Jos asuntoja ei koettaisi arvokkaiksi ja siis hintaviksikin, niin ei niistä kukaan haluaisi huolta pitää ja satsata niiden kunnossapitoon ja korjauksiin. Näin mennen asunnot rapistuisivat aika pian ihan oikeasti asumiskelvottomiksi. Ei myöskään uusia asuntoja liioin kannattaisi silloin kenenkään rakentaa eikä kehitellä uusia ja parempia rakenneratkaisuja. Vain jotain halvalla kasaan kyhättyjä kotteroita voisi jonkun kannattaa rakentaa.
Tällainen tilanne voitaisiin asuntomarkkinoilla saada aikaan talouspoliittisin- ja ehkä joukkopsykologisin propakantamanöövereinkin.
asuntomarkkinapolitiikkaa
4
<50
Vastaukset
- Joskus isäntä
Suomalaiset tuskin enää suostuisivat asumaan paimentolaisina kodassa tai jurtassa. Sitähän se totaalinen rommaus tarkoittaisi. Kannattaa miettiä, mitä toivoo.
- aina isäntä
ja 1990 luvun lamaa ei sitten muisteta tai tiedetä,markkina hinnat laski 50%-60%.
ette taineet olla syntyneetkään.- Joskus isäntä
Lama 90-luvulla ei ollut mikään totaalinen rommaus. Pallolta on aiemmin kadonnut kokonaisia kansoja ja sellaista voi jo pitää totaalisena rommauksena.
- 77889955552222222222
Olin hyvinkin syntynyt jo noihin 90-luvun aikoihin. Ostin 70/80-luvun taitteessa kaksion Vantaalta omaan käyttööni kun olin silloin siellä päin töissä. Muistan kyllä kuulleeni 80-luvun lopulla höpinöitä siitä miten asuntojen hinnat silloin olisivat nousseet hurjasti, mutta ei ne jutut minua liiemmin kiinnostaneet. En myöskään uskonut että sen oman asuntoni hinta olisi tuolloin niin paljon noussut, ja tuskin se olikaan. Ei yleensäkään tavallisten käyttöasuntojen hinnat niin kovin paljon nousseet, paitsi mitä tuolloin raju inflaatio vähän vaikutti niihinkin.
Sitten tulikin se Kulberginaikainen juttu, ja 'tämä hallitus ei devalvoi' juttu, ja korot nousivat todella korkeiksi, ja neukkukauppa romahti ja lama ja suurtyöttömyys. Se on selvä että jos siinä tilanteessa oli pakko asuntoa myydä niin ei siitä niin paljon saanut. Mutta harvan silloinkaan oli pakko asuntoaan myydä.
Kun itseltäni päättyi työt sielläpäin 90-luvun puolivälin jälkeen, niin siinä jo ennenkin tätä piruuttani kysyin yhdeltä välittäjältä hinta-arviota omasta asunnostani. Oli se hinta-arvio sen verran huono, että en ainakaan sillä olisi myynyt, mutta ei se minua niissä oloissa yllättänyt. Päätinkin jättää tuon asunnon vuokralle kun sieltä lähdin, ja se on siellä vuokralla edelleenkin vaikka laman mentyä siitä olisi saanut jo paremman hinnankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725