Olen harkitsemassa hankkia Sonyn täyskennoisen SLT-A57 -digijärkkärin. Mitä suosittelisitte objektiivisksi? Kannattaako hankkia yleisputkeksi Sonyn DT 18-105 mm / 3.5- 5.6? Onko tuossa objektiivissa tarpeeksi laatua?
Objektiivi Sony SLT-A57:ään
10
581
Vastaukset
- Valokuvaaja66
Riippuu paljolti mtä kuvaat ja mikä on budjetti.
- 16-50
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/Sony-DT-16-50-F2.8-SSM_review643.html
Pitäisi olla laadukas (mutta melko kallis) yleisobjektiivi. - Peekelius
Sony DT 16-105mm f/3.5-5.6 - laajakulmazoom objektiivin hinta olisi noin 680 €, joka olisi mulle aika maksimihinta. Onko kokemuksia tuosta yleisobjektiivista? Ovatko hinta ja laatu kohdillaan?
- Peekelius
Kiitti vinkistä! Tuossa on kyllä parempi valovoima tuohon 16-105 mm:een nähden. Ja hintaluokka on sama. Pitää harkita vielä.
- Marko Saarenpää
Itse suosittelisin Tamronin 17-50/f2.8. Hinta-laatusuhteeltaan erinomainen. Omassa käytössäni se on nokalla lähes jatkuvasti.
- Marko Saarenpää
Niin tuon Tamronin hinta on Cyberphotossa 369e ja sieltä toimituskin tulee viikon sisällä.
- tömrön
Marko Saarenpää kirjoitti:
Niin tuon Tamronin hinta on Cyberphotossa 369e ja sieltä toimituskin tulee viikon sisällä.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/41409/dgntk/Tamron-SP-24-70-mm-F-2-8-Di-USD-objektiivi-Sony-A Tamronista puhheenollen, tuohon kannattanee ryhtyä säästämään. Ihan mahtivehje, tullee markkonoille kesäkuun puolivälissä. Kannattaa seurailla testituloksia, jos ovat hyviä niin itse ainakin hommaan tuon.
- Lissi ostoksilla?
tömrön kirjoitti:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/41409/dgntk/Tamron-SP-24-70-mm-F-2-8-Di-USD-objektiivi-Sony-A Tamronista puhheenollen, tuohon kannattanee ryhtyä säästämään. Ihan mahtivehje, tullee markkonoille kesäkuun puolivälissä. Kannattaa seurailla testituloksia, jos ovat hyviä niin itse ainakin hommaan tuon.
Tamron on useinkin joskus-sillointällöin yllättänyt kaikki hinta/laatusuhteellaan
joka yleensä vaan paranee siitä että, Tamroneita tuppaa saamaan kamerakaupoista hyvinkin pian uutuuden ilmettyä huomattavasti
OVH hintaa huokeamalla hinnalla ja laatu joskus jopa vastaavaa
ellei parempaa kun kameran omalla valmistajalla omat linssit.
Jos vaan uskaltaa luottaa siihen et se cover linssi toimii.
Sonyn omat objektiivit eivät ole ainakaan halvimpia vakaajattomia jos luulee
jotakin säästävänsä vailla tärinänestoa lasissa.
Harmi tossa lienee toi et jos välttämättä kaipaa telepäässä lisää ei 55mm
eikä ehkä edes 70mm riitä vaan joskus ei 100mm piisaa..usein on valittava
valovoiman ja ulottovuuden välillä hintalapusta välillä katseensa poispäin
suunnaten. - dfgdj
Lissi ostoksilla? kirjoitti:
Tamron on useinkin joskus-sillointällöin yllättänyt kaikki hinta/laatusuhteellaan
joka yleensä vaan paranee siitä että, Tamroneita tuppaa saamaan kamerakaupoista hyvinkin pian uutuuden ilmettyä huomattavasti
OVH hintaa huokeamalla hinnalla ja laatu joskus jopa vastaavaa
ellei parempaa kun kameran omalla valmistajalla omat linssit.
Jos vaan uskaltaa luottaa siihen et se cover linssi toimii.
Sonyn omat objektiivit eivät ole ainakaan halvimpia vakaajattomia jos luulee
jotakin säästävänsä vailla tärinänestoa lasissa.
Harmi tossa lienee toi et jos välttämättä kaipaa telepäässä lisää ei 55mm
eikä ehkä edes 70mm riitä vaan joskus ei 100mm piisaa..usein on valittava
valovoiman ja ulottovuuden välillä hintalapusta välillä katseensa poispäin
suunnaten."Jos vaan uskaltaa luottaa siihen et se cover linssi toimii."
Toimiihan ne alkuperäisetkin sonyt ja niistä osa on tamronin valmistamia. Ja toisin päin: sonylla on rahaa kiinni tamronissa, joten on todennäköistä, että yhteistyö pelaa näiden välillä normaalia "piraatti"-"originaali" valmistaja suhdetta paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193194Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o702723Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342616Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582138- 491699
- 831668
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181659Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131651- 571539