Haluan luopua koirasta, mies ei.

jenspiss

Elikkäs meillä on kohta 2-vuotta täyttävä saksanpaimenkoiran uros. Koira käy tasan kaksi kertaa päivässä pihalla. Aamulla ja illalla sen aikaa että saa tehtyä tarpeensa. Haluaisin antaa koiran uuteen kotiin koska säälin sitä ja haluan antaa sille parempaa. Itse en ole koira ihmisiä, enkä koirista tykkää (koira siis mieheni) mutta mieheni ei halua luopua koirasta koska se tuntuu hänestä niin pahalta. Joka kerta kun otan asian puheeksi tulee hirveä tappelu. Onko neuvoja? Mies ei nykyään edes leiki koiran kanssa, eikä ole kouluttanut....

14

1480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19

Joskus koirilla vaan käy huono tuuri omistajiensa suhteen. Ihan niinku sulla nyt sun miehesi suhteen.
      Aina ei voi voittaa. Eläkää huono elämä, teidän sakulla se on vielä huonompi.

• Tälleen

Usein puhutaan että sakut ei enää ole täyspäisiä. Mutta se on pientä, kun montakertaa tulee tunne ja käsitys, ettei ihmisetkään ( ei ehkä koskaan ole olleetkaan ) sitä ole. *Tulee paha mieli*, kerro hänelle, että lusikka kauniiseen käteen, joko muuttaa käytöstään koiran kanssa, tai sitten myöntää että koiran otto oli virhe, ja korjaa asian. Ottaa sitten opikseen, ja elämä jatkukoon. Tilanne ei voi jatkua tuollaisena esim seuraavaa 10-vuotta, hän tietää sen kyll itsekin.

Jos kirjoitus oli iltasatu, sen lukeminen kannattaa silti, koska noin tapahtuu varmasti lähes puolessa koiran hankinnoista. Koirien myyntimääristä päätellen...
      kierrätyksestä, lopetuista ei kukaan pidä lukua.

• aimäävai

Ei tykkää näköjään mieheskään koirista?
      Mikähän teidät sai sen ottamaan? Nyt ukolle luu kurkkuun ja koira uudelle omistajalle. Kasvattajaan kannataa varmaan ottaa yhteyttä, voi auttaa uuden kodin etsimisessä.
      Tai sit koira piikille... Tosi kurjaa, mutta kurjempaa on olla "huonekaluna" ja riidan aiheena!! Ootteko huomannu että kun riitelette, niin koira kärsii sitä vielä lisää ja pelkää...

• jenpiss

Hällä ennestään ollu narttu sakemanneja ja niistä koulutti tottelevaisia koiria ja kävi niitten kanssa paljon ulkoilemassa. Nämä nyt siis jo edesmenneitä. En tiedä mikä juttu tää uros saku oli ja miksi hän sen ylipäänsä hankki. Mutta tää vähitellen rikkoo meidänkin suhteen.

• koirustus
        jenpiss kirjoitti:

Hällä ennestään ollu narttu sakemanneja ja niistä koulutti tottelevaisia koiria ja kävi niitten kanssa paljon ulkoilemassa. Nämä nyt siis jo edesmenneitä. En tiedä mikä juttu tää uros saku oli ja miksi hän sen ylipäänsä hankki. Mutta tää vähitellen rikkoo meidänkin suhteen.

Olisiko miehelläsi ongelmia, masennusta esim? Jos aiemmat koiransa hoitanut hyvin, niin ei ehkä nykyistäkään ole jättänyt ilkeyttään ilman toimintaa ja koulutusta. Miehen vointi kannattaisi ehkä ottaa puheeksi. Ja sitä kautta muutosta koirankin elämään.

• xxx
        koirustus kirjoitti:

Olisiko miehelläsi ongelmia, masennusta esim? Jos aiemmat koiransa hoitanut hyvin, niin ei ehkä nykyistäkään ole jättänyt ilkeyttään ilman toimintaa ja koulutusta. Miehen vointi kannattaisi ehkä ottaa puheeksi. Ja sitä kautta muutosta koirankin elämään.

niimpä ja oliskohan tää nainen sen osa syyllinen,sillä jokainen koirista pitävä tietää et mikään ei ole sen ärsyttävämpää kuin koiria inhoava puoliso, et kummalle se ovi pitäis olla auki.

• Ikävä elämä

Onko ollu sinun aikana nuo nartut? Jos ei niin äijähän voi satuilla, että olis ollu.
      Jotain on miehen asenteessa pahasti pielessä.
      Taitaa olla oman itsetunnon pönkittämiseen hankittu. Saa ainakin kehua olevansa sakun omistaja = kouluttaja ym.
      Näitä löytyy. Kurjaa.
      Yritä saada se mies tajuamaan, että hän syyllistyy eläinsuojelurikkomukseen. Pahasti vieläpä. Ihme kun kukaan ei ole tehnyt ilmoitusta eläinsuojeluun. Sinä et taida uskaltaa vaikkei heillä ole lupa kertoa ilmoituksen antajaa. Tietääkö monikaan edes teillä koiraa olevan jos ei sitä ulkonakaan näy?
      Toivottavasti asia tulee kuntoon.

• jenspiss

Ei oo meidän yhessä olon aikana ollu tuota toista, mutta toinen oli hänen ja exänsä ja tapasin tämän toisen narttu sakun ja oli kyllä oikein ihana tapaus. Minäkin mietin tuota itsetunnon pönkittämistä.... Voi hyvinkin olla että juurikin tämän takia koiran aikoinaan otti. Olen yrittänyt puhua vähän niinkun koiran puolesta, mutta mies ei halua nähdä asiaa niinkuin se on. Jotenkin aina sujuvasti ohittaa koko jutun... Sen takia vähän vihjeitä kaipailenkin. Luulenpa että jos tekisin ilmoituksen, tietäis varmasti että minä sen olen tehnyt, niin isosti olen ilmaissut itseäni etten koira ihminen ole.

• koirankinkaveri
        jenspiss kirjoitti:

Ei oo meidän yhessä olon aikana ollu tuota toista, mutta toinen oli hänen ja exänsä ja tapasin tämän toisen narttu sakun ja oli kyllä oikein ihana tapaus. Minäkin mietin tuota itsetunnon pönkittämistä.... Voi hyvinkin olla että juurikin tämän takia koiran aikoinaan otti. Olen yrittänyt puhua vähän niinkun koiran puolesta, mutta mies ei halua nähdä asiaa niinkuin se on. Jotenkin aina sujuvasti ohittaa koko jutun... Sen takia vähän vihjeitä kaipailenkin. Luulenpa että jos tekisin ilmoituksen, tietäis varmasti että minä sen olen tehnyt, niin isosti olen ilmaissut itseäni etten koira ihminen ole.

Tulee tunne, että tää narttu oli kuitenkin exän hoitama ja kouluttama. Tuskinpa sun miesystävä on tikkua ristiin pistänyt siinäkään asiassa. Miehet kun ei vaan aina huomaa, että se onkin se parempi puolisko joka sen koiran on hoitanut ja kouluttanut. ;) Ei oo mulle mitenkään uutta, että miespuoliset luulee koirasta tulevan ihan itestään hyväkäytöksisen koiran, uhraamatta sille pätkääkään aikaansa saati ajatuksiaan.

Jos teet ilmoituksen, niin mitä menetät? Parhaassa tapauksessa koiran parempaan kotiin jonka se on ansainnut. Toiseksi paras visio on se, että löydät uuden miehen jolla empatiaa riittää niillekkin jotka ovat hänestä riippuvaisia. Jos ei sun miesystävä välitä koiran olosta ja elosta pennin vertaa, välittääkö mahdollisesti tulevista lapsistannekaan sen enempää?

• ikävä elämä

Olisko niin, että xsä on nartun kouluttanut ja pitänyt siitä muutenkin huolta.
      Mies kuvitellut, kun kerran pidit koiraa ihanana niin varmaan hoidat ja koulutat kun hän ottaa uroksen. Monta tapausta tiedän joissa koiran kouluttamisen ym. hoitaa nainen ja miehelle koira on ainoastaan itsetunnon pönkittämistä varten.
      Koiran pito käy kyllä ajan mittaan mahdottomaksi. Siitä voi tulla hermostunut ( ihme jos ei ole jo ) Koiran terveys ei kestä liikkumatta oloa. Ei pää eikä kroppa.
      Vaikuttaa siltä, että mies on sitä lajia johon puheet ei auta. Vaikea tilanne.
      Paljon löytyy aitoja koiraihmisiä jotka voisi auttaa sinua, kunhan vaan uskaltaudut kertomaan jollekin miten asiat on. Hyökkäävä tyyli ei auta vaan provosoi miehen jääräpäisyyttä, luulen. Ulkopuolisen puuttuminen asiaan taitaa olla ainoa millä ongelman saisi ratkaistua. Alkaa olla kiire.

• 14+13

Haahahaa, Paras tapa saada ukkos hoitaa koiransa kun rupeat itse hoitaa ja kouluttaa sitä. Kyllä sitä ketuttaa jos koira ottaa sinut isännäkseen ja tottelee sua paremmin. Vaikka et olekkaan koiraihminen nii tee se ihan vaan kiusaks ukolles.

• ihmisihminen

Mulla ei ole edes koiraa ja käyn silti yksin päivittäin kuuden kilsan lenkillä. Onko miehesi laiska sohvaperuna, kun ei viitsi yhtään ulkoilla?

• Eläinten ystävä

Etsi koiralle uusi koti – ja laita mies vaihtoon!

Eläimiä huonosti kohtelevat ihmiset ovat huonoja ihmisiä.

• Hyvä näin

Onko tilanteeseen löytynyt ratkaisua? Olisi mukavaa kuulla.
      Eläinten ystävän vinkki on kyllä varteenotettava.
      Minä otin jalat alleni kun mies ensin hakkasi koiraa ja kun en sitä sallinut alkoi hakata minua. Koiraa hän hakkasi sen ollessa pentu ja aivan mitättömistä syistä.
      Arvatkaas lähdinkö yksin. En. Koira tuli tietysti mukaan. On eletty yli kymmenen vuotta sopuisaa yhdessä eloa.
      Jätä äijä makaamaan sinne ja lähde, mutta älä jätä koiraa hänelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe