Sisäkaton maalaus

Tela-akka

Olen nyt hieronut valoisan olohuoneen kattoa riittävän monta kertaa Siro himmeällä ja en saa lopputulosta tasaisen näköiseksi. Mikään väriero ei enää paista läpi, vaan telan jäljet ovat valossa selvästi näkyvillä, kele! Katto on sileä ja kovaa ainesta.

Pitääkö maalin olla sinällään vai ohennanko ehkä liikaa?

Neuvokaa pliis, alkaa mennä hermo ja kohta paneloitutan koko katon, vaikken haluaisi.

5

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggaaah

no mun mielestä olet maalannut liian vähällä maalilla että laita vähä runsaammin ja tasoita lopuksi. ja vaiha maalia tela3 paljon parempi

• Amatööri 3333

Toi on vaikea. Avain homma on, että mihinkään ei tulisi työsaumoja ja maalaus etenisi koko ajan. Tasoitukset aina koko katon matkalta. Hyvälaatuinen rissa jota on mielellään jo vähän käytetty (ettei irtoa nukkaa). Rissan reunoja voi yrittää trimmata saksilla "hakkaamisen" vähentämiseksi.

Tässä oli yhden talon sisäkatot maalanneen maallikon neuvot. Kyllä meillekin näkyy raidat sopivassa valossa, ja samoin näkyy naapurin talossa minkä maalasi ammattimaalari...

• teppo tarpoja.

ja älä ohenna missää nimeessä.

• pensselirensseli

"Pitääkö maalin olla sinällään vai ohennanko ehkä liikaa?"

Ensimmäinen virhe juuri mainitsemasi ohentaminen. Lateksimaaleja (sisäkäyttöön tarkoitetut) ei ohenneta koskaan.

• Tela-akka

Kiitos tuhannesti neuvoista! Jospa näillä onnaisi, olen sinnikäs kun pyrin lähes täydelliseen ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2336
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      183
      1480
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      247
      912
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      81
      898
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe