Kun ole lukenut kirjoittajien tekstejä, niin selkeästi huomaa kuinka yritetään ajatella liian vaikeasti.
Kyse on yksinkertaisesti itsekkyydestä ja sen tasoista. Toiset ovat itsekkäämpiä kuin toiset.
Narsistin itsekkyys on "normaalia" huomattavasti kovempaa ja narsistin itsekkyys on ylittänyt toisen huomioon ottamisen rajan kokonaan.
Täällä käytetään hienoja sanoja mutta se on vain sekoittavaa.
Narsismi on yksinkertaista mutta narsisti tekee normaalista elämästä vaikeaa.
Narsisti on vain huijari, joka on toisten terveydelle vaarallinen.
Itsekäs paskiainen
Narsismista ei kannata tehdä liian vaikeaa
59
275
Vastaukset
- LK
Kaikki on monimutkaista kun tarkkaan katsoo, tästä aiheesta minusta toisaalta tehdään välillä hommasta monimutkaista ja välillä taas vähän yliyksinkertaistetaan (minun makuuni). Reaalimaailma on kuitenkin paljon monimuotoisempi ja monimutkaisempi kuin oppikirjateksti. Mutta niinhän asioilla on tapana mennä. Eihän tämä oikeasti mikään kovin mustavalkoinen asia ole, mutta yksinkertaisena pitämisessä on ehdottomasti puolensa.
Hienoista sanoista tykkään kyllä. - KideKitty
Minusta tämä kiteyttää kaiken: "Narsisti on vain huijari, joka on toisten terveydelle vaarallinen. Itsekäs paskiainen"
Paras näkemäni määritelmä narsistista ikinä. Se on siinä. - sjcdncsajcndjsnc
Ei oikein määritelmänä toimi ihan loppuun asti.
Kyseessä on ennemminkin liallisuuksiin mennyt omanarvontunto.
Näin asiaa käsittelee persoonallisuuksiin ja niiden häiriöiden guru Theodore Millon. Se on selitetty semmoisella ylösalaisin käännetyllä kellokäyrää muistuttavalla jutulla.
Toisessa päässä ollaan täysiä alentuvia hissukoita ja toisessa röyhkeitä. Kukin tietenkin ilmentäen niitä omalla tavallaan. - 3+17=20
"Narsisti on vain huijari, joka on toisten terveydelle vaarallinen.
Itsekäs paskiainen "
Noh...mikä on ihminen...
joka uhraa paskiaiselle koko elämänsä...
onko se paskiainen niin arvokas ...ettei siitä voi mistään hinnasta luopua...ja jatkaa/elää OMAA elämäänsä siitä huolimatta...ja antaa paskiaisen vain olla se mikä hän on...paskiainen... - 12+15=27
Lisään vielä tuohon alle sinun tekstiäsi...että itsekin tiedät...mikä on hyvä/paras keino...selvitä narsistista...kun kerrot hänen lastensa valinneen keinoksi...yhteydenpidon katkaisemisen...ja heillä menee hyvin...
Mikset itse käytä tuota hyvää keinoa...niin sinullakin voisi mennä hyvin...anna narsistisi matkustella, pitää perintökaappinsa yms. Miten se sinun elämääsi haittaa...Voithan sinä itsekin matkustella ja ostaa itsellesi uuden kaapin
"Tässä meidän tapauksessa 2 narsistin lasta ei pidä lainkaan yhteyttä isäänsä, koska siitä seuraa aina hankaluuksia. Ja heillä menee hyvin. He pitävät myös muihin sukulaisiin viileitä välejä selvitäkseen itse. Se on hyvä keino. Ystäviä heillä on paljon eivätkä he kaipaa inhottavia sukulaisia "
Joskus lukenut jostain, että narsistiin kannattaa suhtautua kuin luonnonilmiöön...jolle ei mitään voi...ns. oikeudella ei siinä kohtaa ole mitään merkitystä...salamakin iskee lupaa kysymättä......
Tuo lienee se paras konsti selvitä narsistista...jos ny jotenkin haluaa narsistille kostaa...niin paras "kosto" lienee se, että "uhrilla" menee hyvin...narsistista huolimatta...ja vielä paremmin kun hänestä pääsee kokonaan eroon...ajatuksenkin tasolla...
Mutta no...kukin tyylillään...toiset jatkavat omaa elämäänsä...toiset jäävät ikuisiksi ajoiksi vihaan ja katkeruuteen...pyhittävät loppuelämänsä...yritykseen tuhota narsisti...saada oikeutusta itselleen...- Ajatukset kuriin?
Periaatteessa kyllä mutta ....Jos joltakulta tapetaan lapsi niin sanotko hänelle että jatka elämään ja unohda katkeruus tappajaa kohtaan? Varsinkin jos tappaja ei ole saanut mitään rangaistusta teostaan?
Ei varmastikaan ole tutkimustietoa kuinka usein narsistin edesauttaa läheisensä kuolemaa, saati sairastumista tavalla tai toisella, mutta hen. koht. kokemusten perusteella se on pelottavan yleistä. Oman elämäni varella olen törmännyt tapaukseen jossa puoliso joutui vakavien mielenterveysongelmien takia sairaalahoitoon ja pitkiksi ajoiksi työkyvyttömäksi, tapaukseen jossa puoliso sai vakavan sairaskohtauksen ja on nyt työkyvytön. Olen myös törmännyt tapaukseen jossa puoliso lopulta ratkaisi ongelmat riistämällä itseltään hengen. Kaikki nämä ovat seurausta narsistipuolison vuosien kiusaamisesta. Tiedän myös muutaman narsistin lapsen jotka ovat viettäneet pitkiä aikoja psykiatrisella osastolla narsistisen vanhemman takia. Vaikka uhrin persoonassa olisi jotakin joka helpottaisi narsistin tuhotyötä, se ei oikeuta narsistia ajamaan häntä sairaaksi tai kuolemaan. Noilla uhreilla on myös muita omaisia: äitejä, isiä, veljiä, siskoja ja ystäviä, joiden pitää elää sen ajatuksen kanssa että narsisti, joka ajoi heille rakkaan ihmisen loppuun, jatkaa elämäänsä ilman mitään seuraamuksia. - 14+1=15
Ajatukset kuriin? kirjoitti:
Periaatteessa kyllä mutta ....Jos joltakulta tapetaan lapsi niin sanotko hänelle että jatka elämään ja unohda katkeruus tappajaa kohtaan? Varsinkin jos tappaja ei ole saanut mitään rangaistusta teostaan?
Ei varmastikaan ole tutkimustietoa kuinka usein narsistin edesauttaa läheisensä kuolemaa, saati sairastumista tavalla tai toisella, mutta hen. koht. kokemusten perusteella se on pelottavan yleistä. Oman elämäni varella olen törmännyt tapaukseen jossa puoliso joutui vakavien mielenterveysongelmien takia sairaalahoitoon ja pitkiksi ajoiksi työkyvyttömäksi, tapaukseen jossa puoliso sai vakavan sairaskohtauksen ja on nyt työkyvytön. Olen myös törmännyt tapaukseen jossa puoliso lopulta ratkaisi ongelmat riistämällä itseltään hengen. Kaikki nämä ovat seurausta narsistipuolison vuosien kiusaamisesta. Tiedän myös muutaman narsistin lapsen jotka ovat viettäneet pitkiä aikoja psykiatrisella osastolla narsistisen vanhemman takia. Vaikka uhrin persoonassa olisi jotakin joka helpottaisi narsistin tuhotyötä, se ei oikeuta narsistia ajamaan häntä sairaaksi tai kuolemaan. Noilla uhreilla on myös muita omaisia: äitejä, isiä, veljiä, siskoja ja ystäviä, joiden pitää elää sen ajatuksen kanssa että narsisti, joka ajoi heille rakkaan ihmisen loppuun, jatkaa elämäänsä ilman mitään seuraamuksia."Periaatteessa kyllä mutta ....Jos joltakulta tapetaan lapsi niin sanotko hänelle että jatka elämään ja unohda katkeruus tappajaa kohtaan? Varsinkin jos tappaja ei ole saanut mitään rangaistusta teostaan?"
Noh..ainakaan asiaa/tuskin edes omaa oloa ei paranna vuosien vouhkaaminen netissä nimittelemällä narsistia paskiaiseksi...
Tuota esimerkkiäsi kyllä ihmettelen, ettei ole saanut rangaistusta lapsen taposta...vaikea tietää täältä käsin...miksi lapsi kuoli, tappoiko joku/narsisti hänet, oliko kyseessä onnettomuus tms.
Mutta asia lienee puitu kuitenkin oikeudessa...ja siitä virallinen tuomitsematta jättäminen on tehty...
Mutta tämä keskustelu/kommentointi liittyi nyt tuohon aloittajan asiaan...ei ihan noihin sinun minitsemiisi asioihin...vaikka lapsiakin nyt kuolee/joku tappaakin heitä...kuten taannoinen julkisuudessakin ollut rattijuopumustapauskin osoittaa...
edelleen tiedän ja ymmärrän...narsitin perheenjäsenet ovat suuressa vaarassa sairastua psyykkisesti...ja varsinkaan lapsilla ei ole valinnan mahdollisuutta...
Mutta aikuisilla on...monet lapset ovat aikuistuttuaan katkaiseet välit vanhempiinsa/sisaruksiinsa/sukuunsa tyystin...kuten tuo aloittajakin kertoi esimerkissään ja heillä menee hyvin...
"Kaikki nämä ovat seurausta narsistipuolison vuosien kiusaamisesta."
Niin mikä on se mekanismi joka saa aikuisen suostumaan...vuosien kiusaamiseen...oman terveytensa kustannuksella...
"joiden pitää elää sen ajatuksen kanssa että narsisti, joka ajoi heille rakkaan ihmisen loppuun, jatkaa elämäänsä ilman mitään seuraamuksia"
Tuokin on totta ja surullista...ja on lupa surra...mutta siltikin...poismennyttä ei saa takaisin...pyhittämälllä loppu elämänsä vihaamiselle, katkeruudelle ja kostolle...oman elämänsä siinä vain pilaa...
En usko että poismennytkään niin haluaisi... - LK
Ajatukset kuriin? kirjoitti:
Ei varmastikaan ole tutkimustietoa kuinka usein narsistin edesauttaa läheisensä kuolemaa, saati sairastumista tavalla tai toisella, mutta hen. koht. kokemusten perusteella se on pelottavan yleistä. Oman elämäni varella olen törmännyt tapaukseen jossa puoliso joutui vakavien mielenterveysongelmien takia sairaalahoitoon ja pitkiksi ajoiksi työkyvyttömäksi, tapaukseen jossa puoliso sai vakavan sairaskohtauksen ja on nyt työkyvytön. Olen myös törmännyt tapaukseen jossa puoliso lopulta ratkaisi ongelmat riistämällä itseltään hengen. Kaikki nämä ovat seurausta narsistipuolison vuosien kiusaamisesta. Tiedän myös muutaman narsistin lapsen jotka ovat viettäneet pitkiä aikoja psykiatrisella osastolla narsistisen vanhemman takia. Vaikka uhrin persoonassa olisi jotakin joka helpottaisi narsistin tuhotyötä, se ei oikeuta narsistia ajamaan häntä sairaaksi tai kuolemaan. Noilla uhreilla on myös muita omaisia: äitejä, isiä, veljiä, siskoja ja ystäviä, joiden pitää elää sen ajatuksen kanssa että narsisti, joka ajoi heille rakkaan ihmisen loppuun, jatkaa elämäänsä ilman mitään seuraamuksia."Periaatteessa kyllä mutta ....Jos joltakulta tapetaan lapsi niin sanotko hänelle että jatka elämään ja unohda katkeruus tappajaa kohtaan? Varsinkin jos tappaja ei ole saanut mitään rangaistusta teostaan?"
Se että sanooko sen vai ei, ei vaikuta siihen että se nyt vaan on tehtävä jossain kohtaa jos meinaa elämäänsä jatkaa eteenpäin. - 11+19=30
LK kirjoitti:
"Periaatteessa kyllä mutta ....Jos joltakulta tapetaan lapsi niin sanotko hänelle että jatka elämään ja unohda katkeruus tappajaa kohtaan? Varsinkin jos tappaja ei ole saanut mitään rangaistusta teostaan?"
Se että sanooko sen vai ei, ei vaikuta siihen että se nyt vaan on tehtävä jossain kohtaa jos meinaa elämäänsä jatkaa eteenpäin.Niin...mennyttä ei saa takaisin. lastakaan henkiin herätettyä...
Ikävien tapahtumien/asioidenkin/kokemuksien kanssa joutuu vaan elämään...raadollinen totuus tuokin...
On sitten ihmisen oma valinta...miten elämäänsä jatkaa...vai "pysähtyykö" elämä tuohon menneeseen kokemukseen...niin ettei minkäänlaista iloa elämässä enää voi kokea...on vain katkeruus ja kauna...
Suru ja kaipuu taas kuuluvat elämään...ovat ns. hyviä tunteita tunteita...poismennyttä voi muistella...sitä kaikke hyvää ja kaunista mikä hänessä oli...ja mitä menetti hänen poismenonsa myötä...
Että tuossakin tapauksessa...kummallekko annat ajatusissasi enemmän valtaa...ajatteleeko vain pahantekijää...tekoa jonka hän teki...ns. pahoja/negatiivisia ajatuksia...
vaiko häntä...ja sitä kaikkea hyvää minkä hänen poismenonsa myötään menetti...ns. hyviä ajatuksia...ja on kiitollinen, entä hän oli edes pienen hetken osana elämää...
läheisen/rakkaan ihmisen kuolemankin joutuu joskus hyväksymään...tapahtui se nyt kuinka tapahtui...sille ei voi mitään...
On lupa vihata tappajaa...onnettomuuksissa vihan kohde on epämääräisempi...mutta itselleen ihmisen vahinkoa tekee...jos jää vihan vangiksi...kuollutta se ei enää auta...eikä muuta tapahtunutta...
mutta viha estää normaalin surun/kaipauksen...näin ollen vihattu kohde saa ihmisen elämässä/ajatuksissa vallan/suuremman merkityksen...kuin konsanaan ihminen, jonka on menettänyt...
joskus on kyllä niinkin, että ihmisen eläissä me harvemmin kerromme hänelle, kuinka merkityksellinen/rakas/tärkeä hän on meille...monen hyvän/tärkeän asian/ihmisen arvon ymmärrämme vasta, kun olemme sen menettäneet...
On paljon arjen tarinoita...joissa ollaan erottu/lähdetty esim.töihin...kiukkuisina/vihaisina...joka jää viimeiseksi kohtaamiseksi...sen rakkaan ihmisen kanssa...
Aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat meitä kaikkia...
- 4+11=15
Palaan vielä tähän kohtaan...
Kun mun ymmärryksen mukaan...jos puhutaan Suomesta ja AIKUISESTA normijärjellä varustetusta ihmisestä...
Niin kenenkään ei ole pakko olla vuosia tuollaisessa avioliitossa...
Se miksi ollaan, vaikka toinen kohtelee huonosti...
niin ne syyt kyllä löytyvät ihmisestä itsestään...
tai sitten on kyseessä pelkkä taloudellinen hyöty...ja rahan/omaisuuden vuoksi...kestetään mitä vaan...- 17+13=30
Lisään vielä...etten ole sen parempi kuin muutkaan...itsellänkin on taustalla vuosien huono suhde, jossa koin niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa...
Mutta kun käsitin, että ratkaisun avaimet/mahdollisuus muuttaa OMAA elämääni... on VAIN JA AINOASTAAN ITSELLÄNI...
Minä pääsis siitä "pahasta"...
Toki tuli niitä vuoroin itsemurha/tappouhkauksiakin...jonkinlaista häirintääkin...mutta siltikin...pahimmat teot tehdään salassa...ilman todistajia...
Jos teet asian julkiseksi, elät ihmisten ilmoilla...moni väärinkohtelija...on aika aseeton...kun hänkään ei halua sentäs muiden tietävän...millainen hän on...
Minäkin kyllä muistan nuo asiat...mutta omaa mieltäänkin voi hallita...ei niitä tarvitse päivittäin ajatella, eikä niiden tarvitse kaikkeen elämiseen vaikuttaa...
ajan kanssa...kaltoinkohtelukin jää osaksi menneisyyttä...ja oppii elämään...tässä ja nyt...joilloin on kaikki ainakin paremmin jos ei hyvin...
Kun elää voimme vain kulloisenkin päivän...miksi sekin pitäisi elää menneisyydessä...katkerana ja loukattuna... - 16+12=28
17+13=30 kirjoitti:
Lisään vielä...etten ole sen parempi kuin muutkaan...itsellänkin on taustalla vuosien huono suhde, jossa koin niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa...
Mutta kun käsitin, että ratkaisun avaimet/mahdollisuus muuttaa OMAA elämääni... on VAIN JA AINOASTAAN ITSELLÄNI...
Minä pääsis siitä "pahasta"...
Toki tuli niitä vuoroin itsemurha/tappouhkauksiakin...jonkinlaista häirintääkin...mutta siltikin...pahimmat teot tehdään salassa...ilman todistajia...
Jos teet asian julkiseksi, elät ihmisten ilmoilla...moni väärinkohtelija...on aika aseeton...kun hänkään ei halua sentäs muiden tietävän...millainen hän on...
Minäkin kyllä muistan nuo asiat...mutta omaa mieltäänkin voi hallita...ei niitä tarvitse päivittäin ajatella, eikä niiden tarvitse kaikkeen elämiseen vaikuttaa...
ajan kanssa...kaltoinkohtelukin jää osaksi menneisyyttä...ja oppii elämään...tässä ja nyt...joilloin on kaikki ainakin paremmin jos ei hyvin...
Kun elää voimme vain kulloisenkin päivän...miksi sekin pitäisi elää menneisyydessä...katkerana ja loukattuna...Edelleen aloittajan otsikossa piilee totuus...
miksi tehdä narsismista liian vaikeaa...
Jos pitäydytään ajatuksessa
Itsekäs paskiainen "
Että tuo ajatus on jonkinlainen fakta...
Niin miksi ihmiset kuitenkin uhraavat ajatuksensa, elämänsä, aikaansa jopa rahaa...itsekkäälle paskiaiselle...kuljettaen häntä mukanaan ainakin ajatuksissaan...
Onko hän sen arvoinen...
ja kuvitteleekö ihminen, että hän voi muuttaa itsekkään paskiaisen...joksikin muuksi ihmiseksi...kantamalla paskiaista mukanaan...
Eikö kannattaisi päästää irti jo oman mielenterveytensäkin takia...hyväksyä tuo fakta...hän on mikä on...itsekäs paskiainen...eikä muuksi muutu...
ja heittää kuvaannolisesti paskiainen menemään...
omaa elämää ja ilmaa pilaamasta... - A
16+12=28 kirjoitti:
Edelleen aloittajan otsikossa piilee totuus...
miksi tehdä narsismista liian vaikeaa...
Jos pitäydytään ajatuksessa
Itsekäs paskiainen "
Että tuo ajatus on jonkinlainen fakta...
Niin miksi ihmiset kuitenkin uhraavat ajatuksensa, elämänsä, aikaansa jopa rahaa...itsekkäälle paskiaiselle...kuljettaen häntä mukanaan ainakin ajatuksissaan...
Onko hän sen arvoinen...
ja kuvitteleekö ihminen, että hän voi muuttaa itsekkään paskiaisen...joksikin muuksi ihmiseksi...kantamalla paskiaista mukanaan...
Eikö kannattaisi päästää irti jo oman mielenterveytensäkin takia...hyväksyä tuo fakta...hän on mikä on...itsekäs paskiainen...eikä muuksi muutu...
ja heittää kuvaannolisesti paskiainen menemään...
omaa elämää ja ilmaa pilaamasta...> Eikö kannattaisi päästää irti jo oman mielenterveytensäkin takia...hyväksyä tuo fakta...hän on mikä on...itsekäs paskiainen...eikä muuksi muutu...
Yksilön kannalta noin.
Koska ihminen ei ole yksilö, niin meidän kaikkien kannalta on tarpeen kehittää lainsäädäntöä ja poliisitoimea. Invasiivisen kanssakäymisen muotoja on sekä kriminalisoimatta että niiden edellyttämää poliisikoulutusta pajon tekemättä. - 6+2=8
A kirjoitti:
> Eikö kannattaisi päästää irti jo oman mielenterveytensäkin takia...hyväksyä tuo fakta...hän on mikä on...itsekäs paskiainen...eikä muuksi muutu...
Yksilön kannalta noin.
Koska ihminen ei ole yksilö, niin meidän kaikkien kannalta on tarpeen kehittää lainsäädäntöä ja poliisitoimea. Invasiivisen kanssakäymisen muotoja on sekä kriminalisoimatta että niiden edellyttämää poliisikoulutusta pajon tekemättä."Yksilön kannalta noin."
niin niin...jokainen MINÄ on myös sinä olet itsellesi minä...myös joukko muodostuu...minuista ja sinuista...silloin puhutaan vaan...meistä, teistä tai heistä...
jos nyt puhutaan ihmisistä...lainlaatijat, poliisit, tuomarit, juomarit, hullut ja huorat, perheen isät, äidit, opettajat, keittäjät jne...ovat kaikki yksilöitä...jokainen on itselleen MINÄ...
maailman parantaminen kannattaa aina aloittaa itsestä...siitä MINÄstä...jos sinä tekisit samoin, kuin myös hän, me, te ja he...
Niin voi odottaa edes jonkinlaisia muutoksia...
samalla kun yrittää tulla toimeen sinun, hänen, meidän, teidän ja heidänkin jopa niidenkin kanssa...jotka mieluusti parantaisivat vain toisia(sinua)...
tuntematta itse minkäänlaista tarvetta muutokseen...että minussa(minässä) olisi mitään korjattavaa...
Tämä ny vain ajatukseni yleisellä tasolla...ei ollut osoitettu sinulle erikseen...vaikka sinä sanaa käytinkin...
Pidän kyllä ihmistä yksilönä...vaikka kaikki vaikuttaakin kaikkeen/yksilöönkin...niin toiset ihmiset, ympäristö, muut olosuhteet yms. - 11+1=12
6+2=8 kirjoitti:
"Yksilön kannalta noin."
niin niin...jokainen MINÄ on myös sinä olet itsellesi minä...myös joukko muodostuu...minuista ja sinuista...silloin puhutaan vaan...meistä, teistä tai heistä...
jos nyt puhutaan ihmisistä...lainlaatijat, poliisit, tuomarit, juomarit, hullut ja huorat, perheen isät, äidit, opettajat, keittäjät jne...ovat kaikki yksilöitä...jokainen on itselleen MINÄ...
maailman parantaminen kannattaa aina aloittaa itsestä...siitä MINÄstä...jos sinä tekisit samoin, kuin myös hän, me, te ja he...
samalla kun yrittää tulla toimeen sinun, hänen, meidän, teidän ja heidänkin jopa niidenkin kanssa...jotka mieluusti parantaisivat vain toisia(sinua)...
tuntematta itse minkäänlaista tarvetta muutokseen...että minussa(minässä) olisi mitään korjattavaa...
Tämä ny vain ajatukseni yleisellä tasolla...ei ollut osoitettu sinulle erikseen...vaikka sinä sanaa käytinkin...
Pidän kyllä ihmistä yksilönä...vaikka kaikki vaikuttaakin kaikkeen/yksilöönkin...niin toiset ihmiset, ympäristö, muut olosuhteet yms."Pidän kyllä ihmistä yksilönä."
Lisään vielä...että muistan jostain lukeeneni...
että narsisti pitääkin toista ihmistä minänsä jatkeena...ei ymmärrä...että kaikilla ihmisillä on oma minä...ja se aiheuttaa niitä ongelmia vuorovaikutuksessa...
Kun normaali ihminen ymmärtää, että jos MINUUN sattuu...niin sama teko kohdestettuna toiseen sattuu myös sinuun ...joka on itselleen MINÄ...
niin narsisti olettaa, että kun häneen(minuun) ei sillä hetkellä satu...niin ei satu toiseenkaan(sinuunkaan)...eikä osaa asettua toisen(sinä) asemaan...joka on myös itselleen minä - A
6+2=8 kirjoitti:
"Yksilön kannalta noin."
Pidän kyllä ihmistä yksilönä...vaikka kaikki vaikuttaakin kaikkeen/yksilöönkin...niin toiset ihmiset, ympäristö, muut olosuhteet yms.Ihan kiinnostavaa, mutta aika eri asiasta kuin omassa lyhyessä viestissäni.
Pidän toimintaohjettasi käyttökelpoisena nykytilanteessa.
Mutta nykytilannetta voidaan muuttaa.
Joitakin invasiivisia kanssakäymisenmuotoja tulee nykytilannetta tehokkaammin kyetä institutionaalisesti ennaltaehkäisemään ja niitä tulee myös sanktioida.
Esimerkki: Osa invasiivisista seksuaalisista kohdehäiriöistä on kriminalisoitu ja osaan on tarjolla enemmän tai vähemmän niiden aiheuttamia vahinkoja ennaltaehkäiseviä hoitomahdollisuuksia. Tämä on niiden osalta nykytilanne.
Samalla nykytilanne eräiden invasiivisten seksuaalisten kohdehäiriöiden osalta on institutionaalisesti avoimempi. Viime ajat on luotettu erityisesti ns. pervoaktivistien taholta siihen, että seksuaalinen itsemääräämisoikeus kun vain toteutuu nykyistä paremmin, niin ongelmat merkittävästi vähenevät.
Nykytilanne on ongelmallinen. Me yhdessä muokkamme nykytilannetta mm. lainsäädäntöä ja hoitomahdollisuuksia kehittämällä. Maailma ei muutu vain sillä, että ihmiset keskittyvät valikoiviksi kuluttajiksi tai oppivat itsepuolustustaitoja tai ymmärtävät paremmin omat rajansa.
Me muokkaamme instituutioiden avulla ihmisiä ja heidän toimintojaan. - 19+12=31
A kirjoitti:
Ihan kiinnostavaa, mutta aika eri asiasta kuin omassa lyhyessä viestissäni.
Joitakin invasiivisia kanssakäymisenmuotoja tulee nykytilannetta tehokkaammin kyetä institutionaalisesti ennaltaehkäisemään ja niitä tulee myös sanktioida.
Esimerkki: Osa invasiivisista seksuaalisista kohdehäiriöistä on kriminalisoitu ja osaan on tarjolla enemmän tai vähemmän niiden aiheuttamia vahinkoja ennaltaehkäiseviä hoitomahdollisuuksia. Tämä on niiden osalta nykytilanne.
Samalla nykytilanne eräiden invasiivisten seksuaalisten kohdehäiriöiden osalta on institutionaalisesti avoimempi. Viime ajat on luotettu erityisesti ns. pervoaktivistien taholta siihen, että seksuaalinen itsemääräämisoikeus kun vain toteutuu nykyistä paremmin, niin ongelmat merkittävästi vähenevät.
Nykytilanne on ongelmallinen. Me yhdessä muokkamme nykytilannetta mm. lainsäädäntöä ja hoitomahdollisuuksia kehittämällä. Maailma ei muutu vain sillä, että ihmiset keskittyvät valikoiviksi kuluttajiksi tai oppivat itsepuolustustaitoja tai ymmärtävät paremmin omat rajansa.
Me muokkaamme instituutioiden avulla ihmisiä ja heidän toimintojaan."Ihan kiinnostavaa, mutta aika eri asiasta kuin omassa lyhyessä viestissäni."
niin...ajattelemme asioista/ihmisenä olemisestakin hyvinkin eri tavalla...tuosta vastauksestasi mm. en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä...
Mutta joo...katselen maailmaa kyllä mieluusti omasta sammakkopersketiivistäni käsin...suhteuttaen asioita/ilmiöitä...omaan maailmaani jossa elän...
Esimerkkinä tulee mieleen kun muinoin teini ikäiset lapset sen ikäkauden mukaan...huolestuivat mm. sademetsistä...ja äitikin sai kuunnella osansa maailmantuskasta...
Noh, lähdettiin kauppaan...surutta teinini heitti sen karkkipaperinsa maantien ojaan...johon minä kuivasti totesin, että josko sittenkin aloittaisit sen luonnon suojelun ihan tästä omasta ympäristöstä...hänkin kyllä ymmärsi pointin...
Mutta on totta...että maailmassa on nykyään ihan liikaa kaikkea...nykyinen tietotekniikka "pilvimaailma" mahdollistaa kaiken...ainakin virtuaalisesti...
mutta siltikin...se arki/elämä eletään maan päällä...ajattelisin jopa niinkin, että onnellisempia ovat ihmiset...jotka eivät halua sitä "kaikkea"...edes tietää...
riittää ne perusasiat...ja ymmärrys siitä, että oma maailma/itse on vain pieni osa tätä suurta maailmankaikeutta...johon ei millään oma ymmärrys riitä, eikä ole tarviskaan... - 3+20=23
19+12=31 kirjoitti:
"Ihan kiinnostavaa, mutta aika eri asiasta kuin omassa lyhyessä viestissäni."
niin...ajattelemme asioista/ihmisenä olemisestakin hyvinkin eri tavalla...tuosta vastauksestasi mm. en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä...
Mutta joo...katselen maailmaa kyllä mieluusti omasta sammakkopersketiivistäni käsin...suhteuttaen asioita/ilmiöitä...omaan maailmaani jossa elän...
Esimerkkinä tulee mieleen kun muinoin teini ikäiset lapset sen ikäkauden mukaan...huolestuivat mm. sademetsistä...ja äitikin sai kuunnella osansa maailmantuskasta...
Noh, lähdettiin kauppaan...surutta teinini heitti sen karkkipaperinsa maantien ojaan...johon minä kuivasti totesin, että josko sittenkin aloittaisit sen luonnon suojelun ihan tästä omasta ympäristöstä...hänkin kyllä ymmärsi pointin...
Mutta on totta...että maailmassa on nykyään ihan liikaa kaikkea...nykyinen tietotekniikka "pilvimaailma" mahdollistaa kaiken...ainakin virtuaalisesti...
mutta siltikin...se arki/elämä eletään maan päällä...ajattelisin jopa niinkin, että onnellisempia ovat ihmiset...jotka eivät halua sitä "kaikkea"...edes tietää...
riittää ne perusasiat...ja ymmärrys siitä, että oma maailma/itse on vain pieni osa tätä suurta maailmankaikeutta...johon ei millään oma ymmärrys riitä, eikä ole tarviskaan..."Narsisti on vain huijari, joka on toisten terveydelle vaarallinen.
Itsekäs paskiainen "
Mutta jos palaan vielä alkuperäiseen aiheeseen...tuohon lauseeseen...jota ihminen pitää jonkinlaisena faktana...
Niin kannattaa myös ihmisen itse tykönään miettiä...
että onko järkeä pyöriä sen "sontakasan" äärellä lopun elämäänsä...milloin haistellen sitä, että mitä se seuraavaksi aikoo...tai välillä tökkiä sitä, että saisi sen haisemaan enemmän...
Odottaen, että se jostain ihmeestä...muuttuisi muuksi...
vaikka kuinka kusisi sen päälle...
Viisaampaa olisi kiertää se kaukaa...ja antaa sen rauhassa maatua...
katoaa sekin ajan kanssa... - 3+20=23
3+20=23 kirjoitti:
Itsekäs paskiainen "
Mutta jos palaan vielä alkuperäiseen aiheeseen...tuohon lauseeseen...jota ihminen pitää jonkinlaisena faktana...
Niin kannattaa myös ihmisen itse tykönään miettiä...
että onko järkeä pyöriä sen "sontakasan" äärellä lopun elämäänsä...milloin haistellen sitä, että mitä se seuraavaksi aikoo...tai välillä tökkiä sitä, että saisi sen haisemaan enemmän...
Odottaen, että se jostain ihmeestä...muuttuisi muuksi...
vaikka kuinka kusisi sen päälle...
Viisaampaa olisi kiertää se kaukaa...ja antaa sen rauhassa maatua...
katoaa sekin ajan kanssa...Edelliseen on kyllä pakko lisätä...etten itse henk. koht. pidä narsistia sontaläjänä...vaan narsismi on vaan peroonaallisuushäiriö...
ja narsistikin on ihminen...kaikesta/siittä huolimatta...
ja ansaitsee tulla kohdelluksi ihmisenä...
mutta koska hän tuottaa kanssaihmisilleen huonoa oloa...niin viisain häntä on vältellä parhaan kykynsä mukaan...eikä edes ajatuksissaan kantaa häntä mukanaan lopun elämäänsä...joka hetkessä...
Uskoisin, että hänkin on...onneton ihminen...
vaikka ei siksi tunnustaudukkaan... 3+20=23 kirjoitti:
Edelliseen on kyllä pakko lisätä...etten itse henk. koht. pidä narsistia sontaläjänä...vaan narsismi on vaan peroonaallisuushäiriö...
ja narsistikin on ihminen...kaikesta/siittä huolimatta...
ja ansaitsee tulla kohdelluksi ihmisenä...
mutta koska hän tuottaa kanssaihmisilleen huonoa oloa...niin viisain häntä on vältellä parhaan kykynsä mukaan...eikä edes ajatuksissaan kantaa häntä mukanaan lopun elämäänsä...joka hetkessä...
Uskoisin, että hänkin on...onneton ihminen...
vaikka ei siksi tunnustaudukkaan...Musta toi on aina ollut huvittavaa ; samaan aikaan nähdään narsistinen persoonallisuusäiriö mutta samalla länkytetään "tekeekö se näin tahallaan"-juttuja ja ihmetellään kuinka toinen käyttäytyy kuten persoonallisuushäiriöinen.
Whaaat ?
Eli sillä on parantumaton pershärö mutta jos se vähän viittis miettiä tekemisiään niin tajuais kyllä lopettaa ton ?
Whaaat ?
Ja näiden mielipiteiden kanssa poukkoillaan kulloisenkin tilanteen mukaan suuntaan tai toiseen. Esim kun perustellaan sitä ettei toinen voi muuttua - vedetään nph esiin mutta kun perustellaan sitä toinen on vain kiusallaan sika - se nph unohtuukin.- LK
A kirjoitti:
Ihan kiinnostavaa, mutta aika eri asiasta kuin omassa lyhyessä viestissäni.
Me muokkaamme instituutioiden avulla ihmisiä ja heidän toimintojaan.Jep, tajusin just et seuraava tärkee juttu elämässäni on olla pervoaktivisti.
- A
19+12=31 kirjoitti:
"Ihan kiinnostavaa, mutta aika eri asiasta kuin omassa lyhyessä viestissäni."
riittää ne perusasiat...ja ymmärrys siitä, että oma maailma/itse on vain pieni osa tätä suurta maailmankaikeutta...johon ei millään oma ymmärrys riitä, eikä ole tarviskaan...> tuosta vastauksestasi mm. en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä...
Kiitos että huomautit. Koetan tiivistää olennaiseen. Luin eristysselissä vuosikaudet uutta ranskalaista ja vanhaa saksalaista filosofiaa, kun ei ollut muutakaan tekemistä. Tämä kaikki arvatenkin aiheutti jonkinasteisia vaurioita.
Eli:
Erilaisten persoonallisuushäiriöiden kannalta nykyisessä teknologisessa vaiheessa lainsäädäntö laahaa jäljessä ja kun samaan aikaan ennaltaehkäisyyn ei myönnetä resursseja, niin avohoitopotilas toisensa jälkeen tulee vastaan netissä. Vaikka osa sankarillisesti hyödyntääkin tämän kaiken tilaisuutena henkiseen kasvuun, niin monella naapurilla naksahtaa päässä. - A
LK kirjoitti:
Jep, tajusin just et seuraava tärkee juttu elämässäni on olla pervoaktivisti.
Kukapa sinua siitä estää. Jäljet tulevat olemaan samanlaiset kuin huumeporukoilla 60-70-lukujen hippiliikkeelle. SM nyt yhtä yhteiskunnallisesti järkevää ja yhtä muodikasta kuin silloin oli LSD. Yhteiskunnalliset hyötyjätkin samoja kuin viimeksi.
- A
lynett kirjoitti:
Musta toi on aina ollut huvittavaa ; samaan aikaan nähdään narsistinen persoonallisuusäiriö mutta samalla länkytetään "tekeekö se näin tahallaan"-juttuja ja ihmetellään kuinka toinen käyttäytyy kuten persoonallisuushäiriöinen.
Whaaat ?
Eli sillä on parantumaton pershärö mutta jos se vähän viittis miettiä tekemisiään niin tajuais kyllä lopettaa ton ?
Whaaat ?
Ja näiden mielipiteiden kanssa poukkoillaan kulloisenkin tilanteen mukaan suuntaan tai toiseen. Esim kun perustellaan sitä ettei toinen voi muuttua - vedetään nph esiin mutta kun perustellaan sitä toinen on vain kiusallaan sika - se nph unohtuukin.> Esim kun perustellaan sitä ettei toinen voi muuttua - vedetään nph esiin mutta kun perustellaan sitä toinen on vain kiusallaan sika - se nph unohtuukin.
Jälkimmäinen on selkäydinreaktio ja sellaisena yhteiskunnallisesti järjetön. - 2+15=17
lynett kirjoitti:
Musta toi on aina ollut huvittavaa ; samaan aikaan nähdään narsistinen persoonallisuusäiriö mutta samalla länkytetään "tekeekö se näin tahallaan"-juttuja ja ihmetellään kuinka toinen käyttäytyy kuten persoonallisuushäiriöinen.
Whaaat ?
Whaaat ?
Ja näiden mielipiteiden kanssa poukkoillaan kulloisenkin tilanteen mukaan suuntaan tai toiseen. Esim kun perustellaan sitä ettei toinen voi muuttua - vedetään nph esiin mutta kun perustellaan sitä toinen on vain kiusallaan sika - se nph unohtuukin."Esim kun perustellaan sitä ettei toinen voi muuttua - vedetään nph esiin mutta kun perustellaan sitä toinen on vain kiusallaan sika - se nph unohtuukin."
noh...jos tämä tuli minulle...niin en ihan ymmärrä tätäkään...missä kohtaa perustelin, että narsisti voi muuttua...
ihmisen muuttumisesta puhuin vain kohdassa, joka liittyi yleiseen keskusteluun...ihmisenä olemisesta...että ainut ihminen, jota voi yrittää muuttaa...on oma minä...liittyi yksilönä olemisen kokemukseen...ei narsismiin sinällään...
kun kyllä uskon ettei narsisti ole kiusallaan se paskiainen, sontaläjä, tässä kohtaa sika...miksi häntä ny haluaa nimittääkin...hän on vain se mikä on...eikä koe mitään perustavanlaatuista edes muuttua, jos olen oikein ymmärtänyt...
mutta ansaitsee silti tulla kohdelluksi ihmisenä...
mutta viisainta on kiertää hänet kaukaa... - A
2+15=17 kirjoitti:
"Esim kun perustellaan sitä ettei toinen voi muuttua - vedetään nph esiin mutta kun perustellaan sitä toinen on vain kiusallaan sika - se nph unohtuukin."
noh...jos tämä tuli minulle...niin en ihan ymmärrä tätäkään...missä kohtaa perustelin, että narsisti voi muuttua...
ihmisen muuttumisesta puhuin vain kohdassa, joka liittyi yleiseen keskusteluun...ihmisenä olemisesta...että ainut ihminen, jota voi yrittää muuttaa...on oma minä...liittyi yksilönä olemisen kokemukseen...ei narsismiin sinällään...
kun kyllä uskon ettei narsisti ole kiusallaan se paskiainen, sontaläjä, tässä kohtaa sika...miksi häntä ny haluaa nimittääkin...hän on vain se mikä on...eikä koe mitään perustavanlaatuista edes muuttua, jos olen oikein ymmärtänyt...
mutta viisainta on kiertää hänet kaukaa...> mutta ansaitsee silti tulla kohdelluksi ihmisenä...
mutta viisainta on kiertää hänet kaukaa...
Ihmisiä ei kierretä kaukaa. Eristysvangit vankeusaikana poislukien. - 12+20=32
A kirjoitti:
> tuosta vastauksestasi mm. en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä...
Kiitos että huomautit. Koetan tiivistää olennaiseen. Luin eristysselissä vuosikaudet uutta ranskalaista ja vanhaa saksalaista filosofiaa, kun ei ollut muutakaan tekemistä. Tämä kaikki arvatenkin aiheutti jonkinasteisia vaurioita.
Eli:
Erilaisten persoonallisuushäiriöiden kannalta nykyisessä teknologisessa vaiheessa lainsäädäntö laahaa jäljessä ja kun samaan aikaan ennaltaehkäisyyn ei myönnetä resursseja, niin avohoitopotilas toisensa jälkeen tulee vastaan netissä. Vaikka osa sankarillisesti hyödyntääkin tämän kaiken tilaisuutena henkiseen kasvuun, niin monella naapurilla naksahtaa päässä."nykyisessä teknologisessa vaiheessa lainsäädäntö laahaa jäljessä ja kun samaan aikaan ennaltaehkäisyyn ei myönnetä resursseja, niin avohoitopotilas toisensa jälkeen tulee vastaan netissä."
niin tuon allekirjoitan kyllä...ja mitä ennalta ehkäisyyn tulee...lasten ja nuorten pitäisi olla etusijalla...se on panostusta tulevaisuuteen...
Sitä en tiedä...onko narsistin "hoitoon" käytetyt varat sitten täysin hukkan heitettyä rahaa...kun olen ymmärtänyt että hoitotulokset ovat lähes olemattomat...
mutta joo netissä...
tämä on vaan kuitenkin virtuaalinen maailma...täällä kukin voi olla mitä ja mikä tahansa...kannattaa pitää mielessä, että tämä on vaan keskustelua...tuntemattomien ihmisten kesken...
mutta erilaisista mielipiteistä/toisten ajatuksista/kokemuksista ja siitä omastakin puheestakin saa kyllä niitä itseoivalluksia...joita voi yrittää soveltaa omaankin reaali todellisuutensa...jos siltä tuntuu, että niistä on jotain apua...
Mutta kyllä elämä ja oikeat ihmissuhteet eletään/pitää uskaltaa elää... todellisessa maailmassa...
vaikka nykyään kait seksiäkin harrastetaan jo virtuaalisesti... 2+15=17 kirjoitti:
"Esim kun perustellaan sitä ettei toinen voi muuttua - vedetään nph esiin mutta kun perustellaan sitä toinen on vain kiusallaan sika - se nph unohtuukin."
mutta viisainta on kiertää hänet kaukaa...Ei se ollut kenellekään suoraan vaikka sun kohdalla (viimeinen viesti) nappia painoinkin vastaamiselle. Aiheesta tuli vain mieleeni kun olin rullannut alas asti. Sontaläjää ja kaikkea mainittiin. MItä nyt perussettiä aina =)
- 7+7=14
A kirjoitti:
> mutta ansaitsee silti tulla kohdelluksi ihmisenä...
mutta viisainta on kiertää hänet kaukaa...
Ihmisiä ei kierretä kaukaa. Eristysvangit vankeusaikana poislukien."Ihmisiä ei kierretä kaukaa."
Noh...ainakin minä jos joutuisin olemaan tekemisissä kovin narsistisen ihmisen kanssa...niin välttelisin kyllä häntä...pyrkisin kiertämään kaukaa...
Okei sivistyneelle ihmiselle se ei aina ole mahdollista...mutta sen henkisen etäisyyden voi kyllä pitää...
En ny ota kantaa vankila oloihin...kun en niitä tunne...mutta vangitkin ovat ihmisiä...ja ansaitsevat tulla kohdelluiksi ihmisinä... - 2+18=20
lynett kirjoitti:
Ei se ollut kenellekään suoraan vaikka sun kohdalla (viimeinen viesti) nappia painoinkin vastaamiselle. Aiheesta tuli vain mieleeni kun olin rullannut alas asti. Sontaläjää ja kaikkea mainittiin. MItä nyt perussettiä aina =)
"Sontaläjää ja kaikkea mainittiin."
Noh..sontaläjä ny tuli ny tästä aloittajan kommentista...
Itsekäs paskiainen"
Niin känsin sen tähän muotoon...kun ymmärtääkseni aloittaja kuitenkin on vuosia pyörinyt tuon narsistinsa ympärillä...
"että onko järkeä pyöriä sen "sontakasan" äärellä lopun elämäänsä...milloin haistellen sitä, että mitä se seuraavaksi aikoo...tai välillä tökkiä sitä, että saisi sen haisemaan enemmän..."
Mutta no...sinä toit mukaan sanan sika...samasta asiasta (narsismista) puhuttiin eri nimillä vain... 2+18=20 kirjoitti:
"Sontaläjää ja kaikkea mainittiin."
Noh..sontaläjä ny tuli ny tästä aloittajan kommentista...
Itsekäs paskiainen"
Niin känsin sen tähän muotoon...kun ymmärtääkseni aloittaja kuitenkin on vuosia pyörinyt tuon narsistinsa ympärillä...
"että onko järkeä pyöriä sen "sontakasan" äärellä lopun elämäänsä...milloin haistellen sitä, että mitä se seuraavaksi aikoo...tai välillä tökkiä sitä, että saisi sen haisemaan enemmän..."
Mutta no...sinä toit mukaan sanan sika...samasta asiasta (narsismista) puhuttiin eri nimillä vain...Ei ollut sulle kohdennettu, ei moite eikä mitään sinne päinkään.
Otin vain aasinsillan.- 9+13=22
lynett kirjoitti:
Ei ollut sulle kohdennettu, ei moite eikä mitään sinne päinkään.
Otin vain aasinsillan."Ei ollut sulle kohdennettu, ei moite eikä mitään sinne päinkään."
Noh...moitteesta viis, erimieltä saa olla...
Halusin vaan tarkentaa ajatuksiani...kun tuntui että ymmärsit minut väärin... - A
7+7=14 kirjoitti:
"Ihmisiä ei kierretä kaukaa."
Noh...ainakin minä jos joutuisin olemaan tekemisissä kovin narsistisen ihmisen kanssa...niin välttelisin kyllä häntä...pyrkisin kiertämään kaukaa...
Okei sivistyneelle ihmiselle se ei aina ole mahdollista...mutta sen henkisen etäisyyden voi kyllä pitää...
En ny ota kantaa vankila oloihin...kun en niitä tunne...mutta vangitkin ovat ihmisiä...ja ansaitsevat tulla kohdelluiksi ihmisinä...Ovat eristysvangit ihmisiä. Mutta heidät joudutaan kiertämään kaukaa.
Earth Liberation Frontin yksi yhteistoimintaan poliisin kanssa suostumaton jäsen on parhaillaan eristyssellissä, missä hänellä on oikeus yhteen 15 minuutin puheluun viikossa ja yhteen tunnin vierailuun kuukaudessa lasiseinän takaa.
Ovatko tuhmat tuomarit tässä tapauksessa "narsisteja"? No eivät ole. Asiat muuten vaan viturallaan. Eivätkä ne siitä parane, vaikka kuinka olisi "henkistä kasvua". - A
12+20=32 kirjoitti:
"nykyisessä teknologisessa vaiheessa lainsäädäntö laahaa jäljessä ja kun samaan aikaan ennaltaehkäisyyn ei myönnetä resursseja, niin avohoitopotilas toisensa jälkeen tulee vastaan netissä."
niin tuon allekirjoitan kyllä...ja mitä ennalta ehkäisyyn tulee...lasten ja nuorten pitäisi olla etusijalla...se on panostusta tulevaisuuteen...
Sitä en tiedä...onko narsistin "hoitoon" käytetyt varat sitten täysin hukkan heitettyä rahaa...kun olen ymmärtänyt että hoitotulokset ovat lähes olemattomat...
mutta joo netissä...
tämä on vaan kuitenkin virtuaalinen maailma...täällä kukin voi olla mitä ja mikä tahansa...kannattaa pitää mielessä, että tämä on vaan keskustelua...tuntemattomien ihmisten kesken...
mutta erilaisista mielipiteistä/toisten ajatuksista/kokemuksista ja siitä omastakin puheestakin saa kyllä niitä itseoivalluksia...joita voi yrittää soveltaa omaankin reaali todellisuutensa...jos siltä tuntuu, että niistä on jotain apua...
Mutta kyllä elämä ja oikeat ihmissuhteet eletään/pitää uskaltaa elää... todellisessa maailmassa...
vaikka nykyään kait seksiäkin harrastetaan jo virtuaalisesti...> vaikka nykyään kait seksiäkin harrastetaan jo virtuaalisesti...
Olen kokeillut kumpaakin ja päätynyt siihen että olen aseksuaali.
> tämä on vaan keskustelua...tuntemattomien ihmisten kesken
Olen kokeillut ja päätymässä siihen, että keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa. Luulen että tulevaisuudessa siihen suhtaudutaan kuten henkilöautoiluun, iltapäivälehtiin, päihteisiin tai televisionkatsomiseen. Minuakaan ei toistaiseksi ole estänyt lopettamasta kuin liika narsistisuuteni. No, tähän asiaan tulee pian korjaus. - 1+15=16
A kirjoitti:
> vaikka nykyään kait seksiäkin harrastetaan jo virtuaalisesti...
Olen kokeillut ja päätymässä siihen, että keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa. Luulen että tulevaisuudessa siihen suhtaudutaan kuten henkilöautoiluun, iltapäivälehtiin, päihteisiin tai televisionkatsomiseen. Minuakaan ei toistaiseksi ole estänyt lopettamasta kuin liika narsistisuuteni. No, tähän asiaan tulee pian korjaus."Olen kokeillut ja päätymässä siihen, että keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa."
Niin me tulemme tänne, ryhdymme tällaiseen kuka mistäkin syystä...
uskoisin, että monikin ymmärtääkseen itseään...
"Minuakaan ei toistaiseksi ole estänyt lopettamasta kuin liika narsistisuuteni"
noh..kaikissa meisä on narsimia ja hyvä niin...eri asia sitten...mikä on liikaa...
ehkä liikaa on silloin jos se oma narsismi aiheuttaa haittaa ja huonoa oloa kanssaihmisille...
Toivon mukaan...en minä ainakaan...ole kovin paljon aiheuttanat huonoa oloa kellekkään täällä...joskus eriävillä mielipiteilläni...se ei ainakaan ole ollut tarkoitus...
mutta joo...vielä nettiin ja tähän keskusteluun tuntemattomien ihmisten kanssakin...voi jäädä koukkuun...
Sekin on asia jonka jokainen ihminen ratkaisee omalta kannaltaan...mikä on liikaa ja mikä ei...
minäkin joskus joudun puolustelemaan itselleni, että asiat joihin otan täällä kantaa...koen itselleni tärkeiksi...
mutta joo...ihminen valitsee...niinkuin sillä hetkellä kokee...asian itselleen "hyväksi" ja tärkeäksi...
sitten toisessa kohtaa muut asiat tulevat tärkeimmiksi...kun se oikea elämä kuitenkin on muualla kuin netissä... - 1+12=13
A kirjoitti:
Ovat eristysvangit ihmisiä. Mutta heidät joudutaan kiertämään kaukaa.
Earth Liberation Frontin yksi yhteistoimintaan poliisin kanssa suostumaton jäsen on parhaillaan eristyssellissä, missä hänellä on oikeus yhteen 15 minuutin puheluun viikossa ja yhteen tunnin vierailuun kuukaudessa lasiseinän takaa.
Ovatko tuhmat tuomarit tässä tapauksessa "narsisteja"? No eivät ole. Asiat muuten vaan viturallaan. Eivätkä ne siitä parane, vaikka kuinka olisi "henkistä kasvua".Niin asiat ja ihmiset ovat mitä ovat...
mutta itsensä kanssa sitä ihminen joutuu elämään kaikki elämänsä hetket...
sitä minää ei niin pääse pakoon...jos sellaisen itsessään tunnistaa... - LK
A kirjoitti:
Kukapa sinua siitä estää. Jäljet tulevat olemaan samanlaiset kuin huumeporukoilla 60-70-lukujen hippiliikkeelle. SM nyt yhtä yhteiskunnallisesti järkevää ja yhtä muodikasta kuin silloin oli LSD. Yhteiskunnalliset hyötyjätkin samoja kuin viimeksi.
Seksuaalisten taipumusten ei tarvitse olla yhteiskunnallisesti hyödylliisiä että ne olisivat suvaittavia.
Eikä SM minusta ole erityisen pervoa, vaikken sitä ole harrastanutkaan. Ainakaan vielä. A kirjoitti:
> vaikka nykyään kait seksiäkin harrastetaan jo virtuaalisesti...
Olen kokeillut ja päätymässä siihen, että keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa. Luulen että tulevaisuudessa siihen suhtaudutaan kuten henkilöautoiluun, iltapäivälehtiin, päihteisiin tai televisionkatsomiseen. Minuakaan ei toistaiseksi ole estänyt lopettamasta kuin liika narsistisuuteni. No, tähän asiaan tulee pian korjaus.A; mitä tarkoitat tuolla "..keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa" ?
Voihan se olla. Mutta olettaisin että riippuen ihmisen minuuden tasosta; millainen on ja kuinka imee vaikutteita muista olisi merkitystä. Plus sitten kognitiivinen taso. Tietyn älykkyyden ja maailamnkatsomuksen omaaville se voi ollakin vaurioittavaa, mutta onkohan lopulta kuitenkaan? Eikö lopulta ole kysymys vain ihmisyydestä? Huomioida erilaisuus ja avartaa näkemystään erilaisten ihmisten tarpeille, näkemyksille ja ajatuksille?
Niin ja kuinka imee vaikutteita itseensä. Jos seisoo kohtalaisen tukevasti omilla jaloillaan - välttämättä edes omaamatta niitä - mutta kuitenkin luottaen itseensä tulematta "aivopestyksi" ? Voiko keskustelu silloin olla vahingollista?
Mutta toinen juttu tuo mitä sanoit liiallisesta narsistisuudesta, joka olisi estänyt sinua lopettamasta. Hmm... tuossa olen ehdottamasti eri mieltä kanssasi. Tämä on vuorovaikutuksellista toimintaa. Kaikkihan eivät sitä tee tietoisesti, joillekin on vain yksi hailee saako vastakeskustelija, -t mitään, annanko vain en, joillekin riittää vain se itsensä asettaminen tarjottimelle.
Sinä olet kuitenkin tehnyt enemmän. Tiedät sen hemmetin hyvin itsekin. Ja siitä iso ketunhalaus sinulle. Senkin vanha konna :) Pidä palstalomaa kotva ja tule taas reippaana itsenäsi takaisin, kun olet valmis siihen.1+15=16 kirjoitti:
"Olen kokeillut ja päätymässä siihen, että keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa."
Niin me tulemme tänne, ryhdymme tällaiseen kuka mistäkin syystä...
uskoisin, että monikin ymmärtääkseen itseään...
"Minuakaan ei toistaiseksi ole estänyt lopettamasta kuin liika narsistisuuteni"
noh..kaikissa meisä on narsimia ja hyvä niin...eri asia sitten...mikä on liikaa...
ehkä liikaa on silloin jos se oma narsismi aiheuttaa haittaa ja huonoa oloa kanssaihmisille...
Toivon mukaan...en minä ainakaan...ole kovin paljon aiheuttanat huonoa oloa kellekkään täällä...joskus eriävillä mielipiteilläni...se ei ainakaan ole ollut tarkoitus...
mutta joo...vielä nettiin ja tähän keskusteluun tuntemattomien ihmisten kanssakin...voi jäädä koukkuun...
Sekin on asia jonka jokainen ihminen ratkaisee omalta kannaltaan...mikä on liikaa ja mikä ei...
minäkin joskus joudun puolustelemaan itselleni, että asiat joihin otan täällä kantaa...koen itselleni tärkeiksi...
mutta joo...ihminen valitsee...niinkuin sillä hetkellä kokee...asian itselleen "hyväksi" ja tärkeäksi...
sitten toisessa kohtaa muut asiat tulevat tärkeimmiksi...kun se oikea elämä kuitenkin on muualla kuin netissä...Yhteenlaskutoimitukselle haluaisin sanoa että älä laita painoarvoa sille, onko palstailu koukuttavaa tai ei. Jos tarvitset sitä, hyväksy se, äläkä kamppaile vastaan. Se on vain turhauttavaa. Se kestää täsmälleen sen ajan minkä tarvitset tai haluat antaa sille.
Eikä toinna miettiä erilaisista mielipiteistä. Mitä väliä sillä on? Sinun kuuluukin omata erilaisia tai ainakin omia mielipiteitä, ei niitä tarvitse puolustella. Olet sinä. Erilainen itsenäsi. Mollamaijakaudet ovat ohitse eikä oikeutukseen olla olemassa tarvitse kloonautua ryhmään, sen sisälle mahtuu parhaimmillaan juuri se omantakeisuus.
Puhuit itsekin tuossa aiemmin (oliko tämä vai se toinen M A ketju, en muista) siitä ihmisten osatekijöistä, joista tämä koostuu. Ruumillistunut subjektiivisuus, henkisellä, persoonallisella tavalla. Eli voidaan ajatella että ryhmään tarvitaan myös niitä osatekijöitä, erilaisia summia, saadakseen se kokonaiseksi. Torni ei kasaudu koskaan yhden kädenjäljen perusteella.- LK
elisakettu kirjoitti:
A; mitä tarkoitat tuolla "..keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa" ?
Voihan se olla. Mutta olettaisin että riippuen ihmisen minuuden tasosta; millainen on ja kuinka imee vaikutteita muista olisi merkitystä. Plus sitten kognitiivinen taso. Tietyn älykkyyden ja maailamnkatsomuksen omaaville se voi ollakin vaurioittavaa, mutta onkohan lopulta kuitenkaan? Eikö lopulta ole kysymys vain ihmisyydestä? Huomioida erilaisuus ja avartaa näkemystään erilaisten ihmisten tarpeille, näkemyksille ja ajatuksille?
Niin ja kuinka imee vaikutteita itseensä. Jos seisoo kohtalaisen tukevasti omilla jaloillaan - välttämättä edes omaamatta niitä - mutta kuitenkin luottaen itseensä tulematta "aivopestyksi" ? Voiko keskustelu silloin olla vahingollista?
Mutta toinen juttu tuo mitä sanoit liiallisesta narsistisuudesta, joka olisi estänyt sinua lopettamasta. Hmm... tuossa olen ehdottamasti eri mieltä kanssasi. Tämä on vuorovaikutuksellista toimintaa. Kaikkihan eivät sitä tee tietoisesti, joillekin on vain yksi hailee saako vastakeskustelija, -t mitään, annanko vain en, joillekin riittää vain se itsensä asettaminen tarjottimelle.
Sinä olet kuitenkin tehnyt enemmän. Tiedät sen hemmetin hyvin itsekin. Ja siitä iso ketunhalaus sinulle. Senkin vanha konna :) Pidä palstalomaa kotva ja tule taas reippaana itsenäsi takaisin, kun olet valmis siihen.Keskustelu tuntemattomien ihmisten kanssa voi tuntua vaurioittavalta ainakin silloin jos ei ole halukas tai kyvykäs ottamaan niitä erilaisia mielipiteitä vastaan. Ja onhan siinä aina se vaara että joku muu tietääkin paremmin siitä asiasta mistä itse kertoo.
Kun taas tuttujen ihmisten kanssa tuo on aika paljon helpommin kontrolloitavissa.
Tosin tuo on juuri tuntemattomien kanssa keskustelun hienous myös. LK kirjoitti:
Keskustelu tuntemattomien ihmisten kanssa voi tuntua vaurioittavalta ainakin silloin jos ei ole halukas tai kyvykäs ottamaan niitä erilaisia mielipiteitä vastaan. Ja onhan siinä aina se vaara että joku muu tietääkin paremmin siitä asiasta mistä itse kertoo.
Kun taas tuttujen ihmisten kanssa tuo on aika paljon helpommin kontrolloitavissa.
Tosin tuo on juuri tuntemattomien kanssa keskustelun hienous myös.Olen samaa mieltä kanssasi tuosta keskustelun hienoudesta tuntemattomien kesken. Mutta näen siinä useita hyviä puolia, ei yksin se että vastaaja olisi kontrolloimaton, hallitsematon.
Mutta ensimmäisestä kappaleestasi tuli mieleen; keskustelu tuntemattomien kanssa pitäisi laittaa pakolliseksi oppiaineeksi tai käyttäytymistaitojen perusteeksi jonnekin. Tässä puhuitte joku päivä sitten kasvattamisesta, kouluttamisesta ja oppimisympäristöistä joissain ketjuissa. Minusta keskustelupalstakin voisi toimia eräänlaisena "opettajana".- 20+10=30
elisakettu kirjoitti:
Yhteenlaskutoimitukselle haluaisin sanoa että älä laita painoarvoa sille, onko palstailu koukuttavaa tai ei. Jos tarvitset sitä, hyväksy se, äläkä kamppaile vastaan. Se on vain turhauttavaa. Se kestää täsmälleen sen ajan minkä tarvitset tai haluat antaa sille.
Eikä toinna miettiä erilaisista mielipiteistä. Mitä väliä sillä on? Sinun kuuluukin omata erilaisia tai ainakin omia mielipiteitä, ei niitä tarvitse puolustella. Olet sinä. Erilainen itsenäsi. Mollamaijakaudet ovat ohitse eikä oikeutukseen olla olemassa tarvitse kloonautua ryhmään, sen sisälle mahtuu parhaimmillaan juuri se omantakeisuus.
Puhuit itsekin tuossa aiemmin (oliko tämä vai se toinen M A ketju, en muista) siitä ihmisten osatekijöistä, joista tämä koostuu. Ruumillistunut subjektiivisuus, henkisellä, persoonallisella tavalla. Eli voidaan ajatella että ryhmään tarvitaan myös niitä osatekijöitä, erilaisia summia, saadakseen se kokonaiseksi. Torni ei kasaudu koskaan yhden kädenjäljen perusteella."että älä laita painoarvoa sille, onko palstailu koukuttavaa tai ei. Jos tarvitset sitä, hyväksy se, äläkä kamppaile vastaan. Se on vain turhauttavaa. Se kestää täsmälleen sen ajan minkä tarvitset tai haluat antaa sille. "
niin jossain kohtaa jo taisin sanoakkin, että koen tämän tietyllä lailla itselleni tärkeäksi tällä hetkellä...
vaikka suhde narsistiin on päättynyt jo reilu puoli vuotta sitten..."löysin" tämän palstan vuoden alussa, alkuun vain luekskelin, sitten rohkaistuin itsekin kirjoittamaan...
Tietyllä lailla voisin pitää tätä ns. "korvaushoitona"...kuten nikotiinipurkkaakin jos ei halua polttaa...ikäänkuin korvaan tällä...puhumalla täällä narsismista sen, että pysyn visusti vaiti ja erossa...henkilöstä jonka vuoksi aiheesta/narsismista kiinnostuin...
Tiedä sitten kauanko tätä korvaushoitoa tarvitsen...kun en kuitenkaan halua loppuelämääni sitä "sontakasaa" ajatuksen tasollakaan jäädä kiertämään...
Enkä minä mielipiteitäni sinällään puolustele...ne nyt ovat mitä ovat...suurin osa ihan omiani...ei oikeita tai vääriä...
kuhan ny kerroin, ettei niillä kuitenkaan ole tarkoitus varsinaisesti loukata ketään...
joskus minusta jopa tuntuu siltä, että jos jää vuosiksi narsistin uhriksi...niin muuttuu lopulta hänen kaltaisekseen jos ajattelee vain pahoja/negatiivisia ajatuksia...kuinka kauhea se toinen on/oli...jää vihaan, kaunaan ja katkeruuteen...
Ehkä siinäkin taustalla se oma häpeä...miksi minä sallin itseäni kohdeltavan niin...on liian suuri kohdattavaksi...
niin mielummin sitten vain kertaa niitä toisen huonoja tekoja...ja sitä kautta hakee oikeutusta itselleen...miksi ei kykene eroamaan huonosta suhteesta...jatkamaan omaa elämäänsä... 20+10=30 kirjoitti:
"että älä laita painoarvoa sille, onko palstailu koukuttavaa tai ei. Jos tarvitset sitä, hyväksy se, äläkä kamppaile vastaan. Se on vain turhauttavaa. Se kestää täsmälleen sen ajan minkä tarvitset tai haluat antaa sille. "
niin jossain kohtaa jo taisin sanoakkin, että koen tämän tietyllä lailla itselleni tärkeäksi tällä hetkellä...
vaikka suhde narsistiin on päättynyt jo reilu puoli vuotta sitten..."löysin" tämän palstan vuoden alussa, alkuun vain luekskelin, sitten rohkaistuin itsekin kirjoittamaan...
Tietyllä lailla voisin pitää tätä ns. "korvaushoitona"...kuten nikotiinipurkkaakin jos ei halua polttaa...ikäänkuin korvaan tällä...puhumalla täällä narsismista sen, että pysyn visusti vaiti ja erossa...henkilöstä jonka vuoksi aiheesta/narsismista kiinnostuin...
Tiedä sitten kauanko tätä korvaushoitoa tarvitsen...kun en kuitenkaan halua loppuelämääni sitä "sontakasaa" ajatuksen tasollakaan jäädä kiertämään...
Enkä minä mielipiteitäni sinällään puolustele...ne nyt ovat mitä ovat...suurin osa ihan omiani...ei oikeita tai vääriä...
kuhan ny kerroin, ettei niillä kuitenkaan ole tarkoitus varsinaisesti loukata ketään...
joskus minusta jopa tuntuu siltä, että jos jää vuosiksi narsistin uhriksi...niin muuttuu lopulta hänen kaltaisekseen jos ajattelee vain pahoja/negatiivisia ajatuksia...kuinka kauhea se toinen on/oli...jää vihaan, kaunaan ja katkeruuteen...
Ehkä siinäkin taustalla se oma häpeä...miksi minä sallin itseäni kohdeltavan niin...on liian suuri kohdattavaksi...
niin mielummin sitten vain kertaa niitä toisen huonoja tekoja...ja sitä kautta hakee oikeutusta itselleen...miksi ei kykene eroamaan huonosta suhteesta...jatkamaan omaa elämäänsä..."Ehkä siinäkin taustalla se oma häpeä...miksi minä sallin itseäni kohdeltavan niin...on liian suuri kohdattavaksi...
niin mielummin sitten vain kertaa niitä toisen huonoja tekoja...ja sitä kautta hakee oikeutusta itselleen...miksi ei kykene eroamaan huonosta suhteesta...jatkamaan omaa elämäänsä..."
Voit olla oikeassa. Plus sitten tuo että jäämällä katkeruuteen ja vihaan muuttuu toisen kaltaiseksi. Mutta en näe kirjoituksissasi sellaista "elättämistä". Surua ehkä. Kysymyksiä joihin ei saanut vastauksia. Ja jotain muuta.
Mutta luulisin että kyse on paljon enemmästä. Vastaukset vain tulevat aikanaan. Tarkoitan siis tällä tätä palstailun tarpeellisuutta.
Itselleni se oli hyppy pimeyteen. Siitä hypystä alkoi matka, jona aikana on tapahtunut asioita. Väsyttävä, mutta kannatttava reissu, arvelisin. Mihin se johtaa... *olkien kohautus*- 14+19=33
elisakettu kirjoitti:
A; mitä tarkoitat tuolla "..keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa" ?
Sinä olet kuitenkin tehnyt enemmän. Tiedät sen hemmetin hyvin itsekin. Ja siitä iso ketunhalaus sinulle. Senkin vanha konna :) Pidä palstalomaa kotva ja tule taas reippaana itsenäsi takaisin, kun olet valmis siihen."Tietyn älykkyyden ja maailamnkatsomuksen omaaville se voi ollakin vaurioittavaa, mutta onkohan lopulta kuitenkaan?"
Tuo kohta pohdinnassasi kuullostaa minusta hivenen kummalliselta...jos ajattelen esim. narsistia...niin hän muuttaa mielipiteitään kuolloisenkin ihmisen mukaan...
ei hänellä ole omaa syvällistä maailmankatsomusta ihmiskäsityksestä puhumattakaan...jos oikein olen ymmärtänyt omasta kokemuksestani ja lukemastani...niin täällä kuin "virallisestakin" tiedosta...
"mutta kuitenkin luottaen itseensä tulematta "aivopestyksi" ? Voiko keskustelu silloin olla vahingollista?"
tuo taas kuullostaa paremminkin loogiseltakin...jos imisellä on oma ajatusmaailma ja arvot...ei keskustelu toisenlaisten arvojen ja katsomusten omaavien ihmisten kanssa...vaurioita ihmistä...
päinvastoin se lisää empatiaa...kanssa ihmisten ymmärtämistä...siitä miten erilaisia ihmisiä maailmassa on...ja miten eri tavalla asioista ajatellaan...
Tietyllä lailla hyväksyy lisääntyvän ymmärryksen myötä erilaisuuden paremmin...mutta ei sitä "toista"osaksi itseään tarvitse ottaa...ikäänkuin mennä toisen pään sisään..alkaa elämään hänen elämäänsä...
Suht terve ihminen kyllä ymmärtää...mihin itse loppuu ja mistä toinen alkaa... 14+19=33 kirjoitti:
"Tietyn älykkyyden ja maailamnkatsomuksen omaaville se voi ollakin vaurioittavaa, mutta onkohan lopulta kuitenkaan?"
Tuo kohta pohdinnassasi kuullostaa minusta hivenen kummalliselta...jos ajattelen esim. narsistia...niin hän muuttaa mielipiteitään kuolloisenkin ihmisen mukaan...
ei hänellä ole omaa syvällistä maailmankatsomusta ihmiskäsityksestä puhumattakaan...jos oikein olen ymmärtänyt omasta kokemuksestani ja lukemastani...niin täällä kuin "virallisestakin" tiedosta...
"mutta kuitenkin luottaen itseensä tulematta "aivopestyksi" ? Voiko keskustelu silloin olla vahingollista?"
tuo taas kuullostaa paremminkin loogiseltakin...jos imisellä on oma ajatusmaailma ja arvot...ei keskustelu toisenlaisten arvojen ja katsomusten omaavien ihmisten kanssa...vaurioita ihmistä...
päinvastoin se lisää empatiaa...kanssa ihmisten ymmärtämistä...siitä miten erilaisia ihmisiä maailmassa on...ja miten eri tavalla asioista ajatellaan...
Tietyllä lailla hyväksyy lisääntyvän ymmärryksen myötä erilaisuuden paremmin...mutta ei sitä "toista"osaksi itseään tarvitse ottaa...ikäänkuin mennä toisen pään sisään..alkaa elämään hänen elämäänsä...
Suht terve ihminen kyllä ymmärtää...mihin itse loppuu ja mistä toinen alkaa..."Tietyn älykkyyden ja maailamnkatsomuksen omaaville se voi ollakin vaurioittavaa, mutta onkohan lopulta kuitenkaan?"
En ajatellut narsistisuutta tässä. Ajattelin esimerkiksi korkean älykkyyden omaavia ihmisiä joita saattaa turhauttaa keskustelu turvenuijien kanssa. Ja tämä lauseeni ei sitten ole kohdistettu kenellekään tai millekään. Ääripäänä voi olla myös tavattoman herkkä ihminen, joka imee vaikutteita pystymättä kontrolloimaan niitä itse, mikä on vahingollista tai mikä muokkaa hänen ajatusmaailmaansa hyvin merkittäväksi suuntaan, joka ei ole välttämättä hyväksi.
Erilaisuudesta vielä; mitä annamme, on uniikkia. Mutta tarpeemme ovat myös yksilöllisiä.- A
14+19=33 kirjoitti:
"Tietyn älykkyyden ja maailamnkatsomuksen omaaville se voi ollakin vaurioittavaa, mutta onkohan lopulta kuitenkaan?"
Suht terve ihminen kyllä ymmärtää...mihin itse loppuu ja mistä toinen alkaa...>...ei keskustelu toisenlaisten arvojen ja katsomusten omaavien ihmisten kanssa...vaurioita ihmistä...
Puhuin eri asiasta. En jaksa selittää. - A
elisakettu kirjoitti:
Sinä olet kuitenkin tehnyt enemmän. Tiedät sen hemmetin hyvin itsekin. Ja siitä iso ketunhalaus sinulle. Senkin vanha konna :) Pidä palstalomaa kotva ja tule taas reippaana itsenäsi takaisin, kun olet valmis siihen.> Pidä palstalomaa kotva ja tule taas reippaana itsenäsi takaisin, kun olet valmis siihen.
En halua. A kirjoitti:
> Pidä palstalomaa kotva ja tule taas reippaana itsenäsi takaisin, kun olet valmis siihen.
En halua.Mitä et halua? Palstailla vai pysyä poissa?
- LK
elisakettu kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi tuosta keskustelun hienoudesta tuntemattomien kesken. Mutta näen siinä useita hyviä puolia, ei yksin se että vastaaja olisi kontrolloimaton, hallitsematon.
Mutta ensimmäisestä kappaleestasi tuli mieleen; keskustelu tuntemattomien kanssa pitäisi laittaa pakolliseksi oppiaineeksi tai käyttäytymistaitojen perusteeksi jonnekin. Tässä puhuitte joku päivä sitten kasvattamisesta, kouluttamisesta ja oppimisympäristöistä joissain ketjuissa. Minusta keskustelupalstakin voisi toimia eräänlaisena "opettajana".Joo, kyllähän internetin eri keskustelupalstat ovat aika säälimättömiä opettajia, mutta juuri siksi hyviä. On kestettävä se että niitä omia väitteitä tai ajatuksia voi tulla puimaan kuka tahansa ja usein tuleekin. Ja asiattomuuksista tai kilaroinnista saa usein joko samalla mitalla takaisin tai leiman otsaan.
Siis samoilla säännöillähän se menee kun muukin vuorovaikutus, mutta juuri tuo että kun asiaan voi osallistua kuka tahansa niin jutut ei mene 'kohteliaisuudesta' läpi yms.
Meinasin sillä kontrolloidulla sitä että reaalimaailmassa on helpompi pitäytyä keskusteluissa ihmisten kanssa ketkä ovat jo samaa mieltä eikä erityinen ajatusten perustelu ole välttämättä tarpeen. - 3+5=8
elisakettu kirjoitti:
En ajatellut narsistisuutta tässä. Ajattelin esimerkiksi korkean älykkyyden omaavia ihmisiä joita saattaa turhauttaa keskustelu turvenuijien kanssa. Ja tämä lauseeni ei sitten ole kohdistettu kenellekään tai millekään. Ääripäänä voi olla myös tavattoman herkkä ihminen, joka imee vaikutteita pystymättä kontrolloimaan niitä itse, mikä on vahingollista tai mikä muokkaa hänen ajatusmaailmaansa hyvin merkittäväksi suuntaan, joka ei ole välttämättä hyväksi.
Erilaisuudesta vielä; mitä annamme, on uniikkia. Mutta tarpeemme ovat myös yksilöllisiä."Ajattelin esimerkiksi korkean älykkyyden omaavia ihmisiä joita saattaa turhauttaa keskustelu turvenuijien kanssa."
Noh...älykkyyttäkin on montaa lajia...on kirja/tieto viisautta...joka perustuu monesti olemssa oleviin tosiasioihin...tai viisaisiin/monimutkaisiin teorioihin...jotka jotkut ovat viisaudessaan laatineet...
sitten on käytännön älykkyyttä, ns. arki realismia...
osaa toimia tilanteissa oikein...
sitten on sitä abstraktia ns. tunneälyä...jota nykyään on alettu peräänkuuluttaa entistä enemmän...kun on huomattu, että pelkkä tiedollinen älykkyys ei riitä...johon on aiemmin paljon panostettu...
kaikki tarvitaan...ei se turvekaan suosta nouse...pelkällä teorialla...kyllä siihenkin sitä nuijaa(käytännöllisyyttä) tarvitaan...
elämä on muutakin kuin teoriaa...
ja sieltä kusen ja pskan keskeltä me kaikki synnymme...saman arvoisina...ja samalla lailla täältä lähdetään...harvassa ovat he...joille patsaita pystytetään... - A
elisakettu kirjoitti:
Sinä olet kuitenkin tehnyt enemmän. Tiedät sen hemmetin hyvin itsekin. Ja siitä iso ketunhalaus sinulle. Senkin vanha konna :) Pidä palstalomaa kotva ja tule taas reippaana itsenäsi takaisin, kun olet valmis siihen.> A; mitä tarkoitat tuolla "..keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa" ?
Sen tuntee. Tajusin asian ehkä jo 1997 kun luin Virilion Katoamisen estetiikan, mutta olen tähän asti uskotellut muuta, tai siis mieleni on manipuloitu uskomaan muuta, niin kuin nyt tapana on. Kun fyysinen tila korvautuu kuvaruudulla vajoamme voimattomuuteen. Lopulta vesi sekoittuu.
Koetan järjestää tapaamisia keskipäiväntasauksina ja kylminä syyspäivinä. Tämä kesti tämän 15 vuotta.
OLEN RIEMUISSANI ETTÄ SAIN JOTAIN HYVIN ARVOKASTA! LK kirjoitti:
Joo, kyllähän internetin eri keskustelupalstat ovat aika säälimättömiä opettajia, mutta juuri siksi hyviä. On kestettävä se että niitä omia väitteitä tai ajatuksia voi tulla puimaan kuka tahansa ja usein tuleekin. Ja asiattomuuksista tai kilaroinnista saa usein joko samalla mitalla takaisin tai leiman otsaan.
Siis samoilla säännöillähän se menee kun muukin vuorovaikutus, mutta juuri tuo että kun asiaan voi osallistua kuka tahansa niin jutut ei mene 'kohteliaisuudesta' läpi yms.
Meinasin sillä kontrolloidulla sitä että reaalimaailmassa on helpompi pitäytyä keskusteluissa ihmisten kanssa ketkä ovat jo samaa mieltä eikä erityinen ajatusten perustelu ole välttämättä tarpeen."Meinasin sillä kontrolloidulla sitä että reaalimaailmassa on helpompi pitäytyä keskusteluissa ihmisten kanssa ketkä ovat jo samaa mieltä eikä erityinen ajatusten perustelu ole välttämättä tarpeen. "
Aiheuttaa joskus turhautumista. Ja pitkästymistä. Näkökantojen ja ajatusten köyhtymisestä puhumattakaan.
Tuo ansakuoppa voisi olla kuitenkin se, ettei ihminen koe enää tarvitsevansa mitään vaikutteita. Hänelle riittää vain se maailma, jonka on jo sisäistänyt. Vahingolliseksi se muuttuu silloin, kun pidetään hampaat irvessä kiinni siitä pikku näkökulmasta, joka pysäyttää kehityksen ja mahdollistaa taantumisen.- A
LK kirjoitti:
Joo, kyllähän internetin eri keskustelupalstat ovat aika säälimättömiä opettajia, mutta juuri siksi hyviä. On kestettävä se että niitä omia väitteitä tai ajatuksia voi tulla puimaan kuka tahansa ja usein tuleekin. Ja asiattomuuksista tai kilaroinnista saa usein joko samalla mitalla takaisin tai leiman otsaan.
Meinasin sillä kontrolloidulla sitä että reaalimaailmassa on helpompi pitäytyä keskusteluissa ihmisten kanssa ketkä ovat jo samaa mieltä eikä erityinen ajatusten perustelu ole välttämättä tarpeen.> reaalimaailmassa on helpompi pitäytyä keskusteluissa ihmisten kanssa ketkä ovat jo samaa mieltä eikä erityinen ajatusten perustelu ole välttämättä tarpeen.
Niin minäkin luulin. elisakettu kirjoitti:
"Meinasin sillä kontrolloidulla sitä että reaalimaailmassa on helpompi pitäytyä keskusteluissa ihmisten kanssa ketkä ovat jo samaa mieltä eikä erityinen ajatusten perustelu ole välttämättä tarpeen. "
Aiheuttaa joskus turhautumista. Ja pitkästymistä. Näkökantojen ja ajatusten köyhtymisestä puhumattakaan.
Tuo ansakuoppa voisi olla kuitenkin se, ettei ihminen koe enää tarvitsevansa mitään vaikutteita. Hänelle riittää vain se maailma, jonka on jo sisäistänyt. Vahingolliseksi se muuttuu silloin, kun pidetään hampaat irvessä kiinni siitä pikku näkökulmasta, joka pysäyttää kehityksen ja mahdollistaa taantumisen.Lisään vielä, että onhan se tietysti itselle helpompaa, kun ei tarvitse ponnistella. Ajatukset ja asiat voidaan jakaa samansuuntaisina viitsimättä miettiä niitä sen kummemmin. Saa olla ikäänkuin rauhassa ja meditoida vaikka ystävän seurassa. Tavallaan itsekästä, tavallaan laiskuutta, mutta tavallaan myös terveellistä.
A kirjoitti:
> A; mitä tarkoitat tuolla "..keskustelu tuntemattomien ihmisten kesken on vaurioittavaa" ?
Sen tuntee. Tajusin asian ehkä jo 1997 kun luin Virilion Katoamisen estetiikan, mutta olen tähän asti uskotellut muuta, tai siis mieleni on manipuloitu uskomaan muuta, niin kuin nyt tapana on. Kun fyysinen tila korvautuu kuvaruudulla vajoamme voimattomuuteen. Lopulta vesi sekoittuu.
Koetan järjestää tapaamisia keskipäiväntasauksina ja kylminä syyspäivinä. Tämä kesti tämän 15 vuotta.
OLEN RIEMUISSANI ETTÄ SAIN JOTAIN HYVIN ARVOKASTA!Hmm... ymmärrän voimattomuuden. Ja ymmärrän vaurioittamisenkin, mutta omalla tavallani. En halua lähteä selittelemään.
Reaalikeskusteluissa yleensä asiat hieman muuttuu. Ihminen tulee "itsekseen". Eli kettukin tulee itsekseen. Jos siis tapaamme.
*halaus Valmentaja*- 12+8=20
elisakettu kirjoitti:
"Ehkä siinäkin taustalla se oma häpeä...miksi minä sallin itseäni kohdeltavan niin...on liian suuri kohdattavaksi...
niin mielummin sitten vain kertaa niitä toisen huonoja tekoja...ja sitä kautta hakee oikeutusta itselleen...miksi ei kykene eroamaan huonosta suhteesta...jatkamaan omaa elämäänsä..."
Voit olla oikeassa. Plus sitten tuo että jäämällä katkeruuteen ja vihaan muuttuu toisen kaltaiseksi. Mutta en näe kirjoituksissasi sellaista "elättämistä". Surua ehkä. Kysymyksiä joihin ei saanut vastauksia. Ja jotain muuta.
Mutta luulisin että kyse on paljon enemmästä. Vastaukset vain tulevat aikanaan. Tarkoitan siis tällä tätä palstailun tarpeellisuutta.
Itselleni se oli hyppy pimeyteen. Siitä hypystä alkoi matka, jona aikana on tapahtunut asioita. Väsyttävä, mutta kannatttava reissu, arvelisin. Mihin se johtaa... *olkien kohautus*"Mutta luulisin että kyse on paljon enemmästä. Vastaukset vain tulevat aikanaan"
niin en tiedä...mikä tarkoitus tällä kaikella on...
miksi paasaan täällä milloin mistäkin asiasta...
Ainoastaan sen tiedän...mikä minut tänne toi... - 14+18=32
elisakettu kirjoitti:
Mitä et halua? Palstailla vai pysyä poissa?
"Mitä et halua? Palstailla vai pysyä poissa? "
Niin se on kummallinen ja vaarallinenkin asia...tuo narsistin kohtaaminen...siihen näyttää tietyllä lailla juuttuvan...
vaikka narsistista pääsee eroon helposti fyysisesti...jollain kummalla tavalla hän on ujuttauttuu ihmiseen psyykeen...
jos ajttelee tuota aloittajaakin...hänen koko elämänsä tuntuu pyörivän narsistin ympärillä...
itsellenikö minä täällä todistelen...etten ole sellainen ihminen...
millaisen roolin hän minulle antoi...
kun taas aloittaja ikäänkuin yrittää todistella itselleen, että jonain päivänä hän voittaa sotansa narsistia vastaan... elisakettu kirjoitti:
Lisään vielä, että onhan se tietysti itselle helpompaa, kun ei tarvitse ponnistella. Ajatukset ja asiat voidaan jakaa samansuuntaisina viitsimättä miettiä niitä sen kummemmin. Saa olla ikäänkuin rauhassa ja meditoida vaikka ystävän seurassa. Tavallaan itsekästä, tavallaan laiskuutta, mutta tavallaan myös terveellistä.
Meditoinnissa, rentona olemisessa, löytyy yhteys omaan itseen. Ja koska ihminen on enemmän kuin ajatuksensa ja tunteensa, on tuon yhteyden löytäminen tärkeää.
Laiskottelu kunniaan, sohvaperunaksi mars ;)
Sitäpaitsi, rentoutuksessa kehoon syntyy immunijärjestelmää suojaavia geenejä, vastapainoksi stressihormonien aiheuttamille vaivoille!
- ldfmgksjadfkgjkdfjgk
Huoh..... kun lukee näitäkin sepustuksia täällä, niin en yhtään ihmettel, miksi aloittaja kysyy, miksi narsisista pitäisi tehdä niin vaikeaa.
Ei pidä tehdä ja tuossa aloittajan ja muutaman muun, näiin asioihin kommentoija taholta on kyllä hyvin selvästi kerrottu, miten narsistin kanssa näissäö asioissa tulee toimia ja miteei.... Ennen tätä nykyaikasia narsistivougotusta tiedettin toki, että osa meistä ihmisistä vain on tunne-elämältään rajoittuneita ja omasta mielestään aina oikeassa. No...... vuodet ovat vierineet ja ymmärrys on kasvanut ja sen mukaa, ihan luonnollisesti, näitä luonnehäitiöitä tyyppejä yhä enemmäm tunnistetaan - myös ammattilaisten toimesta - luojan kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932168Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452122Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861271
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311100Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men571043- 68959
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910