Pitkä ikäero ja kutsuttavat

Epäilevä.

Olen 45v , mieheni 30v. Minulla on jo aikuiset lapset, miehellä yksi nipin napin kouluikäinen lapsi. Avioidumme kesällä, minä toista kertaa, mies ensimmäistä.

Mies haluaisi isommat häät kuin minä. Työelämässä hän on merkittävässä asemassa ja vaikka olenkin keskinäisen suhteemme osalta ihan sinut ikäeromme suhteen, niin koen jotenkin epämielyttäväksi että paikalle kutsuttaisiin myös hänen työelämän yhteistyökumppaneita. Eihän meidän häät mikään pörssiyhtiön markkinointitilaisuus ole. Toisaalta koen, että myös sukulaisissamme on ihmisiä, jotka sietävät ikäeromme, mutta eivät ymmärrä tai hyväksy sitä.

Olemme puhuneet tästä, mutta tuntuu että mies on edelleen niin sinisilmäisen rakastunut ettei huomaa osan ihmisistä vaivaantuvan ikäerostamme. Tai sitten hän haluaa näyttää kaikille olevansa minusta ylpeä. Minä en kuitenkan tuota esittelyä kaipaa. Minulle riittää että olemme me, lapsemme ja ystävämme.

Miten te kokisitte, jos saisitte kutsun puolitutun/työeläm tuttavuuden häihin ja morsian olisikin huomattavasti miestä vanhempi?

9

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesäkissaaa

      Itse olisin positiivisesti yllättynyt, mutta olenkin pian nelikymppinen nainen, jonka lähipiirissä on useampikin pari, joissa vaimo on useamman vuoden miestään vanhempi.

    • Rouva O

      Miehesi on oikeassa. Ainoa oikea tapa teille järjestää häät, on järjestää ne isosti.

      Pienet ja vaatimattomat häät viestisivät, että jotenkin häpeilette rakkauttanne, kun on sitä ikäeroakin... Ja että ne sukulaiset, jotka vaivautuvat ikäerostanne ovat aivan oikeassa!

      Ehdottomasti isot häät tässä tilanteessa! Ei ihme, että miehesi on merkittävässä asemassa työelämässä, hänellä on selvästi pelisilmää tilanteen hoitamiseen.

      Ainoa asia, joka pitäisi hoitaa ennen häitä on oma asenteesi. Lakkaa häpeämästä ja näe elämä valoisana. Ole onnellinen ja ylpeä rakkaudestanne ja miehestäsi. Valitse näyttävä hääpuku, järjestä kauniit juhlat, ja uskalla säteillä onnea.

    • Pidä puolesi

      Ainoa tapa? Se on miehen tapa. Otetaanko aina huomioon vain ja ainoastaan sen shokeeraavamman puolison näkökulma? Minä ainakin ymmärrän, että vanhempi puoliso haluaa juhlia intiimisti olematta lihatiskillä näytillä.

    • Charliette-67

      Hei, miehesihän on jo valinnut Sinut ja ylpeästi haluaa Sinut esitellä tulevana vaimonaan. Kaikki vaan peliin, niin työkaveritkin kuin kaikki muutkin. Kerranhan sitä vain naimisiin mennään!!

    • juhannus

      >Hei itse olen 63v mies ja tuleva vaimoni on 27v. Meillä synkkaa todella hyvin yhteen. Tapasimme v.2010 tunturissa tansseissa hän oli kaveriporukalla ja
      minä olin 2 veljen kanssa. Hän lähti sitten yöllä kanssani hotellille ja saman
      peiton alta löysimme toisemme aamulla. Aamulla sitten mentiin saunaan ja
      ja hän soitteli kaverilleen ettei tule sinne yöksi koska täällä on niin hyvä yöpaikka.

      Kaksiviikkoa vmyöhemmin hän muutti kanssani asumaan ja asuu edelleen.
      Vietämme nyt juhannushäitä ,minä ainakin rakastan häntä aivan mahdottomasti.
      Lapseni vastustavat häitäni ,kuten sisarukseni myös. Sisarukset ovat sanoneet,että
      mikäli menen naimisiin ,niin välit on poikki. Minähän en sellaista kuuntele.

      • tosi on

        Ei voi olla totta!


    • Epäilijä.

      Isot häät. Näin sitten päätettiin. Miehelle se on tärkeä ja en aitten halua mitätöidä hänen toivettaan häiden osalta.

      Kutsulistalla lasten, vanhempien, isovanhempien, sisarusten ja ystävien lisäksi liuta sukua, tuttavia ja työelän kontakteja. Aluksi hirvitti isot häät ennen kaikkea ikäeromme takia, mutta nyt ei enää. Oikeatsaan tämä prosessi oli aika hyvä minulle. Sellainen eheytymisjuttu. Eli lopputulema oli se, että isosti juhlitaan eikä epäilytä enään.

    • morsianvm90

      Minulla ja miehelläni on 13v ikäeroa. Hän on vanhempi, Ollaan oltu jo 4vuotta yhdessä silti jotkut pahalla katsoo kun olen "niin"nuori :) nooo heinäkuussa katsotaan mitä sanoo epäilijät seläntakana kun juhlitaan häitä :) ei helppoja siis kumminkaan päin ikäero ongelmat.

    • ei-sinisilmäinen

      Heheh, sitten nimimerkki "juhannus" ihmettelee pian häiden jälkeen, että mihin hävisi vaimo ja puolet rahoista. Sinisilmäisyys on tosiasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6239
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      526
      3739
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      187
      3581
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2794
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2509
    6. 285
      2210
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1593
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      109
      1488
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe