulle sinisen. - onhan se täysin ennen kuulumatonta !!

        On hyvä muistaa, että kysymyksessä on arvostelu laji , mikä tarkoittaa sitä , että tuomarin mieltymyksellä on merkittävä osuus lopputulokseen . On myös syytä muistaa että sinisen nauhan saaminen ei tarkoita sitä että koira olisi jotenkin huono , kysymyksessä on yhden ihmisen näkemys !

        Soisin meidän kaikkien mätsäreissä käyvien ottavan enemmän leikkimieltä mukaan kilpaan . Tärkeintä on että koiorat saavat koirakontakteja ja oppivat tulemaan toimeen muiden koirien kanssa. Näin olen tehnyt kummankin koiran kohdalla puolen vuoden ikäisestä asti , sillä seurauksella, että molemmet tulevat hyvin toimeen toisten koirien sekä ihmisten kanssa



        Terveisin aika monta auringon kierrosta nähnyt


      • Nappigult<3
        kojiuh kirjoitti:

        ehkä onkin ihan hyvä , että te kumpikaan ette osallistu enää mätsäriin ! ajattelin vaan, että se on ehkä parempi sekä teidän , että mätsäreissä kävijöiden kannalta.
        Tuntuu nimittäin olevan tuolla asennepuolella hieman korjaamisen varaa.

        En tiedä sattuuko kumpikaan teistä tietään , mitä nämä mätsärit alun perin oikei oli ? No nehän oli "Ei rotu" koirille tarkoitettuja kilpailuja , kun sekikset ei voineet osallistua virallisiin näyttelyihin. No mitä näistä määtsäreistä on tullu ? No niistä on tullu "rotukoirien" omistajien temmellyskenttiä , jossa nämä sitten katsovat sekarotuisen koiran omistajaa pitkin nenän varttaan. Ajatellen että ovat jotenkin parempaa väkeä .
        mitä taas tulee näihin nk. rotukoiriin , on ehkä hyvä palauttaa mieliin , että alun perin koirarotuja on ollut olemassa 40 erilaista . Tänä päivänä rotuja lienee hieman yli 400 . Voiko tuohon muuta todeta kuin että moni koiraansa rotukoirana pitävän karvaturre onkin pahoin sekarotuinen.

        Mitä nyt sitten tulee tuohon mätsäri touhuun yleensä , niin on syytä todeta, että mätsärit pelaa hieman eri periaatteella kuin viralliset näyttelyt . Siellä myös kiinnitetään huomiota hieman eri asioihin kuin virallisissa skapoissa.

        Omistukseesni on kaksi " paperikoiraa" Toinen on Phalene (perhoskoira)
        joka on säkältään ylikorkea ja toinen on kokkeri jolla toinen kives ei ole laskeutunut . Näiden veikkosten kanssa olen kiertänyt 6- viineisen vuoden aikana noin 130 mätsäriä. Sijoittumis prosentti noiden kahden koiran osalta
        on n. 75 - 80 % joka tarkoittaa noin 100 kilpailua joissa koiorat on olleet sijoitettuna 4 - parhaan joukossa .

        Siksi tohdin sanoa tietäväni jotakin siitä mikä mätsäri on ja miksi niitä järjestetään.

        Jos mietitään hetki mätsärin tuomarin hommaa , on se mielestäni paljon vaativampi , kuin virallisen tuomarin tehtävä . Virallinen ulkomuototuomari vertaa kilpailussa keskenään ehkä parhaimmillaan joitakin kymmeniä saman rotuisia koiria ja valitsee niistä sen parhaaksi joka hänen mielestään parhaiten sopii rotumääritelmään . Mätsäri tuomari joutuu pahimmillaan vertaamaan keskenään jopa 40- 50 eri totuista koiraa ja kuitenkin asettamaan ne jonkinlaiseen järjestykseen

        Olen ollut mätsärissä jossa oli pienten koirien sarjassa 75 osallistujaa.


        Mätsärissä katsotaan sitä kuinka se koira kulkee isännän kanssa , onko se sopusuntaisen näköinen , onko se kiinnostunut siitä mitä ollaan tekemässä vai onko kentän laidalla jotakin kiinnostavampaa.


        yksi yleinen ongelma mätsärien suhteen löytyy siitä, että joku vähän huonolla itsetunnolla varustettu "rotukoiran" omistaja tulee kisaan ja on tottunut siihen että , kun hän tulee virallisiin kisoihin hän myös pärjää. Nyt sitten joku mistään tietämätön" tuomari" ei arvosta juuri hänen aina menestynyttä koiraansa miksikään , vaan antaa jollekkin sekarotuiselle piskille punaisen nauhan ja tälle huipulle sinisen. - onhan se täysin ennen kuulumatonta !!

        On hyvä muistaa, että kysymyksessä on arvostelu laji , mikä tarkoittaa sitä , että tuomarin mieltymyksellä on merkittävä osuus lopputulokseen . On myös syytä muistaa että sinisen nauhan saaminen ei tarkoita sitä että koira olisi jotenkin huono , kysymyksessä on yhden ihmisen näkemys !

        Soisin meidän kaikkien mätsäreissä käyvien ottavan enemmän leikkimieltä mukaan kilpaan . Tärkeintä on että koiorat saavat koirakontakteja ja oppivat tulemaan toimeen muiden koirien kanssa. Näin olen tehnyt kummankin koiran kohdalla puolen vuoden ikäisestä asti , sillä seurauksella, että molemmet tulevat hyvin toimeen toisten koirien sekä ihmisten kanssa



        Terveisin aika monta auringon kierrosta nähnyt

        olen kanssasi samaa mieltä kojiuh, ne jotka eivät arvosta näyttelyitä ja niissä käyviä seropeja, pitäkää turpanne kiinni!! ihmiset jotka haluavat vaikka kokeilla mäntsäreitä, ja innostuva niistä, valioiden omistajat tulevat ja haukkuvat meidän suloiset karvaturrit ihan pystyyn!! itselläni on mäyris/bichon frise. nappi on syötävän suloinen!!
        ja on saanut mont "titteliä" mäntsäreissä;D:D


    • ÖÖöö..

      hmmmmmmmmmm??, Ei kukaan oo sanonukkaan, että ne koiriin vaikuttaiskaan! On puhuttu vain, että jos ei ole molemmat pallit laskeutunu, nii ei voi käydä näyttelyissä, vaan mätsäreissä.


      Mä en ymmärrä, miks täysrotuisen omistaja halveksuu sekarotuisia. Itse omistan molemmat ja ovat yhtä ihania. Mätsärissä tuomari päättää täysrotuisen ja sekarotuisen väliltä ja itsekkin voin sanoa, että sekarotuinen voi olla paljonkin parempi, kuin täysrotuinen!

      • fargo

        Mun mielestä koko mätsärit ja näyttelyt on ihan turhaa touhua. Ite en tajua mitä itua on pyöriä jossain kehässä arvosteluttamassa koiraansa. Se on niin tuomaripeliä,toinen tuomari suosii toisenlaista tyyppiä ja toinen toisenlaista. Lisäksi se on sairaan kallistakin.
        Ehkä kuitenkin ymmärrän,että kasvattajat käyttää jalostuskoiriaan näyttelyissä. Saavathan he koiristaan ulkopuolisen arvioinnin siitä,että koira on jonkun muunkin mielestä rotumääritelmän mukainen tai lähes melkein.
        Itse jos käyttäisin koiriani näyttelyissä ja nämä pärjäisivät siellä loistavasti,niin en siitä kyllä itse voisi kunniaa ottaa sillä enhän ole itse näitä yksilöitä jalostanut vaan kasvattajahan tästä kunnian saisi.
        Sitten vielä se,että koiranäyttelyt ovat juurikin syynä monen rodun alennustilaan.
        Tuomarit suosivat ylijalostettuja koiria ja palkitsevat koiria joilla on löysin turkki,suurimmat silmät,luisuimpi lanne jne. Tämä saa kasvattajat jalostamaan koirat sairaikisi,elinkelvottomiksi. Kyllä ulkomuototuomareilla pitäisi olla jotain vastuuta tekemisissään! Pitäisi tuntea arvostelemansa rodun rotumääritelmä ja verrata koiria siihen eikä liioitella.


      • Kehäkettu :)
        fargo kirjoitti:

        Mun mielestä koko mätsärit ja näyttelyt on ihan turhaa touhua. Ite en tajua mitä itua on pyöriä jossain kehässä arvosteluttamassa koiraansa. Se on niin tuomaripeliä,toinen tuomari suosii toisenlaista tyyppiä ja toinen toisenlaista. Lisäksi se on sairaan kallistakin.
        Ehkä kuitenkin ymmärrän,että kasvattajat käyttää jalostuskoiriaan näyttelyissä. Saavathan he koiristaan ulkopuolisen arvioinnin siitä,että koira on jonkun muunkin mielestä rotumääritelmän mukainen tai lähes melkein.
        Itse jos käyttäisin koiriani näyttelyissä ja nämä pärjäisivät siellä loistavasti,niin en siitä kyllä itse voisi kunniaa ottaa sillä enhän ole itse näitä yksilöitä jalostanut vaan kasvattajahan tästä kunnian saisi.
        Sitten vielä se,että koiranäyttelyt ovat juurikin syynä monen rodun alennustilaan.
        Tuomarit suosivat ylijalostettuja koiria ja palkitsevat koiria joilla on löysin turkki,suurimmat silmät,luisuimpi lanne jne. Tämä saa kasvattajat jalostamaan koirat sairaikisi,elinkelvottomiksi. Kyllä ulkomuototuomareilla pitäisi olla jotain vastuuta tekemisissään! Pitäisi tuntea arvostelemansa rodun rotumääritelmä ja verrata koiria siihen eikä liioitella.

        Olen täysin samaa mieltä tuosta tuomarijutusta! Pitäisi olla kiellettyä suosia ominaisuuksia jotka eivät ole rodulle ominaisia (esim superturkki paimenkoirilla) tai jotka haittaavat koiran terveyttä (esim lyttykuono, ihopoimut, matala lanne...). Tuomareiden mielipiteet kun vaikuttavat suoraan jalostusratkaisuihin joidenkin kasvatajien kohdalla. Tietenkin onneksi löytyy myös niitä kasvattajia jotka kasvattavat terveyttä riippumatta ajan trendistä, kiitos teille kaikille!!
        Mutta jos kommentoisin itse aihetta, mätsärissä koiran ulkonäkö ei ole säädetty millään normilla, vaan siinä arvostetaan terveen ja tasapainoisen oloista koiraa jonka yhteistyö handlerin kanssa on saumatonta. Itse käyn puhdasrotuiseni kanssa mätsäreissä jotta saamme harjoittelua näyttelyihin ja treenataksemme esiintymistä. Sijoitus on toki plussaa (oltu myös BIS-kehässä) mutta tiedän että se mätsäreissä johtuu hyvästä esiintymisestä enemmän kuin koiran ulkonäöstä :)
        Enkä ymmärrä miksi vetää asiasta keilailupallon kokoista hernettä nenään, ei se kuitenkaan koiran yleiseen näyttelymenestykseen vaikuta miten pärjää mätsäreissä.


      • Eiikinäsakemannia
        fargo kirjoitti:

        Mun mielestä koko mätsärit ja näyttelyt on ihan turhaa touhua. Ite en tajua mitä itua on pyöriä jossain kehässä arvosteluttamassa koiraansa. Se on niin tuomaripeliä,toinen tuomari suosii toisenlaista tyyppiä ja toinen toisenlaista. Lisäksi se on sairaan kallistakin.
        Ehkä kuitenkin ymmärrän,että kasvattajat käyttää jalostuskoiriaan näyttelyissä. Saavathan he koiristaan ulkopuolisen arvioinnin siitä,että koira on jonkun muunkin mielestä rotumääritelmän mukainen tai lähes melkein.
        Itse jos käyttäisin koiriani näyttelyissä ja nämä pärjäisivät siellä loistavasti,niin en siitä kyllä itse voisi kunniaa ottaa sillä enhän ole itse näitä yksilöitä jalostanut vaan kasvattajahan tästä kunnian saisi.
        Sitten vielä se,että koiranäyttelyt ovat juurikin syynä monen rodun alennustilaan.
        Tuomarit suosivat ylijalostettuja koiria ja palkitsevat koiria joilla on löysin turkki,suurimmat silmät,luisuimpi lanne jne. Tämä saa kasvattajat jalostamaan koirat sairaikisi,elinkelvottomiksi. Kyllä ulkomuototuomareilla pitäisi olla jotain vastuuta tekemisissään! Pitäisi tuntea arvostelemansa rodun rotumääritelmä ja verrata koiria siihen eikä liioitella.

        Mitä juuri kirjoitit?
        Kenen syytä ylijalostetut koirat?

        Mitäs jos vaan ihan ostajat katsoisivat peiliin.
        Jospa jätettäisiin ne selkeästi sairaat rodut ostamatta?
        Olen jutellut usean tiettyä rotua omistavan kanssa. Vaan kun haluavat JUURI TÄMÄN rotuisen koiran.
        Rotuja on yli 300, eiköhän joku vastaava löytyisi, jolla ei ole esim. invalidisoiva rakenne.
        Vielä pahempaa on kun ostajat pääsee leuhkiin kuinka monen maan valiota vanhemmat ovat ja pennun yksi iso osto kriteeri on vanhempuen näyttelytittelit.

        Jättäkää ostamatta selkeästi sairaiden rotujen edustajia.


    • _kiinnostunut_

      Tämä nyt ei ihan liitu siihen mistä puhutaan, mutta en jaksaisi tämän takia uutta aihetta aloittaa. :D Eli minua kiinnostaisi tietää että saako match showon viedä turistikoiria? Meillä olisi tarkoitus meidän toisen koiran kanssa mennä kehään ja toinen otettaisiin tutustumaan ihmisiin ja siihen vilskeeseen mikä siellä on. Ja koska tämä on meidän eka kerta en tiedä saako sinne turistikoiria viedä, joten te jotka aikaisemmin olette siellä käyneet osaatte varmaan vähän paremmin sanoa :D

      • xxxx

        Mätsäreihin (match show) ilmoittaudutaan yleensä paikan päällä noin tuntia ennen kisan alkamisajankohtaa. Kaikki koirat ovat tervetulleita, kunhan rokotukset ovat vain kunnossa. Juoksuisilla nartuilla on omat rajoituksensa mätsäreissä.

        Virallisissa näyttelyissä, joihin on pakolliset ennakkoilmoittautumiset, on kisaamaan pääsy vain ilmoittautuneilla ja osallistumismaksun suorittaneilla. Joten tervetuloa tai -menoa vain mätsäriin!


      • _kiinostunut_
        xxxx kirjoitti:

        Mätsäreihin (match show) ilmoittaudutaan yleensä paikan päällä noin tuntia ennen kisan alkamisajankohtaa. Kaikki koirat ovat tervetulleita, kunhan rokotukset ovat vain kunnossa. Juoksuisilla nartuilla on omat rajoituksensa mätsäreissä.

        Virallisissa näyttelyissä, joihin on pakolliset ennakkoilmoittautumiset, on kisaamaan pääsy vain ilmoittautuneilla ja osallistumismaksun suorittaneilla. Joten tervetuloa tai -menoa vain mätsäriin!

        Kiitos paljon vastuaksesta! :) Auttoi tosi paljon. Tiedänpähän ainakin että mennään ihan varmasti sinne! :D


      • jep jep jep

        Mätsäreihin voi yleensä kyllä viedä myös turistikoiria, mutta rokotoustodistukset sitten mukaan.


      • _kiinnostunut_
        jep jep jep kirjoitti:

        Mätsäreihin voi yleensä kyllä viedä myös turistikoiria, mutta rokotoustodistukset sitten mukaan.

        Meillä kummallakin koiralla onneks rokotukset kunnossa :D


    • Kullankaivaja09

      Henkilö, joka vähät välittää oikeinkirjoituksesta kirjoittaa täällä negatiivisiä kommentteja mätsäristä. Itse en ainakaan pidä sinua kovin uskottavana tai aikuismaisena ihmisenä, johtuen kirjoitustyylistäsi. MatchShowt ovat erittäin hyviä epävirallisia näyttelyitä koirille, jossa on mahdollisuus oppia seisotusta ja näyttelykäyttäytymistä.

      • tositotta

        on ihan kivoja. Tiedän jo mennessäni ettei valioluokan urokseni saa kuin sinisen nauhanpätkän ja kehotuksen opetella pitämään turpansa tukossa, mutta nämä mätsärit kuitenkin kasvattaa vusien mittaan koiran sietokykyä ja nykyisin, kolme vuoden harjoituksella rähinäkohtaukset ovat vähentyneennoin yhteen viidestä kerrasta, siis kehäringin sisällä. Toinen nuori, ei arvosanoja, harjoittelee kehäkäytöstä. sievää esiintymistä ja pärjää paremmin kuin vanha konkari. Olen kiertänyt aikaisemin sekarotuisten kanssa mätsäreitä, ihan kivaa. kun paperittomat ja "oikeissa näyttelyissä" pärjäämättömät saavat kunniaa ja mainetta perheensä iloksi. Lisää mätsäreitä ja tosikot pysykööt poissa


    • harrasteliaaa

      Sinne mennään harjoittelemaan nuorten koirien kanssa, sosiaalistumaan koira- ja ihmisvilinään, harjoittelemaan kehäkäyttäytymistä ja vieraiden koskettelua. Se on leikkimielinen näyttely, missä voi tuomaroimassa olla ihan koiratonkin ihminen, joka sitten valitsee omasta mielestään parhaat.
      Ei kannata mitenkään päin ottaa vakavissaan, vaan ihan leikkimielisesti :)

    • dgftru

      Juuri sen takia että tommoset vitun kyrpänaamat jot on muka niin hyviä häviää enkä tarkoita koiria tuollainen ajattelu tapa kertoo kyin vitun älymätiä ihmiset eikö niitten pitäis olla mukavia harrastuksia juu ei imbesilli yrittää pätee eläimen avulla kun aivokapasiteetti on aika vähäinen sama asia muissakin näyttelyissä ihmiset on naama vitullaan kun ei aina pärjää kyllä on kivaa niin että haista vittu aloittaja ei mulla muuta.

    • Juo

      Mikset käy sit oikeissa etkä vaa valita tääl

    • kivaatouhuilua

      Mä käyn treenaamassa oikeit näyttelyit varten.Koira tottuu niissä myös vieraisiin ihmisii ja koiriin.Saa leikki kavereita, ja niis on ollu aina mukava tunnelma.Harvoin voitetaan mitään, mut ei se oo meillä tarkotuskaan.Ensviikolla mennään taas .

    • Anonyymi

      on hieno homma että pääsee harjoittelemaan nuoren ja vilkkaan koiran kanssa ilman sen kummempia paineita! villikko näkee muita koiria ja ihmisiä ja siittä pikkuhiljaa käytöstavat löytyy! jos jotakin palelee niin laita ensikerralla jalkaan kahdet kalsarit ja olkia väliin! olen itse ennenkaikkea metsästäjä mutta pidän koiranäyttelyitä tärkeinä että koirien terve rakenne ja liike säilyy.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe