Pää ei yksinkertaisesti kestä

APUA!

Olen ollut kohta kolme vuotta puhelinmyyntifïrmassa töissä. Pää ei enää yksinkertaisesti kestä. Olen JOKA PÄIVÄ huonolla tuulella sen takia kun vihaan työtäni. En saa mistään uutta työpaikkaa koska minulla ei ole mitään koulutusta. Tämä on ihka ensimmäinen työpaikkani, joten työkokemusta ei muilta aloilta ole. Miten voin lähteä kyseisestä firmasta niin että vältän karenssin? Lopareista ilmeisesti tulee 3kk karenssi, pitääkö minun siis pyytää pomoani antamaan potkut minulle?

4

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikihakija

Jos haluat potkut niin lopetat sen myymisen tai vähennät myyntiäsi. Koeta silti löytää uusi työ ensin, eikö esim. siivoushommia tai kaupan kassan hommia . saa ilman koulutustakin. Puhelinmyynti on aikamoista huijausta, joten ei ihme, ettei sitä kestä. Mieti mitä haluat tehdä ja lähde vaikka opiskelemaan. Jos Sinulla on jo kolme vuotta työkokemusta, niin kyllä sinä töitä saat.

• markkinatalkkari

Jep, siivoamisesta ja myymälähommista maksetaan kuitenkin työehtosopimusten mukaista palkkaa, eikä jotain provisiota, jota saat puolipakotettuasi ihmisiä tilaamaan lehtiä.

Vaihda ihmeessä hommia, tai voisitko hakeutua koulutukseen?

• Pakon edessä

Mene lääkäriin ja pyydä kolmen kuukauden (karenssin ajan) sairausloma. Eikös tuosta jo tule niin kamala henkinen stressi ja masennus... Karenssin aika on sidottu päivämääriin, joten se kuluu, vaikka olisit sairauslomalla.

Karenssi siis kuluu samalla kun saat Kelan sairauspäivärahan. Saat vain 7 pv karenssin (joka kaikilla on työsuhteen päättymisen jälkeen) kun sairausloma loppuu.

Kannattaa mennä lääkäriin samalla kun irtisanoo itsensä, jotta sairauspäivärahakarenssit kuluu irtisanomisaikana. Sairauslomalle jäät tietysti heti.

• TinTin

Tuo on kyllä kurja tilanne. Sinuna menisin lääkäriin hakemaan stressi-loman ihan ensimmäiseksi ja hakisin sinä aikana vaikka niitä siivoushommia.Niissä saa olla ihan omissa ajatuksissaan kun vaan tekee työnsä. Myyjän hommia voi saada muualtakin tuolla kokemuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe