JYSK'IN DREAMZONE PATJA -SOTKU

eikoskaanenää

Ostimme JYSKistä Dreamzone vaahtomuovipatjan 16.3.2012, pyysimme 15 kg/m3 kovuudella ja 90 cm leveän ja 200 cm pitkän. Näytimme vielä mallisisusnäytteestä että tämän. Hinta 50 euroa ja kireälle rullalle jo tehtaalla (?) paketoitu patja mukaan.
Kotona heti testattiin, että ihanan pehmeä ja lämmin patja. Kunnes alettiin mitata ja huomattiin että luvatusta paksuudesta puuttui 2 cm ja pituudesta 10 cm. Reklamoitiin heti, mutta koska valmistajan ohje oli että patja tulee oikeisiin mittoihinsa 3-5 päivässä, niin odotimme sen verran, turhaan.

Sovittiin että virheellinen tuote vaihdetaan ja tuodaan kotiin. Kävimme liikkeessä vielä mittaamassa sen uuden patjan, siitäkin puuttui paksuudesta 10 cm, muutoin se näytti olevan ok.

Kotiimme tuli aivan eri patja kuin se liikkeessä mittaamamme. Tämä oli kaikilta osiltaan mitoiltaan oikea, mutta aivan liian kova.
Valmistajan viesti oli että kyllä se siitä käytössä pehmenee!!! Mutta jos haluamme voimme palauttaa patjan ja saamme rahat takaisin.

Tähän mennessä oli kulunut jo patjan ostosta 3 viikkoa ja päätimme että tämä sotku loppuu tähän, luotto meni valmistajaan ja liikkeeseen.
Kova patja oli erittäin vaikea saada edes rullalle ja polkupyörän päällä se oli erittäin työläs kuljettaa. Myyjä pyysi kuittauksen rahojen palautuksesta, mutta rahoja ei sitten antanutkaan koska minun olisi pitänyt antaa hänelle alkuperäinen kuittini. En ole koskaan missään tarvinnut luopua alkuperäisestä kuitistani enkä sitä nytkään tehnyt. Uhkasin poliisilla ja poistuin ulos.
Siinä alkoi tulla muita asiakkaita ja kerroin heille mitä oli tapahtunut ja varoitin heitä. Koko sinä aikana automaattiovet liikkeen sisälle olivat auki ja myyjä kuuli kaiken. Kohta hän tarjoutuikin palauttamaan rahat, mutta mitään palautuskuittia en vieläkään saanut.

Kyllä jäi paha maku, simputusta alusta saakka. Ikinä en JYSKin ovesta sisään astu!
Osaavatko Dreamzone patjat vielä lentääkin? Niin paljon katteettomia lupauksia.

31

33878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvon yöt ja päivät

      Jyski ilmoittaa patjoja jotka eivät ole Suomen standarien mukaisissa mitoissa, katsokaa tarkemmin ilmoituksia. Ei ole oikea patjanostopaikka. Sitäpaitsi ei 50 euron patjalla tee yhtään mitään. Missä sänkyliikkeessä olet saanut hyvää palvelua ja oikean tuotteen?

    • eikoskaanenää

      Unelmapatjasta jäi kyllä verenmaku suuhun. Huonoa tavaraa ja huono asiakaspalvelu. Muitakin tuotteita olen joutunut palauttamaan niissä ilmenneiden vikojen vuoksi. En osta sieltä enää yhtään mitään.

    • oikeasti

      Ilmeisesti tässä oli kyseessä joku varalasten patja? 15kg vaahtomuovi patja ei sovellu aikuiselle 25kg vaahtomuovipatjakin on tehty lapsille tai tilapäiskäyttöön. Ja on luonnollista jos saat rahat takaisin palautat kuitin, mitä sinä sillä enään teet kun sinulla ei kerran ole tuotetta ja olet saanut rahasi takaisin.

      Olen aivan samaa mieltä että 50 euron patjalla ei tee yhtään mitään...

      • avainlippulaatua

        Hinnastako se on kiinni? Onko vaahtomuovi parempaa, kun maksaa täyden hinnan eikä -50% Ale?

        Itse olen ostanut Jyskin halvimman perusvaahtomuovipatjan petauspatjani tilalle. Se oli suomalainen "laatutuote", mutta päällisen pesun jälkeen sitä ei koskaan saanut takaisin leikkaamatta pienemmäksi ja alkoi leikkely kyllästyttää. Kerran tungin väkisin, ja siitähän oli seurauksena, ettei patjan päällä voinut nukkua kun kasassa oleva superloni selän alla oli kuin kynnöspelto.


      • Avainlippu
        avainlippulaatua kirjoitti:

        Hinnastako se on kiinni? Onko vaahtomuovi parempaa, kun maksaa täyden hinnan eikä -50% Ale?

        Itse olen ostanut Jyskin halvimman perusvaahtomuovipatjan petauspatjani tilalle. Se oli suomalainen "laatutuote", mutta päällisen pesun jälkeen sitä ei koskaan saanut takaisin leikkaamatta pienemmäksi ja alkoi leikkely kyllästyttää. Kerran tungin väkisin, ja siitähän oli seurauksena, ettei patjan päällä voinut nukkua kun kasassa oleva superloni selän alla oli kuin kynnöspelto.

        Vai oikein Avainlipputuote???Yritin ottaa netissä selvää milläpaikkakunnalla nämä avaininlipputuotteet valmistetaan?Eipä selvinnyt joten haju jäi mihinsuuntaan katson.Avainlipputuotteen merkillä mielestäni käyttövaatimuksia milloin saa käyttää??


      • Kotimaista tekoa kyllä o
        Avainlippu kirjoitti:

        Vai oikein Avainlipputuote???Yritin ottaa netissä selvää milläpaikkakunnalla nämä avaininlipputuotteet valmistetaan?Eipä selvinnyt joten haju jäi mihinsuuntaan katson.Avainlipputuotteen merkillä mielestäni käyttövaatimuksia milloin saa käyttää??

        Jyskin runkopatjat tulevat Närpiöstä ja vaahtomuovipatjat Kouvolasta. Voisi varmaankin kysyä ihmiseltä joka tietää, ennen kun mustamaalaamaan ruvetaan :)


    • Vastaa kysymykseen

      Mistä syystä halusit säästää kuitin?

      • ketään kotona?

        Aika älytöntä vaatia kuitin pitämistä itsellä, kun ei ole tavaraakaan, jonka maksusta kuitti on tosite. Ihan asiallista vaatia kuitti takaisin, jos rahat palautetaan, jottei kuittia vastaan esitettäisi muita (rikollisia) "vaatimuksia".


      • selkä kipee
        ketään kotona? kirjoitti:

        Aika älytöntä vaatia kuitin pitämistä itsellä, kun ei ole tavaraakaan, jonka maksusta kuitti on tosite. Ihan asiallista vaatia kuitti takaisin, jos rahat palautetaan, jottei kuittia vastaan esitettäisi muita (rikollisia) "vaatimuksia".

        Laitan tähän, en löydä muutakaan sopivampaa.
        Miksi Jysk laittaa kotiinkuljetuksen kohtaan kuittiin silleen kuin en olis maksanu kuljetusta, vaan jonkin tuotteen ostanu. Kuljetus maksoi 50e. Mun kuitissa on kuljetuksen kohdassa, Diverses Tuote 9099900. 50,00e.

        Taitaapi olla asiaa Jyskyyn, sänky kova nukkua, eli aamulla kipee.
        Sänky jonka testasin ei ollu kova, vaan ihan ok.
        Tokaks, kun soitin liikkeeseen ja kysyin onko sänky tullu sanottiin on tullu, mut kuljetusta en saanu, koska kaikki ajat varattu.
        Sit menin maksamaan seuraavan kuljetusajan, koska kuljetus pitää maksaa etukäteen, eli 50,00e.
        Kysyin onko kaikki tullu, ei sänky, minne sänky hävis tässä välissä en tiedä tänäkään päivänä. Möikö ne sen jollekin muulle, koska sen piti olla siellä.
        Minusta tuntuu, että minulle tuotiin väärä kova säky, en voi nukkua siinä. Vai onko näytteilllä toiset ja paketissa toiset.


      • kuitti oltava
        ketään kotona? kirjoitti:

        Aika älytöntä vaatia kuitin pitämistä itsellä, kun ei ole tavaraakaan, jonka maksusta kuitti on tosite. Ihan asiallista vaatia kuitti takaisin, jos rahat palautetaan, jottei kuittia vastaan esitettäisi muita (rikollisia) "vaatimuksia".

        Kaikista kortilla tehdyistä kuittitapahtumista pitää jäädä kuitti ostajalle kirjanpitoa varten että kun pankista tulee tiliote niin osaa suhteuttaa. Missään ei olla kuittia kinuttu takaisin, vaan ovat ottaneet kuitista itselleen kopion liikkeelle.


      • Anonyymi
        selkä kipee kirjoitti:

        Laitan tähän, en löydä muutakaan sopivampaa.
        Miksi Jysk laittaa kotiinkuljetuksen kohtaan kuittiin silleen kuin en olis maksanu kuljetusta, vaan jonkin tuotteen ostanu. Kuljetus maksoi 50e. Mun kuitissa on kuljetuksen kohdassa, Diverses Tuote 9099900. 50,00e.

        Taitaapi olla asiaa Jyskyyn, sänky kova nukkua, eli aamulla kipee.
        Sänky jonka testasin ei ollu kova, vaan ihan ok.
        Tokaks, kun soitin liikkeeseen ja kysyin onko sänky tullu sanottiin on tullu, mut kuljetusta en saanu, koska kaikki ajat varattu.
        Sit menin maksamaan seuraavan kuljetusajan, koska kuljetus pitää maksaa etukäteen, eli 50,00e.
        Kysyin onko kaikki tullu, ei sänky, minne sänky hävis tässä välissä en tiedä tänäkään päivänä. Möikö ne sen jollekin muulle, koska sen piti olla siellä.
        Minusta tuntuu, että minulle tuotiin väärä kova säky, en voi nukkua siinä. Vai onko näytteilllä toiset ja paketissa toiset.

        Samoin meille myivät kovemman sängyn eri petarilla millä sänkyä testattiin. Petari kuului hintaan. Oli siinä muutakin sählinkiä. Palautettiin kaikki juuri ostamamme ja tilaamamme tavarat. Pirkkalan partolan jyski


    • miksi myyjä ?

      En voi mennä, enkä uskalla enää käydä jyskyssä, koska myyjä sanoi sinä vainoot meitä. Apua mitä teen, olenhan ollu asiakkaana, myös ostanu muutaman sadan euron eestä. Miksi myyjä sanoo asikkaalle noin ja mikä oikeus syyttää vainoojaksi. En todellakaan ole vainonnu heitä en myöskään ketään. Olen vieläkin ällikällä lyöty. Ei koskaan enää jyskyyn.

    • oppia ikä kaikki

      Ei kannata ostaa JYSKistä yhtään mitään.

      Ihan turha säilytellä JYSK takuulappusia, sillä eipä niillä näemmä saa muuta kuin kauniita lupauksia. Aoivan turha odottaa takuulappusen avulla uutta tuotetta ennenaikaisesti rikkoutuneen tilalle.

      Luulisi takuun toimivan pelkällä ilmoitusmenettelyllä eikä kuukausien taistelulla.

    • lukuunottamatta

      Miksi Jysk haluaa alkuperäisen kuitin?

      Mikäli tuotteessa on vielä takuuvuosia jäljellä, niin takuuhan loppuu alkuperäisen kuitin luovuttamiseen Jyskille. Vai antavatko uuden "alkuperäisen kuitin", jolla takuu pysyy voimassa ostohetken mukaisesti.

      Kun lupailevat myymilleen patjoilleen 15 vuoden tai jopa pidempiäkin takuita, niin ostajan on syytä säilyttää alkuperäinen kuitti ja tietenkin ottaa valokopio ennenkuin kuitin teksti häviää.

      Onko yhdelläkään asiakkalla myönteisiä kokemuksia Jyskin takuiden toteutumisista?

      • kuitista

        "Miksi Jysk haluaa alkuperäisen kuitin?"

        Miksi eivät haluaisi, jos kerran sitä vastaan vastaanottavat takaisin asiakkaalta virheellisen tuotteen ja maksavat sen summan takaisin asiakkaalle? Miksi liikkeen pitäisi antaa rahat tuotteesta takaisin ilman alkuperäiskuittia?

        "Mikäli tuotteessa on vielä takuuvuosia jäljellä, niin takuuhan loppuu alkuperäisen kuitin luovuttamiseen Jyskille."

        No kun olet jo palauttanut koko tuotteenkin Jyskille, kuten ap kertoi tehneensä, niin mitä ihmettä sillä alkuperäiskuitillakaan enää tekee? Eihän silloin ole tuotettakaan, jonka mahdollisesta takuuajasta jotain hyötyisi! Muistoksiko se alkuperäiskuitti haluttiin, sillä mitään muuta virkaahan sillä ei enää sitten ole, kun tuote on liikkeeseen palautettu ja rahat sitä vastaan takaisin saatu. Tällöin kauppa on purettu, joten kuitilla ei ole arvoa enää.

        Miksi ihmeessä minkään liikkeen pitäisi antaa tuotteistaan rahat takaisin ilman kuittia? Sehän on vain ns. kassahävikkiä, jos kassasta puuttuu rahaa, jonka puuttumiselle ei löydy selitystä kuiteista. Asetapa itsesi myyjän asemaan ja mieti, millaisten summien edestä rahaa sinä olisit valmis kassasta antamaan asiakkaille pystymättä todistamaan, että kyseessä on asiakaspalautus.


      • kuitista
        kuitista kirjoitti:

        "Miksi Jysk haluaa alkuperäisen kuitin?"

        Miksi eivät haluaisi, jos kerran sitä vastaan vastaanottavat takaisin asiakkaalta virheellisen tuotteen ja maksavat sen summan takaisin asiakkaalle? Miksi liikkeen pitäisi antaa rahat tuotteesta takaisin ilman alkuperäiskuittia?

        "Mikäli tuotteessa on vielä takuuvuosia jäljellä, niin takuuhan loppuu alkuperäisen kuitin luovuttamiseen Jyskille."

        No kun olet jo palauttanut koko tuotteenkin Jyskille, kuten ap kertoi tehneensä, niin mitä ihmettä sillä alkuperäiskuitillakaan enää tekee? Eihän silloin ole tuotettakaan, jonka mahdollisesta takuuajasta jotain hyötyisi! Muistoksiko se alkuperäiskuitti haluttiin, sillä mitään muuta virkaahan sillä ei enää sitten ole, kun tuote on liikkeeseen palautettu ja rahat sitä vastaan takaisin saatu. Tällöin kauppa on purettu, joten kuitilla ei ole arvoa enää.

        Miksi ihmeessä minkään liikkeen pitäisi antaa tuotteistaan rahat takaisin ilman kuittia? Sehän on vain ns. kassahävikkiä, jos kassasta puuttuu rahaa, jonka puuttumiselle ei löydy selitystä kuiteista. Asetapa itsesi myyjän asemaan ja mieti, millaisten summien edestä rahaa sinä olisit valmis kassasta antamaan asiakkaille pystymättä todistamaan, että kyseessä on asiakaspalautus.

        "Muistoksiko se alkuperäiskuitti haluttiin, sillä mitään muuta virkaahan sillä ei enää sitten ole, kun tuote on liikkeeseen palautettu ja rahat sitä vastaan takaisin saatu. Tällöin kauppa on purettu, joten kuitilla ei ole arvoa enää."

        Tätä kohtaa tarkennan vielä, että kaupan purun jälkeen kuitilla ei ole asiakkalle enää arvoa, sen sijaan myymälälle sillä on, koska juuri sillä todistetaan se, että kauppa on purettu, eikä rahaa vain hävitetty jonnekin.


    • Harry Espoosta

      Minä ostin Jyskistä joulukuussa puhallettavan varasängyn. Laitteessa on oma moottori. Sänky toimi kerran ja alkoi vuotaa.
      Tämä sama kävi Jyskin vastaavalle tuotteelle pari vuotta sitten, mutta uskottelin, että kyse oli huonosta tuurista vain.
      ÄLKÄÄ EREHTYKÖ OSTAMAAN JYSKISTÄ TÄTÄ TUOTETTA

      • vuotava venttiili

        Olemme ostaneet noita samoja patjoja Honkongista, venttiili vuoti ja palautimme, mutta uusikin vuotaa. H o h h o i j a a


    • JyskRules

      Ensinnäkin se, että ei halua luopua kuitista, voi syynä olla vaikka se, että jos on ostanut jotain muutakin samalle kuitille. En tiedä.. Olettamus.
      Ilmapatjasta sen verran, että kaksi sieltä ostaneena, eli ekan vaihdoin, kun vuosi ja toisen palautin jo lopullisesti ja kauppa peruttiin, kun ongelma ei parantunut vaihtamalla.

    • Hah! Naurettavia kommentteja :D Ensinnäkin, kaikilla Jyskin tuotteilla esim. ilmapatjoilla on 2v takuu valmistusvirheille!! Kuittia vastaan. Se ei ole myyjän vika, jollet tajua kuittiasi säästää. Ja patjoista, tottakai patja tuntuu kotona nukutun yön/öiden jälkeen erilaiselta, kun myymälässä max. 10 minuutin testauksen jälkeen..Kyllä asiakas on melkein aina väärässä..Ei oikeassa!! Vaikka niin luulevatkin:)

      • Ja rahaahan ei luonnollisesti saa palauttaa, ellei asiakas ole maksanut käteisellä ja kuitti tallessa!:) Muutenkin hygieniatuotteita esim. patjat, joten ei vaihdeta tuskin vain sen takia ettei se nyt sopinutkaan selälle...


    • Jysk :(

      Onko Jyskistä jo tänäpäivänä mahdollista saada oikean kokoisia petareita?
      Tarkoitan että 90X200 on 90X200 eikä 83x194cm

      Vuosi sitten ostettiin wellpur tai jotakin olevat petarit mutta mitat heittivät jo mallikappaleissa saatikkaan kolmessa mitä makuutimme 3vko/kpl kotona eikä tulleet oikeisiin mittoihin millään. Lopulta peruimme kaupat mutta petari jäi vaivaamaan koska oli mukavan tuntuinen ja sopivan hintainen vieläkun ovat tarjouksessa

      • Rohkeestisinnevaan

        Mikset reklamoinut? Kuitti kainaloon ja myymälään selittämään asia kuvien kera niin eiköhän he sulle hoida asiat kuntoon! Mahdoton myyjien tietää reklamoitavista tuotteista, jos eivät asioista tiedä. Tuskin soittavatkaan perään ja kysy tuotteista... Ja kuitista sen verran, että eihän rahoja palauteta, jos olet esim. lahjakortilla maksanut? Haloo ihmiset! JÄRKI KÄTEEN!


      • kysympäva

        Mikähän sijauspatja malli on kyseessä? Plus T45, Basic T15, Plus T20, Plus T25, Gold T15, Gold T20, Gold T30, Gold T35, Gold T65 Gold T70 Gold F110? Ja millähän tavalla sitä on mitattu noin?


    • Jysk :(

      T110 wellpur oli mallina

      Petareita ei olisi edes tarvinnut mitata koska ottivat selvästi silmään 90cm sängyssä ja mitattuna myös jyskiläisten toimesta puuttui kaikista ~5cm suuntaansa

      Petareista 4 mitkä palautettiin mitattiin myös jyskissä väärän kokoisiksi
      Mallikappaleet mitkä olivat liikkeessä olivat myös saman kokoisia mitkä omamme eli 83x194.

      Voisit tietysti mitata nykyversiot ja ilmoittaa joko ovat 90x200cm niin voisin jopa ostaa

    • Jessundeerus

      Jysk petauspatja Gold T70 kokemuksia tässä kaikille jotka eivät ole tätä vielä ostaneet. Se on aivan kamala, liian pehmeä, epämukava, menee ikään kuin syvälle montulle ja siinäpähän yrität nukkua umpisukkulassa ikään kuin olisit jossain syvässä ojassa.

    • pöö000

      Tuosta patjojen pituudesta. Meille on ostettu parivuoteeseen ja kapeaan sänkyyn Jyskin patjat. Jotain memory-foamin tyyppistä ovat. Paketista kun otettiin,patjat olivat TODELLA lyhyitä. Helposti 10-15 cm sänkyä lyhyempiä. Vähän häiritsi mutta annoin olla. Seuraavalla kerralla,viikon parin päästä kun vaihdoin lakanat,huomasin että patjat olivat venähtäneet juuri oikeisiin mittoihin. Joten älkää hätäilkö. Itse olen pitänyt patjasta.

    • ikeaan

      Ostin Jyskistä kovat Dreamzone patjat,pehmeät oli käytössä,reunat tippuu alta.Sälepohja hajosi (josta sain uuden riman).Suurin ongelma tuli petaripäällisen pesusta.Kutistui puolella.Ohjeen mukaan pesty. Myyjä vastasi että pesuainetta tulee laittaa vain pieni pisara koska reagoi sisäpuolen vanun kanssa.(?)Eipä enää lohduta tämä tieto kun ei ole petaria.

      • Lila2

        Kyllä jokaisen nyt kuuluu ihan maatiaisena tietää että kaikki kutistuu ihan kuten ohjeissakin sanotaan!!!! Kyllä on hitto tyhmää sakkia täällä!! Ootko ajatellu että se vaahtomuovipatja on edelleen samankokoinen kuin ostettaessa ja pikkasen on liioittelua kutistunut puolella??! Naurettavaa!!


      • Anonyymi

        Dreamzonet ostin meillekin ja ovat niin pehmeät, että sängylle istahtaessa takapuoli ottaa melkein pohjaan. Parisängyssä noin 5 cm jää kahden patjan kanssa vajaaksi...ei jatkoon.


    • Turkutoni

      Tottakai annat kuitin pois koska sulla ei enää ole edes tuotetta. Urpo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4350
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2210
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      556
      1718
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1441
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1088
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      918
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      888
    Aihe