Kuinka ostat junalipun (for dummies)...

7+20

Mä haluaisin ostaa junaliput etukäteen netistä. Mutta, mutta kun lippu pitäisi maksaa niin Elvira vaihtuu unkarinkieliseksi ja käyttäjäksi pitää rekisteröityä... Mulle on myös epäselvää tuleeko maksun jälkeen (jos mä ikinä edes pääsen sinne saakka) koodi jolla tulostan liput juna-asemalla vai tulostanko liput itse omalla tulostimella? Jos tulee eka niin onhan juna-aseman koneessa kielivalintana englanti, pakkohan siellä on olla, eikö niin?! Tätäkin joutuu nyt epäilemään kun lippukaupassa kieli vaihtui englannista unkariksi.

Mä en haluaisi jättää lippujen ostoa reissun alkuun kun Keletille on suht pitkä matka meidän hotellilta ja itse matkustuspäivänä junakin lähtee jo aamulla ysin aikaan. Oliskohan mahdollista ostaa kansainvaliseen liikenteeseen lippua esim. Deliltä joka olisi paljon lähempänä meitä? VR :n lipunmyynti eikä RailEurope ole ainakaan heti vaihtoehtoja, ne nyhtää rahat matkustajilta ;)

3

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heissuliveis

Déliltä voi ostaa liput.

• ördögségi buta

Ennen vanhaan Unkari oli niin yksikielisesti unkarinkielinen, että ulkomaalaisten ilmoittautumislomakkeetkin olivat poliisiasemalla vain unkariksi. Ulkomaalaisten piti ilmoittautua vielä 70-luvulla lähimmällä Rendörségillä kolmen päivän aikana saapumisesta.
      Mutta kyllä Keleti PU:lta saa lippuja paikaltakin. Sanot vain, että "Kérem egy jegyet (haluamasi kohde)-be." Edestakaisisessa tapauksessa "Oda-vissza".
      Siis keeräm ädj jädjät ja oda-vissa.

• Kokeneen neuvo

Joo, tai vielä helpommin; menolipun saat kun sanot vaan sen paikkakunnan nimen, minne olet menossa. Jos haluat menopaluun, sanot lisäksi "retur".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      343
      4342
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2438
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      142
      1578
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1117
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1104
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      28
      1047
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe