Mistä pikkuara?

Nepa

Kenelläkä tulossa pikkuaroja/ Myynnissä?? Olen tässä jo jonkin aikaa
etsinyt :/

6

1783

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nobilis_nobilis

Kannattaa etsiä esim. Lemmikkilintuyhdistys Kaijulin foorumilta myynti- ja ostopalsta, sieltä varmaan tärppää paremmin.

Tsekkaa myös http://myydaanpapukaija.fi/, sieltä hyvät vinkit linnun ostamiseen!

• Pikkuaran omistaja

Tuolta Kaijulista kannattaa tosiaan käydä katsomassa! Myyntipalstalle ilmestyy toisinaan myös pikkuaroja myyntiin. :)

Pyydän kuitenkin huomioimaan, että pikkuarat ovat hyvin vaativia lemmikkeinä, kuten useimmat muutkin ara-papukaijat. Ne ovat kaikessa ihanuudessaan ja leikkisyydessään myös äärimmäisen älykkäitä, paljon virikkeitä vaativia, itsepäisiä, ja hyvin herkkiä puremaan. Aroista voisin jopa väittää pikkuaran olevan näkemäni perusteella yksi haastavimista - pienestä koostaan huolimatta. Näiden kanssa suosittelen lämpimästi opiskelemaan positiivisesta vahvistamisesta ja kouluttamisesta yleensäkin runsaasti ennen tällaisen pienen riiviön hankintaa. :)

Lisäksi suosittelen lämpimästi hankkimaan emojenruokkiman linnun. Pääset vain niin paljon vähemmällä, usko minua. ;)

• chloropterus

Pikkuaran haastavuus tulee siitä että se on lähempänä aratinga-suvun aratteja kuin aroja.

• Tuskin löydät

Kaijulista myytävää pikkuaraa. Luultavasti joudut tilaamaan sen ulkomailta. Kysele jonkun eläinkaupan kautta mahdollisuutta tilata.

• Kraak-Kraak ;)

Hei!
      Nyt pliide auttakaa mua :D Etsin itsekkin Pikkuaraa ja haluaisin jonkun osoittteen
      Missä lukisi sen hoito-ohjeita ;)
      Ja kertokaa jos löydätte osoitteita joissa myydään pikkuaroja :)
      Kiitti jos autatte! PS.on jo ollu 2 neitokakadua ja haluisin tietää vaan
      että tarviiko pikkuarat samoja hoito-ohjeita kuin
      Neitokakadu?

• pikkuara

Ei taida olla päteviä hoito-ohjeita pikkuaroille suomeksi, mutta lainaan aikaisempaa, sillä se pitää paikkaansa:

"Pyydän kuitenkin huomioimaan, että pikkuarat ovat hyvin vaativia lemmikkeinä, kuten useimmat muutkin ara-papukaijat. Ne ovat kaikessa ihanuudessaan ja leikkisyydessään myös äärimmäisen älykkäitä, PALJON virikkeitä vaativia, itsepäisiä, ja hyvin herkkiä puremaan. Aroista voisin jopa väittää pikkuaran olevan näkemäni perusteella yksi haastavimista - pienestä koostaan huolimatta. Näiden kanssa suosittelen lämpimästi opiskelemaan positiivisesta vahvistamisesta ja kouluttamisesta yleensäkin runsaasti ennen tällaisen pienen riiviön hankintaa. :)

Lisäksi suosittelen lämpimästi hankkimaan emojenruokkiman linnun. Pääset vain niin paljon vähemmällä, usko minua. ;)"

Pikkuarat voidaan oikeasti kiteyttää näihin adjektiiveihin:
        - Aktiivinen: kokoajan täytyy olla tekemässä jotain
        - Vaativa: sekä koulutukseltaan että virikkeiden tarpeiltaan
        - Reviiritietoinen: ei sovellu muiden (lajisten) lintujen kaveriksi
        - Yhden ihmisen lintu

Voin kertoa lisääkin jos haluat vielä tietää jotain, kysy vain niin vastaan. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      53
      1414
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      19
      1084
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      77
      693
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      678
    6. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      500
    7. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      21
      499
    8. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      451
    9. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      450
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      423
    Aihe