Kokemuksia Fuengirolasta

55667

Hei,

Kirjoitan nyt omista näkemyksistä ja kokemuksista joten kenenkään ei tarvitse olla samaa mieltä. Kerron itsestäni sen verran, että olen boheemi jonka takia en yleensä kumartele tai miellytä ketään epäaidosti. No täällä suomessa kun on tottunut saamaan hyvää asiakaspalvelua omasta itsestään riippumatta, mutta Espanjassa minulla oli todella vaikea olla, koska ne ihmiset jotka olivat näissä asiakaspalvelu tehtävissä kohtelivat asiakkaita oman mieltymyksensä mukaan. Pahimpia tilanteita olivat ne kun piti mennä asioimaan jonnekkin ja asiakaspalvelijana toimi kaunis, mutta tympeän oloinen nainen, koikeilin montaa eri lähestymis tapaa monessa eri paikassa, mutta kun kyse oli selvästi siinä, että hän ei tuntenut seksuaalista viehätystä minua kohtaan, niin se oli aivan sama vaikka koitin lähestyä hymyillen tai koitin olla omissa oloissa, näitä tilanteita kävi aika monessa paikassa ei tietenkään kaikissa, mutta itse koin tuon espanja reissun ahdistavaksi, haluan sanoa tämän neuvoksi ihmisille totka arvostavat samoja asioita. On selvää, että tähän viestiin vastataan, että tuo ei ole totta kun joku pikkuporvari on kokenut asiat eri tavalla, eli ottakaa aluksi selville mikä on boheemi jos, ette tiedä, lyhyesti sanottuna se on pikkuporvarin vastakohta eli sellainen ihminen jota tässä yhteiskunnassa sorsitaa, koska kaikkien pitäisi elämässä arvostaa samoja jotta tämä aivokuollut oravanpyörä toimisi. Eli oma näkemys Espanjasta ei ole kauhean mairitteleva, lyhyesti sanoen Espanjassa asiakaspalvelu alhaisella tasolla varrattuna Suomeen, koska siella asiakkaita kohdellaa pinnallisesti ja ilkeästi. Ainut hyvä kokemus oli kun käyttin patikoimassa Pico de Mijas vuorella, se oli aivan mahtavaa, koska siellä oli hienot maisemat ja sieltä puuttui kaikki ilkeät ja pinnalliset ihmiset.
Se on hauska juttu kun monet suomaliset vierastavat Thaimaata, mutta ylistavät Espanjaa, voin sanoa oman kokemuksen perusteella, että Thaimaa vie mennen tullen Espanjan. Thaikuissa on aidosti ilosia ihmisiä ja paljon halvempaa, josta johtuen taidan jotkossakin hilata perseeni Aasiaan.

13

4933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rumat ja kankeat

      Monessakin asiakaspalvelussa on paljon mätää, siitä olen kanssasi samaa mieltä. Ei tarvitse olla poheemi, eikä perähuoneen poikakaan, kun huomaa
      vuosien varrella k.o. asiat.

      Nuo kuvaamasi kuvankauniit tytöt, "isot tissit ja tötteröhuulet" ovat tietoisia kauneudestaan, mutta tietoisia myös, että hänen työnsä on max 8 kk ja monoa myllyyn. Uusi yhtä nätti ja samoilla varustuksilla astuu remmiin ja työ on max 8kk
      ja palkka n.600 euroa -miinus kulut (esim bussilippu), palkka kuukaudessa
      käteen.

      Kyllä kuule siellä kauniinkin ulkokuoren alla sykkii lämmin ja ystävällinen ihminen, mutta se onkin jo taitolaji, kuka sellaisen ystävän itselleen löytää.

      Eihän asiakaspalveluihmisiä tarvitse laumaa olla, vaan yksikin riittää alan liikkeestä. Kyseessä on se kuuluisa henkilökemia, joka ei jokaisen henkilön kanssa pelaa. Samahan koskee joka maata.

      Mene sina Aasiaan, minä en tule edes Fuengirolaan, vaikka asunkin Espanjassa ja minulla on palvelualttiita henkilöitä ystävinäni eri aloilta.

      Maassa maan tavalla, tai maasta pois.

    • rumat ja kankeat

      antenni kirotusvireet aiemmassa.

      unohtui edellisestä, että usein myös ne "missit" ovat ammattitaidottomia ja heille tärkeintä on näyttää hyvältä, ei sillä ole heille väliä että käykö kauppa vai ei.
      monoa tulee sen 8 kuukauden jälkeen aikamoisella varmuudella, harva saa jatkettua työsuhdetta.
      eikä se oli kiinni siitä seksuaalisesta viehätyksestä, vaan heidän yleisestä asenteesta, samalla tavalla he kohtelevat myös paikallisia.
      vain kaverit ovat tärkeitä jos he sattuvat työpaikalla piipahtamaan ja heitähän riittää.

      olen minäkin saanut kokea tuota samaista huonoa palvelua, mutta silloin olen vaihtanut kauppaa ja jopa joskus jättänyt ostokseni keskelle myymälää tai kasannut ne kassalle ja sanonut että pidä kamasi.

      kyllä suomessakin osataan olla tympeitä ettei se mikään kohteliaisuuden kultakoto ole.

      eniten minua on suomessa käydessäni ärsyttänyt se, että aina joudun kinaamaan kaupan kassalla siitä että laita hetun loppuosa tähän kun maksan visalla.
      no miten minä sen perkele siihen laitan kun minulla ei sitä ole.
      nimeni on suomalainen, mutta kansalaisuuteni on espanja ja täällä ei tunneta sitä suomalaista hetua ja se ei mene kassatytöille kaaliin.

      toinen on se, että "onko sinulla etukortti, plussakortti ym."

      joko se laki tuli voimaan, että ulkomaalaisten täytyy laittaa hihamerkki jotta poliisi ja kassatytöt tunnistavat asiakkaansa?

      jos tuli, niin äkkiä linkkiä peliin jotta näkee millaisen merkin ompelen hihaani.

      kuulemani mukaan ne superkohteliaat ihmiset ovat thaikkulassa lähes kaikki niitä ladyboytyyppejä.
      kurkkaa ensin hameen alle ennenkuin teet kaupat ;-)

    • Fritjofvi

      Omat kokemukseni Thaimaa vs. Espanja ovat ihan päinvastaisia. Kokemukseni ovat suurkaupungeista. Thaimaassa ärsyttää se että paikalliset eivät voi välttyä ajattelemasta että kaikki valkonaamat ovat rikkaita kuin Kroisos Pennanen. Tuk-tukit pysähtyvät täydestä laukasta kun näkevät valkonaaman kävelevän jalkakäytävällä. Tulevat sitten tyrkyttämään kyytiänsä. Päivässä joutuu kieltäytymään tuktukin kyydistä kymmeniä kertoja.

      Espanjassa ihmiset ovat mielestäni kaikin puolin sivistyneempiä kuin Thamaassa. Tyrkyttäjiä ja jopa romanian kerjäläisiä on hyvin harvassa. Pari kertaa Bangkokissa käyneenä en ymmärrä ollenkaan sitä puhetta että thaikut hymyilisivät sen enempää kuin me suomalaisetkaan. Omien havaintojeni mukaan useimmilla alkuasukkailla näyttäisi olevan naama peruslukemilla. Tunnenkin yhden thaimaalaisen eikä hän hymyile sen enempää kuin minäkään. Taitaa olla Thaimaan markkinapropagandaa tämä 'Land of smile'.

    • THAI-tytöt antaa

      Hehän hymyilevätkin haarovälillään, joka perukleen peräkammarille

      • buah buah

        Sinäpä sen sanoit.


      • 55667

        Mitä se sinua liikuttaa, äläkä esitä mitään viatonta täällä, kyllä kaikki miehet alitajuisesti haluaa panna seksikästä tiukaa thaikkua tai jos et itse välitä niin älä tuomitse muita. Niin jos haluat sekaantua seksiturismiin thaimaassa niin mene Pattayalle taas jos haluat perhelomalle niin suosittelen Koh Samuita josta itse pidin todella paljon.


    • el jefe

      onko kenellekään tullut mieleen, että monasti suomalaiset kuten brititkin ovat mm. espanjan turistikohteissa hoitaneet käytöksellään sellaisen maineen joka ei liiemmin hymyä kasvoille tuo?

    • samaespanjaksi

      Ei tuntenut seksuaalista viehätystä sinua kohtaan?
      No ei ihme, mutta miten kukaan voi olla noin häiriintynyt? Ei jossain kaupassa ole kyse mistään seksuaalisuudesta tai sinusta. Vaikka tyttö on nätti, se ei tarkoita että hän ajattelisi koko ajan seksiä, ainakaan sinunlaisesi itsekeskeisen patologisen idioottirunkkarin kanssa. Sunlaisia limaklönttejä ei tarvita missään maailman kolkassa.
      Miten joku voi olla noin tyhmä?

      • sammaboo

        "Se koira älähtää, johon keppi kalahtaa...!"


    • Thaimaa olisi mukava paikka, jos sielä ei olisi niin tajuttoman kuuma. Olen asunut sielä yhteensä noin pari vuotta, mutta nyt päätin kokeilla Espanjaa.

      Olen käynyt Espanjassa joitakin kertoja, joskin lyhyitä reissuja. Mielestäni Espanjassa ei ole asiakaspalvelu sen alhaisemmalla tasolla kuin suomessakaan. Itseasiassa, toisin kuin suomessa, oli espanjassa jokaisessa käymässäni (pienemmässäkin) ravintolassa pöytään tarjoilu ja laskut maksettiin lähdettäessä, mikä on harvinaista Suomessa, ja miten homman mielestäni pitäisi toimiakin. Sain Espanjassa mielestäni vähintään samanlaisen palvelun kuin Suomessa, poissulkien paikoissa missä töissä oli henkilöitä jotka eivät puhuneet Englantia, jolloin huomasin että kynnys kommunikoinnin yrittämiseen oli kirkkaasti heikompi kuin vaikka Thaimaassa.

      Mitä tulee Thaimaahan, sanoisin että sielä tosiaan hymy on herkemmässä, mutta sillekin löytyy monesti syynsä. Ottaen huomioon että Thaimaassa köyhyystaso on rajusti suurempi kuin euroopassa, on mielestäni päivän selvää että asioita yritetään kaupata jos ei kielitaidolla, niin hymyllä. Tyytyväinen asiakas tuo leivän pöytään, kun sitä ei tee sosiaaliturva. Thaimaassa monesti vääristyy ystävyyden merkitys. Moni sielä käyneenä varmasti on saanut Thaimaalaisia kavereita, eivätkä enään sokeudeltaan näe että nämä kyseiset kaverit ovat itseasiassa työntekijöitä joiden palkan maksat sinä, tai jos ei niin, niin kavereita joiden ruuat ja juomat sinä maksat. Jakavat kenties ruokaansa sinun kanssasi satunnaisesti kun itse aterioivat, ruokaa jonka itse ovat valinneet ja mikä ei maksa juuri mitään, jolloin sinä puolestasi koet tarpeelliseksi tarjota heille jossain ravintolassa mitä haluavat koska hekin tarjosivat sinulle lusikallisen tai pari. Suunitelma toimi pienellä investoinnilla, ilmainen, laadukkaampi lounas tiedossa. Loppujen lopuksi, on äärimmäisen harvinaista etteikö tämä thaimaalainen tuttavuus pääsisi taloudellisesti voitolle tässä ns. kaveruus-suhteessa, eikä siinä mitään väärää tietysti ole, olethan sinä rikkaampi kuin he. Mutta pointti olikin juuri siinä, että jos laitetaan joku espanjalainen neitokainen ja thaimaalainen neitokainen vierekkäin niin totuus on se, että toisella on enemmän varaa valita, ilman hymyäkin.

      Elintaso muuttaa ihmistä, mutta laittaa myös tekemään asioita jotka eivät ehkä ole niin aitoja sitten kuitenkaan. Sanoisin, että varakas thaimaalainen nainen on ylpeämpi kuin varakas espanialainen nainen. Ei tarvitse sawadee khrapata jokaista tai hymyillä, eikä tarvitse mielistellä farangeja. Rohkenen siis väittää, että koska vastaamme ulkoasultamme ja taloudelliselta tilanteeltamme enemmän espanialaista, niin silloin on helpompi olla aitoja toisillemme. Se mitä aitous kenenkin kohdalla sitten tarkoittaa, on toinen juttu. Missään tapauksessa en kuitenkaan lähtisi yleistämään että hymyilevä thaimaalainen olisi jotenkin parempi kuin mököttävä espanjalainen. Thaimaalaisella tavallisella asiakaspalvelijalla ei valitettavasti ole varaa mököttää asiakkaille, toisin kuin meillä eurooppalaisilla. Hymyjen maa pitää sisällään muutakin kuin pinnallisen hymynsä. Hyvässä ja pahassa.

      Oma näkemys vain.

    • cardios

      Joo,noinkin voi olla,minä puhun espanjaa sujuvasti ja palvelu pelaa loistavasti.Ja olen matkustanut eri paikoissa Espanjassa,vuosien ajan.

    • Reppumatkaaja

      Oma kokemukseni äskettäin päättyneeltä lähes kuukauden reissulta Costa Del Solilla, Costa Blancalla ja Andalucian isoissa kaupungeissa jätti oikein positiivisen kuvan espanjalaisten ihmisten kohteliaisuudesta ja asiakaspalvelijoiden tasosta. Missään en kohdannut epäkohteliaita saatikka suorastaan ilkeitä ihmisiä. Pitäisi vain muistaa aina päättää pyynnöt siihen "Por Favor":iin mikä itseltänikin pyrki unohtumaan. Todella hyvää palvelua sain vaikkapa espanjalaisten itsensä suosimissa Menu del dia -lounaspaikoissa taikka poliisiasemalla, jossa kävin kyselemässä NIE-numeron hankkimisessa. Paikalle hankittiin jopa kunnolla englantia puhuva tulkki. Mutta espanjalainen byrokratia on mitä on, ihan eri tasolla kuin Suomessa eikä sille paikallisetkaan mahda mitään ;-)
      Enkä minäkään osaa kuin muutaman sanan espanjaa. Mutta kyllä voisin tuolla pidempäänkin viihtyä - turistisesongin ulkopuolella tosin.

    • Anonyymi

      Fugessa 90% työpaikoista on puhelimitse tapahtuvaa asiakaspalvelua ja buukkaamista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe