TURUSTA UUSIA LENTOYHTEYKSIÄ

FLY HIGH

Turku Air aloittaa suorat lennot Turun ja Tallinnan välillä. Yhtiö alkaa lentää reittiä 16. huhtikuuta alkaen kahdesti päivässä arkisin. Lentoaika on vain 45 minuuttia.

Ahvenanmaalainen Air Åland aloittaa lennot Maarianhaminan ja Turun välillä. Yhtiö alkaa lentää reittiä huhtikuun alusta arkisin kahdesti päivässä. Lennoilta on yhteys muun muassa Ryanairin halpalennoille Turusta Lontooseen.

Marraskuussa 2011 Ryanair ilmoitti laajentavansa Suomen operaatioitaan Turun lentoasemalle neljallä uudella reitillä. Tänään 27. maaliskuuta aloittivat ensimmäiset reitit Turusta Lontooseen ja Brysseliin ja ensi viikolla avautuvat reitit Barceloonaan ja Malagaan. Näiden neljän reitin myötä Ryanair ennakoi kuljettavansa yli 100,000 matkustajaa vuodessa ja luovan lähemmäs 100 uutta työpaikkaa turismisektorille Turun alueella.

Turun neljän reitin lisäksi Ryanair aloitti myös kaksi uutta kesäreittiä Tampereelta Budapestiin ja Palma de Mallorcalle. Tulevan kesäkauden aikana Ryanair operoi yhteensa 12 reittiä Tampereelta ja lisäksi kaksi reittiä Lappeenrannasta.

14

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • So bored

Mistä näitä mainosten repostaajia riittää? Kai saatte edes palkkaa siitä? Vaikka ette kerrokaan firman tiedotetta lähteeksi. Kyllä muutenkin näkee, ettei ole tietoa edes sen vertaa, että ymmärtäisi tiedotteen sisällön, kun ei osaa sitä omin sanoin kertoa.

• sdasdasdasdgfrg

Nuo on lähinnä bisneslentoja, ei sinänsä kosketa meitä s24 taviksia. Hinnat aika suolaiset meinaan mitään shoppailureissua varten.

• Lentäjätär

Oikeastaan hinta on TODELLA halpa, sillä maariahaminen lento makoi 222€/suuntan mutta viroon vain 195€

No miten tämä on mahdollista, no siksi koska kone on "aina" täynnä, kun taasen maariahaminaan oli välillä vain yksi kyydissä.

Kannatta myös muistaa, että koneeseen mahtuu vain 6 matkustajaa.

Todella, todella kohtuullinen hinta, siis palveluun yms nähden.

Tietenkin jos sinne lennettäisi isommalla koneella, voisi hinta olla halvempi, ja täten myös matkustajat lisääntyisivät, jos "tavalliselle taallaajalle" olisi lento parempi vaihtoehto kuin auto ja laivamatka

• bjbjkbk
        Lentäjätär kirjoitti:

Oikeastaan hinta on TODELLA halpa, sillä maariahaminen lento makoi 222€/suuntan mutta viroon vain 195€

No miten tämä on mahdollista, no siksi koska kone on "aina" täynnä, kun taasen maariahaminaan oli välillä vain yksi kyydissä.

Kannatta myös muistaa, että koneeseen mahtuu vain 6 matkustajaa.

Todella, todella kohtuullinen hinta, siis palveluun yms nähden.

Tietenkin jos sinne lennettäisi isommalla koneella, voisi hinta olla halvempi, ja täten myös matkustajat lisääntyisivät, jos "tavalliselle taallaajalle" olisi lento parempi vaihtoehto kuin auto ja laivamatka

Kyse ei olut siitä, etteikö hinta olisi olosuhteisin nähden edullinen, vaan siitä että nämä ovat lentoja, joita tuskin kukaan ottaa ilman hyvää syytä. Kyllä Shoppailijat edelleen menevät Tallinnaan perinteisin keinoin.

Yhteys on erittäin hyvä ja bisnesmatkailijoita varmaan riittää välillä.

• Lentäjätär
        bjbjkbk kirjoitti:

Kyse ei olut siitä, etteikö hinta olisi olosuhteisin nähden edullinen, vaan siitä että nämä ovat lentoja, joita tuskin kukaan ottaa ilman hyvää syytä. Kyllä Shoppailijat edelleen menevät Tallinnaan perinteisin keinoin.

Yhteys on erittäin hyvä ja bisnesmatkailijoita varmaan riittää välillä.

Nimenomaa, tämähän on juurkin koko asian pointti, ettei niitä osteta ilman hyvää syytä, ja kyseessä on juurikin noi "busines matkat" tai jos esim lähtee lento tallinnasta eteenpäin.

Eli kyseessä on lähinnä ajansäästöön liittyvä asia.

Jos taasen sinne lennettäisiin isommalla koneella, ja liput olisi vaikkapa 50€/suunta, olisi kone aina lähes täynnä näitä ryyppymatkoille meneviä

• plipplop!
        Lentäjätär kirjoitti:

Nimenomaa, tämähän on juurkin koko asian pointti, ettei niitä osteta ilman hyvää syytä, ja kyseessä on juurikin noi "busines matkat" tai jos esim lähtee lento tallinnasta eteenpäin.

Eli kyseessä on lähinnä ajansäästöön liittyvä asia.

Jos taasen sinne lennettäisiin isommalla koneella, ja liput olisi vaikkapa 50€/suunta, olisi kone aina lähes täynnä näitä ryyppymatkoille meneviä

Tuskin. Flybe lähti häntä koipien välissä Turku-Tallinna-reitiltä. Ei kannata maakuntakentiltä alottaa lentoja mihinkään.

• Lentäjätär
        plipplop! kirjoitti:

Tuskin. Flybe lähti häntä koipien välissä Turku-Tallinna-reitiltä. Ei kannata maakuntakentiltä alottaa lentoja mihinkään.

Niin, itse asun Turussa, ja matkustan lentokoneilla usein.

Silti edes minä, en tiennyt tuosta Turku-Tallinna reitistä, ennenkuin lehdessä UUTISOITIIN sen lopettamisesta.

Eli ei varmana riitä matkustajia siihen.

Sama juttu jos sulla on ammattipätevyys johonkin hommaan, etkä missään kerro itsestäsi mitään, niin tuskin kukaan sulle soittaa "moi, oot kuulema työtön, tuutko meille hommiin" (tosin mulla on käynyt niin, mutta siinä oli jokin muu antanut vinkkiä must)

Ja samaten jos on esim kuljetufirma, etkä ole mihinkään yhteydessä mihinkään päin, niin ei taatusti tule kovinkaan helpolla kukaan kysymään palveluitasi.

Eli mainos uudesta reitistä, vaikka suomi24:ään ja koittaa saada asiasta pienen uutisen lehteen, niin varmana riittää matkustajia

• äölkjh2
        Lentäjätär kirjoitti:

Silti edes minä, en tiennyt tuosta Turku-Tallinna reitistä, ennenkuin lehdessä UUTISOITIIN sen lopettamisesta.

Sama juttu jos sulla on ammattipätevyys johonkin hommaan, etkä missään kerro itsestäsi mitään, niin tuskin kukaan sulle soittaa "moi, oot kuulema työtön, tuutko meille hommiin" (tosin mulla on käynyt niin, mutta siinä oli jokin muu antanut vinkkiä must)

Ja samaten jos on esim kuljetufirma, etkä ole mihinkään yhteydessä mihinkään päin, niin ei taatusti tule kovinkaan helpolla kukaan kysymään palveluitasi.

Eli mainos uudesta reitistä, vaikka suomi24:ään ja koittaa saada asiasta pienen uutisen lehteen, niin varmana riittää matkustajia

Taisi Flybe:llä olla ihan muut kuin kannattavuusseikat kyseessä. Jokin firman strategiassa petti, sillä reitti lopetettiin ennen kuin sitä edes ajattiin kunnolla sisään.

Sama norwegianilla, firma lopetti lennot ennen kesäsesonkia, jolloin reittien todelliset kannattavuudet mitataan. Myös norwegian mainosti aivan liian vähän rettiensä tuloa.

Sekä Flybeen, että Norwegianin lennot jäivät täysin Ryanairin avauksen varjoon ja olisivat vaatineet kovempaa mainostamista.

Turku Airin lennot tulevat kannattamaan, koska yhteyttä voi lähinnä verrata vaikka kopterlineen Helsingissä. Bisnekselle löytyy aina tämän kokoisista kaupungeista muutama matkustaja ja hinta on siinä sivuseikka.

PlipPlop on muutenkin väärässä, Turussa on Köpis, Riika ja Tukholma pyörineet normaalilentoyhtiöillä ihan loistavasti kaiken aikaa. Kyllä Tallinnankin voisi saada toimimaan, jos Tallinaan saataisiin jatkolentoyhteyksiä, joita Flybeellä ei ollut.

• prrprprp
        äölkjh2 kirjoitti:

Taisi Flybe:llä olla ihan muut kuin kannattavuusseikat kyseessä. Jokin firman strategiassa petti, sillä reitti lopetettiin ennen kuin sitä edes ajattiin kunnolla sisään.

Sama norwegianilla, firma lopetti lennot ennen kesäsesonkia, jolloin reittien todelliset kannattavuudet mitataan. Myös norwegian mainosti aivan liian vähän rettiensä tuloa.

Sekä Flybeen, että Norwegianin lennot jäivät täysin Ryanairin avauksen varjoon ja olisivat vaatineet kovempaa mainostamista.

Turku Airin lennot tulevat kannattamaan, koska yhteyttä voi lähinnä verrata vaikka kopterlineen Helsingissä. Bisnekselle löytyy aina tämän kokoisista kaupungeista muutama matkustaja ja hinta on siinä sivuseikka.

PlipPlop on muutenkin väärässä, Turussa on Köpis, Riika ja Tukholma pyörineet normaalilentoyhtiöillä ihan loistavasti kaiken aikaa. Kyllä Tallinnankin voisi saada toimimaan, jos Tallinaan saataisiin jatkolentoyhteyksiä, joita Flybeellä ei ollut.

Kyllä sitä Tallinnaa mainostettiin, mutta aivan muualla kuin täällä. Mutta jotkut ei vaan lue lehtiä. Ja kyllä, kyse on juuri jatkoyhteyksistä. Ne, jotka tekee Tallinnaan vapaa-ajan matkoja, menee laivalla, koska koneessa ei saa ryypätä ja rellestää.

• Sisso
        Lentäjätär kirjoitti:

Asut Turussa? Kyllä huomaa, otan osaa!

• Lentäjätär
        prrprprp kirjoitti:

Kyllä sitä Tallinnaa mainostettiin, mutta aivan muualla kuin täällä. Mutta jotkut ei vaan lue lehtiä. Ja kyllä, kyse on juuri jatkoyhteyksistä. Ne, jotka tekee Tallinnaan vapaa-ajan matkoja, menee laivalla, koska koneessa ei saa ryypätä ja rellestää.

Kummaa, en nähnyt AINUTTAKAAN mainosta, en ainuttakaan, ennenkuin lehdessä uutisoitiin etät linja loppuu....

• JDJDJDJDJDJDJ
        Sisso kirjoitti:

Asut Turussa? Kyllä huomaa, otan osaa!

Suomen toisiksi suosituin asuinpaikka heti Tampereen jälkeen! :)

Eipä näytä tuo Turku Airin Tallinna-reitti nyt oikein kannattaa. Kun katsoo varaus sivuilta on lähes kaikki lennot myymättä.

Todella sääli. Toivottavasti löytävät pian jonkun kannattavan reitin. Kyse on kuitenkin hyvin pienestä ja sympaattisesta pikänlinjan lentoyhtiöstä, eikä mistään virtuaalilentoyrityksestä.

• Lentäjätär
        JDJDJDJDJDJDJ kirjoitti:

Suomen toisiksi suosituin asuinpaikka heti Tampereen jälkeen! :)

Eipä näytä tuo Turku Airin Tallinna-reitti nyt oikein kannattaa. Kun katsoo varaus sivuilta on lähes kaikki lennot myymättä.

Todella sääli. Toivottavasti löytävät pian jonkun kannattavan reitin. Kyse on kuitenkin hyvin pienestä ja sympaattisesta pikänlinjan lentoyhtiöstä, eikä mistään virtuaalilentoyrityksestä.

Kuten sanottu, ei tommosia lentoja kukaan osaa varata, koska niistä ei kerrota missään mitään.

Eli reitti olisi kannattava, mikäli joka lento olisi tänny, ja näinhän olisi, kun laitettaisiin vähän mainosta, mutta jotenkin tuntuu, että he odottavat että voivat tarkoituksella lopettaa ton välin kannattamattomana

• 87k
        Lentäjätär kirjoitti:

Kuten sanottu, ei tommosia lentoja kukaan osaa varata, koska niistä ei kerrota missään mitään.

Eli reitti olisi kannattava, mikäli joka lento olisi tänny, ja näinhän olisi, kun laitettaisiin vähän mainosta, mutta jotenkin tuntuu, että he odottavat että voivat tarkoituksella lopettaa ton välin kannattamattomana

Totta, itsekin olen ajanut monen vuoden ajan turku-tampere-turku reittiä, ja kyytiin mahtuisi aina kaksi matkustajaa kohtuu hintaa vasten (lähtö ja paluu Turun linja-autoasemtla, ja tampereella johonkin sovittuun paikkaan) mutta silti ei ole kukaan, ei yksikään soittanut tai lähettänyt mulle viestiä että tarttis halpaa ja nopiaa kyytiä, missä siis vika?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe