Koiran hoito loman aikana

rakas riiviö

Olemme suunnitelleet lähtevämme heinäkuussa viikoksi lomalle ulkomaille. Mutta ongelmaksi taitaa muodostua 5-vuotiaan amerikan cockersspanielin hoito, koska koira ei ole helpommasta päästä.
Koira hyväksyy vain neljä henkilöä eli oman perheensä eikä anna vieraiden koskea itseensä. Vieraan tullessa haukkuu, rähisee ja näyttelee hampaitaan. Rauhoittuu kyllä vieraan käydessä istumaan ja saattaa jopa mennä vieraan viereen makaamaan. Kukaan ystävistämme ei uskalla ottaa koiraa hoitoonsa. En tiedä, kuinka koirahoitolassa suhtauduttaisiin moiseen "riiviöön"? Pitääköhän loma perua koiran takia?

12

1124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpppo juttu

Varatkaaa nyt jo aika johonkin koirahoitolaan ja menette tutustumaan sinne koiran kanssa. Samalla voitte jutella koiran käytöksestä. Yleensä kyllä koirahoitolan ihmisillä on hommat hanskassa, joten en usko että tulee ongelmia. Rohkeasti vaan varaamaan paikkaa.

• kannatan123

itse en todellakaan suosittelisi koirahoitolaa!
      kuvitelkaa kuinka pienissä häkeissä/kopeissa koirat joutuvat olemaan.
      Hanki kotihoitopaikka ja käykää siellä tutustumassa! :)

• suosittelen vaan

Onneksi koirahoitoloissakin on varaa valit minne vie. Eipä tarvitse viedä sellaiseen, missää pienet häkit.
        Kyllä nykyaikaiset hoitoalt ovat asiallisia. Sitäpaitsi hoitolat ovat kunnaneläinläääkärin tarkastamia ja hyväksymiä, joten kyllä häkitkin ovat ihan ess lain mukaisia, eikä mitään pieniä.

Kyllä minä en ainakaan mitään ongelmakoiraa 4h-dogsitteri-tytsylle antaisi. Hdoitoloiden henkilökunta on tottunut kaikenlaisiin koiriin, joten sinne vaan.

• dogsitter

4H-yhdistyksellä on koulutettuja dogsittereitä.

• tuholaistorjunta

Koirahoitoloissa ei todellakaan koirat ole pienissä häkeissä. Mistä tuollaista pötyä olet saanut päähäsi? Sen sijaan hoitolan väellä on ammattitaitoa tulla toimeen äkäpussinkin kanssa, ellei nyt ihan tappaja ole. Rohkeasti vaan kyselemään, muista olla avoin koiran ongelmista! Saattaa olla koirallekkin ihan virkistävä kokemus.

• Reemi

Älä vie häkkihoitolaan tai vastaavaan. Se on aralle koiralle hirvittävän stressaavaa. Dogsitter teille kotiin voisi olla paras vaihtoehto tai jos löydät kotihoitolan, missä ei ole muita koiria.

Itselläni aikanaan vaikean koiran takia jäi kyllä sellainen matkustelu kokonaan pois, mihin koiraa ei voinut ottaa mukaan. :)

• päsmäri

Minäkin kannatan ongelmakoiran viemistä mieluummin ammattimaiseen koirahoitolaan kuin jollekin tuntemattomalle dogsitterille kotihoitoon. Ruvetkaa jo nyt etsimään sopivaa hoitolaa, käykää paikan päällä katsomassa tiloja ja jutelkaa paikan omistajan kanssa.

Koirahoitolat ovat vastuussa asukeistaan ja niillä on hyvtä vakuutukset. Mitäpä jos ongelmakoira esim. karkaa ja puree vastaantulevaa lasta? Jos näin tapahtuu koiran ollessa hoitolassa, on hoitola tapahtumasta vastuussa ja vahingonkorvaukset tulee hoitolan vakuutuksesta. Entä jos vastaava tapahtuu koiran ollessa jonkun teini-ikäisen dogsitterin huomassa? Onko dogsitterillä vakuutusta? Tässä tapauksessa koiran omistaja on vastuussa, ja sillion loma täytyy keskeyttää ja palata kotiin hoitamaan asioita.

• Toivoa täynnä

Meilläkin on tarve sekä hoittoon että yksinjäämiskoulutukseen. Koira ei olosuhteiden pakosta ole joutunut olemaan yksin kuin muutaman kerran lyhyesti. Nyt haluattaisiin viedä se kunnon hoitolaan, jossa myös koiraa koulutettaisiin yksin oloon. Onko liikaa toivottu? Koira on muuten hyväkäytöksinen, mutta ikävöi kovasti.

Osaatteko suositella jotain paikkaa pääkaupunkiseudulla (Hanko-Hyvinkäätie eteläpuolella?

• ms.i

Kuinka pitkä hoitolatarve teillä on? Kai ymmärrät, että yksinjäämisen ongelmana on usein eroahdistus, mikä vaatii pitkällistä harjoittelua jota eivät ulkopuoliset ihmiset voi puolestasi, ainakaan loppuun asti, suorittaa. Koiran on saatava luottamus siihen että palaat sen luokse eikä poissaollessasi tapahdu mitään kamalaa.

• Rapsuttamo

Kaikki koirat ovat tervetulleita tutustumaan kotihoitola rapsuttamoon, siellä voi paikan päällä nähdä missä tiloissa koira tulee asustamaan. Katso tarkemmin rapsuttamo.fi.

• turo1234

Juu ei todellakaan kannata viedä koirahoitolaan, jossa koirat mekkaloi ahdistuneena eläinsuojelulain minimikokoisissa häkeissä. Joka hoitola ei kuitenkaan tällanen ole, ja sehän selviää tosiaan soittamalla. Varmasti löytyy mukava ja fiksu paikka jostain kohtaa reitin varrelta, eihän sitä koiraa ole pakko lähimpään tarhaan viedä.

Ja koirastahan se on kanssa kiinni tosi paljon mikä vaihtoehto on paras. Itse en uskaltaisi omaa hauvelia viedä näihin "laumapaikkoihin", koska se ei sinne sovi. Dogsitterit taas ovat useimmiten nuoria, jopa lapsia, niin annappa nyt sellaiselle 50kg rotikkauros, jolla on iso ego. Taas pieni yorkki, joka ei ole ikinä ollut yksin, ei luultavasti nauti omasta kopista ja tilanteesta jossa ei koko ajan saa huomiota.

Hoitola jota itse käytän, on hygieeninen (taudit ja loiset on myös inhottava juttu) ja mukava (tukevat häkit, jotka on sisustettu ihmistä JA koiraa miellyttävästi). Häkit ovat reilun kokoisia, mahtuu poika siellä touhuilemaan rauhassa. Koirat joita siellä on hoidossa ollut kun olen poikennut, ovat olleet ihan tavallisia seura- ja perhekoiria. Siellä ne ovat rauhassa istuneet tai puuhailleet omia juttujaan. Monilla on omat kommervenkkinsä, mutta omistaja, jolla on 20 vuoden kokemus koirista, hoitaa jokaisen yksilöllisesti ja ammattimaisesti. Rehellinen palaute tulee myös hoitojakson jälkeen.

Entä koira, joka haukkua paukuttaa 24/7 vieraassa paikassa? Tai ulkokoira? Tai jos et halua ventovierasta nuorta kotiisi pyörimään? Vaihtoehto sekin tietenkin on, ettei matkustele/käy juhlissa 15 vuoteen, koska kukaan kaveri tai perheenjäsen ei suostu koiraa hoitamaan.

Soitot ja tutustumiset auttavat paljon, ja hoitoloiden omistajat/työntekijät auttavat varmasti löytämään sen parhaan vaihtoehdon. Ei kai kukaan täyspäinen koiraihminen halua sopimatonta koiraa ottaa hoitoon, on kurjaa katsella kun toisella on kurjaa. Kokeilupäiväkään ei ole pahitteeksi, silloin sen ainakin tietää varmaksi.

Minä ainakin olen kokeillut muutamaakin paikkaa, ja kyllä jo puhelimessa kuulee missä mennään. :)

Oli nyt pakko avautua.....:D

• Minä kun koiran otin

Luovuin samalla lomamatkoista, että pidän itse koirastani huolen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe