Alle 18-vuotiaiden seuranhaku netistä on sairasta!

Ettekö te todella vaikka 12-vuotiaat lapset YMMÄRRÄ, minkälaista porukkaa netissä liikkuu? Te etsitte 12-16 vuotiaita tyttö- ja poikaystäviä, kerrotte itsestänne kaiken, linkitätte osoitteitanne ja facebook nimiänne tuosta noin vain, ilman että tiedätte kuka teitä oikein katselee. Ylisuloinen 14-vuotias poika Seinäjoelta onkin ruudun takana 43-vuotias lihava mies Tampereelta, joka tuskin haluaa sinusta kumppania, vaan ainoastaan käyttää sinua hyväkseen. Tiedän, että jokainen tätä kuulee vanhemmiltaan, MUTTA ETTEKÖ TE TAJUA ETTÄ SE ON TOTTA?! Että kun joskus menet tapaamaan tätä tyttöä/poikaa, niin joskus jokin meneekin pieleen ja sinut raiskaa vanhempi mies/nainen? Sitäkö todella haluat?!
Alle 14-vuotiaan ei edes Tarvitsisi seurustella. Sinulla on kyllä aikaa hankkia kumppani, harrastaa seksiä miten lystää, tehdä mitä huvittaa. Ole vielä nuori ja nauti elämästä! Älä asettaudu aloillesi, kun et ole vielä edes kokeillut siipiäsi. Kun kasvat, laihdut, kasvosi muuttuvat, luonteesi saa uusia vivahteita. Ei yleensä kukaan kykene pitkään suhteeseen murrosiässä. VARSINKAAN NETIN KAUTTA HANKITTUUN KUMPPANIIN! Järki käteen! Sinulla on aikaa, muista se.

Ugh, olen puhunut.

46

841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girlllll

      mistäs tuo tuli mieleen?

      • juuri siitä että tämä palsta on sellaista shaibaa pullollaan.


    • turpa kii

      sniberra monestikko pitää sanoo että turpakii se ei kuulu sulle mitä muut nuoret tekee netis, jos ne hakee seuraa nii se on niitten asia älä sekaannu niihin se on ärsyttävää, että joku hintti huohottaa niskaan kokoajan ja kyttää toisten tekemisiä. joten pliis älä sotkeudu millään tapaan siihen, että nuoret hakevat seuraa internetistä!!!!!!!

      • girlllll

        ^ pedofiili, joka turvaa aikeitaan


    • Upitan. Mielipiteitä, kommentteja ko. asiasta?

      • nöyhtäpiiras

        Taidat Demittää.


    • donals

      Joskus käy hyvä tuuri ja yleensä pyydän nimeä enkä vain mitään muuta ... eiku häh?

    • James-95

      Miten nainen voi raiskata pojan?

    • PikkuLapsetEiymmärrä

      James-95 tutki netistä jos kiinnostaa tietää...

      Kyllä netistä voi löytää rakkauden, mutta silti kannattaa miettiä, että pitäisiköhän olla antamatta tietoja, sillä ei se 'niin ihana ja komea/kaunis tyttö/poika' ole välttämättä todellakaan se miksi te häntä luulette. Netistäkin voi hyvin etsiä kuvia nuorista ja hyvännäköisistä ihmisistä ilman, että te koskaan saisitte tietää.

      Itse olen pikkutyttönä antanut netissä puhelinnumeroni, mutta sieltä on oikeasti soittanut minulle ikäiseni tyttö läheltä kotiani. Se olisi voinut olla pedofiili, mutta minun onnekseni ei ollut. Emme ole keskustelleet vuosiin.

      Pikkuveli teki saman virheen muutaman vuoden jälkeen. Tälläkertaa onni ei ollutkaan sama.. Kyseessä oli ollut pedofiili, joka tuli ovellemme. Pedofiili oli numeron avulla saanut tietää osoitteemme. Olimme vieneet silloin automme pois pihasta, jotta saisimme pedofiilin kiinni. Vanhempamme olivat kyllä kotona ja kun tämä vanha mies oveemme sitten pimpotti, isä meni ovelle. Mies oli kuulemma änkyttänyt jotakin. Kuulin itse isäni kysyneen " Kuinka voin auttaa ?" normaalilla äänellään, joka ei ole pelottava. Mies oli sitten lähtenyt pois. Vähän ajan päästä vaihdoimme pikkuveljeni numeron ja muutimme. Nyt olemme eläneet normaalisti ilman pelkoa, että sama mies tulisi myöhemmin uudestaan.

