Toisen omistaman koiran hoitoon nyt puutuin.Koira on vkl minun luona.
Kyseessä on 17 vuotias lapinkoira. koiralla on jo lonkat melko huonona.Varmaan nivelrikko vaivaa, sisäelimistä puhumattakaan. Hengiyksen hajun voitte vaan kuvitella. Makuullemeno ja ylösnuosu tuottaa selvästi kipua. Eikä se enää liukkaalta lattialta tai jäältä pääse ylös ilman apua. Siitäkin huomaa, että siihen sattuu, kun tartuin takaosaan kiinni auttaakseni se ylös,niin koira tarttui käteeni, tosin ei purrut. (ei kyennyt)
Otin sitten valtuuden ja soitin eläinlääkärille, että mitä voisin tehdä. No, koira pitäisi viedä ensin vastaanotolle, että el. voi kirjoittaa kipulääkkeen. Enkä minä voi toisen koiraa ilman lupaa viedä. Eläinlääkäri sanoi, että keroriia voi antaa.
Soitin taas omistajalle ja kerroin mitä tein.
"Mistä sinä tiijät, että siihen koskoo" vastasin, että näkeehän sen
"Ei se koira siitä nuorru, jos sitä siellä elläinlääkärissä käyttää ja se maksaa vaikka monta sattaa" vastasin eihän se nuorru vaan pitäshän tätä loppuaikaa inhimillistää jotenkin, kun siihen kerran lääkkeitä on.
Vanhan, 17 v koiran kivunlievitys
6
2001
Vastaukset
Vanha koira voi syödä säännöllisesti Rimadyl-kipulääkettä ja ottaa säännöllisin välein Cartrophen-nivelpiikkejä. Jos nuo eivät pikaisesti tehoa, on syytä miettiä, josko vanhan haukun olisi jo aika päästä koirien taivaaseen. Liikkumattomuus pahentaa nivelongelmia.
Niin, siis ei sitä ainetta niveliin pistetä vaan ihan vain ihon alle, mutta oman kokemuksen mukaan on aikamoinen ihmelääke. Ei huonoihin niveliin tarvitse elämän välttämättä päättyä. Toki vaikea sanoa kun ei koiraa näe.
- kaikki apu tarpeen
Tukihoitona käynti eläimiin erikoistuneella fysioterapeutilla.
Soita eläinsuojeluvalvojalle. Riskinä ehkä välirikko omistajaan mutta koira selkeästi tarvitsee apua,ehkä jopa viimeisen piikin..
- Reemi
Olen samaa mieltä kuin kansalaispalkka. Ehkä oikeampi paikka olisi kuitenkin eläinlääkäri tässä vaiheessa. Kysy vastaanotolta, voitko tulla, vaikket ole omistaja. Olet ollut tosi rohkea kun olet ottanut asian puheeksi. Kuulostaa, että koiravanhuksen aika rupeaa olemaan täysi. Kamalaa, miten omistajat vetoavat lääkärikuluihin. Olen hyvin eläinrakas ihminen, mutta tosi usein vanhojen koirien omistajat pitkittävät koiran kivulloista elämää aivan liian kauan, vaikka lopettaminen osoittaisi suurinta välittämistä.
- koiria itselläkin
Kalium-hoito lienee paras noin iäkkäälle ja varmasti jo täyden elämän eläneelle koiralle..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197