Eli asia koskee salakuljetusta, jossa on tilattu jotain huumausaineeksi luokiteltavaa jauhetta, jotain mitä bentsoiksi kutsutaa tai jotai sellaista.. joka on kesken tilauksen muutettu minun osoitteeseeni ja minun nimelle, ja soitettu muka minun puhelimestani se puhelu jossa muutettu tilausosoite. Koko juttu on käynyt n. 2-3vuotta sitten ja olen sitä koittanut hoitaa ja soitellut tutkinnanjohtajalle ja antanut todisteet etten ole edes maksanut mitään. aluksi oli asuntoni käyty ratsaamassa ja joka paikka oli sotkettu ja kaikki kaapit ja tavarat oli vedetty alas lattialle ja jättetty lappu pöyädelle että tullin toimesta suoritettu kotietsintä. olen joutunut tässä nyt melkein 3vuotta kärsimään asian takia josta minä en tiedä yhtään mitään. kuulusteluissa minua ei kuuneltu yhtään vaan huudettiin ja syyteltiin vaikka en oikeasti asiaan mitenkään liity. Minulla meni vähän lujaan silloin kun yksikseni muutin n. 3-4vuotta sitten. tällä hetkellä olen siis 20vuotias. asunnollani oli monesti paljon porukkaa tuntemattomia ja kavereiden tuttuja ja niiden tuttuja jne.. enkä ole edes voinut aina vahtia kaikkea mitä on tapahtunut, siihen aikaan minulla oli kaksi puhelinta, koska itselläni on estot liittymässäni palvelunumeroihin ja muihin maksullisiin. prepaid liittymä oli sitä varten että sillä hoidan asioita joihin en voi omasta liittymästä soittaa, ja sillä prepaid liittymällä sitten mukamas oli soitettu se tilauksenmuutos, vaikka itse en edes puheletiedoista löytänyt yhtäkään sellaista puhelua? Kerroin tästä asiasta poliisille ja ne vain totesivat että niillä ei ole resursseja tutkia asiaa enempää ja minä valehtelisin... Tämä jauhe oli siis tilattu netin kautta kiinasta? Nyt joudun lähtemään asiasta vantaalle asti oikeuteen vaikka minut piti sulkea jo asiasta kauan sitten. mitä tässä asiassa pitäisi tehtä ja miten toimia. Helppohan se on ihmisten sanoa ketkä ei asiasta mitään tiedä niinkuin en minäkään että olisin syyllinen... syyllistä on aina helppo etsiä. mutta kun en ole mitään tehnyt niin enhän minä mitään tunnustakkaan, sen sanoin jo kuulusteluissakin että jos oikeasti tähän asiaan jotenkin liittyisin ni olisin sen jo kertonut koska se tekisi koko asiasta helpomman kaikille. mutta minulla ei ole mitään ajatusta mitä voin tehdä kun olen syyttömänä syytettynä, eikä mitään sanomisiani oteta todesta, eikä mitään asioista voida edes tutkia kun ei resurssit riitä. Olen aina ollut sitä mieltä että jos joku haluaa sotkea elämänsä huumeilla niin se on hänen oma asiansa, mutta itse en ikinä ole huumeisiin koskenut enkä edes halunnut iittyä sellaissiin juttuihin. vanhassa kaveripiirissäni oli paljon sellaisia jotka niihin sotkeutui mutta ne kaverit sit sai jäädä ihan omille teilleen... Olen vielä kuitenkin nuori ja elämä edessä enkä halua saada mitään ylimääräsiä merkintöjä tai esteitä tuleivaisuudelle. Olen myös hyvin loukkaantunut siitä että minua epäillään asiasta jota en ole tehnyt eikä oteta huomioiin ollenkaan sitä mitä sanon... Haluisin vain saada tietämättömänä neuvoa mitä voisin tässä tilanteessa tehdä?..
Syyttömänä syytettynä.
4
386
Vastaukset
- 9+6
Hanki asianajaja.
- älä mieti
siis tilattu netin kautta.Varmaan syyte tulisi lääkeainerikkomus jo son lääkettä ollut ja kaikki noi bentsot kuuluu lääkkeisiin.Sakkoa pari sataa ei muuta tule tuosta.Kokemusta on.
- mitätehdä
enhä mä kyllä rupee mitää sakkojakaan maksamaan jonkun idiootin tyhmistä ideoista että tilataan jotain paskaa muiden osotteeseen.. Eihän se mulle pitäs kuulua mitenkään? sen ymmärrän kyllä että asiasta on kuulustelussa joutunu käymään, mutta se että melkein 3vuotta ravannut useassa kuulustelussa ja se että nyt mua syytetään koko asiasta ja resusrssit ei riitä mihinkää tutkimiseen koko asiassa. Tutkinnanjohtajalle soitin jo aikanaan ja mut piti kokoasiasta sulkea pois kauan sitten... Sitä paitsi olen kuljennusalasta kiinostunut ja koittanut tässä hakea alalle opiskelemaan.. Se että mulle laitettais huumeiden salakuljetus merkintää johku rekisteriin ei varmaa hirveesti auta asiaa... tottakai jos olisin osallinen asiaan niin hyväksyisinkin kokojutun omaa tyhmyyttäni. mutta kun asia on niin etten tiedä mitään. Ja haluisin vaan päästä koko jutusta eroon... Sen tiedän kyllä että tän jutun vien eteenpäin. ei munkaa aika ilmasta ole. sen verran oon saanu tästä asiasta kärsiä että joku siitä saa myös mulle maksaakkin... Jos joku voisi kertoa että miten tälläisen asian kanssa voisi edetä? voinko itse haastaa tässä jonkun oikeuteen tai viedä asiaa jotenki eteenpäin ja vaatia korvauksia? Ja se että asuntooni oli tehty kotietsintä, ni olen sen verran ottanut selvää asioista että sitä ei saisi tehdä ilmottamatta tai näyttämättä mitään todistusta asunnon haltijalle. ja minä en ole ikinä nähnyt mitään paperia siitä että joku tulee asuntooni tutkimaan ja sotkemaan.
- nimimerkillä kokemus
et voi kyllä tietääkseni oikeuteen haastaa ketään, paitsi jos löytävät oikean syyllisen, niin hänet, jota tuskin tapahtuu. Korvauksia voi hake jos on ollut syyttömänä vangittuna, esim. tutkintavankeudessa, mutta pelkistä kuulusteluista ei. Ja voi, meille poliisi teki kotietsinnän ihan yllättäen (ei eka kerta) ja pöydällä ruutupaperille suhaistu lappu "poliisi teki kotietsinnän". Ei ne siihen kummempia lupia tarvii, saati tulli. Tullilla on oikeus vaikka kollata perä-aukkosi, pelkkä epäilys riittää....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837