Kun näyttää monella olevan erityyppisiä vikoja ilmaantunut pirssiin, niin kerätäänpä tähän alle sitten eri vikoja ja ainakin niitä, joissa maahantuoja on hoitanut takuuvelvoitteensa niin kuin kuuluu.
Itselleni on Passatissa ollut vain yksi vika (vm. -00, uudesta itsellä), takaluukun lukko ei suostunut aukeamaan, ja tällöin jouduttiin purkamaan sisäkautta verhoilu, jotta päästiin korjaamaan toimilaite. Vähän ensin kakistelivat takuun kanssa, kun auto oli ollut itsellä n.1,5 vuotta, mutta täytyyhän auton takaluukun olla käyttökelpoinen enemmän kuin 1,5 vuotta, niin lopulta ottivat lusikan kauniiseen käteen ja maahantuoja korvasi kokonaisuudessaan.
VW takuukorjaukset ja tyyppiviat
35
25182
Vastaukset
- Volkvisti
Pientä säätöä on ollut Golfin kanssa (lähinnä jälkiasennuksien työnlaadun kanssa), mutta asianmukaisesti ovat korvanneet kaiken.
Auto on kyllä melkein uusi... kop,kop.. - bora bora
Itselläni ollut käytössä 00-vuoden Bora 1,4 Firstline ( uutena hankittu).30tkm kohdalla jakohihnan rullat "kuluneet" loppuun (silloin n.2vuotta ollut käytössä).
Sattu vielä reissun aikana P-Karjalassa.Takuuna hoidettu Autotalo Laakkosen toimesta vieläpä saman päivän aikana.Isot aplodit sinne suuntaan.Tosi hienoa toimintaa.
Toinen paha vika iski viime talvena; öljyt pihalle (huohotinletku jäätyi).Sekin takuuseen ilman pulinoita. - eno
http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/merkki.jsp?merkki=Volkswagen.
Osa vanhempaa kalustoa, uusimpia vähemmän. - golffari
nelos mallin golffin lasinnostimet. Käyttöikä näköjään max 3 vuotta. Itselläni ja parilla tutulla hajonnut. Että mahtaako kellään olla tietoa meneekö valmistusvirheenä vai kaikki omasta lompakosta?
- 115000 km
Tässä vikoja VW-Bora:ssa 2001 / 1,4 F.., 55kW, bensa
Ajettu 117000 km .Uutena hankittu. Pidetty 3 vuotta
Vikahistoriaa:
1) n. 86000 km; Jakohihnan kiristäjärissan akseli katkesi ==> Kansi ja venttiilikoneisto meni uusiksi. Tosi kallis remontti, mutta meni maahantuojan piikkiin ( materiaalivika rissan akselissa, ilmeinen alimitoitusasia. Vaihdettu vahvempi rakenne uudemmissa malleissa )
2) n. 96000km; Ovien keskuslukitusjärjestelmä alkoi reistailla ja antaa merkkejä epäkunnostaan. Huomautin tastä huollossa muutta ei korjattu. Kunnes n. 110000km se meni täysin sekaisin. Lukot hakkasiavat kiinni-auki-liikettä, lasit nousivat ja laskivat omia aikojaan ja murtohälytin ulvoi parkkipaikalla! Vikaa korjattiin ensin Joensuussa ja sitten Konalassa; Ei tahtonut löytyä selvyyttä.Vaihdettiin kuskinpuoleiseen oveen ohjausyksikkö, ei tulosta. Epäiltiin johtosarjavikoja mutta ei auttanut. Lopulta löytyi vika kuljettajan istuimen alla olevasta elektroniikkayksiköstä joka vaihdettiin ( oli tilattava Saksasta ). Olipa tosi riesa matkalla ollessa. Meni ilmeisesti vielä takuun piikkiin, koska laskua ei ole kuulunut.
3) n. 117000 km; Apukuskin puoleinen oven lasi putosi alas. Purin itse ovipahvin jotta sain lasin ylös; Vika oli siinä, että nostokoneistossa pienet muoviosat ( jihin lasi kiinnitetään ) olivat murtuneet. Huono juttu on, että ko. pienosia ei saa erillisenä, vaan on ostettava koko nostomekanismi. Ei mennyt takuuseen, vaan ostin setin ( 70€ ) ja omat työt. Itse epäilen, että osat murtuivat, koska em. lukkomekanismin vika rämpytti laseja ylös-alas tuntikaupalla, ennen kuin vika korjattiin.
4) n. 117000 km; Moottorin huohotinputki jäätyi ja öljyt lensi ulos. Huohotinputkessa oleva lämmitysvastus ei ilmeisesti riitä kovalla pakkasella ( 20 C.. ) pitämään putkea sulana ainakaan lyhyillä ( muutama km ) ajomatkoilla.
Onneksi ei mitään pahempaa sattunut; tarkastus ja vastuksen kunnon mittaus, huohotuksen tarkistus, öljyjen ( 3L Long-Life-öljyä ) ja konetilan siivous pikakorjaamolla ==> n. 83 €
Muuta:
5) Startti vinkasee ilkeästi; tehnyt sitä jo miltei alusta saakka. Kerroin huoltoneuvojalle merkkikorjaamolla, mutta he sanoivat ilmiön poituvan ajan oloon. Nyt kun kävin huollossa, niin asentaja sanoi selvästi, että edessä on starttimoottorin vaihto; ei ääni muuten lakkaa. Startti kuulemma jää hetkeksi päälle käynnistettäessä ( hinta arvio ehkä n. 300 € eikä mene takuuseen !)
6) Lamppujen polttimoja mennyt aika usein
7) Talviongelmana on, kun ei ole katosta tai tallia, niin lumi jäätyy takalasin ja takaluukun väliin. Varsinkin jos pidät takalasin lämmitintä päällä. Tällöin on lähes mahdoton avata takaluukkua.
8) Ajotietokone muutaman kerran nollannut itsensä matkan aikana omia aikojaan.
9) Radion kasettiosa mykistyi melkein heti
Hyvä puoli: Pienikulutuksinen; siististi ajaen olen pitkillä matkoilla päässyt jopa 4,8 l / 100 km kulutukseen ( alamäet rullaten, vähän jarrutuksia, ei kovia kiihdytyksiä jne. ).
Hyvät istuimet.Vakaa ajettava. Ilmastointi kesäaikana tosi mukava ja paljon muuta hyvää
Näi meillä - esamies78
115000 km kirjoitti:
Tässä vikoja VW-Bora:ssa 2001 / 1,4 F.., 55kW, bensa
Ajettu 117000 km .Uutena hankittu. Pidetty 3 vuotta
Vikahistoriaa:
1) n. 86000 km; Jakohihnan kiristäjärissan akseli katkesi ==> Kansi ja venttiilikoneisto meni uusiksi. Tosi kallis remontti, mutta meni maahantuojan piikkiin ( materiaalivika rissan akselissa, ilmeinen alimitoitusasia. Vaihdettu vahvempi rakenne uudemmissa malleissa )
2) n. 96000km; Ovien keskuslukitusjärjestelmä alkoi reistailla ja antaa merkkejä epäkunnostaan. Huomautin tastä huollossa muutta ei korjattu. Kunnes n. 110000km se meni täysin sekaisin. Lukot hakkasiavat kiinni-auki-liikettä, lasit nousivat ja laskivat omia aikojaan ja murtohälytin ulvoi parkkipaikalla! Vikaa korjattiin ensin Joensuussa ja sitten Konalassa; Ei tahtonut löytyä selvyyttä.Vaihdettiin kuskinpuoleiseen oveen ohjausyksikkö, ei tulosta. Epäiltiin johtosarjavikoja mutta ei auttanut. Lopulta löytyi vika kuljettajan istuimen alla olevasta elektroniikkayksiköstä joka vaihdettiin ( oli tilattava Saksasta ). Olipa tosi riesa matkalla ollessa. Meni ilmeisesti vielä takuun piikkiin, koska laskua ei ole kuulunut.
3) n. 117000 km; Apukuskin puoleinen oven lasi putosi alas. Purin itse ovipahvin jotta sain lasin ylös; Vika oli siinä, että nostokoneistossa pienet muoviosat ( jihin lasi kiinnitetään ) olivat murtuneet. Huono juttu on, että ko. pienosia ei saa erillisenä, vaan on ostettava koko nostomekanismi. Ei mennyt takuuseen, vaan ostin setin ( 70€ ) ja omat työt. Itse epäilen, että osat murtuivat, koska em. lukkomekanismin vika rämpytti laseja ylös-alas tuntikaupalla, ennen kuin vika korjattiin.
4) n. 117000 km; Moottorin huohotinputki jäätyi ja öljyt lensi ulos. Huohotinputkessa oleva lämmitysvastus ei ilmeisesti riitä kovalla pakkasella ( 20 C.. ) pitämään putkea sulana ainakaan lyhyillä ( muutama km ) ajomatkoilla.
Onneksi ei mitään pahempaa sattunut; tarkastus ja vastuksen kunnon mittaus, huohotuksen tarkistus, öljyjen ( 3L Long-Life-öljyä ) ja konetilan siivous pikakorjaamolla ==> n. 83 €
Muuta:
5) Startti vinkasee ilkeästi; tehnyt sitä jo miltei alusta saakka. Kerroin huoltoneuvojalle merkkikorjaamolla, mutta he sanoivat ilmiön poituvan ajan oloon. Nyt kun kävin huollossa, niin asentaja sanoi selvästi, että edessä on starttimoottorin vaihto; ei ääni muuten lakkaa. Startti kuulemma jää hetkeksi päälle käynnistettäessä ( hinta arvio ehkä n. 300 € eikä mene takuuseen !)
6) Lamppujen polttimoja mennyt aika usein
7) Talviongelmana on, kun ei ole katosta tai tallia, niin lumi jäätyy takalasin ja takaluukun väliin. Varsinkin jos pidät takalasin lämmitintä päällä. Tällöin on lähes mahdoton avata takaluukkua.
8) Ajotietokone muutaman kerran nollannut itsensä matkan aikana omia aikojaan.
9) Radion kasettiosa mykistyi melkein heti
Hyvä puoli: Pienikulutuksinen; siististi ajaen olen pitkillä matkoilla päässyt jopa 4,8 l / 100 km kulutukseen ( alamäet rullaten, vähän jarrutuksia, ei kovia kiihdytyksiä jne. ).
Hyvät istuimet.Vakaa ajettava. Ilmastointi kesäaikana tosi mukava ja paljon muuta hyvää
Näi meillämiten sait borasta ovipahvit irti? itellä vähän vaikeuksia saada kuskinpuolen pahvit pois..kaikki ruuvit on irroitettu mutta jostain vielä ottaa kiinni:S
- MopoBoranOmistaja91
esamies78 kirjoitti:
miten sait borasta ovipahvit irti? itellä vähän vaikeuksia saada kuskinpuolen pahvit pois..kaikki ruuvit on irroitettu mutta jostain vielä ottaa kiinni:S
Esamies78, ne pahvit on kiinni kolmella torksilla, kuudella ruuvilla ja muistaakseni neljällä tai kuudella klipsulla. Oven kahvassa on viisi ruuvia, peilin "alapuolella" on yks aika piilossa ja torkstit alla. Klipsut saa paikoiltaan laittamalla talttapään pahvin ja pellin väliin ja vähän taittamalla. Itse tein näin ja pahvit on irti.
Homma siis toimii!
Moottorin häiriövalo syttyi mutta silti käy normaalisti
mikähän mahtaisi olla vikana- ihan mitä vaan
nyt lähestytään ennätystä!! Aloitus vuodelta 2004 ja sitten2012 kysytään neuvoa kertomatta mistä autosta on kyse. Hyvä kanerva, älä vaan käy missään korjaamolla luetuttamassa koodia, aja vaan ja hauku sitten kun on huono auto.
- Virtalukko paskana?
Kuinka pitkältä aikaa ne pystyy huollossa lukemaan vikakoodit?
Mulla on pian menossa takuuaika volkkarilta umpeen, mutta ei vain ole ollut kaupunkiin muuta asiaa. - vwbora1.9powerdiesel
oil level low... vaihdettu melkeen juuri venttiilikoppa josta vuosi öljyä... ja nyt taas auto valittaa että öljyt vähissä... viimeksi yli tonnin remppa... toivottavasti merkki huolto saisi tällä kertaa ASIAN HOIDETTUA.
- separator
Sehän on VW-ominaisuus, että öljyä kuluu. Ei sitä voi millään korjata, sillä se vaan jatkuu ja jatkuu läpi vuosien halusit tai et.
- osssss
Toisen kerran napsahti taas kaasupoljin poikki pakkasessa.Kerkes pari vuotta kestää tämä poljin.
No merkkiliike sentään lupaa hoitaa veloituksetta taas uuden polkimen paikalleen..
Siinä sentään virhevastuu toimii... - ölbbää
separator kirjoitti:
Sehän on VW-ominaisuus, että öljyä kuluu. Ei sitä voi millään korjata, sillä se vaan jatkuu ja jatkuu läpi vuosien halusit tai et.
LongLife öljynvaihtovälien idea on että öljy kuluu tasaisesti pois ja uutta tuoretta lisätään tilalle. Huollossa sitten suodatin vaihdetaan puhtaaseen ja öljytila huuhdellaan ja täytetään uudella tuoreella öljyllä. Normeissa kulutus on 0,5 litraa/1000 km eli välillä voi mennä sen 15 litraa.
- Tuhonvw
ölbbää kirjoitti:
LongLife öljynvaihtovälien idea on että öljy kuluu tasaisesti pois ja uutta tuoretta lisätään tilalle. Huollossa sitten suodatin vaihdetaan puhtaaseen ja öljytila huuhdellaan ja täytetään uudella tuoreella öljyllä. Normeissa kulutus on 0,5 litraa/1000 km eli välillä voi mennä sen 15 litraa.
Vw öljypoltin.
Halpoja km?
- Kysymys
Siis voiko jossain automerkissä oikeesti olla noin paljon ongelmia? Ilmeisesti voi. Tuosta öljynkulutuksesta luin jostain autolehdestä jotta sitä joutuu lisäileen vaihtojen välillä että se varmaan faktaa.
Miten joku voi ylistää noin vikaista autoa ihan tosissaan?- 6+9
Suomalaiset ovat lampaita. Ja tolvanoita, kaikki propaganda ja mainostus uppoaa suomiuunoon kuin häkä. Kaikki poliitikkojen lupaukset ennen vaalia ja selityksen suhmuroinnin jälkeen kun on jääty kiinni housut kintuissa. Samaa sumutusta on siedetty vuosia Volkkariliikkeissäkin, autot on kuraa, huolto on kuraa ja marmoritiskin "palvelu" on asiakasta vähättelevää nöyryyttämistä. Se arrogantti käytös varmasti opetetaan huollon jannuille varmasti jossain saksalaisella leirillä.
Volkkarilla asiakas on ensisijaisesti syyllinen ja aiheuttaja, sekä luonnollisesti maksaja. Kuinka monta Volkkaria ihmisen tarvitsee omistaa ennen kuin uskoo.
Vastaan itse. Kaksi.
- jäsenmies
tyyppivikana myös se kun laittaa lusikan pohjaan ei tapahdu ensin mitään sitten vähän kiihyttää rrrr kohta rrrkrrrpum ja kone levis
- skedeboy1
saatanan mulkut!!!
- -Himmel
Volkkarin laatu on siis satkun testissä alittanut jopa fiatin, rellun ja pösön.
- vilkkarit romukoppaa
Laittakaa volkkari miehet MB 124 300D niin kestää ajella, kohta miljoona ajettu
eikä ole ollut moottori eikä sähkövikoja mitä nyt muutama ajovalopoltin palanut.- uusi poloilija
Ei kiinnosta laitella vanhoja raatoja eikä uudempiakaan. Ostan uuden auton, ajan sillä 100-150 tkm ja vaihdan uuteen.
- Pumppari
2008 uutena ostettu Passat 125 kW PWD DSG (hieman yli 200 tkm)suurimmat:
- 2 pumppusuutinta
- kaksoismassavauhtipyörä
- DSG mekatroniikka x 2. Laatikko ei toiminut uutenakaan tyydyttävästi.
- maalipinta kesti vuoden OK. Takaluukku ruosteessa kahteen otteeseen. Maalattu siinä välissä. Kaikki kevenhakkaumat ruostui heti keulassa.
- tehdasasenteinen webasto toimi OK vuoden, deaktivoitiin toisena talvena jäätävän savupilven takia. Keulamaski ajaa lähes saman asian.
- ohjausakselin tunnistin
- jousituksen puslia jotain egr-venttiileitä
- tuulilasit 30-40 tkm:n välein
- ostohinta 20% ja jälleenmyyntihinta -20% kilpailijoihin verrattuna
Arvatkaapa vaihdoinko merkkiä? - Eppeli
Minulla on 2005 diesel Bora ja ajettu 350 000 km. Välillä auton summeri toimii, nyt taas ei. Pakkasella pyyhkijät lopettivat toimintansa. Nyt toimivat taas. Auton ovet menevät epäsäännöllisesti lukkoon. Onko autossa joku pääsähkökeskus, jossa voisi olla vika vai jossain muualla?
- sähkökeskusVW
sähkökeskus tuppaa käryämään ja auto vaarassa
- eitakuutaVW
sähkökeskusVW kirjoitti:
sähkökeskus tuppaa käryämään ja auto vaarassa
Vain 2000e merkkiliike verottaa keskuksen remontista...
- laatuasia
Jos ihan oikeasti volkkarin laatu olisi edellä kuvattujen juttujen kaltaisia ja laatu huonoa, olisi volkkarille jo käynyt kuten kävi Opelille takavuosina. Myynti romahti, eikä silloin ollut somea eikä trolleja. Mutta onneksi tässä maassa jokaisen mielipide on sallittu, myös trollaajien. Tyhmiähän trollit on, mutta sekin on sallittua.
- saksalaista.täsmällisyyt
Ei kannata uskoa trollien kirjoitteluun vaan tutustuu mieluummin saksalaisen AutoBildin erittäin laaja-alaisiin laatu jaluotettavusraportteihin usean vuoden ajalta. Toyota on raporttien ylivoimainen ykkönen. Tullut ensimmäiseksi jo seitsemän kertaa. Tuoreimmassa raportissa VW oli toiseksi viimeinen. Kannattaa tutustua raportteihin kriittisesti eikä uskoa trolleja.
- asiakasmaksaa
Todellisuus on varmaan vielä paljon karumpi. Valtavia korjaamokomplekseja ovat vag kauppiaat rakennelleet viime vuosina ja aidatut piha-alueet ovat täynnä korjausta odottavia autoja.
- aidattuon
"asiakas maksaa" nimimerkillä on joku mania päällä, kun aina mainitsee tuon piha-alueet täynnä korjattavia autoja. Ja vielä aidattuna. Valtavat alueet on rakennettu vain myyntiä varten, koska (jos et ole sattunut lukemaan, kun vahtaat niitä korjaamon pihoja työksesi) volkkari myy eniten täällä suomessa autoja. Ne on asiakkaille meneviä uusia autoja, ja aidattu ilkivaltaa vastaan. Tojofanit käyvät kuulemma kateuksissaan naarmuttamassa kylkiä. Tämä vain sinulle tiedoksi, ettei tarviste enää asiaa ihmetellä ja käydä sitä varten psykiatrilla ja taas aidan takana...
- kaatuukoVWskoda
Minkäs hoidon tarpeessa olis ollut nämä VW johtajat jotka päätti huijata alkaen vuodesta 1999?
Taitaa tulla perässä poliittinen umpikuja?
- exvolkkarimies
Vanha lanka, mutta kerrompa kuitenkin omat kokemukset.
Ostin aikoinaan wv boran 1.9 TDI:n auto oli 3v. Vanha ja 67tkm. ajettu.
Ajoin tuon auto mittariin 340tkm. Nämä kilometrit tuli neljässä vuodessa, mutta hinurin kyydissä tuo volkkari meni luvattoman paljon.
Se suurin syy, mikä tässä autossa löytää, on sähköviat. Akku purkaantuu, eikä edes merkki liikkeessä tiedetä syytä. Ajonesto ja valo vikoja jatkuvasti. Sähkö vikojen syytä, ei löytänyt edes tunnetusti hyvä autosähkökorjaaja, jolla takanaan 40v:n kokemus.
Näiden vikojen vuoksi auto jätti tielle 3 kertaa ja lisäksi on jättänyt käynnistymässä ainakin 10 kertaa, vaikka akku on vaihdettu 2v. Välein.
Lisäksi kytkin on hajonnut omia aikojaan 2 kertaa kovilla pakkasilla. Käyttäjän vika se ei ole, sillä olen ammatti autoilija ja minkään muun auton kanssa ei ole ikinä tällaista vikaa tullut.
Lisäksi boran vioista pahimpia on jarruviat. Talvella jarrut jäätyvät ja jarrutettaessa pidemmän ajon jälkeen, jarrupalat jäätyy levyihin kiinni. Se niistä ABS jaetuista. Tämän ongelman vuoksi, on useita ko. Autoja ajettu vesakkoon.
Ainoa positiivinen asia minkä voin volkkarista sanoa on se, ettei se ruotsi millään. Mutta kaikki muu on paskaa.
Paskaa saa isältäni niskaansa myös merkki huolto, sillä siitä ei ole ollut apua. Lähinnä siellä on vittuilu asiakkaalle ja kirjoiteltu helvetin isoja laskuja.
En ikinä enää osta volkkarista, enkä suosittele kenellekään. Oma hairahdukseni on ollut jo 10v. Kuusen juuressa lahoamassa. Ei ole minulla mikään rahantarvis sitä myydä, enkä ole edes niin mulkku luonteeltaan, että moista paskaa voitaisiin myydä eteenpäin.
Eipä tässä muuta:D PS. Tarina on tosi! - sähkökeskusVW
ei oo mitään hoitanu VW
- enparemminsano
Painu nyt jo vittuun sen trollipoikasi kanssa, urpo!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741