Iäkäs lapseton setäni omistaa pienen mökin, jossa elää pienen eläkkeen varassa yksin. Hänen jokapäiväinen toimeentulonsa on hyvin niukkaa. Itse olen pohtinut sitä, että olisiko jo 80-vuoden iän ylittäneen yksinäisen ihmisen viisainta tehdä pankille käänteinen testamentti, josta olen lukenut lehdistä. Eikös iäkäs ihminen tässä tavallaan testamaenttaa omaisuutensa pankille ja sitä vastaan saa käyttönsä rahat, jotka mökistä aikanaan realisoituvat pankille hänen kuolemansa jälkeen? Olisi iäkkäällä sedällä käyttörahaa paremmin vaatteisiin ja ruokaan ja parempaan autoonkin eläessään. Eiköhän tuon mökin arvo kata parhaimmillaan 15,sta vuodeksi hänen paremman elintasonsa? Itse tekisin niin. Perinnönkärkkyjiähän aina on, mutta häntä ei kukaan aidosti auta, kuin näennesesti sillointällöin. Sitäpaitsi perintö olisikin aika mitätön, rahassa ehkä 30 tuhatta.
Pankkin käänteinen testamentti?
4
339
Vastaukset
- 6+7
Kyseessä taitaa olla käänteinen asuntokauppa, ei testamentti. Tällöin asunto myydään pankille ja saadaan rahat kerralla tai useamma erässä käteen. Pankille maksetaan vuokraa asunnosta.
Mikäli kyseessä on kovinkin syrjäinen ja/tai huonokuntoinen mökki, ei pankit ole kiinnostuneita siitä, koska lopuksihan pankin tarvitsee se mökki myydä. - vinkki
Ja toki, jos riitoja ym. ei lähisuvussa asiasta tule, ja joku on mökistä kiinnostunut, voi hän ostaa mökin "edullisesti" niin, että setä saa sopimuksella asua mökissä niin kauan, kuin kykenee.
- suku hiiteen.
Sehän ei kenellekkään kuulu, jos setä mökkinsä myy, vaikka mustilaisille. Pankki olisi kuitenkin valvottu ja virallinen taho.
- 5
"""Sehän ei kenellekkään kuulu, jos setä mökkinsä myy, vaikka mustilaisille. Pankki olisi kuitenkin valvottu ja virallinen taho."""
Millä tavalla pankki on VIRALLINEN TAHO?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862