Millaisia kokemuksia teillä on Teroluteilla raskautumisesta?
Mulla pn PCOS ja jonkun verran ylipainoa.. Terolutteja ennenkin syöny silloin tällöin, ku välillä kuukautiset saattaa puuttu puolisenkin vuotta.. Viitisen vuotta sitten olin exäni kanssa lapsettomuushoidossa (tai siis aloiteltiin lapsettomuushoitoja) ja silloin söin vuoden verran Teroluteja säännöllisesti joka kk kp 15.-24. ja sihen lisäksi muutamana kuukautena Clomeja, enkä silloin raskautunut, enkä ole raskautunut sen jälkeenkään. Ovulaatio tulee myös ilman Clomejakin. Nyt nykyisen miehen kanssa yritetty viime kesästä asti aktiivisesti saada lasta alulleen tuloksetta.. Nyt oon syöny kolmena kk Teroja, kuukautiset kyllä tulee mutta raskaus ei ala.. En siis ole vielä mitenkään erityisen huolissaan asiasta :) Lääkäri määräsi pudottamaan kymmenisen kiloa painoa ja syömään vielä n.vuoden verran Teroluteja, myös metforem lääkitys aloitetaan uudelleen tukemaan painonpudotusta :)
Mutta siis, Miten teillä muilla on Terolut auttanu raskautumaan?
Oletteko raskautunu pelkillä Teroluteilla vai ootteko tarvinnu "järeämpiä" lääkkeitä?
Ja kaipailen eniten yli BMI 32 omaavien kokemuksia :)
Terolut + raskautuminen
9
8261
Vastaukset
- Lupu83
Minulla myös pcos ja ylipainoa. Olen vuoden ollut hoidoissa. Terolutilla käynnistelty jokainen kierto ja nyt vasta Clomit apuna muutamissa kierroissa jo. Aloitin Metformiinit heti tueksi kun hoidotkin alkoi . Ovulaatioita en ole saanut aiemmin kiinni tikuilla. Olisiko sitten Terolutilla tullut vain tyhjennysvuotoa..Itsellä on todella harvoin spontaaneja kuukautisia joten Terolut on välttämätön nyt.
Menen tänään väliultraan jossa selviää onko tupla-annos Clomeja vaikuttanut. Itse pelkällä Terolutilla ei ole ollut raskauttavaa vaikutusta.. Johtuneeko sitten oviksen puuttumisesta tai mistä lie..mutta minulla tällä tavalla.
Clomifenillä on kyllä ollut inhottavia sivuvaikutuksia minuun.Tuntunut kuin olisi valeraskaus päällä,kun koko ajan oksettaa ja kuumia aaltoja ollut.
No, vaikka vähän joutuisikin kärsimään niin toiveikkaana ollaan.
Niin, ja Metformiini aloitettiin minullakin siis tueksi,mutta häpeäkseni myönnän etten montaa kiloa nyt ole kevyempi kuin vuosi sitten. Mutta olen vakaasti päättänyt että kiloja lähtee! Tsemiä sinullekin asiaan! Olisihan se tärkeää kaikin puolin.
Tsemppiä sinulle!! (: Anna kuulua itsestäs miten hoidot etenee. - Lupu83
Vielä aiheesta..
Ultralla löytyi pari pv sitten 19mm kokoinen rakkula joten ovulaatio on meneillään.
Nyt peukalot pystyyn että tärppää.
Teroluteilla ei saada ovulaatiota muuten aikaan. Terolutilla saadaan vain vuoto aikaan. - pikkupulleroinen
:) Peukut pystyyn että tärppää :) Mulle lääkäri ei suostunut vielä antamaan clomeja vaikka olenkin niitä ennenkin syöny ja saman painoisena.. vasta n.vuoden päästä suostuu kuulemma alottamaan clomit.. Nyt vaan tarveis saada itseään niskasta kiinni ja alkaa tekee jotain laihduttamisen eteen... Ens viikolla rupeen tikuttelee ovulaatiota ja sit taas kattellaan kui käy, alkaako menkat vai ei.... Itellä on vaan sillanen olo et terolutit ei muuta tee ku tyhjennysvuodon, et vaikka oliskin raskaana ni ei se alkua pidemmälle pääse... Mut nyt oon kolmisen kk syönyt teroluteja ja saanu sillä ainakin nyt kierron tasaantumaan hiukan et jos tikutan ovulaation ni kattelen vaikka kk verran et jos menkat alkaa omia aikojaan ja jos ei ni vois ruveta tekee raskaustestiä (tai sit syömään taas teroluteja) :) Toivossa on hyvä elää :D
- Lupu83
Tsemppiä kovasti! Ja tsemiä hoitoihin!
Anna kuulua itsestäs kuinka hoidoissa menee. (: - pikkupulleroinen
Vkonloppuna onnistuin tikuttamaan ovulaation :) Eli nyt on ahkeraan peittoa heiluteltu :) Teroluteja rupesin kans popsimaan ni näkee sit jo parin viikon päästä et onko peiton heiluttelu saanu jotain aiakseks :)
Kerroppa sinäkin että miten onnistui tämä kierto, tärppäskö vai ei :) Toivottavasti tärppää :) - Lupu83
Joo,ei tärpännyt. Taas samoja pettymyksiä.
Kyllä oli komee ja kypsä munasolu ultrassa mutta ei se hedelmöitynyt harmikseni.
Vähän on ollut mieli maassa. Tuntuu, että olen alkanut ottamaan nämä hoidot liian vakavasti kun pettymyksiä on alkanut oleen vaikea hyväksyä. Pitää antaa puhuttelu itselleni.
Tsemiä teille hoitoihin! (: - 13+15
Miks ihmeessä sä aloitit terokuurin jos kerran bongasit ovulaation??
Nythän se pahimmas tapauksessa estää hedelöittymisen.. - pikkupulleroinen
Ei tärpännyt meilläkään, menkathan sieltä taas tuli terojen jälkeen :/ nyt on neljäs kuukaus menos terojen kaa ja taas jännätään et kui käy.. koko ajan yrittää toitottaa itelleen ettei sais stressata asiaa liikaa, et se lapsi tulee ku on tullakseen mut silti tulee se hirmuinen pettymys ja kyyneleet ku huomaa et menkat alkoi taaskin :( Mun ystäväpiirissä/tuttavapiirissä/lähisuvussa on tässä parin vuoden aikana todella moni saanut lapsia, viimeisen puolen vuoden aikana musta on tullut kaksi kertaa jo kummikin.. Toki olen erittäin onnellinen kaikkien niiden puolesta ketkä lapsia saavat ja tulevat helposti raskaaksi, mutta itselleni on tosi kova paikka kuulla melkein kerran kk miten joku on taas raskaana ja kuunnella miten ystävien raskaudet etenee ja millainen mikäkin synnytys on ollu.. Itse en mitään muuta halua tällä hetkellä kuin itsekin tuntea että miltä tuntuu olla raskaana, mutta joudun kuukaus toisensa jälkeen vain kärsimään tyhjän sylin kivusta :/
Pidetään peukkuja että tästä kierrosta tärppäisi, Kerrohan omia kuulumisia jatkossakin lupu83 :)- Elisebet
Terolutit ei estä hedelmöittymistä, pikemminkin kuulema saattavat joissain tapauksissa edesauttaa sitä (vahvistaa kohdun limakalvoa tms). Itse popsin niitä parin kierron ajan, kun keskenmenon jälkeen menkat eivät tajunneet tulla ajallaan enkä ovuloinut, yritettiin teroilla saada kroppa taas toimimaan. Ja hyvin onnistui, nyt odotellaan kesävauvaa joka on saanut alkunsa Terolut-kierron aikana.
Pidän peukkuja teille, pikkupulleroinen ja Lupu83!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774