Elikkäs lähdetään siitä, että olen tietoinen, että mopojen ja skoottereiden virittäminen on suomessa laitonta, mutta puhun nytten ei rekisteröidystä skootterista.
Eli mulla on Yamaha Aerox vuoden 2007 mallia ja pitäis saada se kulkemaan. Kulki vakiona sen 42km/h (n.57 km/h mittariin), joten otin siitä variaattorin kopasta ¨prikan¨ eli variaattorin kuristimen irti.
Haluaisinkin nyt vähän tietoa kokeneemmiltä mopojen/skoottereiden virittäjiltä seuraavista ¨viritys osista¨.
Stage 6 tehari: Eli ku tossa vähän kattelin niin näytti siltä että vakio putken irroittaminen on aika hankalaa kun ruuvit ja mutterit oli aika hankalissa paikoissa, helpommalla varmaan pääsisin jos hitsaisin hukkaputken umpeen, mutta en haluaisi kallista vakioputkea tärvellä. Joten olisiko kellään tietoa teharin asennuksesta?
Dellerto 17,5mm Kaasari: Eli kaasarin haluaisin vaihtaa tuohon tietääkö kukaan onko tuo dellerto 17,5mm oikean lainen? Luulisin että on..
Suutin: Isomman suuttimen asentaminen, minkä kokoista te olette laittaneet? vaikiona tuossa joku 60 pintaan kait.
Multivari: Variaattorin kopan vaihdosta kenelläkään kokemuksia?
Kiitos jos joku tänne sai vastattua :)
Yamaha Aerox/MBK Nitro Viritys
5
2775
Vastaukset
- mati.lepisto
no sanotaanko nyt näin että sun kannattaa laittaa vaan kevyemmät rullat jotku 4 grammaset ei välttis mitään multivarii ja sitten se kaasari on kanssa aika turha vaihdat suuttimen isompaan en nyt muista mikä se vakio on mutta kuitenkin isomman vaihdat. sitten se tehari. pitää aika tumpelo olla ettei saa vaihdettua :--D kyl se noilla vireil 80-90kmh kulkee
- scootertuner
Jos vain mahdollista, homma tuon putken kanssa se multivar. Nimittäin nuo minarellin vakiovariaattorit tuppaavat olemaan melko huonoja.
- Zoner V2 motottissa
Noniin, jos teharin (stage6 pro replica) laitat kiinni, suutinta pitää isontaa noin 10 numeroa! Variaattoriin laitat malossin punaiset kytkin ja vp jouset. Kaasaria on turha vaihdella isompaan pelkällä teharilla.
- asd
Niimpä, Ei liia isoa kaasarii pelkällä teharilla ;-) menis vaa ala-vääntöjä hukkaa, Pistät vaa tehari kii ja säädät vähä kaasarii :p
- tehtaangiannelli
kyl jos on kunno putki esim giannelli tai stage 6 pro replica nii kaasari vaihost on hyötyy,mut vakiolki pärjää.
ja kyl se vakio kaasari o kummiski aika pien 12mm vaa. Joku 16-19mm on hyvä teharin kaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m804424Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222332- 232036
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715