Hei! olen 31vuotias nainen, jolla 3 vuotta yritystä takana eri lapsettomuushoidoilla, sinä joka olet terve ja sinulla on testeistä paperit näyttää ja jos kiinostaa luovuttaa/auttaa olen nimittäin laittanut asialle takarajaksi 2vuotta, jollei siinä ajassa tule niin sittten sitä ei vaan ole minulle suotu. Olen pääkaupunki seudulta terve nainen eikä pitäisi mitään vikaakaan olla ettei lapsia saisi, jostain kumman syystä munasoluni kuori on niin paksu ettei päästä hevillä siittiöitä sisään mut kai se silti voi onnistaa kun joka kiertoon sitä vaan yrittää. Minuun on varmaan sitten helpompi tutustua ja keskustella asiasta ensin sähköpostein ja toivon etti mitään seksin vonkaajia kirjottelis. Sillä lapsettomuus on vakava asia sellaisille jotka siittä kärsii en odota mieheltä että osallistuisi lapsen tulevaisuuteen, jollei itse haluaisi. Mitään elastusmaksuja minun kauttani ei tarvitse pelätä en halua lasta rahan takia. Toivottavsti nyt joku löytyisi. [email protected] eli tonne sitten vaan postia niin keskustellaan enemmän
luovuttajaa estsimässä
45
368
Vastaukset
- Spermaapankista
Voisin auttaakin,terve 36 nen mies olen,3n muksun isä
No jos haluat auttaa, niin ymmärrät varmaan ettei tarjolla ole seksiä vaan muki menetelmä. Hienoa että sinulla on lapsia. Voitasiin ehkä paremmin sähköpostin välityksellä kertoa itsestämme. Olen terve, mutta tupakoin kyllä muuten ihan normaalipainoinen ja kaikki pitäsi olla kunnossa. Olen aika ujo tutstumaa uusiin ihmisiin mutta olen kuitenkin avoin ja rehellinen. Haluatko sä luovuttaa ihan anonyyminä vai miten olet ajatellut sillä toivosin lapsen joskus saavan tutustua isäänsä jos isä vaan suostuu ilman mitään elatusmaksuja kaikkii papereihinhan tulee isä tuntematon mut jos kiinostaa niin laita sähköpostia [email protected] ja kiitos kun vastasit tuntuu olevan nuo luovuttajat kiven alla
- Spermaapankistasaat
apua_lapsettomuuteen kirjoitti:
No jos haluat auttaa, niin ymmärrät varmaan ettei tarjolla ole seksiä vaan muki menetelmä. Hienoa että sinulla on lapsia. Voitasiin ehkä paremmin sähköpostin välityksellä kertoa itsestämme. Olen terve, mutta tupakoin kyllä muuten ihan normaalipainoinen ja kaikki pitäsi olla kunnossa. Olen aika ujo tutstumaa uusiin ihmisiin mutta olen kuitenkin avoin ja rehellinen. Haluatko sä luovuttaa ihan anonyyminä vai miten olet ajatellut sillä toivosin lapsen joskus saavan tutustua isäänsä jos isä vaan suostuu ilman mitään elatusmaksuja kaikkii papereihinhan tulee isä tuntematon mut jos kiinostaa niin laita sähköpostia [email protected] ja kiitos kun vastasit tuntuu olevan nuo luovuttajat kiven alla
Jos tulen luoksesi ja lasketaan kuppiin liemet ja sit sisääsi
- Spermaapankistani
Saanko minä ruiskusta painaa siemenet itämään
joo niin se käy pitää vaan katsoa ovulaatio aika joten vastaan mielummin ton sähköpostin kautta kun nää on kuitenkin aika henkilökohtasta enkä voi oikeen osoitetta tähän laittaa minne tulla sitten kun on ovulaatio aika
- Spermaapankistani
Ok,otan yhteyttä
- Spermaapankistani
Spermaapankistani kirjoitti:
Ok,otan yhteyttä
Ruiskullako ruutataan vai miten
joo ruiskulla olisi tarkoitus ruiskuttaa siittiöt sisään
- Spermaapankistani
Koska otollinen aika
- kokemusta--
Kaipa sä ap vaadit luovuttajalta jonkin todisteen hiljattain tehdyistä tautitesteistä..?
Ihan vaan infoksi, jos munasolun kuori on paksu niin voit aika kauan yrittää luomuna, todennäköisyydet on aika mitättömät. Kannattaa alkaa jo miettiä ICSI-hoitoa luovuttajan kanssa.
Tiedän vaan, koska itsekin olen turhaan yrittänyt luomuna. Tunnen kyllä, että hedelmöittyminen on tapahtunut, mutta jakautuminen ei jatku tai alkiot ei kiinnity kun en ole edelleenkään raskaana..Minulla todettiin kova munasolun kuori IVF-hoidossa, siittiöt eivät päässeet munasoluun, yksi vain hedelmöittyi mutta lopetti jakautumisen. Mielestäni kova kuori kylläkin liittyi annettuihin pistos- ym. lääkkeisiin, joten elän siinä toivossa että ilman lääkkeitä kuoressa ei ole vikaa. Sen taas päättelen siitä, että aiemmissa hoidoissa kuoresta ei ole tullut mainintaa ja jos kemiallinen raskaus pääsee alkamaan niin silloin kuoressa ei ole vika vaan todennäköisesti jossain muussa..
Tsemppiä sulle kuitenkin! joo tottakai pitää olla puhtaat tauti testit olla sukupuolitaudeista aids ja hepatiitit tietenkin. En ole varma onko se kova kuori munasolussa tai siis joka ovulaatioissa koska tämä hoitava lääkäri ei voinut varmuudella sanoa mitään kun hänellä oli tehty vaan yksi hoito ja se oli ivf ja kun munasolut ei päästäneet siittiöitä sisään niin yksi ruikutettiin aina munasolun sisälle ja yksi alkio tuli joka ei kuitenkaan kiinnittynyt, joten inseminaatioita on tehty lapsettomuusklinkoilla täällä suomessa 4 ilman ett oltaisiin sanottu munasoluissa tai muussakaan olevan mitään vikaa. Aattelin varmistua asiasta ja yrittää ainakin parivuotta raskautua kokeilemalla koti-inseminaatiota, ehkä jos hyvä tuuri käy niin joskus plussaan.
- SpermaapankistAnisaat
Voidaanhan ottaa pari lastia niin voit osan pakastaa ja käyttää myöhemmin jos ei heti idä,vai haluatko ekakerran suoraan sisääsi
Sulla näyttää olevan tieto ihan ruohonjuuri tasolla tiedätkö minkä asteen siemennesteen pakastus tarvitsee -120-196`c se ei kotipakastuksessa ole mahdollista
- Sinner__
Toivon ettei tämä ole totta, mutta taitaa olla... mihin helvettiin tämä maailma on menossa. Porukka etsii isää runkkailemaan johonkin muumimukiin, todella säälittävää molemmilta osapuolilta. Lapset kuuluu tasapainoiseen perheeseen. Onko se todelllakin maailmanloppu jos ei lasta tule syystä tai toisesta? Eikö sitä mielenkiintoa elämään pysty mistään muusta repimään?
Ehkä et ymmärrä mitä lapsettomuus voi merkitä jollekkin jolle niitä ei ole siunaatunut. Onhan elämässä paljon muutakin ilon aiheita, mutta oma lapsi on ollut haavena jo 11vuotta ja kaikilla ei ole perhettä eikä minusta ole rikos jos yksinäinen nainen haluaa silti lapsen. Voihan sen yksinäisenkin naisen elämä olla silti tasapainoista. Mitä oon lehdistä lukenut niin ei kovin tasapainoisilta perheetkään vaikuta kun tappavat vaimojaan ja lapsiaan jne. Etkä ymmärrä mikä tunne se on pettyä aina monien yritysten jälkeen kun ei koskaan sitä plussaa näy se on henkisesti sekä fyysisesti tosi raskasta naiselle joka oikeasti haluaa lapsen ja antaa koko elämänsä siihen ja sen kasvatukseen. Aina pitää muistaa että meitä ihmisiä on monenlaisia ja kaikilla ei ole kultalusikkaa suussa vaan elänkouluilla ja kokemuksilla voin sanoa ettei alämästäni puutu kuin se hartaasti toivottu lapsi.
- Sinner___
Ehkä et ymmärrä mitä lapsettomuus voi merkitä jollekkin jolle niitä ei ole siunaatunut. Onhan elämässä paljon muutakin ilon aiheita, mutta oma lapsi on ollut haavena jo 11vuotta ja kaikilla ei ole perhettä eikä minusta ole rikos jos yksinäinen nainen haluaa silti lapsen. Voihan sen yksinäisenkin naisen elämä olla silti tasapainoista. Mitä oon lehdistä lukenut niin ei kovin tasapainoisilta perheetkään vaikuta kun tappavat vaimojaan ja lapsiaan jne. Etkä ymmärrä mikä tunne se on pettyä aina monien yritysten jälkeen kun ei koskaan sitä plussaa näy se on henkisesti sekä fyysisesti tosi raskasta naiselle joka oikeasti haluaa lapsen ja antaa koko elämänsä siihen ja sen kasvatukseen. Aina pitää muistaa että meitä ihmisiä on monenlaisia ja kaikilla ei ole kultalusikkaa suussa vaan elänkouluilla ja kokemuksilla voin sanoa ettei alämästäni puutu kuin se hartaasti toivottu lapsi.
Totta, että myös perheissä on onnettomuutta, väkivaltaa, kuolemaa ja kaikkea paskaa... mutta tuo nyt on aika turha vertaus kyse kun on niin marginaalisesta ilmiöstä. Tilastollinen fakta on, että yh vanhempien lapset on useammin ns. huonompiosaisia, huonommin koulutettuja yms. Enkä usko, että kovin monen yh mamman tai isukin talouskaan on kovin vahvalla pohjalla joten minusta tuo osoittaa vaan ääretöntä itsekkyyttä, sinulla on ollut haaveena ja sinulle merkitsee jne. Lapsi on elävä, tiedostava olento, ei mikään koira. Oletko miettinyt mitä kaikea pystyt tarjomaan sitten kun Jani-Petteri on päässyt vaaleanpunaisen vaippavaiheen ohi ja alkaa kiinnostumaan poikien asioista? jne. Vai luotatko, että sieltä tulee tyttö josta tulee äidin uusi paras kaveri?
En, en ymmärrä enkä halua ymmärtää koska minusta tuo on edelleen säälittävää ja ERITTÄIN itsekästä. Sinner___ kirjoitti:
Totta, että myös perheissä on onnettomuutta, väkivaltaa, kuolemaa ja kaikkea paskaa... mutta tuo nyt on aika turha vertaus kyse kun on niin marginaalisesta ilmiöstä. Tilastollinen fakta on, että yh vanhempien lapset on useammin ns. huonompiosaisia, huonommin koulutettuja yms. Enkä usko, että kovin monen yh mamman tai isukin talouskaan on kovin vahvalla pohjalla joten minusta tuo osoittaa vaan ääretöntä itsekkyyttä, sinulla on ollut haaveena ja sinulle merkitsee jne. Lapsi on elävä, tiedostava olento, ei mikään koira. Oletko miettinyt mitä kaikea pystyt tarjomaan sitten kun Jani-Petteri on päässyt vaaleanpunaisen vaippavaiheen ohi ja alkaa kiinnostumaan poikien asioista? jne. Vai luotatko, että sieltä tulee tyttö josta tulee äidin uusi paras kaveri?
En, en ymmärrä enkä halua ymmärtää koska minusta tuo on edelleen säälittävää ja ERITTÄIN itsekästä.Toi on sun näkökulma asiasta olet varmaan just niitä ketkä on saanut kaiken valmiina ja syntynyt kultalusikka suussa mä olen lapsesta saakka joutunut kantamaan vastuun pienemmistä veljistäni äitini eron takia ja aikuisikään saakka pojat olen kasvattanut, ja molemmat logistiikka alalla toisella jo 2 lasta ja vaimo, joten en ihan heppoisin perustein lasta ole hankkimassa minulla on hänelle paljonkin annettavaa jo omasta elämänkokemuksestani, jos tietäisit enemmän varmaan ymmärtäisit. Eikä lapsi tarvitse rikkautta vaan rakkautta turvallisen ja hellän kodin jossa hän tuntee olevansa tärkeä ja rakastettu. Kasvattaa hänestä myös vastuutuntoinen koska itsekkin lapsesta saakkaa joutunut kantamaan vastuuta ja se on ollut elämässäni hyvä asia ei oo aikusena mennyt sormi suuhun että mitäs nyt tehdään. Eiköhän sitä miehen mallia sitten poika saa enoistaan.
- Sinner____
Toi on sun näkökulma asiasta olet varmaan just niitä ketkä on saanut kaiken valmiina ja syntynyt kultalusikka suussa mä olen lapsesta saakka joutunut kantamaan vastuun pienemmistä veljistäni äitini eron takia ja aikuisikään saakka pojat olen kasvattanut, ja molemmat logistiikka alalla toisella jo 2 lasta ja vaimo, joten en ihan heppoisin perustein lasta ole hankkimassa minulla on hänelle paljonkin annettavaa jo omasta elämänkokemuksestani, jos tietäisit enemmän varmaan ymmärtäisit. Eikä lapsi tarvitse rikkautta vaan rakkautta turvallisen ja hellän kodin jossa hän tuntee olevansa tärkeä ja rakastettu. Kasvattaa hänestä myös vastuutuntoinen koska itsekkin lapsesta saakkaa joutunut kantamaan vastuuta ja se on ollut elämässäni hyvä asia ei oo aikusena mennyt sormi suuhun että mitäs nyt tehdään. Eiköhän sitä miehen mallia sitten poika saa enoistaan.
Heh... oletuksesi meni pieleen raskaalla kädellä, mitään en ole saanut, en edes teräs lusikkaa kun 16vee lähdin töihin. Ei kyse ole mistään taustoista tms. Kyse on kylmästä faktasta ja tilastoista.
Turhaan väittelen aiheesta kanssasi, et selkeästi pysty miettimään asiaa kuin omalta kantiltasi. Olen myös täysin erimieltä siitä ettei lapsi tarvitse rikkauksia vaan rakkautta, kaunis ajatus todellakin, kuin suoraan jostain kirjasta, mutta kylmä totuus on, että nykymaailma on niin käteiskeskeinen eikä ilman rahaa pärjää. Uskon, että aika moni köyhyydessä elänyt lapsi allekirjoittaa tämän. Kyllä ainakin minä olin aina vähän katkera kun kaikki oli vähän huonommin kuin monella muulla. Eikä se koulussa helpota kiusausta tms. No mutta ei muuta kuin romanttisia lapsentekohetkiä muumimukin ja uuden upean isin from suomi24.fi kanssa...
- mies kommentoi
Valitettavasti minäkään en pysty tekemään ihmeitä.
Melko oudot markkinat täällä, on tullut vastaan kolme naista jotka olisivat kelvanneet.
Yksi halusi välttämättä mukihommia.
Toinen mietti pitkään ja sitten kertoi että pitäisi alkaa mukihommiin.
Kolmas vaikeni täysin, ehkä löysi paremman.
En siis paheksu ketään näistä, toivon että löytävät sen mitä etsivät.
Kaikki kolme olisivat olleet aivan upeita naisia.- Spermaapankistani
Etkö sitten halua luovuttaa mukiin?
Ei kai niin vaikeaa voi olla luonnonmukanen siitos
- mies kommentoi
Etkö sitten halua luovuttaa mukiin?
No ei oikein natsaa.
Aivan poikkeustilanteessa voisin suostua.
Isompi juttu tässä on se, että tuskin minäkään pystyn auttamaan jos on jo useita vuosia yritetty.
- SPERMAA!
Milloin haluat TODELLA laatu spermaa kohtuusi..? Laita viestii [email protected]
Asun Itä suomessa.
Takuu siittäminen ilman mitään sitoumuksia, - spermaa!!!
Milloin haluat TODELLA laatu spermaa kohtuusi..? Laita viestii [email protected]
Asun Itä suomessa.
Takuu siittäminen ilman mitään sitoumuksia,
Olen 6 pojan isä. - Laatu sperma
Asun Itä suomessa.
Takuu siittäminen ilman mitään sitoumuksia,
Olen 6 pojan isä.- Spermaapankistani
jos siittäminen tarkoittaa mukiin koska en etsi täältä seksi kumppania?
Eli Ajattelit et tulen luoksesi ja runkkaan mukiin vai sinäkö runkkaat
- Spermaapankistani
jos siittäminen tarkoittaa mukiin koska en etsi täältä seksi kumppania?
Eli Ajattelit et tulen luoksesi ja runkkaan mukiin vai sinäkö runkkaat
- Miehetön on huoleton
Ihan järkevä pyyntöhän tämä on. Elämässä pääsee paljon vähemmällä, kun ei ota miestä vaivoikseen nurkkiin löhöämään ja valittamaan. Sitä paitsi, parisuhde miehen kanssa on aikamoinen uhka terveydelle ja jopa hengelle, kuten on nähty otsikoista. Jos ei ole parisuhdetta niin miehet eivät pääse "naksahtelemaan".
- Juttujasilukenut
Ei kai niin vaikea oo miehen antaa laskea spermat sisääsi,kuka mies tulee mukiin laskemaan joS et mitenkään osallistu
ei kai se niin vaikeaa ole riippuu tietenkin myös miehestä ehkä olisi parempi keskustella sähköpostinvälityksellä yksityiskohdista. joten sähköpostini on kyllä ketjun alussa.
- Spermatykki
Millainen ihannemiehesi joka siittäisi sinut
Jaa-a ei oo oikeen mitään ihanne miestä kunhan on terve ja puhtaat paperit näyttää sukupuolitaudeista ja mielellään saisi olla ristiverinen ja ettei säikähdä kun peiliin katsoo. Luonteeltaan saisi olla avoin ja rehellinen ja alle 40 ja ei mikää pervo seksihullu, koska een sen vain lapsen saamisen vuoksi en seksin tai suhteen.
- Vainluonnollinensiitod
Jaa-a ei oo oikeen mitään ihanne miestä kunhan on terve ja puhtaat paperit näyttää sukupuolitaudeista ja mielellään saisi olla ristiverinen ja ettei säikähdä kun peiliin katsoo. Luonteeltaan saisi olla avoin ja rehellinen ja alle 40 ja ei mikää pervo seksihullu, koska een sen vain lapsen saamisen vuoksi en seksin tai suhteen.
Ristiverinen,terve 39 mies auttaa sinua,hyvin itänyt ennenkin
Onko sinulla myös paperit näyttää omasta terveydestäsi siis sukupuolitaudeista? ilman papereita ei nimittäin tapahdu mitään.
- Spermaapankistani
Täysin terve ja puhdas olen.koska lasketaan itämään sisääsi
Spermaapankistani kirjoitti:
Täysin terve ja puhdas olen.koska lasketaan itämään sisääsi
monta kertaa sulle pitää sanoa että siitä kannattaa keskustella sähköpostiini sillä tuskin tähän laitan sulle päivänmäärää ja osotetta ja ehkä haluan tietää myös ajatuksiasi jne.
monta kertaa sulle pitää sanoa että siitä kannattaa keskustella sähköpostiini sillä tuskin tähän laitan sulle päivänmäärää ja osotetta ja ehkä haluan tietää myös ajatuksiasi jne.
Ehkä mun kannattaa etsiä jostain muualta sitä luovuttajaa kun täällä ei tunnu olevan kun seksin vonkaajia, jotka ei tietty muualta saa. Sellainen ihmine joka sydämmestään haluaa auttaa ei ole ongelma luovuttaa mukiin tuskin sekään noiin vaikeaa on.
- niin niin ja niin
Ehkä mun kannattaa etsiä jostain muualta sitä luovuttajaa kun täällä ei tunnu olevan kun seksin vonkaajia, jotka ei tietty muualta saa. Sellainen ihmine joka sydämmestään haluaa auttaa ei ole ongelma luovuttaa mukiin tuskin sekään noiin vaikeaa on.
itsekin olen huomannut, että täältä löytyy pelkästään seksin vonkaajia. Ihmisiä joille lapsi on toissijainen juttu.
- mies kommentoi
niin niin ja niin kirjoitti:
itsekin olen huomannut, että täältä löytyy pelkästään seksin vonkaajia. Ihmisiä joille lapsi on toissijainen juttu.
Olet ymmärtänyt aika pahasti väärin.
Toki täältä löytyy miehiä jotka tarjoutuvat joka naiselle seksin toivossa ja ilman sitoumuksia tai nimettöminä.
Toisaalta vielä enemmän naisia jotka eivät ymmärrä ollenkaan miten hommat hoidetaan. Kerrotaan nimet ja taustat, toki pienehkö määrä seksiä tarvitaan mutta sen jälkeen isompi urakka on huolehtia siitä lapsesta kahdeksantoista vuotta tai kauemmin.
Tyypillisesti palstan naiset alkavat keskustelun aivan järkevästi, sitten kun hoksaavat että mies ei olekaan ihan tyhjäntoimittaja niin vaatimukset alkavat kasvaa. Lopulta vaatimukset ovat niin suuret ettei herra Jeesuskaan kelpaisi.
Ei tosin kovin monesta tapauksesta kokemusta mutta jokainen näistä on käyttäytynyt täsmälleen samalla tavalla. - niinniin ja niin
mies kommentoi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt aika pahasti väärin.
Toki täältä löytyy miehiä jotka tarjoutuvat joka naiselle seksin toivossa ja ilman sitoumuksia tai nimettöminä.
Toisaalta vielä enemmän naisia jotka eivät ymmärrä ollenkaan miten hommat hoidetaan. Kerrotaan nimet ja taustat, toki pienehkö määrä seksiä tarvitaan mutta sen jälkeen isompi urakka on huolehtia siitä lapsesta kahdeksantoista vuotta tai kauemmin.
Tyypillisesti palstan naiset alkavat keskustelun aivan järkevästi, sitten kun hoksaavat että mies ei olekaan ihan tyhjäntoimittaja niin vaatimukset alkavat kasvaa. Lopulta vaatimukset ovat niin suuret ettei herra Jeesuskaan kelpaisi.
Ei tosin kovin monesta tapauksesta kokemusta mutta jokainen näistä on käyttäytynyt täsmälleen samalla tavalla.Täällä on oikeasti naisia, jotka haluavat lapsen. Ehkä sinussa on jotain vikaa, jos kukaan niistä naisista ei huoli sinua...
- mies kommentoi
niinniin ja niin kirjoitti:
Täällä on oikeasti naisia, jotka haluavat lapsen. Ehkä sinussa on jotain vikaa, jos kukaan niistä naisista ei huoli sinua...
Tai sitten ei ole, naisten odotukset ovat vain pilvissä.
Kamalan iso kontrasti siihen miten vaikka työelämässä käyttäydytään.
Siellä kaikki kohtelevat toisiaan kunnioittavasti ja minutkin ylennetään heti tohtoriksi vaikka sitä en ole.
Täällä sitten kirjastonhoitajat tai lastentarhanopettajat nakkelevat niskojaan ja kuvittelevat että olen ainoastaan etsimässä seksiä. Jota siis haluavat pihdata vaikka samalla omat lapsensaantitoiveensa menevät mönkään.
Kaikkein vaikeinta on yrittää selittää naiselle ettei tässä ole kysymys mistään salailusta, jos myöhemmin haluaa haastaa minut oikeuteen tapahtuneen johdosta niin siitä vaan, vaikka se ei ole kenenkään etu.
Kaipa naisilla on joku kamala tarve valikoida ja odottaa että tulisiko vastaan joku vielä parempi. Joskus huvittaa seurata miten ne sekoittavat miesten henkilötiedotkin, joku muisteli minun olevan yötöissä valvomossa.
- niiinniin ja niin
Niin kuin sanoin, kyllä täällä moni nainen on tosi mielellä. Itsekin haluan lapsen, en kuitenkaan kenen tahansa kanssa ala tekemään sitä. Turha tänne on tulla toisia syyttelemään, sitähän sinä teet usein kirjoituksiesi perusteella.
- mies kommentoi
Ilmeisesti tarkoitit tuon minulle, meni vain väärään ketjuun.
Mistä kuvittelet että vaikka minä olisin kuka tahansa.
Naisilla vain on kovin kummalliset halut, esimerkiksi eräs erittäin mukava nainen yritti valita parikymppisen varattoman levyseppähitsarin (joka ei olisi ottanut mitään vastuuta) ja minun väliltä, minulla on jonkin verran menestystä sekä huomattava itse tienattu omaisuus, enkä erityisesti pelkää esim. elareita. Ne voi maksaa pikkurahakukkarosta. Tosin tuo on errityisen typerä tapa hoitaa hommat, rahaa voi antaa tarvittaessa muutenkin.
Lopulta päätti ettei tee mitään koska ei saa kummankin hyviä ominaisuuksia yhdessä paketissa.
- Ihmettteleenvaan
Ei ihme ettet o spermaa saanut,kuka nyt mukiin laskee.ei luulis niin vaikeaa olla senverta ottaa sisääsi aineet
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996084
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983055Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282863Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861039Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774