majoitus pohjois-norjassa???

reino

Ollaan tekemässä lomareissua pohjois-norjan alueelle,kiinnostais tietää onko esim.Altan seudulla minkälaisia majoitus mahdollisuuksia?pärjääkö suomen kielellä?

12

25308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuomas

      Leirintäalueilla on useimmiten vuokrattavana ihan kohtuuhintaisia lomamökkejä, joissa yöpyminen onnistuu mukavasti. Oheisen linkin kautta pääsee katselemaan norjan leirintäalueita: http://www.camping.no/camping_eng.html

      Suomen kielellä tuskin pärjää pohjois-norjassa. Itse kävin viikko sitten kautokeino-alta-hammerfest-lakselv-karasjok reitin, eikä edes Karasjoella leirintäalueen vastaanottohenkilö puhunut suomea, kun huvikseni tiedustelin hänen kielitaitoaan, vaikka suomen raja oli 15 kilsan päässä. Ehkä kohdalleni sitten sattui ainut suomea osaamaton norski tai muualla p -norjassa osataan suomea paremmin, en tiedä, koska kävin kaikki keskustelut englanniksi. Englantia ihmiset tuntui osaavan todella hyvin, millä mielestäni kannattaa asioida. Ehkäpä siellä tulis Ruotsillakin ymmärretyksi, mene ja tiedä kun en sitä kunnolla osaa, niin en viittinyt kokeilla.

      • Tapsa

        itse pärjäsin täysin. Suomea ei kukaan osannut,paitsi apumies).


    • autoilija

      englannilla pärjää hyvin. ruotsia ymmärtävät hyvin, mutta ruotsinkieliseen kyssäriin vastaus tuleekin sitten paikallisella murteella norjaksi....mikä on sinänsä ihan hauskaa....majoituspaikkoja löytyy ihan kivasti tien vieruksilta. ovat ok.

    • hukka

      norjalaiset puhuvat mieluummin englantia kuin ruotsia. monia ärsyttää suomalaiset turistit jotka yrittää änkyttää kouluruotsiaan jota norskien on oikeestikin usein vaikee ymmärtää! eli suosittelen enkkua! itä-finnmarkenissa voi pärjätä suomellakin.

    • maija

      Moi!
      Ollaan menossa pienelle retkelle pohjois Norjaan. Minne siellä kannattais mennä ja mitkä on upeimmat paikat? Käykö siellä pohjoisessa euro, vai pitääkö vaihtaa Norjan kruunuja?

      • Tuomas

        Euroopan pohjoisin paikka Nordkapp on varmasti käymisen arvoinen paikka, vaikka se onkin aivan ylihinnoiteltu pääsymaksujen muodossa. Myös siinä matkalla oleva Hammerfestin kaupunki kannattaa käydä katsomassa.

        Jos kuitenkin haet jylhiä maisemia ja vuoria, niin p-norja on väärä paikka, sillä komeimmat serpentiinitiet ja vuoret löytyvät vasta keski-norjan tietämiltä. Pohjois-Norja on enimmäkseen sellasta tunturiylänköä, jossa ei ole ihan valtavia vuoria. Toki maisemat ovat näkemisen arvoisia, mutta itse ylittäisin suomen rajan kilpisjärven kohdalta ja lähtisin etenemään Norjaa etelään päin. Tromssa ja Narvik on ihan näkemisen arvoisia paikkoja, ja Lofootit ovat kuulemma kanssa käymisen arvoinen paikka, joskaan en itse ole sinne vielä ehtinyt.

        Valitsitte sitten niin tai näin, niin kyllä Norja nähtävää tarjoaa ihan kaikkialla. Kannattaa muuten tutustua erään kokeneen norja -matkaajan kotisivustoon: http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html

        Itse en osaa sanoa, että kelpaako euro norjassa, koska olen aina vaihtanut kruunuja. Koska Norja ei ole EU -maa, niin en ole viitsinyt edes kokeilla eurojen toimivuutta...


      • autoilija
        Tuomas kirjoitti:

        Euroopan pohjoisin paikka Nordkapp on varmasti käymisen arvoinen paikka, vaikka se onkin aivan ylihinnoiteltu pääsymaksujen muodossa. Myös siinä matkalla oleva Hammerfestin kaupunki kannattaa käydä katsomassa.

        Jos kuitenkin haet jylhiä maisemia ja vuoria, niin p-norja on väärä paikka, sillä komeimmat serpentiinitiet ja vuoret löytyvät vasta keski-norjan tietämiltä. Pohjois-Norja on enimmäkseen sellasta tunturiylänköä, jossa ei ole ihan valtavia vuoria. Toki maisemat ovat näkemisen arvoisia, mutta itse ylittäisin suomen rajan kilpisjärven kohdalta ja lähtisin etenemään Norjaa etelään päin. Tromssa ja Narvik on ihan näkemisen arvoisia paikkoja, ja Lofootit ovat kuulemma kanssa käymisen arvoinen paikka, joskaan en itse ole sinne vielä ehtinyt.

        Valitsitte sitten niin tai näin, niin kyllä Norja nähtävää tarjoaa ihan kaikkialla. Kannattaa muuten tutustua erään kokeneen norja -matkaajan kotisivustoon: http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html

        Itse en osaa sanoa, että kelpaako euro norjassa, koska olen aina vaihtanut kruunuja. Koska Norja ei ole EU -maa, niin en ole viitsinyt edes kokeilla eurojen toimivuutta...

        rajan tuntumassa esmes.kilpisjärvellä asioidessasi voit käyttää kumpaakin valuuttaa mutta norjassa vain norjan kruunuja.


      • Tapsa

        Nordkapissa kävi eurot.


      • NOK
        Tuomas kirjoitti:

        Euroopan pohjoisin paikka Nordkapp on varmasti käymisen arvoinen paikka, vaikka se onkin aivan ylihinnoiteltu pääsymaksujen muodossa. Myös siinä matkalla oleva Hammerfestin kaupunki kannattaa käydä katsomassa.

        Jos kuitenkin haet jylhiä maisemia ja vuoria, niin p-norja on väärä paikka, sillä komeimmat serpentiinitiet ja vuoret löytyvät vasta keski-norjan tietämiltä. Pohjois-Norja on enimmäkseen sellasta tunturiylänköä, jossa ei ole ihan valtavia vuoria. Toki maisemat ovat näkemisen arvoisia, mutta itse ylittäisin suomen rajan kilpisjärven kohdalta ja lähtisin etenemään Norjaa etelään päin. Tromssa ja Narvik on ihan näkemisen arvoisia paikkoja, ja Lofootit ovat kuulemma kanssa käymisen arvoinen paikka, joskaan en itse ole sinne vielä ehtinyt.

        Valitsitte sitten niin tai näin, niin kyllä Norja nähtävää tarjoaa ihan kaikkialla. Kannattaa muuten tutustua erään kokeneen norja -matkaajan kotisivustoon: http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html

        Itse en osaa sanoa, että kelpaako euro norjassa, koska olen aina vaihtanut kruunuja. Koska Norja ei ole EU -maa, niin en ole viitsinyt edes kokeilla eurojen toimivuutta...

        Siis Norja ei ole ETA-maa, euro ei ole varsinaisesti EU:n valuutta.


    • Nebula

      Altassa järjestetään Junnujen jalkapalloleiri vuosittain Elokuun alussa, siihen aikaan on ihan turhaa yrittää löytää minkään laista majoitusta. Muina aikoina on valinnanvaraa riittävästi. Ainakin jos haluaa leirintäalueen mökeissä yöpyä.

    • matkalainen

      olisiko halpoja hotelleja 4 hlö tromssassa? ja kauanko menisi ajaa sinne suomen rajalta ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe