Vaikea tilanne

miia

Vaikea tilanne. Neuvoja kaivataan!

Yritänpäs selittää tilanteemme niin hyvin kuin mahdollista.
Olemme uusperhe ja meillä ei ole yhteisiä lapsia. Minun tyttäreni asuu luonamme pysyvästi ja mieheni samanikäinen tyttö asuu luonamme 50% ajasta.
Olemme asuneet yhdessä 3 vuotta.

Nyt on tyttöjen koulun aloituksen aika. Mieheni ex ei ole missään vaiheessa hyväksynyt perhettämme, eikä hän ole suostunut esimerkiksi siihen, että tytöt olisivat menneet samaan päiväkotiin (tätä olisi ollut lastemme toive).

Nyt olemme muuttaneet lähemmäs mieheni exää, jotta yhteistyö helpottuisi ja tytöt saisivat aloittaa koulun yhdessä. Koulupaikat piti hakea kuukausi sitten, eikä mieheni exä suostunut siihen, että laittaisimme lapset yhdessä alueella olevaan pienempään kouluun, vaikka rehtori (sama molemmissa kouluissa) tätä suositteli, jotta olisimme voineet varmistaa lasten pääsevän yhdessä kouluun. Hän käytti hyväksi tilannetta, koska mieheni lapsi on kirjoilla äitinsä luona, joten mikäli emme olisi lähettäneet hakemusta tähän suurempaan kouluun yhdessä, olisi hän käyttänyt lapsen asuinpaikkaa meitä vastaan.

Viikko sitten saimme koulupäätökset. Lapset saivat paikat eri kouluista. Tämä tuntuu todella väärältä, sillä lapset haluavat menä yhdessä, ovat pyytäneet sitä jo parin vuoden ajan. Koulun rehtori soitti minulle ja sanoi, että myös mieheni lapsi saisi paikan pienemmästä koulusta, jos mieheni exä suostuisi siihen. Nyt kaipaan neuvoja, miten saisin hänet muuttamaan mielensä. Olen vuosikausia vienyt tarhaan surullisia lapsia, enkä halua enää että tämä jatkuisi samalla tavalla.

Pienempi koulu olisi muutenkin parempi vaihtoehto ja käytännöllistä olisi arjen kannalta, että lapset saisivat olla samassa koulussa.

Kiitos kaikista neuvoista.

37

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????????????

Mikä on äidin perustelu siihen,että valitsi suuremman koulun? Joissain tapauksissa olen kuullut vedottavan siihen,että pienissä kouluissa opetuksen taso on huonompi, tiedä sitten miten paikkansa pitää..
      Itse henk.koht. pidän parempana pientä koulua ja rauhallisempaa ympäristöä koulunsa aloittavalle. Eikä tuo typsy nyt kovin tyhmemmältä vaikuta kuin keskustan jättikoulussa ollessaan.
      Uusi kotikin valittiin osittain viereisen pienen koulun ja turvallisen koulumatkan perusteella :)

• miia

Äidin perustelu oli se, että lapsen kaveri menee tähän suurempaan kouluun. He ovat tosiaan olleet kavereita pari kuukautta ja minusta tämä on aika huono perustelu.
      Pienemmässä koulussa on pienemmät luokkakoot ja kaksi opettajaa luokkaa kohden. Opetuksen taso on kaikenlaisten mittausten mukaan samalla tasolla kuin tässä pienemmässäkin. Koulumatka on turvallisempi pieneen kouluun- koko matka on pyörätietä ja alokulkukäytäviä, joten en oikeasti ymmärrä, mikä tässä on homman nimi.
      Olen soittanut isompaan kouluun ja vielä yrittänyt paikkaa tyttärelleni sinne järjestää, mutta se ei tunnu onnistuvan.
      Tärkeintä olisi minusta lasten toiveen kuunteleminen. Uskon myös, että kaiken täytännöllisyyden yms. lisäksi pieni koulu ja yhdessä aloittaminen toisivat turvallisuuden tunnetta lapsille. He ovat tosi kiintyneitä toisiinsa.
      En tiedä, mikä tilannetta auttaisi :(

• yxmuzi

Tällaisten asioiden hoitaminen kuuluu lapsen vanhemmille. Miksi kummassa rehtori soittelee sinulle?

• miia

Miksi hän ei soittaisi minulle, kun olemme olleet häneen yhteydessä ja kysyneet tyttäreni mahdollisuudesta saada paikkaa toiseen kouluun. Hän on yrittänyt auttaa meitä. Ja tarkoitan meillä kaikkia tässä tilanteessa mukana olevia, myös mieheni exää.
        Todellakin nämä asiat kuuluu lasten vanhemmille. Siksi tänne kirjoitin, koska tuntuu, että olemme umpikujassa asian suhteen ja ajattelin, että ehkä joku osaisi auttaa tilannettamme.

• yxmuzi
        miia kirjoitti:

Miksi hän ei soittaisi minulle, kun olemme olleet häneen yhteydessä ja kysyneet tyttäreni mahdollisuudesta saada paikkaa toiseen kouluun. Hän on yrittänyt auttaa meitä. Ja tarkoitan meillä kaikkia tässä tilanteessa mukana olevia, myös mieheni exää.
        Todellakin nämä asiat kuuluu lasten vanhemmille. Siksi tänne kirjoitin, koska tuntuu, että olemme umpikujassa asian suhteen ja ajattelin, että ehkä joku osaisi auttaa tilannettamme.

Luonnollisesti rehtori on sinuun yhteydessä sinun lastasi koskevissa asioissa. Minua kummastuttaakin se, että hän keskustelee sinun kanssasi myös miehesi lapsen asioista ja jopa lapsen äidin asioista. Ei kuulosta ammattitaitoiselta toiminnalta.
        Miksi miehesi ei kirjoita tänne, jos hän uskoo saavansa apua?

• ketjun aloittaja

Taidat yrittää nyt jotain provoa, kuin et ymmärtäisi yhtään, mistä asiasta kirjoitan.
      Mistä lapsen äidin asioista rehtori on minulle puhunut? Mikä hänestä tekee ammattitaidottoman? Hän keskustelee asioista yhdessä meidän kanssamme. Hän on tosiaan sanonut minulle, että tyttäreni ei valitettavasti pääse suurempaan kouluun, sekä opastanut, että voisimme ilmoittaa myös mieheni lapsen samaan kouluun tyttäreni kanssa, koska pienemmässä koulussa on vielä tilaa. En ymmärrä, mikä tässä asiassa tekee hänestä ammattitaidottoman.

Miksi mieheni pitäisi tänne kirjoittaa? En oikeasti yhtään ymmärrä näitä sinun kommenttejasi. Minä tänne halusin kirjoittaa, ei hän. Harmi, että menin luulemaan, että kirjoittaminen tänne on ihan hyväksyttävää ja ihminen saa kysyä, jos olisi ihmisiä, jotka oisaisivat tilanteessa auttaa.

Olin ilmeisesti väärässä.

• Up onnellinen äiti

Älä välitä täällä on pari kirjoittajaa, jotka näkee heti punaista ja savu nousee heidän korvista, kun jossain joku uusperheen äiti kirjoittaa yhtään mitään. Heidän provosoitumiseen riittä se, että olet menny jonkun exän kanssa naimisiin. He heittäytyvät tahallaan tyhmiski siinä vaiheessa.

• yxmuzi

Kerroit seuraavasti: "Koulun rehtori soitti minulle ja sanoi, että myös mieheni lapsi saisi paikan pienemmästä koulusta, jos mieheni exä suostuisi siihen."
        Ammattitaidottoman tekee rehtorista se, että hän soitti sinulle ja kertoi miehesi ja hänen entisen vaimonsa sekä heidän yhteisen lapsensa asioista.
        Jos miehesi lapsen asioita on tarpeen tällä palstalla puida, niin sen tehköön jompikumpi lapsen vanhemmista. Kirjoittele sinä oman lapsesi asioista jos haluat. Tosin en suosittele sitä, lapsesi ei varmaankaan sitä haluaisi.

• uusperhe 10v
        yxmuzi kirjoitti:

Kerroit seuraavasti: "Koulun rehtori soitti minulle ja sanoi, että myös mieheni lapsi saisi paikan pienemmästä koulusta, jos mieheni exä suostuisi siihen."
        Ammattitaidottoman tekee rehtorista se, että hän soitti sinulle ja kertoi miehesi ja hänen entisen vaimonsa sekä heidän yhteisen lapsensa asioista.
        Jos miehesi lapsen asioita on tarpeen tällä palstalla puida, niin sen tehköön jompikumpi lapsen vanhemmista. Kirjoittele sinä oman lapsesi asioista jos haluat. Tosin en suosittele sitä, lapsesi ei varmaankaan sitä haluaisi.

No eihän tässä kenenkään nimillä kirjoiteta, kukaan ei tiedä kenen lapsesta on kyse ja kuka kyselijä on, joten mikä sinä olet määräilemään kuka saa tänne kirjoittaa mitäkin. Tässä puhutaan uusperheen asioista, ja uusperheeseen kuuluu sinun ja minun lapset mahdollisten yhteisten lisäksi. Joten lopeta tuo jeesustelu !

• yxmuzi
        uusperhe 10v kirjoitti:

No eihän tässä kenenkään nimillä kirjoiteta, kukaan ei tiedä kenen lapsesta on kyse ja kuka kyselijä on, joten mikä sinä olet määräilemään kuka saa tänne kirjoittaa mitäkin. Tässä puhutaan uusperheen asioista, ja uusperheeseen kuuluu sinun ja minun lapset mahdollisten yhteisten lisäksi. Joten lopeta tuo jeesustelu !

En ole määräillyt ketään tai mitään, pelkästään suositellut.
        En tosiaan voi suositella sitä, että ihmiset puisivat täällä omien lastensa, saati sitten muiden ihmisten lasten, asioita.
        Älä sinäkään pyri määräilemään, mitä minä saan kirjoittaa.

• fcghvbjlkm,-.
        yxmuzi kirjoitti:

En ole määräillyt ketään tai mitään, pelkästään suositellut.
        En tosiaan voi suositella sitä, että ihmiset puisivat täällä omien lastensa, saati sitten muiden ihmisten lasten, asioita.
        Älä sinäkään pyri määräilemään, mitä minä saan kirjoittaa.

"Jos miehesi lapsen asioita on tarpeen tällä palstalla puida, niin sen tehköön jompikumpi lapsen vanhemmista."

Suositellut ????

Hanki elämä !

• yxmuzi
        fcghvbjlkm,-. kirjoitti:

"Jos miehesi lapsen asioita on tarpeen tällä palstalla puida, niin sen tehköön jompikumpi lapsen vanhemmista."

Suositellut ????

Hanki elämä !

Kovin määräilevä on sinunkin tyylisi.
        Elämän olen saanut lahjaksi, kiitos sille ja siitä.

• Lapsenko etu....

Tällä yritettiin vain näyttää sinulle "paikkasi", sinulla ei ole lupa kommentoida luonasi 50% ajasta asuvan lapsen asioita, jota sinun kuitenkin "kuuluu" hoitaa ja rakastaa, tai hoitaa koko perheesi jäsenten (myös sen puolison lapsen) etua.

Exään et järkeä saa, ei ajan lapsensa parasta nyt, pääasia että tekee teidän perheellenne kiusaa. Ilmeisesti Perheenne harmonia närästää. Eikös huoltajien pitäisi olla yhtä mieltä lapsen asioista, mitä jos vanhemmat ovat eri mieltä? Vihjaisepa miehellesi että ottaa yhteyttä/ kysyy neuvoa lapsiasiainmieheltä tms. instanssilta, missäs ne eroparien "vierailusopimukset" allakirjoitetaan...?

• sairasta on sairasta

Kyllä rehtori tekee todella väärin, jos hän puhuu toisten lasten asioita vieraalle ihmiselle! Niinhän ei saa tehdä, kenekään asioita ei juoruta ulkopuolisille.

Minä en ainkaan enää luottaisi moiseen rehtoriin ja salassapitovelotteeseen jos saisin kuulla että rehtori juoruaa minun lasteni asioita muille!! Järkyttävää, tuosta pitäisi tehdä ilmoitus koulutoimistoon! Ties mitä asiita hän juoruaa ympäri ämpäri.

Nyksiin ei järkeä saa vaan he ensin ujuttautuvat toisten perheeseen ja sitten alkavat "hoitamaan" muiden asioita kuin omiaan, mutta varjele, jos heiedän asioihin puututaan, silloin on piru irti! On se vaan sairasta.

• Kukkuu!!

salassapitovelotteeseen
        asiita
        heiedän

Kukas se siellä luuraa?

• lissu on pipi

Sinä lissu olet sairas......

• hyi kauheeta

Voi kauheeta!!! Miten sinä kehtaat mennä tpuuttumaan toisten perheen asiohin??? Eikä yhtään omatunto soi? Haluatko todella rikkoa senkin vähän lapsen perheestä että sotket enempi?? Sekö onkin tarkoitus, sotkea kaikki??? Häpeisit ihminen. Tovon mukaan tämä lapsen äiti puuttuu sun asioihin samalla mitalla. Niin minä tekisin.

• Mitä mitä mitä....

tpuuttumaan toisten perheen asiohin??? = lapsi on heillä puolet ajastaan, lapsi on myös isänsä lapsi ja kuuluu näin aloittajan perheeseen.

Haluatko todella rikkoa senkin vähän lapsen perheestä = lapsen perheen ovat "rikkoneet" äiti ja isä eroamalla toisistaan. Lapsellahan on paljon, kaksi perhettä.

Tovon mukaan tämä lapsen äiti puuttuu sun asioihin samalla mitalla = miksi äidin pitäisi puuttua aloittajan asioihin? Eihän aloittajan lapset asu ko. äidin kotona.
        Omassa kodissaan asuvien ihmisten asioihin saa ja pitääkin tarvittaessa puuttua.

• lissu on pipi

Rauhotu nyt hyvä ihminen, tai pääsi poksahtaa, ota se viikonloppupullosi jo esiin ja ota kulaus, ja rentoudu.....

• ketjun aloittaja

Onpas kyllä surullista lukea näitä vastauksia. Minä en todellakaan halua rikkoa lapselta mitään, vaan haluan, että häntä ja hänen toivettaan vihdoin kuunnellaan.

Kiitos teille, jotka kirjoititte asiallisia vastauksia, eiköhän me tässä johonkin hyvään tulokseen päästä. Saimme sovittua uuden tapaamisen mieheni exän kanssa ja yritämme vielä keskustellä hänen kanssaan lasten toiveesta.
      Meidän toiveenamme olisi, että lapset saisivat viimein olla yhdessä, koska ovat tätä jo kauan toivoneet.

• puoliäiti

Kun noi exät usein tahtovat vaikeuttaa asioita lasten kustannuksella niin sen he myös tekevät.Mun neuvo on,että antakaa olla,lapset saavat muuten olla yhdessä ja kun eivät sitä koulussa ole niin silloin vältytään riidalta ja lasten keskinäisiltä nahisteluilta.Sitten kun lapset tapaavat niin on taas kiva olla yhdessä kun ei näe toisiaan jatkuvasti.

• kuka lasta oikein ki

Miksi ymmerretään että äidit haluavat kiusata omia lapsia? Ihan tahalteenko ja huudattamisen takia nämä uusiot heittää että äidit kiusaa omia lapsia, ja he eivät ??? Heh, aika omituista, että äideistä tulee heti miehen ja lasten kiusaaja kun uusio rikkoo heidän perheen! Katkeruuttaan huutavat,kun pelkäävät.

On se jännä, että äidit on aina niitä pahiksia, miehiä suojellaan, ja uusiot onpelastajia. Onneksi näin on vaan uusikon ajatus, miikä ei ole todellakaan tosijuttu.

Meillä kyllä miehen naiset rikkoi meidän perheen ja sen mieskin tietää, ekä ole pakottanut meitä näkemään pehreenrikkojanaisiaan, koska tietää että he eivät oole meille hyvää seuraa ja tekisivät lisää ongelmia meille.

Olemme säästyneet monelta onglemalta kun mies on pitänyt naisensa poissa meiltä.

• lissu on ..........
        kuka lasta oikein ki kirjoitti:

Miksi ymmerretään että äidit haluavat kiusata omia lapsia? Ihan tahalteenko ja huudattamisen takia nämä uusiot heittää että äidit kiusaa omia lapsia, ja he eivät ??? Heh, aika omituista, että äideistä tulee heti miehen ja lasten kiusaaja kun uusio rikkoo heidän perheen! Katkeruuttaan huutavat,kun pelkäävät.

On se jännä, että äidit on aina niitä pahiksia, miehiä suojellaan, ja uusiot onpelastajia. Onneksi näin on vaan uusikon ajatus, miikä ei ole todellakaan tosijuttu.

Meillä kyllä miehen naiset rikkoi meidän perheen ja sen mieskin tietää, ekä ole pakottanut meitä näkemään pehreenrikkojanaisiaan, koska tietää että he eivät oole meille hyvää seuraa ja tekisivät lisää ongelmia meille.

Olemme säästyneet monelta onglemalta kun mies on pitänyt naisensa poissa meiltä.

niin ja naikkoset tuli ja vei hyvän miehen, on se jännä juttu nuo perheenrikkojat, kun murtautuvat kotiin ja vievät miehet .
        Voi sitä itkua ja parkua ,kun vielä haukkuvat ja kiusaavat lapsia, vaikka ei edes tunneta eikä olla nähtykään ikinä????ja ovat vielä katkeriakin sekä sotkevat kaikki, mutta meille ei tulla eikä lasten eteen.........BUHAHAHAAAAAAAAAAAA

• kdmgfdgfdkgfd
        kuka lasta oikein ki kirjoitti:

ihan helevtinmoinen pyhimys on tuo lastesi isä, ihan korvaamaton!

• ketjun aloittaja

No, tässä meidän tapauksessa ei olla miestä viety. Tapasimme vasta, kun mieheni oli eksästään eron ottanut, joten en koe itseäni kodinrikkojaksi.

Olen itsekin alkanut miettiä, että annetaan koko asian olla näin, jos hän ei halua meidän kanssa yhteistyötä tehdä. (Sanon meidän kanssa, kun me olemme PERHE, enkä ole mieheni lapselle VIERAS, joksi jotkut minua tässä ketjussa kutsuivat). Luulen, että mieheni eksä saa jotain tyydytystä siitä, että vaikeutta meidän perheen arkea, mutta ehkä hän rauhoittuu ajan oloon, kun lakkaamme taistelemasta tällaisissa tilanteissa.

Niin ja tosiaan, mieheni eksä laukkasi vieraissa jo lapsen ollessa 2 kk vanha, joten ihan oikeesti te uusioperheen äitejä arvostelevat, voisitte ehkä ajatella näitä asioita tapauskohtaisesti - ei ne eksät aina mitään pyhimyksiä ole, eikä miehet perheensä hylänneitä narsisteja. Joskus syy miehen lähtemiseen saattaa jopa olla naisessa.

• kdkajfaöjf

Sä voit olla ihanmikä tahansa, mutta meidän lapsille kaikki tuntemattomat ovat vieraita, joilla ei ole mitään tekemistä meidän elämässä. Meillä ei suvaita miehen naisia sotkemassa elämäämme, siitä olemme aina lapsemme suojelleet.

Me olemme erittäin onnellisia siitä, että mieskin pitää naisensa erossa meistä ja kunnioittaa yksityisyyttämme, eikä tuo naisiaan meille, emmekä mekään edes halua mennä sinne heitä katselemaan.

Olisi todella kurja nähdä onnettomat lapset vieraiden naisten seassa, kun rikoivat perheemme ja lapsilla ei ole enää isää semmoista joka oli aikanaan, mutta enitentässä mies itse kärsi kun me olemme nyt hylänneet miehen eikä ole mitään tulemista enää takaisin, vaikka kuinka itkisi ja paljon katuu.

• ksdfkgdksfgds
        kdkajfaöjf kirjoitti:

Sä voit olla ihanmikä tahansa, mutta meidän lapsille kaikki tuntemattomat ovat vieraita, joilla ei ole mitään tekemistä meidän elämässä. Meillä ei suvaita miehen naisia sotkemassa elämäämme, siitä olemme aina lapsemme suojelleet.

Me olemme erittäin onnellisia siitä, että mieskin pitää naisensa erossa meistä ja kunnioittaa yksityisyyttämme, eikä tuo naisiaan meille, emmekä mekään edes halua mennä sinne heitä katselemaan.

Olisi todella kurja nähdä onnettomat lapset vieraiden naisten seassa, kun rikoivat perheemme ja lapsilla ei ole enää isää semmoista joka oli aikanaan, mutta enitentässä mies itse kärsi kun me olemme nyt hylänneet miehen eikä ole mitään tulemista enää takaisin, vaikka kuinka itkisi ja paljon katuu.

Olisiko jo aika sinun tehdä jotain tuolle katkeruudellesi?

• samat sanat sulle
        ksdfkgdksfgds kirjoitti:

Olisiko jo aika sinun tehdä jotain tuolle katkeruudellesi?

Olisko sun aika tehdä jotain tuolle kateellisuudelle ja pelolle!! Kun et pysty käsittelemään omia ongelmiasi, mollaat toisten ihmisten mielipiteitä! Olet pelokas, kateellinen ja katkera, epäivoivoinen ihminen.

• Lopeta jo Lissu
        kdkajfaöjf kirjoitti:

Meidän perheessä ei ole tuntemattomia ihmisiä.

• Naikkoset sitä ja tä
        kdkajfaöjf kirjoitti:

Viodesta 2004 asti olet hokenut tuota samaa. Yhtäkään ex-miehesi naista et ole omien sanojesi mukaan nähnyt, tavannut saati puhunut hänen kanssaan. Silti joka päivä heistä kirjoitat. Omituinen pakkomielle sinulla ihmiseen jota et edes tunne.

• mies tietää mokannee
        Lopeta jo Lissu kirjoitti:

Meidän perheessä ei ole tuntemattomia ihmisiä.

Ei meilläkään. Mies on hyvin naisensa pitänyt poissa, kun ymmärtää itsekin että heistä ei ole muuta kuin onelmia meille, ja kunnioittaa meitä niin paljon. Siitä pisteet hänelle. Ymmärtää myös, että omat mokat ei oikeuta muuta kuin nöyrytä meidän tahtoon. Itse kun mokaa itse saa siitä maksaakin. Ei me, jotka olemme syyttmiä siihen, että perhe hajosi ulkopuolisen ihmisen toimesta, niin miksi perheenrikkoja pitäisi meille hyväksyä? Ei pidä.

• Uudestaan....
        mies tietää mokannee kirjoitti:

Ei meilläkään. Mies on hyvin naisensa pitänyt poissa, kun ymmärtää itsekin että heistä ei ole muuta kuin onelmia meille, ja kunnioittaa meitä niin paljon. Siitä pisteet hänelle. Ymmärtää myös, että omat mokat ei oikeuta muuta kuin nöyrytä meidän tahtoon. Itse kun mokaa itse saa siitä maksaakin. Ei me, jotka olemme syyttmiä siihen, että perhe hajosi ulkopuolisen ihmisen toimesta, niin miksi perheenrikkoja pitäisi meille hyväksyä? Ei pidä.

Vuodesta 2004 asti olet hokenut tuota samaa. Yhtäkään ex-miehesi naista et ole omien sanojesi mukaan nähnyt, tavannut saati puhunut hänen kanssaan. Silti joka päivä heistä kirjoitat. Omituinen pakkomielle sinulla ihmiseen jota et edes tunne.

• kaikella on tarkoitu
        Uudestaan.... kirjoitti:

Vuodesta 2004 asti olet hokenut tuota samaa. Yhtäkään ex-miehesi naista et ole omien sanojesi mukaan nähnyt, tavannut saati puhunut hänen kanssaan. Silti joka päivä heistä kirjoitat. Omituinen pakkomielle sinulla ihmiseen jota et edes tunne.

Niin, sillä tarkituksella, että asiat voivat olla todella hyvin, kun ei päästä vieraita ja ulkopuolisia katkeria ihmisiä omaan ja lasten elämään. En usko että heitä laspet ja exä kaipaa eikä tarvitse. Meillä ainkaan ei kukaan kaipaa ja tarvi ongelmaihmisiä elämäämme. Siksi meillä asiat onkin niin hyvin, kun ei ole tarvinnut tapella ulkopuolisten ihmisten kanssa tai kuunnella heidän haukkumisia. Siitä on ex mies pitänyt huolen ja pistänyt naisensa kuriin. Kunnioittaa meitä todella paljon ja meidän yksityisyyttä ja rauhaa.

• Lissu hei.
        kaikella on tarkoitu kirjoitti:

Niin, sillä tarkituksella, että asiat voivat olla todella hyvin, kun ei päästä vieraita ja ulkopuolisia katkeria ihmisiä omaan ja lasten elämään. En usko että heitä laspet ja exä kaipaa eikä tarvitse. Meillä ainkaan ei kukaan kaipaa ja tarvi ongelmaihmisiä elämäämme. Siksi meillä asiat onkin niin hyvin, kun ei ole tarvinnut tapella ulkopuolisten ihmisten kanssa tai kuunnella heidän haukkumisia. Siitä on ex mies pitänyt huolen ja pistänyt naisensa kuriin. Kunnioittaa meitä todella paljon ja meidän yksityisyyttä ja rauhaa.

Kirjoituksistasi päätellen teillä asiat ovat kaikkea muuta kuin hyvin. Hyvin voiva henkilö ei tuota tuollaista paskaa niin kuin sinä. Hyvin voivan ihmisen ei tarvitse haukkua toisia ja korostaa itseään.

• ole vaanm un puolest
        Lissu hei. kirjoitti:

Kirjoituksistasi päätellen teillä asiat ovat kaikkea muuta kuin hyvin. Hyvin voiva henkilö ei tuota tuollaista paskaa niin kuin sinä. Hyvin voivan ihmisen ei tarvitse haukkua toisia ja korostaa itseään.

Ahaa, siis siitä ole katkera ja kateellinen, että meillä on asiat hyvin!! No selvisipähän tuokin.

• lissu on pipi
        ole vaanm un puolest kirjoitti:

Ahaa, siis siitä ole katkera ja kateellinen, että meillä on asiat hyvin!! No selvisipähän tuokin.

lissu on siitä onnellinen, kun hän on kade ,kaunainen ja katkera, no onnensa kullakin...

• puoliäiti

kdkajfaöjf: tuota samaa paskaa olet toistanut näillä palstoilla jo liian pitkään,hanki vaikka elämä tai tee jotain järkevää.Ole sen miehesi kanssa,joka ei naikkosia katsele:)
      Fakta on,että nämä perheiden yhdistamiset tuottavat paljon ongelmia,kai se on äidinvaisto,mikä panee tekemään kaikkea idioottimasita vaikka loppupeleissä ei niistä lapsista edes nii paljoa välittäisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6013
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe