Hei,
olen tässä pohdiskellut ja lueskellut netistä keskustelupalstoja ja ihmetellyt kovasti oman gynen toimintaa. Olemme mieheni kanssa yrittäneet 2 vuotta lasta tuloksettomana. Nyt olemme käyneet perustutkimuksissa (ei aukiolitutkimusta). Minulla ei muuta vikaa kun että ovulaatiota ei bongattu kierrosta, muuten kaikki arvot kunnossa. Miehellä spermaanalyysi oli moitteeton, jopa 16% siittiöistä laatuluokkaa. Nyt sitten antoivat clomi kuurin 2 tablettia kierron 5-9 päivä. ilman seurantaa... Pitäisikö ultra seurannassa käydä, monikkoraskaus riskin takia. Entä aukiolotutkimus? miten limakalvojen käy? Geuraava gyne aika 5kk päähän jollon luultavasti aukiolotutkimuskin tehdään.
clomifen ilman seurantaa
3
144
Vastaukset
- Kaisa
Hei!
Minulla yhdellä clomifen tabletilla (päivinä 3-7) kasvoi kuusi munasolua! Onneksi seuranta oli järjestetty asianmukaisesti. Minulla kuitenkin PCOs eli johtui varmastikin suurelta osin siitä. Suosittelen kuitenkin UÄ kontrollia. - Hattarapilvipuu
Hei,
Kuulostaa oudolta.. Minulle lääkärit kaikki sanonut että clomifen lääkkeen kanssa AINA seurantaulta. Minulla PCOS ja siihen clomifen, jotta ovuloisin. Ensimmäinen clomifen kierto oli viime kuussa (1 tabl. kp ja 3-7) ja minulla oli seurantaultra kp 11 ja kp 16 (jolloin löytyi yksi 20mm munasolu) ja viikko ovulaation jälkeen oli vielä verikoe, josta katsottiin progesteroni arvo joka kertoi sen ovuloinko vai en.
Clomifen lääke voi aiheuttaa sen, että munasolut tuottavat enemmän kuin kaksi munasolua kerralla. Tämän takia lääkärit ovat minulle halunneet tehdä seurantaultran, sillä jos olisi useampi kuin 2 munasolua niin pitäisi käyttää kondomia. Vaikka sinulla ei olisi PCO/PCOS niin silti suosittelen ultraa. Ja tosiaan ultran yhteydessä limakalvokin tarkistetaan, sillä clomifen voi aiheuttaa sen että se ohenee liikaa, jolloin hedelmöittynyt munasolu ei siihen voi tarrata kiinni.
Kun minulla viime kierto oli onnistunut: yksi hyvä munasolu ja verikoe varmisti että ovuloin, seuraavissa kierroissa minun ei tarvitse käydä seurantaultrassa. Mutte ehdottoman tärkeää olisi käydä seurantaultrassa ensimmäisessä clomifen kierrossa, koska lääke vaikuttaa kaikilla niin yksilöllisesti (etenkin kun sinulle on määrätty 2 tabl/pvä).
Toivottavasti tästä oli jotakin apua. Hei,
Olen samaa mieltä Hattarapilvipuun kanssa. Ihan oikeat neuvot.
Hyvää viikonloppua
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768