luontokuvaus jalusta

elikkä jalustaa olen ostamassa ja tarvitsen hyvää ja kestävää jalutaa kolmijalka paketti eli joku noista http://www.rajalacamera.fi/slik/529/dg?openGroup=529

tai tommonen jos se kestää mun 150-500mm objektiivin ja nikon D7000 rungon ja tietysti salaman http://www.rajalacamera.fi/benro-gha-gimbal/2452GHA/dp?openGroup=790

niin ja tietysti joku niistä jaloista jos valitsee ton jäkimmäisen
pyydän teiltä apua ja mahdollisemmaan halpaa ja kestävää vaihto ehtoa

15

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 02o

      Osta Slik Pro 700 ja siihen Vanguard GH-100 kuulapää.
      Kestää ja on kätevä käytössä.
      Hiilikuitujalustakin on hyvä, mutta ei kestä naarmutusta.

    • erilaisistakinvoioll

      Saattaisi olla paras jos asefirmasta ottaisit iskuvaimennetun tarkkuuskiväärin alustan, vaikka... armorialla varmaan on noita, tarkkuuskivääreihin tarkoitettuja että pysyy paikallaan sitten..

    • Käytän pääasiassa monopodia sen kätevyyden vuoksi, se toimii vanhalla kampuralla lisäksi hyvänä tukena huonossa epätasaisessa maastossa kulkiessa.

      Tripodia käytän jos haluan makroja, jos kohde ei ole karkuun lähtevää tyyppiä.

    • lkwkgfkgwk

      Sinun olisi pitänyt olla Tukholman valokuvausmessuilla, niin olisit nähnyt oikeita jalustoja.

    • niinpä siellä olis ollu varmaan mahtavat valikoimat jalustoja olitko itse ja mitä siellä oli jos olit

      • lkwkgfkgwk

        Olin ja siksi asian mainitsin.
        En ole moisia missään liikkeessä myynnissä nähnyt. Varsinkin kinopäät oli "juhlavia". Täytyi ollakin, ettei messuvieraat koheltaessaan rikkoneet kameroita.
        Kaikki linkissäsi olevat on niihin verraten rimpuloita, mutta kyllä niilläkin pikkukameroilla kuvailee.

        Luuli sitä aikoinaan meikäläinenkin, että 250 markan Velbonilla pärjäisi, kunnes eräs kuvatoimittaja sanoi, että olisi hyvä käyttää jalustaa. Kuvassa oli käytetty oli Velbonia, mutta se ei kelvannut. Seuraava saman aiheen kuvaa kehuttiin, eikä siinä ollut käytetty ollenkaan jalustaa. Polttoväli 135 mm.


      • se on turhake
        lkwkgfkgwk kirjoitti:

        Olin ja siksi asian mainitsin.
        En ole moisia missään liikkeessä myynnissä nähnyt. Varsinkin kinopäät oli "juhlavia". Täytyi ollakin, ettei messuvieraat koheltaessaan rikkoneet kameroita.
        Kaikki linkissäsi olevat on niihin verraten rimpuloita, mutta kyllä niilläkin pikkukameroilla kuvailee.

        Luuli sitä aikoinaan meikäläinenkin, että 250 markan Velbonilla pärjäisi, kunnes eräs kuvatoimittaja sanoi, että olisi hyvä käyttää jalustaa. Kuvassa oli käytetty oli Velbonia, mutta se ei kelvannut. Seuraava saman aiheen kuvaa kehuttiin, eikä siinä ollut käytetty ollenkaan jalustaa. Polttoväli 135 mm.

        Johtopäätös: jalusta on turha.


    • jalustakierre

      Uudessa Luontokuva-lehdessä, 2/12, on parin aukeaman juttu jalustoista yms...

    • Gitzo toimii

      pari vuotta on ollut Gitzon jalusta käytössä, hyvin on toiminut, ei valittamista.

      • Niin toimii

        Täältä toinen ääni Gitzolle. Ei todellakaan mitään valittamista.


      • Toimii toimii
        Niin toimii kirjoitti:

        Täältä toinen ääni Gitzolle. Ei todellakaan mitään valittamista.

        Kolmas ääni Gitzolle. Ja RRS BH55-kuulapää on ehdoton.


      • hwgw
        Toimii toimii kirjoitti:

        Kolmas ääni Gitzolle. Ja RRS BH55-kuulapää on ehdoton.

        Perinteisissä Gitzoissa on yksi vika, jalkojen kierremuhvikiristys. Se ei tykkää liasta.


    • Nyt käyttökelvottoma

      Vaguard 263AT, GH-100:llä on ollut erittäin hyvä, mutta lainasin jalustaa ja HG-100 kuulapään osa, joka kiinnitetään kameraan on poissa. Mistä saisin sen varaosana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3440
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2790
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2594
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1962
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      154
      1596
    Aihe