Vuokralle kun laitamme asuntojamme, meidän kannattaa aina ilmaista vahvasti näkemyksenä että ''luottotiedot tarkistetaan''.
Ehkä se osaltaan saa jengin miettimään ettei kannata pikavipata / tuhota luottotietojaan.
Tai sitten ilmoitus:
Vuokrataan asunto:
Vuokra 800e/kk kun luottotiedot ok vakuus 1-2kk.
Vuokra 950e/kk jos ei luottotiedot ok vakuus 3kk.
Herättäisi ihmiset. Itse en enää vuokraa luottotiedottomille lainkaan!
Maksakoot sitten osan 900% pikavippien vuosikorosta vuokranantajille.
Nousevat taas vuokrat omaa syytään.
Luottotiedot vaaditaan
20
471
Vastaukset
- Ei hätää
Minä ainakin sain asunnon yksityiseltä vaikka ulosotossa todettu varattomaksi. Fatta, sosiaalivirasto maksoi kahden kuukauden vuokratakuut ja maksaa yhdessä kelan kanssa vuokran. Minä olen työtön eikä aikomustakaan mennä töihin.
- Juuri sinunlaisiasi
sikoja ja luuseripskoja kannattaa kaikkien vuokranantajien välttää viimeiseen saakka.
- hoihhoijakkaa
Tuollaista elämäntapaluuroimista ei kanata tukea misään muodossa. Pieni määrä tuollaista roskaväkeä on pakko sietää, mutta ei siihen pidä ketään rohkaista. Kohta ollaan kuin Kreikassa, verotkin valtion maksettavaksi.
- Näin on
Juuri sinunlaisiasi kirjoitti:
sikoja ja luuseripskoja kannattaa kaikkien vuokranantajien välttää viimeiseen saakka.
Juuri sinunkaltaisia paskiaisia kaikkien kannattaa välttää. Mitä oikein kuvittelet, luuletko olevasi herrakansaa kun sinulla on pari yksiötä vuokralla? Onneksi on halpa kaupungin asunto, ei tarvitse tuollaisten kusipäiden kanssa olla missään tekemissä. Tuollaisia nuo yksityiset vuokranantajat ovat, luulevat itsestään kovin suuria vaikka eivät ole mitään.
- Näin on
hoihhoijakkaa kirjoitti:
Tuollaista elämäntapaluuroimista ei kanata tukea misään muodossa. Pieni määrä tuollaista roskaväkeä on pakko sietää, mutta ei siihen pidä ketään rohkaista. Kohta ollaan kuin Kreikassa, verotkin valtion maksettavaksi.
Hohhoijaa, siinä toinen "vuokrakeisari", suuret on luulot, mitä sinäkin itsestäsi oikein kuvittelet, luuletko sinäkin olevasi jotain herrakansaa? Samanlainen kusipää kuin muutkin vuokranantajat, onneksi on kaupunginkämppä ei teikäläisten kanssa tarvitse olla missään tekemisissä.
Näin on kirjoitti:
Juuri sinunkaltaisia paskiaisia kaikkien kannattaa välttää. Mitä oikein kuvittelet, luuletko olevasi herrakansaa kun sinulla on pari yksiötä vuokralla? Onneksi on halpa kaupungin asunto, ei tarvitse tuollaisten kusipäiden kanssa olla missään tekemissä. Tuollaisia nuo yksityiset vuokranantajat ovat, luulevat itsestään kovin suuria vaikka eivät ole mitään.
Mitä teet sinä päivänä kun tuet loppuvat, niiden maksamiseen kun ei kohta enään rahat riitä? Onko sinulla joku muukin suunnitelma itsemurhan lisäksi? Siinä vaiheessa kaltaistenne on aivan liian myöhäistä edes haaveilla työnsaannista!
- Näin on
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Mitä teet sinä päivänä kun tuet loppuvat, niiden maksamiseen kun ei kohta enään rahat riitä? Onko sinulla joku muukin suunnitelma itsemurhan lisäksi? Siinä vaiheessa kaltaistenne on aivan liian myöhäistä edes haaveilla työnsaannista!
Hohhoijaa, milloinkohan ne tuet muka loppuu? Vastahan niitä korotettiin. Haaveile sinä tukien loppumisesta, ei sellaista tapahdu.
- Elämä vielä
Näin on kirjoitti:
Hohhoijaa, milloinkohan ne tuet muka loppuu? Vastahan niitä korotettiin. Haaveile sinä tukien loppumisesta, ei sellaista tapahdu.
tulee tätäkin luuseria opettamaan mutta eihän vanha p askiainen tule mitään ikinä oppimaan vaan jatkaa kaupungin sosiaaliasunnossa renttuiluaan muiden samanlaisten kanssa. Jos tulisi oikea kriisiaika, sinäkin olisit ensimmäisten "kadonneiden" joukossa. Mutta eihän aivonsa pskaksi juonut luuseri sitäkään ymmärrä.
- Näin on
Elämä vielä kirjoitti:
tulee tätäkin luuseria opettamaan mutta eihän vanha p askiainen tule mitään ikinä oppimaan vaan jatkaa kaupungin sosiaaliasunnossa renttuiluaan muiden samanlaisten kanssa. Jos tulisi oikea kriisiaika, sinäkin olisit ensimmäisten "kadonneiden" joukossa. Mutta eihän aivonsa pskaksi juonut luuseri sitäkään ymmärrä.
"Jos tulisi oikea kriisiaika, sinäkin olisit ensimmäisten "kadonneiden" joukossa. Mutta eihän aivonsa pskaksi juonut luuseri sitäkään ymmärrä."
Nytkö jo näet märkiä unia kriisiajoista ja joistan kuolemanpartioista jotka ihmisiä "kadottavat", varmaan sellaisessa tahtoisit olla mukana? Siinä meillä on sankari, ei tahdo rintamalle vihollista vastaan mutta mieluusti olisi siviilejä lahtaamassa! - hahahhahaha
Näin on kirjoitti:
Tuet sidottiin indeksiin ja nyt kun BKT laskee, niin myös tuet laskee.
- Kestäväkehitys?
Näin on kirjoitti:
Hohhoijaa, siinä toinen "vuokrakeisari", suuret on luulot, mitä sinäkin itsestäsi oikein kuvittelet, luuletko sinäkin olevasi jotain herrakansaa? Samanlainen kusipää kuin muutkin vuokranantajat, onneksi on kaupunginkämppä ei teikäläisten kanssa tarvitse olla missään tekemisissä.
Jos kaikki olisi kuten sinä, niin miten sitten kävisi? Missä asuisit kun kukaan ei omistaisi mitään missä voisi olla vuokralla, eikä kukaan maksaisi veroja joilla teitä elätetään, kukaan ei olisi edes rakentanut yhtään asuntoa kun ei huvita? Asuttaisiin metsässä luolassa ja etsittäisiin täitä toistemme hiuksista.
Mutta jos kaikki olisi kuten minä niin kyllä olisi asiat hyvin.
- Onnea matkaan
Olen oppinut alkuajoista, että kannattaa haastatella vuokralaista puhelimessa ensin ennen kämpän näyttöä. Yksi tärkeimmistä kysymyksistä minulla on, että onko luottotiedot kunnossa. Kysyn aina silti vaikka ilmoituksessani se on selvästi mainittuna, koska silti luottotiedottomiakin hakijoita tulee yllättävän paljon (useinmiten sähköpostin kautta). Ilmoituksessani lukee yleensä näin:"Luottotiedot oltava kunnossa ja ne tarkistetaan."
Samalla haastatellessa voi varmistaa puolin ja toisin, että kysyntä/tarjonta kohtaa. Esim. minulla ei ole parveketta, joka voi olla tupakoivalle henkilölle ihan pakollinen seikka. Turha tehdä näyttöä jos puhelimessakin jo jokin yksityiskohta mättää ja kauppoja ei jommankumman toimesta synny.
Omasta mielestäni luottotiedottomat ovat riskiryhmää jos kämppäsi on ylipäätänsä haluttu eli hakijoita riittää. Jos luottotiedot ovat menneet jo aiemmin, niin tuskin on varaakaan selkeästi korkeampaan vuokraankaan kun muutenkin pitää maksaa vanhoja rästejä pois.
Täältä voit tarkistaa luottotiedot: http://www.omatieto.fi/- Ei hätää
Fatta, sosiaalivirasto ja kela maksaa vuokran, menee suoraan vuokranantajan tilille. Yhtään varoitusta ei ole tullut metelöinnistä tai mistään muustakaan, pari vuotta olen asunut. Olen mallivuokralainen, vuokra tulee aina ajallaan!
- Sossun kautta
kannattaa aina. Antaa asunto sosiaaliviraston kautta vuokrattavaksi on pommin varma. Vuokra tulee aina ajallaan. Tarvittaessa tai asukkaan muuttuessa asunto remontoidaan alkuperäistä vastaavaan kuntoon eikä siitä aiheudu ylimääräisiä kuluja. Koskaan ei tarvitse tapella vuokralaisen kanssa
- Totta on
Vuokralaisen särkemiä paikkoja ei makseta muuta kuin vakuus mikä on huoneistosta annettu.
- mallivuokralainenko?
Jos sossu maksaa sekä takuun, että vuokran, onko asukki "mallivuokralainen"? Minusta ei, kyllä mallivuokralainen maksaa itse elämisensä ja asumisensa.
On tietysti tilanteita, jolloin saattaa tarvita yhteiskunnan tukea, mutta ei se mikään elämäntapa saisi olla, vaikka niin nykyään liian usein onkin. - 897dsf89f<7dfs
Aikoinaan koitin antaa sossu tapaukselle mahdollisuuden. Antoi oman sossutätinsä numeron, jotta voin kysellä lisätietoa vastuuasioista esim. vuokravakuudesta miten hoidetaan. Kävi ilmi, että puhelinaika oli vain pe 09-10 ja muina aikoina vain kiireellisissä tapauksissa. Päätin sitten jättää väliin kun oli jo alkumetreillä kovin hankalaa pistää asioita kuntoon...
Olen lukenut netistä, että aina ei edes sossun lupaamaa vuokravakuutta meinaa saada jos kämppä on kärsinyt tuhoista. Joskus olen kuullut että vain 1kk verran maksetaan tuhoja ja muuten menee vuokraisännän tappioksi. En tiedä varmasti mikä on totta milläkin kunnalla. Kuitenkin aika mahdotonta uskoa, että jos joku sossun ongelmatapaus sotkee/kuluttaa kämpän parissa vuodessa saaden lopulta häädön, niin sossu maksaisi päälle 10 000e sisärempan vaikka se tehtäisiin halvemman ratkaisun mukaan. Sehän johtaisi siihen, että vuokranatajat tekisivät sossu pummien kanssa diilin, että ei väliä miten asuu kun sossu kuitenkin maksaa sitten arvoa nostavan sisärempan. Varsinkaan näinä aikoina kun maailmantalous sekaisin ja pitäisi yhteiskunnan säästää...
Vaikka nyt oltaisiinkin nostettu suomessa joitain tukia, niin väitän ettei moneen vuoteen kyllä nosteta mitenkään merkittävästi. Kiitos etelän vetelien kulutusjuhlan kun on pakko säästää eri veroina suomessa, jotta saadaan myöhemmin takaukset maksettua. Ja päättäjiä ei ole paljoa oikeasti kiinnostanut köyhät, koska eiväthän he juurikaan tuota mitään vaan vain kuluttavat...
Olen pistänyt merkille, että jos on ollut "vuokrat maksamatta" keskusteluita, niin hyvin usein on kyse sossu tapauksista. Ei juuri kukaan ole kertonut, että töissä käyvä olisi jättänyt vuokrat maksamatta...
Aloitukseen, vaikea sanoa että saako luottotiedoton mistään 3kk takuuta kasaan sekä vielä pystyisi maksamaan korkeampaa vuokraa. Toisaalta onhan sekin tapa karsia luottotiedottomia hakijoita kun toteavat ilmoitusta lukiessaan ettei kannata ottaa yhteyttä. :) - KHR11
Hei, mielenkiinnosta kysyisin yksityisiltä vuokranantajilta yleisesti.
Mitä mieltä olette siitä, että luottotiedoissa on maksuhäiriömerkintöjä, MUTTA velat on hoidettu ja siitä on olemassa ulosottoviranomaisilta todistus. Yksikään merkintä ei ole vuokrarästeistä, eikä häätöjä ole historiassa. Vaikuttavatko tällaiset seikat kuinka paljon vuokralaisen valintaan?- ei kovin paha
Tietysti vaikuttaa. Olet luonnollisesti paljon luotettavamman oloinen raha-asioidesi suhteen kuin ne joilla on velkoja pystyssä ja varsinkin jos on vuokria maksamatta.
Mutta nyt riittää vuokralaisia ja jos tarjolla on työssä käyviä joilla ei ole ollut koskaan maksuvaikeuksia ja on vaikka esittää todisteita varallisuudesta, niin kyllä sellainen menee monesti ohi.
Mutta vuokraisännillä on erilaisia motiiveja vuokrata asuntoaan. On esimerkiksi sellaisia jotka haluaa vuokrata vain opiskelijoille tms.
- Helsingissäopisk
Parhaita ovat nuoret opiskelijat.
Motiivi opiskella ja sehän onnistuu vain kun on elämä reilassa ja vuokra-asunto.
Jos luottotiedot menneet ja kertoo miksi ja miten asiat hoidettu niin on mahdollista saada minulta asunto. Takaaja ainakin helpottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289