Moi! Mulla lako menkat 2pv sitte, ja verta on tullu niin paljon, että jopa 10min välein ois pitäny käydä vessassa vaihtamassa side, joka oli ihan verinen, se on inhottavaa.2 kertaa oon käyttäny tamponia, mut silllonku istuu, se tuntuu inhottavalta, tuntuu et mikään ei oo nyt hyvin.Kuuluuko verta tulla ekalla kertaa niin hemmetin paljon??!!
Toisella tamponikäyttökerralla, otin sen pois ja olin vaihtamassa uuteen..mut sitte huomasin tamponissa jotain tosi outoa!!Siinä roikku sellanen verinen nauha, ei litkua vaan sellanen sitkee(kokeilin topsi-puikolla) ja ihan ihan tumman punanen, sellai noin 5-10cm pitunen... onks tää normaalia??!!Mua pelottaa!!Mulla ei oo olllu vatsakipui...onks sekää normaalia?
Oonks mä tehny jtn väärin, vai miks verta tulee niin paljon ja jotain veri"suolia" alapäästä!
Kuinka kauan menkat kestää?Ja milloin ne yleensä tulee takas, ja mistä tietää et ne on tulossa?
P.S täytän kohta 14.
Menkat alkoi...epänormaalisti(ko)?
23
787
Vastaukset
- mosshimoi96
no tosta määrästä en tiiä mut ainaki noi tollaset verihyytymät on iha normaaleja :D:D tai en tiiä mut on mullaki niitä menkkaveressä XD ja ekois menkois vaa luulee koko ajan et pitäis vaihtaa side, tai no en kyl tiiä kuinka helvetisti sitä verta tulee mut enivei :D mut siis noi "veriset nauhat" on ihan normaalei
Oon kyllä kuullu, että joillain varsinki ne ekat menkat on aika rajut. Jos toiset jatkuu samaan malliin, kannattaa ehkä käydä jollekki (hommansa osaavalle) lekurille puhumassa :) En mä tiiä, kai se ekojen menkkojen ekstraverisyys johtuu jotenki siitä, että kroppa puhdistautuu ekaa kertaa.
Ja siitä verisestä nauhasta tosiaan, iha normia, vaikka ällöttävää onki.- oot ällö !
Sun kannataa todella käydä lekurissa !!!
- Krisu98
ekat menkat on tommoset. se verinen nauha on iha normaali. sulla ei oo mitään pelättävää. tokat menkätki voi olla rajut, mut ei aina, se vähän riippuu ihmisestä. siitä verisestä nauhasta vielä. terkkari kerto koulus et se on vaa sitä ihmeen limakalvoo tai jotain sellasta. menkät kestää yleesä viikon, mut ekat menkat voi kestää 1viikon-2viikkoo, seki nyt vähä riippuu ihmisestä. vuoden ajan menkat voi tulla iha millon tahansa, vaikka kaks kertaa kuussa. ei menkkojen tuloa ensimmäisillä kerroilla tiiä, mut sit se tasautuu n. vuoden päästä, mutta jos sua alkaa jonain päivänä sattuu alavatsaan tai alaselkään, niin voithan sä varmuuden vuoks laittaa siteen, niin mä teen.
toivottavasti oli apua :D- 2((((
Viikon? Taidan sit olla sairas ku mul kestää maksimissaan 3päivää...
- minätäällävain
2(((( kirjoitti:
Kyl ne voi kestää vain kolme päivääkin, et ole sairas! :)
- minäkintäällävain
2(((( kirjoitti:
Mulla kestää 5 päivää xc
- ösaj0pågäs
En osaa sanoa, että onko nyt niinkään epänormaalia, kuten täällä on sanottu. Jos huolettaa, mene terkkarille.
Sen verran osaan kertoa, että nämä "suolet" ovat kohdun seinämät, jotka ovat kuukautisten välisenä aikana paksuuntuneet ja valmistautuneet suojaamaan lasta, joka siellä kasvaisi. Kun lasta siellä ei kerran kasva, niin keho poistaa seinämät kuukautisveren mukana. Eli ne eivät ole mitään suolia sentään! Ihan normaalia kehon toimintaa. Ikäviä ja ällöttäviä ovat, mutta täysin normaaleja sekä vaarattomia. :) - mitäsänysekoolet?
ekalla kerralla sitä verta ei tuu paljon... pikkuläikkä vaa. :o
- hiiihihihi
riippuu ihmisestä joillakin tulee paljoo joillakin vähän
- huolestunut....
hiiihihihi kirjoitti:
riippuu ihmisestä joillakin tulee paljoo joillakin vähän
käytin hieman hankaavii shortsei, sit huomasin et illal oli tullu verta. Luulin että pillussani oli haava, mut sit sitä jatku 2 pvä. Tuli tauko. Käytin shortseja uudelleen, tuli taas verta. Sittemmin heitin shortsit pois. mulla oli alavatsa kipuja. En huomannut siellä mitään haavaa, verta vain tuli... Eivätkä nuo shortsit aikaisemmin ole huertänyt vereen asti, eikä ne edes hiertäny paljoa. nyt siitä on jo muutama viikko. Verta tuli viikon verran, välissä oli siis 2-3 pvä taukoa. Onks nää menkat vaijoku tukehdus?kipua ei alapäässä ollut...
- vasta 13
huolestunut.... kirjoitti:
käytin hieman hankaavii shortsei, sit huomasin et illal oli tullu verta. Luulin että pillussani oli haava, mut sit sitä jatku 2 pvä. Tuli tauko. Käytin shortseja uudelleen, tuli taas verta. Sittemmin heitin shortsit pois. mulla oli alavatsa kipuja. En huomannut siellä mitään haavaa, verta vain tuli... Eivätkä nuo shortsit aikaisemmin ole huertänyt vereen asti, eikä ne edes hiertäny paljoa. nyt siitä on jo muutama viikko. Verta tuli viikon verran, välissä oli siis 2-3 pvä taukoa. Onks nää menkat vaijoku tukehdus?kipua ei alapäässä ollut...
Jos ne on sun ekat menkat ni on ihan normaalia jos on epäsäännölliset, tasaantuu yleensä viimeistään kahden vuoden päästä
- 17+10
Mullakin oli alussa menkat ihan törkeän runsaat. Nyt neljän vuoden päästä ne on niin pienet, että yksi side päivässä riittäisi, tamponia ei pysty edes käyttämään, koska se kuivaa sisälle :p
- kwnrag
Mullakin alkoi tosi runsaalla vuodolla mutta on tullut jo n. 5 kertaa menkat. Yhetän kertana ei tullu melkein yhtään mutta sitten nyt tääs tuli ihan hirveesti.. ;(
- 14 ja risat
miks kaikki sanoo et menkat tasaantuu vast vuoden tahi kahen päästä? mulla ne on ollu aina parin päivän heitolla samaan aikaan. Ja se runsaus tulee mulla aina sykleissä että joka kolmas on runsas.
- d
Koska ihmiset tykkäväät yleistää. Sanotaanhan, että poikkeus vahvistaa säännön ja aina on poikkeuksia.
Yhtälailla on ihmisiä, joiden menkat ei säännöllisty ollenkaan.
- hahehshzhdfo
ihan normaalilta kuullostaa, ja kaikille ei tule vatsakipuja. Mulle on tullut vaan pari kertaa ja oon nyt 15 (menkat alko ku olin 12). Sillon ku mulla alko niin pyyhin paperilla vaan kokoajan koska aattelin et sit se vuoto vähenis ja meinas vessakin mennä tukkoon sen takia :D Nykyään mun menkat kestää keskimäärin 8pv ja ne kolme ekaa päivää on mulla runsaimmat ja sillon sitä verta tuleekin ihan kunnolla. Siteitä oon aina käyttänyt koska tampoonia en saa itseeni tungettua (kokeiltu on). Tietty se menis jos kunnolla kokeilisin mutta sattuis tosi paljon. Toisethan ei tampoonia "pysty" käyttämään ennen ekaa yhdyntää tai ennen kuin immenkalvo en mennyt rikki (sehän voi mennä myös liikunnassa ja juuri tampoonia käyttäessä rikki)
- notw
Vuodon määrä on kiinni henkilöstä, yhtälailla ku se että käykö kipiää. Jollaki vuotaa kauhian vähä, toisella tuluvii, toine ei pysty liikkuun kivultaa toisella ei tunnu missää. Ja se "verine nauha" on hyytymä. Kohdun limakalvoille kertyy sitä verta ja sen pinnalle muotoutuu semmone kalavo eli hyytymä. Ihan normaalia. Ja se menkkojen kesto on taas kiinni henkilöstä, arvioilta 3-7 päivää.
- ole hyvä
sulle siitä tamponista: jos käytät tamponia ja se tuntuu esim. istuessa, niis se ei ole tarpeeksi syvällä. kun oot laittamassa sitä niin se on oikeessa paikkassa kun se eo liiku enää eteenpäin. kerron ihan kokemuksesta!! mulla on sellanen että kun vuotopäivät on runsaimmat nii tuntuu ihan hirveeltä ala vatassa (joskus se riittää että vaihan vain tamponin jos kipu on oikeesti hirvee!!) ja sit muista et jos on kipuja... LIIKU!!
- weerrrrrrau
Et taida tietää että sidettä ei tarvitse vaihtaa koko aikaa vaikka se oliski verinen, kyllä se vetää itteensä sitä verta enemmänki..
- Normaali(ko)
Mulla alko menkat viime su. 2 ekaa päivää sattu mahasta niin paljo et teki mieli vaan koko ajan maata mahallaan ja itkee. Mua pelottaa ko mun menkat on aika runsaat, tai en tiiä onks ne oikeesti vai tuntuuko se vaan siltä, kun ovat ekat. Parina ensimmäisenä päivänä tuli ihan sairaasti verta sit yhtenä päivänä ei melkein yhtään eilen taas enemmän ja tänään ei melkein yhtään, mut tulee kumminki. Yöllä on tullu ihan sairaasti kans verta, en tiiä valskaaks se side tai jotain, ko välillä on ollu pikkareissa verta vaikka side on ollu ihan kunnolla aamulla ko oon heränny. Kuinka kauan ekat menkat voi kestää?? Mulla meinaan on kohta viikko siitä ko alko.
- Minor3
Mul kestää menkat yleensä 6 päivää, 3 ekaa on ollu hyvinki runsaita. Miten muuten on, pitääkö Alwaysin 8h side tuon 8 tuntia normaalisti? Minulla vain 2-4 tuntia, tai niin olen olettanut en ole kokeillut kuin 5 tuntiin ja se näytti minusta liialta. Mitä mieltä olette?
- oh
::D ne "suolet" on verihyytymii :DD eikä sun tarvihe koko ajan vessassa rampata :DD se on inhottavaa tiiän, mut se imeytyy siihen ihme siteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234