Latailin tuossa mp:n akkua alkavaa ajokautta varten ja huonosti starttasi latauksen jälkeen. Epäilin akun menneen pskaksi ja samalla, kun mittasin akun jännitteen yleismittarilla niin mittasin myös laturin latausjännitteen, joka oli 11,5 V. Jotenkin mun järki sanoisi, että 11,5 V on liian vähän lataamaan 12 V akkua ja otin yhtetyyä laturin myyjäliikkeeseen eli Biltemaan. No sieltä ne sanoi, että jos näyttää mittarilla 11,5 V niin on kunnossa.. jäi minua vastaus vähän epäilyttämään. Kertokaas miten asia oikeasti on? Minä kun ymmärtäisin, että se akku vaan purkautuu alle 12 V latausjännitteellä.
Vastaukset 4
- Varta YTX16 BS-1
Mittasitko laturin kiinni akussa vai laturin navoista? Kuormittamaton laturi saattaa antaa hyvinkin erillaisia tuloksia. Pitää mitata silloin kun se on akussa kiinni. Akkukin voi olla sökö...
Täyden akun lepojännite on 12,7 V. Jos latausjännite on 11,5, niin sillä ei saa akkuun virtaa. Latausjännite on yleensä 14 voltin tienoilla, mutta pikku latureissa voi olla 16 volttiakin. Lataus virta on tällöin pieni jotta akku ei kiehu.
Osta ns. älylaturi. Niillä saa joskus vanhemmankin akun toimimaan ja voi jättää vaikka viikoksi lataamaan. - puavo123
muutamankerran ladannut akun auton akkulaturilla,toi 11.5V on aivan liian vähän,mopon omakin laturi lataa ajon aikana n.14.5V
- Sähköinen kuski
Lyijyakkua varataan jännitteellä. Ts. akun napajännitteen ollessa alhainen, laturi lataa ( menee virtaa ) akkua. Jos latausjännite on alle 13.8 V, niin laturi on joko rikki, tai akku on oikosulussa eikä laturi pysty nostamaan jännitettä.
Akkulaturin latausjännite pitää olla n.13,8 V latauksen aikana.
Pyörän oma latausjännite on tätä korkeampi.
Ja huomaa: ÄLÄ kytke erillistä laturia pyörän akkuun jos kone käy!!!
Tuota....minä kyllä kävisin siellä Bilipalissa kerran vielä... - toinen lataaja
Latausjännite nousee ladattaessa. Ainakin oma ylläpitolaturi antaa tunnin päästä jo suuremmat lukemat kuin heti kytkettäessä. Siis akun navoilta mitattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Älä unohda minua
Nainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit si80779On väärin
Tykätä ja haluta sua kun tilanne täysin mahdoton mutta minkäs teet. Mun sisällä roihuaa 🔥 kunpa tietäisit mitä sä minus43672Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v12648- 50589
- 65581
- 77524
Nyt on nyt
Turha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausl48428- 26409
- 42394
Saat mut hymyileen suuresti, ja odotan koska saan antaa sulle haleja ja pusuja ihan oikeasti
En tiedä mikä sussa on, mut sun koko olemus ja ilmeet, ja persoona ja ulkonäkö saa mut vaan hyvälle tuulelle. Oot vaan s14389Martina avautuu
Martina on päässyt kertomaan Feminassa konkurssistaan. On viettänyt monia unettomia öitä. On elänyt ikäänkuin painekatti120368Kadutko mies?
Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.29359Hyvästi Iisalmen Citymarket.
Nyt riitti huolimaton kassatoiminta!Nyt sattuu joka toisella käynnillä samaa,joko laskutettu samasta tuotteesta liian mo18352- 52348
- 56347
- 26346
- 59343
Kaivatun haluaminen
seksuaalisesti herättää syvältä selkärangasta esiin villieläimellisiä vaistoja sekä haluja peittäen sivistyneen ihmisenä27334Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?
Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.h114329Mitä järkeä kiusata ihmisiä palstalla
Luuleeko ne kiusaajat oikeasti, että joku tosissaan ajattelisi niiden haukkujen olevan itselle? Hukkaan menee kiusaajill89328