      Ei tule olemaan helppoa ymmärtää, kuinka vaikeaksi elämä muuttuu, kun pedofiili iskee. Jos vanhempamme eivät olisi olleet kotona kyseinen pedofiili olisi varmasti yrittänyt viedä meidät autoonsa ja esim. raiskannut minut ja pahoinpidellyt pikkuveljeni.

      Ei ole vikani, jos ette ymmärrä asian vakavuutta, mutta oikeasti kannattaa alkaa miettimään, edes miettimään onko niinkään järkevää jakaa henkilökohtaisia tietojaan tuntemattomille. Joillakin se toimii, löytyy rakkaus, mutta jotkut kokevat karun todellisuuden. Eli elämänsä helvetillisimmän hetken, se voi jäädä myös viimeiseksi...

      • Tätä minä hainkin. En tarkoitakaan, että 14-vuotias ei olisi valmis seurustelemaan tms. mutta jos yhtään tuntuu siltä että ei ehkä itseä kiinnostaisi ja tuntuu että "muttakun kaikki muutkin", niin ei se silloin kannata. Kyllä netistä voi löytää rakkauden, mutta kun lukee juuri "Nuoret > Rakkaus" -palstaa niin ei ihan niin, miten yleensä n. 10-14-vuotiaat lapset sitä hakevat..

        Ja tottakai nettisuhde voi kestää ihanniinkuin oikeakin, en ole muuta väittänytkään. Varovaisuus on todellakin Tärkeää, minkä netissä tuntuu pienemmät nuoret unohtavan...


      • PikkuLapsetEiymmärrä
        sniberra kirjoitti:

        Tätä minä hainkin. En tarkoitakaan, että 14-vuotias ei olisi valmis seurustelemaan tms. mutta jos yhtään tuntuu siltä että ei ehkä itseä kiinnostaisi ja tuntuu että "muttakun kaikki muutkin", niin ei se silloin kannata. Kyllä netistä voi löytää rakkauden, mutta kun lukee juuri "Nuoret > Rakkaus" -palstaa niin ei ihan niin, miten yleensä n. 10-14-vuotiaat lapset sitä hakevat..

        Ja tottakai nettisuhde voi kestää ihanniinkuin oikeakin, en ole muuta väittänytkään. Varovaisuus on todellakin Tärkeää, minkä netissä tuntuu pienemmät nuoret unohtavan...

        Olen samaa mieltä. Valaisin vain vielä hieman samalla tavalla asiaa muillekin lisää ;)


      • samaamieltä
        PikkuLapsetEiymmärrä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Valaisin vain vielä hieman samalla tavalla asiaa muillekin lisää ;)

        Ite oon niin samaa mieltä teidän kanssa, vaikka ite oonki vasta 13. Tiedän näitä tapauksia niin monia, että ite osaan kyllä ajatella sen verran, etten numeroitani ja sensellaisa jossain forkalla jakele. Itelläni kans kyllä suhteet kestää ihan yhtä pitkään kuin vahemmillakin ihmisillä, pisin suhde on vajaan vuoden, eli ei voi sanoa, että alle 14v ei ole valmis suhteeseen. Ja siihenki on toki kaikilla ihan oma mielipide:)


    • Jos ei ole muuta asiaa kuin keksiä asiattomia viestejä niin keksi niitä vaikka Office Word -ohjelmalla, silloin et tympäse ketään.

    • Oletpa ollut terävänä kun profiilikuvaanikin olet katsonut :) se ei silti tee minusta huonompaa ihmistä, vaikka harrastaisin mitä. Ehkä eläinseksi tai pedofiilia(!) voisi olla harrastus joka tekisi minut huonommaksi ihmiseksi kuin kukaan muu.

    • PikkuLapsetEiymmärrä

      Itsekin harrastan ratsastusta, joskus joku läpällä sanoo jotakin, mutta läppä on läppää. Haukkuminen taas ei ole läppää jos et potari ole tajunnut. Hanki potari elämä, sitä kun sinulla ei tunnu olevan -.- Aika monessa paikassa lukee
      'potari'
      'haukkumista ja jotakin muuta paskaa'

      • James-95

        Miten niin haukkuminen ei ole läppää? Koko ajan joku kertoo haukkuvia vitsejä (esim. rasistiset) ilman, että joku tulee vihaiseksi, vaikka vitsissä haukuttiin häntä itseään.
        Kannattaako ottaa jonkun randomin "haukkumista" niin tosissaan? Esim. Jos kävelet kadulla ja joku haukkuu sinua ohi mennen homoksi, alatko huutamaan vai nauramaan?


      • PikkuLapsetEiymmärrä
        James-95 kirjoitti:

        Miten niin haukkuminen ei ole läppää? Koko ajan joku kertoo haukkuvia vitsejä (esim. rasistiset) ilman, että joku tulee vihaiseksi, vaikka vitsissä haukuttiin häntä itseään.
        Kannattaako ottaa jonkun randomin "haukkumista" niin tosissaan? Esim. Jos kävelet kadulla ja joku haukkuu sinua ohi mennen homoksi, alatko huutamaan vai nauramaan?

        en kumpaakaan, mutta vastaan selvästi riippuen henkilöstä.


      • Anonyymi
        James-95 kirjoitti:

        Miten niin haukkuminen ei ole läppää? Koko ajan joku kertoo haukkuvia vitsejä (esim. rasistiset) ilman, että joku tulee vihaiseksi, vaikka vitsissä haukuttiin häntä itseään.
        Kannattaako ottaa jonkun randomin "haukkumista" niin tosissaan? Esim. Jos kävelet kadulla ja joku haukkuu sinua ohi mennen homoksi, alatko huutamaan vai nauramaan?

        Tottakai haukkuminen ei oo läppää. Et ikinä voi tietää mitä toinen käy läpi. Se voi todellakin loukata :(


    • Ehkä potarilla on vain paha olla. Yleensä aina kiusaajilla/haukkujilla on vain murheita omassa elämässään, ja paha olo pitää saada purkaa toisiin. Jos on huolia, pura niitä, äläkä muuta niitä tuollaiseksi idioottimaiseksi paskanjauhannaksi.

    • Paavali.

      12-vuotiaat jotk seurustelee on aivovammasia jotka haluu pilluu
      Oottakaa vittu aikuseksi saatana >:O

    • escsjäbä12v

      Hei idiootit olen todella netti viisas ja tajuan tästä ihmeellisestä internetin ulottovuudesta enämmän kuin te. Kyllä olen netti viisas ja osaan trollata vitun idari pedot et pää kii i can handle it

    • Lisää asiallisia mielipiteitä?

    • Enolepedari

      On jo valmiiks syntinen olo, tutustuin netissä 15v tyttöön, joka on mun kriteerien ja tähän mennessä selvinneen mukaan lähes täydellinen (se tykkää lakritsijäätelöstä, hyi). "ongelmana" on se, että mä oon jo 18. Ei se sinänsä haittaa, koska jos tästä ny tulee jotain, meen ihan mielelläni hänen tahdilla, enkä alle 16 vuotiaan kanssa ryhdy liian intiimeihin puuhiin. En vain halua minkään aloittelevan pedarin mainetta. Puolet suomi24:läisistä ja oikeastaan muuallakin sanovat ettei iällä ole merkitystä ja se on vain numeroita, mutta toisille yli puolen vuoden ikäero on jo ihan liikaa. Äh, no huolehdin sitä sitten myöhemmin

      • 3v ei ees paha

        Omana huolena on, että nettituttu paljastuisikin joksikin enemmän tai vähemmän sukulaiseksi D: on se sitten serkku tai setä niin ei voi ei :DD riippuen tietenkin kuinka pitkällesuhde on edennyt jne... mutta ajatelkaapa kun paljastuisi että oma setä on pedari :--(( kiusaannuttavaa


    • texa77

      Tota kiitos kaikista vinkeistä (;

    • texa77

      Ja yksi asia viellä meillä ei ole hätää bedareista ellei oma isänne liikuskele täälä hankimassa sinulta jos tiedätte edes mitä bedofiini tarkotaa???
      No ettepä tietenkään bedari=Jomoi kumoi vanhemmista käytää seksuaalisesti hyväkseen omaa tytärtä

    • ei siin mitään.

      antoo lapsosten leikkiä

      • PikkuLapsetEiymmärrä

        No katotaa ku sun lapsi on raiskattu ja nyt se ei uskalla liikkuu mihinkää ja tekee itsemurha ettei joudu uudestaa samaa käsittelyy. Sano sit 'antaa lapsosten leikkiä'

        Nyt voi tuntuu sitl ettei oo vitun välii mitä tekee, mut ku tapahtuu jotai ni sit vaa miettii et ois kannattanu kuunnella tai ees ajatella järkevästi tms.


      • Nii perkele
        PikkuLapsetEiymmärrä kirjoitti:

        No katotaa ku sun lapsi on raiskattu ja nyt se ei uskalla liikkuu mihinkää ja tekee itsemurha ettei joudu uudestaa samaa käsittelyy. Sano sit 'antaa lapsosten leikkiä'

        Nyt voi tuntuu sitl ettei oo vitun välii mitä tekee, mut ku tapahtuu jotai ni sit vaa miettii et ois kannattanu kuunnella tai ees ajatella järkevästi tms.

        Sori mut mul ei oo lapsii... Ja mitä v*ttua sinä horo pädet.


      • PikkuLapsetEiymmärrä
        Nii perkele kirjoitti:

        Sori mut mul ei oo lapsii... Ja mitä v*ttua sinä horo pädet.

        Jos olis ni et käyttäytyis noi kusipäisesti :P


      • PikkuLapsetEiymmärrä

        Vittu on mulla sisaruksia joista saa huolehtia ihan riittävästi ku ei se ite viel siihe kykene.. Huom ikää vasta 2........ Äiti toki kattelee enemmä sitä mut silti mä hoidan iha mielelläni lapsia. Et pidä sä pääs kii. Jos sä tuut ikin saamaa lasta ni se viedää aika äkkii pois..


      • PikkuLapsetEiymmärrä
        PikkuLapsetEiymmärrä kirjoitti:

        Vittu on mulla sisaruksia joista saa huolehtia ihan riittävästi ku ei se ite viel siihe kykene.. Huom ikää vasta 2........ Äiti toki kattelee enemmä sitä mut silti mä hoidan iha mielelläni lapsia. Et pidä sä pääs kii. Jos sä tuut ikin saamaa lasta ni se viedää aika äkkii pois..

        mistä päättelet et oisin lissu ?


      • Qewlee
        PikkuLapsetEiymmärrä kirjoitti:

        mistä päättelet et oisin lissu ?

        No ku sä puhux silleexx Lissux stylexx


      • James-95
        PikkuLapsetEiymmärrä kirjoitti:

        No katotaa ku sun lapsi on raiskattu ja nyt se ei uskalla liikkuu mihinkää ja tekee itsemurha ettei joudu uudestaa samaa käsittelyy. Sano sit 'antaa lapsosten leikkiä'

        Nyt voi tuntuu sitl ettei oo vitun välii mitä tekee, mut ku tapahtuu jotai ni sit vaa miettii et ois kannattanu kuunnella tai ees ajatella järkevästi tms.

        Kuten nimimerkkisi vihjaa, suurin osa meistä on lapsia/nuoria. Emme ole aikuisia, joten meillä on aikaa kasvaa sekä fyysisesti että henkisesti.
        Ja kannattaa oikeasti harkita omaa sanavalintaa: "katotaa ku sun lapsi on raiskattu ". Jos hänen lapsi raiskattaisiin, sinun luoksesi tultaisiin puhumaan aika pian. Sinun tilanteessasi olisin korvannut kun-sanan jos-sanalla.


      • potari
        PikkuLapsetEiymmärrä kirjoitti:

        Vittu on mulla sisaruksia joista saa huolehtia ihan riittävästi ku ei se ite viel siihe kykene.. Huom ikää vasta 2........ Äiti toki kattelee enemmä sitä mut silti mä hoidan iha mielelläni lapsia. Et pidä sä pääs kii. Jos sä tuut ikin saamaa lasta ni se viedää aika äkkii pois..

        "Huom ikää vasta 2"
        No joo, kyl semmost settii putoo sulta, että en ihmettele...

        Ja ensin puhut sisaruksista, monikossa, ja sen jälkeen yksikössä. Mahdat olla vi*un tyhmä? Ai niin, sähän olitkin lissu ja 2 vee, se selittää kaiken...


      • PikkuLapsetEiymmärrä
        potari kirjoitti:

        "Huom ikää vasta 2"
        No joo, kyl semmost settii putoo sulta, että en ihmettele...

        Ja ensin puhut sisaruksista, monikossa, ja sen jälkeen yksikössä. Mahdat olla vi*un tyhmä? Ai niin, sähän olitkin lissu ja 2 vee, se selittää kaiken...

        potari
        'paskaa'

        mulla on sisaruksia ja sit kerroin toisen iän, jos ei osaa lukea nii et tajuu ni ei oo mun vika


      • PikkuLapsetEiymmärrä
        James-95 kirjoitti:

        Kuten nimimerkkisi vihjaa, suurin osa meistä on lapsia/nuoria. Emme ole aikuisia, joten meillä on aikaa kasvaa sekä fyysisesti että henkisesti.
        Ja kannattaa oikeasti harkita omaa sanavalintaa: "katotaa ku sun lapsi on raiskattu ". Jos hänen lapsi raiskattaisiin, sinun luoksesi tultaisiin puhumaan aika pian. Sinun tilanteessasi olisin korvannut kun-sanan jos-sanalla.

        okei, ymmärrän ton ' kun jos' jutun..


    • King pig

      Olen siittä samaa mieltä sniberran kanssa että 12-15v ei tarvitsisi etsiä netistä vielä sellasta seuraa, mutta jos kaveri linjoilla mennään niin se on ihan ok. Ja raiskaukset yms kidnappaukset ovat ihan arkipäivää. Ne eivät ole vain tv:n ja lehtien keksimiä juttuja. Niitä voi tapahtua oikeasti, jopa niinkin turvallisessa maassa kuin Suomi. Eli jos välttämättä haluatte tavata tuntemattoman ihmisen, sopikaa tapaamispaikaksi jokin, paikka jossa on paljon ihmisiä. Esimerkiksi kauppakeskus. Tai ottakaan jokin tuttu aikuinen mukaan.

    • Voi jessus, huomaa kyllä miten aikuismaista porukkaa täällä liikkuu, kun ei osata asiallisesti kommentoida asiaa perustelemalla omia mielipiteitä. Ja tuo haukkuminen nyt on jo lapsellisuuden huippu: Mitä sitten vaikka harrastaisinkin ratsastusta? :D Oikeasti, mieti nyt vähän, mitä väliä? Ei se liity tähän asiaan mitenkään. Tietenkin onhan se 'erittäin fiksu' syy haukkua minua jos emme satu olemaan samaa mieltä. Opettelisit(te) käyttäytymään :)

    • sivistynyt nuori

      hei. Vaikka maailmanmeno on muuttunu tässä puolessa vuosisadassa jonka aikana et oo kerenny muuta tehdä kun saarnata maailman vaaroista. Mitä ois maailma ilman vaaroja ja riskejä tylsää . Ja hei, lopuksi kysyisin sniberralta mitä se täällä tekee ku on varmaan itsekin joku 50:nen äijä turusta.....tää on nuorten palsta!

    • No tämähä meni jo huutonauruksi :D Ettekö oikeasti osaa asiallisesti keskustella? Ja kyllä, ihan olen kohta 15-vuotias, enkä 50. Ja hei, kyllähän minä tiiän että on se maailmanmeno muuttunut, saahan nuita raiskaustapauksia sen verran lehdistä lukea. Kavereitahan saa etsiä, ihan ok, ei siinä mitään, mutta jos jotain enemmän, niin miksette etsi sitä kasvotusten? Miksei teitä pelota hankkia seuraa netistä, kun teitä pelottaa hankkia sitä todellisessa elämässä tietokoneen ulkopuolella?

    • ebinviljamixD

      sniberra vissiin kuvittelee olevansa "aikuinen"

    • suvinic

      Joo samaa mieltä! Just kattelin noit keskusteluja ja huhhuh mitä paskaa sielt löyty, jotai rajaa vois olla kyllä!

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe