Olen parikymppinen nainen joka on haaveillut poliisin ammatista jo monta vuotta ja nyt olen päättäny että haen ainakin kouluun jos ei ensimmäisellä kerralla onnistu kokeillaan sitten uudestaan. :)
Haluaisinkin nyt kuulla niin naisilta kuin miehiltäkin kokemuksia poliisikoulusta, valintakokeista ja kuinka kauan ennen poliisikouluun hakemista aloitte treena valintakokeisiin? Ja kuinka hyvä kielitaito täytyy olla? Itselläni on lukihäiriö ja kielet ovat vähän vaikeita, mutta en anna sen haitata unelma ammattiani.
Itse olen tässä aloittanut salitreenin jossa nostan rautaa jotta saan voimaa lisää. Minua kauhistuttaa valintakokeissa se seinä joka täytyy ylittää. Itselläni pituutta on 163cm eli en ole kovinkaan pitkä.
Haluaisin myös tietää kun naisten täytyy nostaa muistaakseni 35kg penkistä, niin lasketaanko tuohon painoon tangon paino 20kg mukaan? (tyhmä kysymys, mutta tuo asia on mietityttänyt jo hetken)
Olisi myös kiva jos joku pystyisi kertomaan kokemuksia siitä kun opiskelee poliisikoulussa ja samaan aikaan on omistusasunto muualla, että kuinka on varaa opiskella asuntolainan yhteydessä? Oletteko käynneet töissä opiskelun oheella vai hakenneet asumistukea? Itselläni on omistusasunto ja omistan sen yksin. Ja se on suuri syy miks mietinkin tuota poliisikoulua lähinnä onko varaa opiskella kun on asuntolaina. Koska asuntoani en halua myydä, kuin pakon edessä.
Kiitos jo vastauksista etukäteen. :)
POLIISIKOULUUN HAKEMINEN NAISENA
9
2235
Vastaukset
- twenty_old_man
Itse yritin viime kesänä ja tuo kirjallinenosio jäi vajaaksi (kuten kirjoituksesta huomaa :D), joten kannattaa siihen keskittyä 75% ja fyysiseen treenaamiseen 25%.
Kannattaa hyvin harjoitella niin paremmin on mahdollisuudet päästä, mutta jos ei ekalla kerralla pääse niin ainakin tietää mitä tuleman pitää.
Omassa sarjassani oli naisia melkein puolet siis todella paljon. Oli kyllä suurimmalla osalla vaikeuksia päästä seinän yli, mutta yhen sai anteeksi näistä fyysisistä testeistä. Tanko lasketaan mukaan painoon.
Ja mitä vilkaisin naisia niin oli siellä aika paljon tätä 165cm luokkaa, kun eihän se poliisin ammatti enää lihaksia katso vaan kylmäpäisyyttä, rehellistä ja aivokapasiteeltilta sopivaa yksilöä :D- nainen poliisiksi
Kiitos vastauksestasi. :) Tuota olen juuri miettinyt että kirjalliseen täytyisi panostaa, mutta myös omalla kohdallani treenaamiseen että saan juoksemisen ja uimisen aikarajan alapuolelle. :)
Aika paljon ollut naisia siis hakennut. Minkä ikäisiä sinne on hakennut? Ovatko olleet nuoria vai vanhempia enemmän.
Se seinä on vähän sellainen kun sitä ei oikein treenaamaan pääse missään. Nii ja eikä pituuskaan ole enää este poliisiksi pääsemiseksi. :) (onneksi :D )
- twenty_old_man
Terve taas.
Naisilla ikähaarukka oli siinä 18-35 mitä pystyin erottamaan, josta suurin osa oli kyllä n. kaksikymppisiä. Kannattaa kokeilla lasten kiipeilyseinää. Itse kun käyn hölkkäämässä hyvä koukata jostain koulun vierestä ja treenata siitä. Naisilla se on vähän hankalampi mutt kiipeää että kädet saa laidalle ja yrittää siitä nousta ylös.(niin ainakin itse tekisin) Kannattaa kokeilla kaikki fyysiset vaatiukset ennen kuin lähdet testeihin, jotta tietää pääsevänsä varmasti eteenpäin.
Kakkosviheeseen en kyllä osaa sanoa mitään kun sinne asti en päässyt. Vielä :P
Tsemppiä. - bulsub
Onko Suomi todella niin hyvä maa, että sille kannattaa tehdä tuota työtä?
Armeijan skippasin sen takia, kun en koe tätä maata sen arvoiseksi, että lähtisin inttiin tai sotaan henkeäni uhraamaan. - nainen poliisiksi
Hei! Kiitos vastauksesta täytyykin kokeilla lasten kiipeilyseinää. :) Treenamista kyllä on itselläni aika paljon, varsinkin tuo kestävyys osuus. Ja onnea sinulle hakuihin. :) Osaatko arvioida kuinka paljon hakioista oli naisia miehiin verrattuna?
bulsub: En minä tuota työtä pelkästään suomen takia halua tehdä, vaan myös sen että voin auttaa ihmisiä. Koska on sekin auttamista ja välittämistä ettei jätä sitä juopunutta ihmistä ulos paleltumaan pakkasella vaan vie lämpimään eli putkaan. - twenty_old_man
Hellou. Jaa aika pahan pistit, öö varmaanki neljännes eli jotain 25% luokkaa.
Siinä kestävyys juoksussa ei oikein muuta pahaa ole kuin piiitkä loiva ylämäki ;)
Asutko sinä lähempänäkin Tamperetta kun mietit asunnon pitämistä? - nainen poliisiksi
En asu lähellä tamperetta.. mutta kaikki ystävät ovat täällä niin siksi asunnon pitäminen ja koska olen ostanut sen tässä alle vuosi sitten. :)
- twenty_old_man
Niinjoo. Arvostan jo käyt päivällä koulussa, illalla töissä ja viikonloppuisin kotonasi. Ei ainakaan tekemisen puutetta ole :)
Jos tulee vielä jotain mieleen laita vain viestia [email protected]
tai voit sitten tietysti kehua miten helppoja kaikki testit olivat ;) - herätkää
häpeä nainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?313700- 963333
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim953241- 773118
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m683033Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862765- 352550
- 692463
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se452372- 882100