Jos olette tulossa kertokaa ihmeessä. Ja kertokaa myös vähän hintatasosta ja paikallisten basaareitten ja kojujen tarjonnasta (ensikertalaisia)
Muita alanyaan 17.6.
7
176
Vastaukset
- AlanyaToukokuussa
Me lähdetään pienellä porukalla 12.5 ja ollaan viikko. Eli vielä silloin Alanyassa kolme päivää, kun tulet :) Hintatasosta osaan sen verran kertoa, kun viime syksynä käytiin, että jos ei osaa tinkiä, niin saa pulittaa itsensä kipeäksi. Itse henk.koht. en osannut tuota taitoa kovin hyvin (itse myös silloin syksyllä ensi kertaa), niin parissa kojussa maksoin vaatteista ja tuliaisrihkamoista varmasti enemmän kuin mitä olisi tarvinnut. Jos taas on hyvä tinkimään, niin basaarialue voi olla shoppailijan aarreaitta.
Syksyllä käytiin esim. keskustan liepeillä olevalla vihannestorilla. Samassa hallissa oli myös pienehkö kenkäpuoti, josta ostin paremmat kengät, kun mukaan ottamani hiersi ilkeät rakot jalkaan. Myyjä pyysi 20 liiraa ja minä maksoin mukisematta. Myyjä kysyi heti olenko Suomesta. Siinä vaiheessa hoksasin, että niimpä niin se tinkaaminen....
Pääkadun lähellä käytiin myös eräässä kojussa ostamassa farkut, huppari, ja eräänlainen kangastakki, jossa formulatallin logot. Aluksi tuli että 120 liiraa....sitten tuli toinen myyjä ja sanoi 135 liiraa....ystäväni alkoi tingata, niin loppujen lopuksi saatiin 2 farkut, huppari, t-paita ja se takki 75 liiraa (noin 30 euroa) Takissa oli lisäksi sisävuori toisesta hihasta ommeltu nurin kurin, niin myyjä otti fillarin ja kävi ompeluttamassa takin oikein....tämä vielä sen jälkeen kun oltiin kävelty jo kojusta ulos ja maksettu....Mielestäni aika hieno juttu, verrattuna siihen, miten täällä kirjoitellaan huijatuksi tulemisesta.
No toinen juttu olikin sitten se, kun vuokrattiin auto ja lähdettiin vuoristoon ajelemaan. Auton vuokra kahdelta päivältä 25 euroa. Ei siis paha. Mutta vuoristossa törmättiin tällaiseen "kamelimieheen", jolla oli aasi ja kameli, joista sai ottaa valokuvia yms. No ei tietystikään tajuttu kysyä valokuvien hintaa etukäteen. Ukko käytti meitä pienen lenkin kamelin selässä ja otatti kuvia aasista. Sitten kun kiitettiin ja oltiin lähdössä niin se kaivoi "hinnaston". Pahvisen lapun jostain kamelin sivulaukusta ja oli että 100 liiraa! Me oltiin kaikki ihan ällikällä lyötyjä. Kannattaa siis kysyä hinnat etukäteen, niin ei tule yllätyksiä.
Jos olette suunnitelleet käyntiä esim. Kalella, niin kukkulalle mutkittelevan tien varresta löytyy kojuja, joissa myydään käsitöitä (koristetyynynpäällisiä, liinoja, laukkuja, hattuja yms yms) halvemmalla, kuin alhaalla keskustassa. Samoin jos käytte Dim joella ja Dim tippukiviluolan luona seikkailemassa, niin sieltä myös löytyy erilaisia koriste-esineitä ja koruja liiralla tai parilla. Hyviä tuliaisia ja matkamuistoja ainakin lapsille, ja miksei aikuisillekin.
Muutenkin vähän kauempana keskustasta voi löytää turkkilaisia käsitöitä kuten laukut, liinat, huivit jne. Keskustan basaarialueilla myydään taas halpoja kopiotuotteita merkkivaatteista, kuten adiddas, nike... Lisäksi siellä on pyyhkeitä, jalkapallopaitoja, koruja, kenkiä, laukkuja, huiveja... Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Niin ja sen verran vielä, että lapsille jos ostaa vaatteita sellaisella mutu tuntumalla, niin ne senttikoot sun muut saa kyllä unohtaa. Eivät natsaa ollenkaan ainakaan suomen mittakokoihin. Jos esim. siellä vaatteessa 90 senttinen, niin vastaa täällä 80 senttistä. Näin ainakin meillä.
Toivottavasti näistä kokemuksista oli apua näin ensihätään :) Nyt tulevalla reissulla aion itse keskittyä enemmän nähtävyyksiin ja pelkkään olemiseen, kuin tuliaisten ja ostosten metsästykseen...Ajattelin pistäytyä korkeintaan Alaniumin ostoskeskuksessa, kun se on lähellä meidän hotellia, ja siellä on kiinteät hinnat, niin ei minunkaan tarvitse osata tinkiä, kun en sitä taitoa kunnolla hallitse. Ja ehkäpä mekin nähdään toukokuussa! Hyviä loman odotuksia sinulle :) - AlanyaTOukokuussa
Oi katsoinpas väärin tuon kuukauden :D No ei ehkä törmätäkkään siellä, mutta fiiliksissä mukana kuitenkin :)
- Leijona10
Ollaan mieheni kanssa lähdössä juuri samaisena päivänä ja ekaa kertaa ilman lapsia niin ihan vaan rentoutumaan rankan talven jälkeen :)!
Mihis hotelliin oot menossa? - nnnann
Alanyaan lähdössä muutama päivä teidän jälkeen. :)
- kertokaas?
Olemme menossa hotelli grand okaniin.
- nnnann
rosella hotelli :)
- Alanyan asukki
Varokaa tosiaan kamelimiehiä! Aivan hurjia hintoja yrittävät kiskoa.
Shoppailukierroksella suosittelen vilkaisemaan keskustassa sijaitsevat pääkadun kiinteähintaisetkin liikkeet! Ei paljon H&M laatua kummoisempaa, mutta reilusti Suomea edullisemmat hinnat ja vaatteita ainakin omaan makuuni :) Bazaarishoppailu tosiaan tulee erittäin kalliiksi tinkimättä. 50% hinnasta pois vaan samantien! Hauskaa lomaa kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m804424Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222332- 232036
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715