Valituksen tekeminen yrityksen toiminnasta

tarpeeksi saannut

Onko jossain pätevää ohjetta, miten tehdään virallinen valitus yrityksen johdosta, missä itse on työntekijänä? Nyt puhutaan sellaisesta alasta, missä ei ikävä kyllä ole ammattiliitoa.

7

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti yhteys

Voit ottaa yhteyttä paikkaan nimeltä "Suomen selvityskeskus". Siellä selvittävät työkseen ilmaiseksi ja antavat ilmaisia ohjeita

• Kerta vai kesto.

Tää on varmaan se, jossa selittäjä Kekki (förklararen Kecken) työskentelee.

• Soita Kekille

olet kyykyssä koko ukko/akka et osaa muuta kuin valittaa :D Kyllä mua naurattaa, mulla elämä hymyilee terveyttä piisaa ja hyvältä näyttää! Siksi lähden kahden viikon lomalle aurinkoon, että jaksan taas naureskella näitä juttuja ja olla ilman ammattiliittoa. Elämä maistuu mansikalle. Sinä olet surkea vätys!

• ota suoraan yhteyttä

Miksi et ota yhteyttä suoraan firman omistajaan? Ei ylin johto välttämättä tiedä mikä on vikana jos joku alempi pikkupomo leikkii hitleriä. Reilusti ja asiallisesti kun vaikka soitat ja sanot asiasta, niin kyllä siihen varmasti puututaan. Tietenkin jos asiasi on vain että työ ottaa päähän, on vastaus toisenlainen.

• kakkamyyjä

en uskalla. olen haiseva huono kakkamyyjä.

• P...a maa = Suomi

Vaikka en ole myyntihommissa ollut niin kokemuksesta kyllä tiedän, ettei kannata mennä kertomaan mielipiteitä johtajasta suoraan itse johtajalle. Nimittäin vaikka olisi minkälainen vakituinen sopimus niin kyllä sellainen johtaja keksii miten epäkohtia huomaavasta työntekijästä päästään laillisesti eroon.

Mikä on tärkeää tietää on se, että Suomessa yritykset ovat sellaisia maan pelastajia, jotka tekevät työpaikkoja. Heidän ei katsota tekevän mitään väärää milloinkaan. Oli työntantaja millainen tahansa, tulee työntekijän aina mielistellä ja esittää parasta tekijää ikinä. Maksettiin siitä palkkaa tai ei. Valitettavasti tämä on tämänpäivän Suomen tilanne työelämässä.

Itse en valitettavasti ole kuin muutamia kertoja suostunut tällaiseen nöyryytykseen. Siitä on saanut vain itse jälkeenpäin kärsiä, kun on maksettu esimerkiksi liian vähän palkkaa, laitettu vastuullisia hommia ym. Sitten kun on mennyt suoraan epäkohdasta mainitsemaan niin ollaan tultu kertomaan, että "jos et oo kunnolla niin tää on viimenen päivä töissä."

Mitä näille sitten voi tehdä? Liittoon voi ottaa yhteyttä, mutta heti ensimäisenä he kehoittavat ottamaan yhteyttä yrityksen johtoon suoraan itse. Välillä on tosin liitostakin kuullut, että " joo, tästä firmasta on tullut valituksia ennenkin." Mutta sitten jälkeenpäin on sanottu "ei tollasten rahojen takia kannata alkaa asiaa oikeuteen viemäään."

Näin upeasti toimii suomalainen työelämä. Sehän on sitä rehellistä, ahkeraa ja luotettavaa työelämää? .........melkein....

• uutttiiirrr

En sano, että kaikki valitukset olisivat aiheettomia. Kuitenkin suurin osa niistä marisijoista jotka valittavat yrityksen toiminnasta ovat huonoja työntekijöitä. Marinan aiheena taas voi olla vaikkapa: "Kukaan ei ollut keittänyt aamulla kahvia" (kuten tänään meillä vähän ennen kahdeksaa).

Vaikkakaan ala millä toimin ei ole myyntiala, on tuo jatkuva valittaminen todella hermoja raastavaa. Valituksen saaminen jostain muualta kun työntekijältä suoraa on kyllä viimeinen pisara. Jos niin kävisi meillä, olisi heti tuotannollisia ja taloudellisia haasteita ilmassa.

Valitukset ovat minusta (suurimmalta osalta tapauksista) työntekijän raukkamaista halua päteä: "V*ttu mikä sirkus tämäkin paikka on" ja kuitenkaan asialle ei haluta itse tehdä mitään sen korjaamiseksi. Mikäli esimies sanoo (nimenomaisesta aiheesta), mennään epämukavuusalueelle ja tällöin syy on johdon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      15
      3960
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1625
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1587
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      225
      1085
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1068
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      881
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      836
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      817
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      805
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      45
      789
    Aihe