Mistä pikkuara?

Nepa

Kenelläkä tulossa pikkuaroja/ Myynnissä?? Olen tässä jo jonkin aikaa
etsinyt :/

6

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nobilis_nobilis

      Kannattaa etsiä esim. Lemmikkilintuyhdistys Kaijulin foorumilta myynti- ja ostopalsta, sieltä varmaan tärppää paremmin.

      Tsekkaa myös http://myydaanpapukaija.fi/, sieltä hyvät vinkit linnun ostamiseen!

    • Pikkuaran omistaja

      Tuolta Kaijulista kannattaa tosiaan käydä katsomassa! Myyntipalstalle ilmestyy toisinaan myös pikkuaroja myyntiin. :)

      Pyydän kuitenkin huomioimaan, että pikkuarat ovat hyvin vaativia lemmikkeinä, kuten useimmat muutkin ara-papukaijat. Ne ovat kaikessa ihanuudessaan ja leikkisyydessään myös äärimmäisen älykkäitä, paljon virikkeitä vaativia, itsepäisiä, ja hyvin herkkiä puremaan. Aroista voisin jopa väittää pikkuaran olevan näkemäni perusteella yksi haastavimista - pienestä koostaan huolimatta. Näiden kanssa suosittelen lämpimästi opiskelemaan positiivisesta vahvistamisesta ja kouluttamisesta yleensäkin runsaasti ennen tällaisen pienen riiviön hankintaa. :)

      Lisäksi suosittelen lämpimästi hankkimaan emojenruokkiman linnun. Pääset vain niin paljon vähemmällä, usko minua. ;)

      • chloropterus

        Pikkuaran haastavuus tulee siitä että se on lähempänä aratinga-suvun aratteja kuin aroja.


    • Tuskin löydät

      Kaijulista myytävää pikkuaraa. Luultavasti joudut tilaamaan sen ulkomailta. Kysele jonkun eläinkaupan kautta mahdollisuutta tilata.

    • Kraak-Kraak ;)

      Hei!
      Nyt pliide auttakaa mua :D Etsin itsekkin Pikkuaraa ja haluaisin jonkun osoittteen
      Missä lukisi sen hoito-ohjeita ;)
      Ja kertokaa jos löydätte osoitteita joissa myydään pikkuaroja :)
      Kiitti jos autatte! PS.on jo ollu 2 neitokakadua ja haluisin tietää vaan
      että tarviiko pikkuarat samoja hoito-ohjeita kuin
      Neitokakadu?

      • pikkuara

        Ei taida olla päteviä hoito-ohjeita pikkuaroille suomeksi, mutta lainaan aikaisempaa, sillä se pitää paikkaansa:

        "Pyydän kuitenkin huomioimaan, että pikkuarat ovat hyvin vaativia lemmikkeinä, kuten useimmat muutkin ara-papukaijat. Ne ovat kaikessa ihanuudessaan ja leikkisyydessään myös äärimmäisen älykkäitä, PALJON virikkeitä vaativia, itsepäisiä, ja hyvin herkkiä puremaan. Aroista voisin jopa väittää pikkuaran olevan näkemäni perusteella yksi haastavimista - pienestä koostaan huolimatta. Näiden kanssa suosittelen lämpimästi opiskelemaan positiivisesta vahvistamisesta ja kouluttamisesta yleensäkin runsaasti ennen tällaisen pienen riiviön hankintaa. :)

        Lisäksi suosittelen lämpimästi hankkimaan emojenruokkiman linnun. Pääset vain niin paljon vähemmällä, usko minua. ;)"

        Pikkuarat voidaan oikeasti kiteyttää näihin adjektiiveihin:
        - Aktiivinen: kokoajan täytyy olla tekemässä jotain
        - Vaativa: sekä koulutukseltaan että virikkeiden tarpeiltaan
        - Reviiritietoinen: ei sovellu muiden (lajisten) lintujen kaveriksi
        - Yhden ihmisen lintu

        Voin kertoa lisääkin jos haluat vielä tietää jotain, kysy vain niin vastaan. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1193
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      839
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      839
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      824
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe