Uudestaan hamstereita :)

Hamsteri<3

Minulla on ollut siis kaksi hamsua. Ne olivat uroksia ja rotu oli talvikko, eläinkaupassa ne sanoivat että robovski. Ne rupesivat sitten kuitenkin tappelemaan, ja nyt ovat kuolleet vuosi sitten. Pidän eläimistä kovin, nyt on kani. Minulla on kaksi hamsterin häkkiä, meinasin hankkia 3-4 hamsua. Eli meinasin että kumpaankin häkkiin kaksi hamsteria, tai toiseen yksi ja toiseen kaksi. Eli mitä rotua/rotuja kannattaisi ottaa, ja mitä sukupuolta? :)

7

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rottis

Emt :|

• Hamsteri<3

Saisinko vastauksen? ;:|

• Tässäsullevähäninfoa

Ihan aluksi voisit hakea lisää tietoa hamsuista ylipäätään. Älä ota eläinkaupasta vaan ota kasvattajalta, niin saat oikeaa tietoa ja tuen koko niiden eliniäksi.

Miksi sinun pitää ottaa heti noin monta hamsua? Aloita nyt ensin yhdestä ja lisää määrää sitten, jos vielä siltä tuntuu.

Lajia on vaikea sanoa sinulle, sinun pitäisi itse kertoa, mitä hamsultasi haluat.

Syyrialainen hamsteri on erakko. Se on suurin ja yleensä kesyin, mutta asuu tosiaan AINA yksin ja sillä pitää olla vähintään 80x40 cm häkki pohjapinta-alaltaan.

Talvikko on kääpiöhamsuista ehkä lähinnä syyrialaista. Se on siis pienempi, senkin saa käsikesyksi. Sekin asuu yksin.

Roborovski asuu aina vähintään toisen kanssa. Se on todella vikkelä, eikä ole mikään käsilemmikki vaan lähinnä katselua varten.

Kiinankääpiöhamsteri elää myös aina yksinään.

Campbell on talvikkoa hieman isompi ja käytökseltään erilainen, toiset sanovat, että haastavin hamsterilaji. Niitäkin pidetään aina yksi ja niiden saatavuus on esim. talvikoita ja roboja huonompi.

Lue ensin tämä: http://veeranhamsterit.blogspot.com/2011/10/hamsterin-hankkiminen.html

Ja vierailepa täällä: http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php ja täällä http://www.hamsteriyhdistys.fi/

• khiulhlulhi

Ai niin, YLEENSÄ urokset ovat hieman rauhallisempia ja helpompia käsitellä kuin naaraat.

• Hamsteri<3

En kaivannut tietoa hamstereista, vaan kysyin, että mitä rotua/rotuja ja sukupuolta kannattaisi ottaa. Olen tiennyt nuo kaikki tiedot Robovskeista ja talvikoista muistakin roduista. Ja minä tiedän senkin että urokset ovat yleensä rauhallisempia kuin naaraat. Olihan minulla 2 vuotta hamstereita. Ja miksi ei kannattaisi ottaa 3-4 hamsteria?? ;:|

• rgrthtrdgtrhrtdgrd

Voi herranjestas.. Jos tiedät jo kaiken lajeista ja sukupuolista, mitä sinä sitte haluat kuulla? Nyt kun sulla on tietoa, pystyt tekemään valinnan. Ei kukaan voi sanoa, mikä laji SINUN kannattaisi ottaa, etköhän sä tiedä sen ihan itse sen perusteella, minkälaista kaveria kaipaat. Esim. minä rakastan talvikoiden luonnetta ja ulkomuotoa eli ottaisin sen, mutta sinä saatat etsiä pelkkää katselulemmikkiä eli roboa. Ja tuostahan sä näet, mitä saa laittaa kaksin häkkiin ja mitä ei, sekin vaikuttaa sun päätökseen.

Ja kerro syy, miksi ottaisit noin monta kerralla? Eihän siinä ole mitään järkeä. Otat ensin yhden (tai jos roboja niin kaksi) ja opettelet olemaan sen kanssa (aloitusviestin mukan olet vielä huisin pihalla asioista, jos et itse roboa ja talvikkoa erottanut jne). Sitten ku hommat sujuu yhden kanssa ja jaksat sitä hoitaa, voit ottaa lisää, jos vielä siltä tuntuu.

• Hamsteri<3

Minä en kyllä ole kirjoittanut tuota:

"En kaivannut tietoa hamstereista, vaan kysyin, että mitä rotua/rotuja ja sukupuolta kannattaisi ottaa. Olen tiennyt nuo kaikki tiedot Robovskeista ja talvikoista muistakin roduista. Ja minä tiedän senkin että urokset ovat yleensä rauhallisempia kuin naaraat. Olihan minulla 2 vuotta hamstereita. Ja miksi ei kannattaisi ottaa 3-4 hamsteria?? ;:| "

Sinä rgrthtrdgtrhrtdgrd taidat olla mielestäsi herra tai rouva kaikki tietävä, ja muutenkin olit todella töykeä! Niin, ja silloin en välittänyt minkä rotuinen hamsuni koska olin 8 vuotias. Minulle kerrottiin että ne on roboja ja uskoin sen mutta sain pian tietää että ne olivat talvikoita :)

Minä halusin tietoa hamsteri roduista... Ja sinä Tässäsullevähäninfoa annoit hyvän neuvon. Päädyin siihen, etten ota roboja vaan syrkin tai talvikon ja lisään määrää sitten kun siltä tuntuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59