Autojen tankkaamisesta

Mikä käytäntö

Olen ajanut nyt muutaman vuoden autoja, ja autojen tankkaamisesta tuli mieleen, etät mikä mahtaa olla yleisin käytäntö tankkausten suhteen

A: Oma tankki firman pihalla

B: Tehty sopimus firman lähellä olevan aseman kanssa, jossa voi tankata ilman mitään kortteja tai tunnuslukuja aseman ollessa auki

C Autokohtainen kortti, eli joka autossa on oma kortti "jossain" päin autoa, ja tunnusluku löytyy sitten esim. avainkaapista avaimen kohdilta

D Kuljettajakohtainen kortti, eli kuljettajalla oma kortit, jota ei kukaan muu käytä koskaan, ja tällä voi tankata firman minkä tahansa auton

E Firman konttorissa on vain yksi kortti, joka haetaan aina "lainaksi" siksi ajaksi kun menee tankkaamaan lähellä olevaan huoltoasemaan, ja palautetaan sitten konttoriin

27

965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ponape

Mitähän autoja olet mahtanut ajaa,kun tollasilla kysymyksillä päätäsi vaivaat?Anteeksi nyt vaan,mutta osa vaihtoehdoistasi....taidan kuolla nauruun...sorry.

• Kummaa.....

Hauskinta/surullisinta on se, että kaikki vaihtoehdot on tosiaan täyttä totta, vaikka esim vaihtoehto E kuulotaa "hieman" koomiselta.

Ja autoista pienin on ollut Ford Focus, ja isoin joku 15 tonninen Ateco.

Ja jotenkin luulisi että vaihtoehdossa B, saisi kovimmat alennukset, mutta tiedä sitten....

• minäkin ajanut

Jos ihan järjellä aattelet niin joskus ehkä tarttee tankata jossain muualla kuin siinä firman kotipaikan naapurissa olevalla asemalla.

Ja usein niitä tankattavia on useampia niin ollaanko sitä konttorissa jonossa odottamassa jos sattuu jano yllättämään samaan aikaan.

• mikäs käytäntö

Ite olen siis nähnyt seuraavat tapaukset:

A: Oma tankki, varmaan halvin firman kannalta, mutta lopetettiin, koska maasäiliöihin tuli jotain kiristyksiä tms. varmaan halvin firman kannalta.

B: Oli käytössä myös samaan aikaan, ihan kätevä systeemi, etenkin kun pihan tankki oli tyhjä, mutta tässä tuli taas se ongelma, että asema oli kiinni öisin, jolloin usein lähdettiin liikkeelle.

E: Tämä tuli käyttöön tapojen A ja B poistumisen jälkeen, aikas pas.... systeemi, ei pääse tankkaamaan kuin konttorin auki ollessa, (ei aukea todellakaan keskellä yötä) ja samaten jos useampi kuski sattui tulemaan samaan aikaan takas, niin siellä sitten jonotettiin kun kuskit kävi yksitellen tankkaamassa noin 700 metrin päässä, no lisää rahaa vain kuskeille tämä tietää ;)

C: Tämä systeemi oli käytössä nyt edellisessä työpaikassa, jossa ehdin olemaan hetken, ihan järkevä homma, koska on kuitenkin tuuraajia, viikonloppukuskeja yms. on kuitenkin aina ajossa, ongelma on se, ettei tunnulsukuja ollut avainnaulakossa, saati autoissa, vaan ne piti aina kysyä pomolta, kun astui uuden auton puikkoihin, lisäksi kortti saattoi tosiaan olla missä tahansa kolossa autossa, ja kuorma-autossahan näitä koloja riittää ;)

D: Tämä systeemi on käytössä nykyisessä firmassa, todella kätevä mielestäni, ja kortti on tosiaan aina itselläni, oli sitten töitä, kesä tai talvilomaa, ongelma on se, että kortteja tarvitaan sitten enemmän, mutta eihän niissä mitään kuukausimaksuja ole, lisäksi laskuta näkee sitten aina kuka on tankannut ja mitäkin autoa.

Mutta jos vajaassa nelljässä vuodessa on nähnyt näin monen laista käytäntöä, niin kai niitä on vielä muutamia tyhmempiä/viisaampiakin tapoja olemassa?

• ûberdriver

A On hyvä j ja 5l / vko.

• meikäläisillä

Joka autossa oma kortti pääasias neste ja tb jossain vielä llisäksi st hinnoissa ei tunnu olevan oikein mitään eroa.

• Oikeastaan on eroa

Ainakin itse pyysimme hieman yli viiden auton kuljetusfirmaamme tarjouksen kaikista kolmesta

Neste oli kallein, ja ST1 halvin, teboil siinä puolivälissä.

Mutta ongelmaksi tuli se, että ST1 asemia on senverran vähän, että kuski olisi usein jotunut erikseen poiketa tankkaamaa, lisäksi muutamassa autossa on kusitankki, joten valinnaksi tuli kuitenkin neste, vaikka se onkin kallein

• ,,,,,,,,,,

Voi hyvänenaika..:D Meilläpäin on ainakin kaikissa autoissa ihan omat kortit...ja aika lyhyitä matkoja saa ajella jos tota E vaihtoehtoa käytetään.

• 87k

Eikös E B A vaadi tuon aika lyhen ajon, tai ainakin päivittäisen tankkauksen.

Tai ajaako monikin päivittäin lenkkiä missä kuluu yli yxi tankillinen löpöä xD

• rahtiaaa
        87k kirjoitti:

Eikös E B A vaadi tuon aika lyhen ajon, tai ainakin päivittäisen tankkauksen.

Tai ajaako monikin päivittäin lenkkiä missä kuluu yli yxi tankillinen löpöä xD

sunnuntaista perjantaihin kestävässä lenkissä itsellä ainakin menee useampi tankillinen...nurkka- ja jakokuskit on sitten asia erikseen

• Rekkamies 1

Itsellämme on käytössä vaihtoehto C, ja uskoisin että tämä vaihtoehto on käytössä lähes joka firmassa, jossa kuski ajaa lähes aina samalla autolla, ja autolla on vakiokuskit esim yö ja päivälenkeissä.

Ja kortit eivät ole "missä vaan" vaan avainkaappimme vieressä on lista, jossa on kaikkien autojen rekkari ja esim merkintä näin

WEY-756 1498 Hansikaslokeron kortinpidike
      TYU-854 1274 Tuhkakuppi
      XEO-152 7856 Keskikonsolin vasen aukko

Vaihtoehto D tulee varmaan kyseeseen lähinnä jossain lähettifirmassa tms. jossa lähes jokapäibä ajetaan eri autolla, sen mukaan missä on kylmäkone, missä lämpökone, mikä on iso, mikä on pieni, missä on perälauta, missä ei, ja sen semmosta

• SKAL

Jokaisessa autossa Nesteen kortti tai kuljettajan lompakossa.Mahdollisuuksien mukaan hallinnurkalla olevasta farmisäiliöstä jos kuskia huvittaa pumpata.

• miia

Meidän firmassa on kuskeilla henkilökohtaiset kortit ollut jo vuosia. Vaikka niitä on 6kpl ni tankataan jos pystyy ni sieltä missä on edullisinta. Sihteeri ilmoittaa viikottain miltä firmalta tankataan. tosi muualtakin jos ei muuten pysty. Ihan hyvä systeemi ja toimiva

• on bensa kallista

Nyt menee hieman aiheen vierestä,mutta onkos kellään omakohtaista kokemusta E85:n käytöstä?Näin tuossa länkkärin st:llä kun kaveri tankkasi voyageriaan ja sai tankin täyteen 50e:llä,olis oikeesti mukava tietää kuluttaako auto sitä älyttömästi enemmän vai ei.Tää voyagermies sanoi ettei siinä suurta eroa bensaan ole kulutuksessa.mene ja tiedä mutta edullista se ainakin ostaa olis.

• 87k

Ei ei kuluta paljoakaan enempää.

Sillä kato kun bensamoottorin hyötysuhde on noin 20% eli 4/5 osa menee bensasta "harakoille"

Elikkäs siksi etanolin pienempi energiasisältö ei nosta kulutusta juurikaan.

Tilanne olisi tietenkin eri, jos bensasta ja etanolista purtistettiaiin 100% ulos tehoiksi

• Meillä on käytössä vaihtoehto F:

Kuski tankkaa omalla rahallaan tai kortillaan ja käy sitten hakemassa jälkikäteen firman kassasta kuittia vastaan käteistä. Tämä tarina on tosi.

• 87k

Varmaan toi käytäntö on käytössä useassa firmassa jossa on käytössä joku vaihtoehdoista A B E

Jos siis sattuu sellainen tilanne, että ei pääse aamulla tankkaamaan, tai tuleekin yllättäen pidempi reissu, silloin vaan maksetaan itse, otetaan kuitti, ja viedään se konttoriin, niin rahat on tilillä usein saman päivänä.

Samaten esim kännykän autotelineitä, autoolaureita, radioita, mattoja yms ei välttämättä saa siitä paikallisesta autopajasta, joten silloin voidaan ne ostaa vaikka Lidlistä, ja viedä sitten kuitti konttoriin, meillä on ainakin ollut käytäntö, että alle 50€ ostokset menee "aina läpi" kunhan ne jotenkin liittyy töihin, oli sitten kyseessä mustepatruuna, tulostuspaperi, kynät, vihkot, lippalakit, turvakengät ja ihan mitä vaan kuvitella saattaa...

Mutta taitaisi tuo F vaihtoehto pelkästään olla firmalle melko kallis, koska useinhan polttoaine on hieman halvempaa, kun on sopimus jonkun paikan kanssa

• SKAL

Kovaa palkkaa maksatte kuskille .Tai sitten teillä suurin on mopoauto.

• SKAL kirjoitti:

Kovaa palkkaa maksatte kuskille .Tai sitten teillä suurin on mopoauto.

Niin, siis voihan ne rahat käydä etukäteenkin hakemassa sieltä kassasta, mutta harva vaivautuu.

• 87k
        arktinen-kiisseli kirjoitti:

Niin, siis voihan ne rahat käydä etukäteenkin hakemassa sieltä kassasta, mutta harva vaivautuu.

Kerro ihmeessä firman nimi joka käyttää tällaista systeemiä VAKITUISESTI siis niin ettei ole kortteja tai sopimuksia lainkaan....

• herätkää
        87k kirjoitti:

Varmaan toi käytäntö on käytössä useassa firmassa jossa on käytössä joku vaihtoehdoista A B E

Jos siis sattuu sellainen tilanne, että ei pääse aamulla tankkaamaan, tai tuleekin yllättäen pidempi reissu, silloin vaan maksetaan itse, otetaan kuitti, ja viedään se konttoriin, niin rahat on tilillä usein saman päivänä.

Samaten esim kännykän autotelineitä, autoolaureita, radioita, mattoja yms ei välttämättä saa siitä paikallisesta autopajasta, joten silloin voidaan ne ostaa vaikka Lidlistä, ja viedä sitten kuitti konttoriin, meillä on ainakin ollut käytäntö, että alle 50€ ostokset menee "aina läpi" kunhan ne jotenkin liittyy töihin, oli sitten kyseessä mustepatruuna, tulostuspaperi, kynät, vihkot, lippalakit, turvakengät ja ihan mitä vaan kuvitella saattaa...

Mutta taitaisi tuo F vaihtoehto pelkästään olla firmalle melko kallis, koska useinhan polttoaine on hieman halvempaa, kun on sopimus jonkun paikan kanssa

Niin no asiahan ei mulle kuulu mutta minulla ei ole semmoisia summia tilillä virmalle lainata että saisin viikon polttoaineet ostettua. Loppuis nimittäin pelimerkit kesken otetaan esimerkki. ajetaan 500 km päivässä viitenä päivänä viikossa ja auto syö 52l/100km polttoaine maksaa noin 1.6 € litra sen pitäisi olla 2080€ lompsassa että ajelisi viikon ja entä jos se syökin sen 60l/100km niin pitäisi soittaa emännälle että tuo lissää en pääse muuten kottiin.

• 87k
        herätkää kirjoitti:

Niin no asiahan ei mulle kuulu mutta minulla ei ole semmoisia summia tilillä virmalle lainata että saisin viikon polttoaineet ostettua. Loppuis nimittäin pelimerkit kesken otetaan esimerkki. ajetaan 500 km päivässä viitenä päivänä viikossa ja auto syö 52l/100km polttoaine maksaa noin 1.6 € litra sen pitäisi olla 2080€ lompsassa että ajelisi viikon ja entä jos se syökin sen 60l/100km niin pitäisi soittaa emännälle että tuo lissää en pääse muuten kottiin.

Vaikka itsekin olen nuori, ja normaalipallakinen, on mulla aina tilillä "reservissä" vähintään kymppitonni.

Mutta usko pois, ei MIKÄÄN firma käytä pelkästään tota "käteismaksua" koska sopimushinnat on niin paljon halvemmat.

Mutta tietenkin joskus voi tulla tilanne että esim jokin kuski on ottanut autossa säilytettävän kortin mukaan, niin silloin tietenkin pitää maksaa omalla rahalla, ja periä takaisin myöhemmin, tai jos joutuu käymään jossain muussa huoltoasemassa.

Samaten hankitoja tehdään milloin mistäkin siis kuskille itselleen, Lidlistä, Vitymarketista, Suomalaisesta kirjakaupasta, Biltemasta, Motonetistä, Sähköextrasta, Bauhausista, Honkongista, Tarjoustalosta ja ihan mistä vain, niin silloin on helpointa maksaa omalla rahalla ja periä takaisin.

Tietenkin vakiopaikkojen kanssa, kuten veho, delta-auto, raskassähkö, A-katsastus on tehty laskutussopimukset.

Eikä ole kukaan koskaan kysynyt kun tililleni on välillä firma maksanut "pimeenä" tuhansiakin euroja, "ei palkkana"

• herätkää
        87k kirjoitti:

Vaikka itsekin olen nuori, ja normaalipallakinen, on mulla aina tilillä "reservissä" vähintään kymppitonni.

Mutta usko pois, ei MIKÄÄN firma käytä pelkästään tota "käteismaksua" koska sopimushinnat on niin paljon halvemmat.

Mutta tietenkin joskus voi tulla tilanne että esim jokin kuski on ottanut autossa säilytettävän kortin mukaan, niin silloin tietenkin pitää maksaa omalla rahalla, ja periä takaisin myöhemmin, tai jos joutuu käymään jossain muussa huoltoasemassa.

Samaten hankitoja tehdään milloin mistäkin siis kuskille itselleen, Lidlistä, Vitymarketista, Suomalaisesta kirjakaupasta, Biltemasta, Motonetistä, Sähköextrasta, Bauhausista, Honkongista, Tarjoustalosta ja ihan mistä vain, niin silloin on helpointa maksaa omalla rahalla ja periä takaisin.

Tietenkin vakiopaikkojen kanssa, kuten veho, delta-auto, raskassähkö, A-katsastus on tehty laskutussopimukset.

Eikä ole kukaan koskaan kysynyt kun tililleni on välillä firma maksanut "pimeenä" tuhansiakin euroja, "ei palkkana"

Tottakai OMALLA tililla on rahaa reservissä mutta en minä sitä virmalle lainaa se on omaa ja perheeni käyttöä ja tarpeita varten. Mutta jokatapauksessa yritys joka joutuu tankkaamaan autot käteisellä niin on polttanut siltansa öljy-yhtiöihin ja on konkurssin parttaala. Ainakin kaikki jotka minä olen nähnyt tankkaavan säännöllisesti (noin pariviikoa) niin ovat kohta konkassa, joku syy siihen pitää olla että ei ole luottoa. Ne on eriasia jos vaikka lasinpesuaine loppuu niitä voi ottaa ja kuittia vastaan rahat, mutta polttoaine on ehdoton ei. Minä ainakin vaihdan taloa välittömästi jos sitä edes työnantaja ehdottaa, ennen kuin joutuu palkatkin hakemaan palkkaturvasta.

• 87k
        herätkää kirjoitti:

Tottakai OMALLA tililla on rahaa reservissä mutta en minä sitä virmalle lainaa se on omaa ja perheeni käyttöä ja tarpeita varten. Mutta jokatapauksessa yritys joka joutuu tankkaamaan autot käteisellä niin on polttanut siltansa öljy-yhtiöihin ja on konkurssin parttaala. Ainakin kaikki jotka minä olen nähnyt tankkaavan säännöllisesti (noin pariviikoa) niin ovat kohta konkassa, joku syy siihen pitää olla että ei ole luottoa. Ne on eriasia jos vaikka lasinpesuaine loppuu niitä voi ottaa ja kuittia vastaan rahat, mutta polttoaine on ehdoton ei. Minä ainakin vaihdan taloa välittömästi jos sitä edes työnantaja ehdottaa, ennen kuin joutuu palkatkin hakemaan palkkaturvasta.

No ei tietenkään mitään tuhansia tuhansia lainata viikottain, mutta sillointällöin.

Oletetaan että olet käymässä esim Lidlissä ja huomaat siellä kivat istuinpääliset, nin eikös silloin ole OK ostaa ne omalla rahalla, ja viedä kuitti firmalle? tai jos ilmaistointi pitää huoltaa, niin eikös se ole hyvä viedä johonkin pikkupajalle...

Tosin missään firmassa ei hoideta tankkauksia PELKÄSTÄÄN omalla rahalla, ei missään, koska se on firmalle liian kallista.

Ja miten VAIHDAT taloa, koska usein on 2-4 viikon irtisanoutumisaika, ja pitää olla TOSI hyvä kuski että pääsee töihin, niin että sua "odotetaan" uuteen paikkaan kuukausi, eli sun pitää irtisanoa ittes, ja jäädä hetkeksi "tyhjän päälle" itsekin tein näin, ja nyt olen unelmatyöpaikssa.

Tosin eräässä Vehmaalla sijaitsevassa kuljetusliikkeessä on kuskikohtaiset pankkikortit, näillä on sitten hyvä maksaa huollot, ostokset, tankkaukset (poikkeustilanteissa) jne. mutta kuitenkin jos firmassa on yli 3 autoa niin silloin tuo oma löpökortti kannattaa alennusten takia

• herätkää
        87k kirjoitti:

No ei tietenkään mitään tuhansia tuhansia lainata viikottain, mutta sillointällöin.

Oletetaan että olet käymässä esim Lidlissä ja huomaat siellä kivat istuinpääliset, nin eikös silloin ole OK ostaa ne omalla rahalla, ja viedä kuitti firmalle? tai jos ilmaistointi pitää huoltaa, niin eikös se ole hyvä viedä johonkin pikkupajalle...

Tosin missään firmassa ei hoideta tankkauksia PELKÄSTÄÄN omalla rahalla, ei missään, koska se on firmalle liian kallista.

Ja miten VAIHDAT taloa, koska usein on 2-4 viikon irtisanoutumisaika, ja pitää olla TOSI hyvä kuski että pääsee töihin, niin että sua "odotetaan" uuteen paikkaan kuukausi, eli sun pitää irtisanoa ittes, ja jäädä hetkeksi "tyhjän päälle" itsekin tein näin, ja nyt olen unelmatyöpaikssa.

Tosin eräässä Vehmaalla sijaitsevassa kuljetusliikkeessä on kuskikohtaiset pankkikortit, näillä on sitten hyvä maksaa huollot, ostokset, tankkaukset (poikkeustilanteissa) jne. mutta kuitenkin jos firmassa on yli 3 autoa niin silloin tuo oma löpökortti kannattaa alennusten takia

Taloa vaihdetaan silleen että jos epäilet virman olevan maksukyvytön niin et mene töihin ja se on maksukyvytön jos pitää omalla rahalla tankata tai maksaa kaluston remontti silloin, ei ole luottoa huoltamollekkaan. Edelleenkään kuljettajien tili ei ole virman tili. Sitten se toinen asia silloin harvoin kun minä olen taloa vaihtanut niin molemmilla kerroilla ovat odottaneet irtisanomisajan syystä että itse ovat kysyneet töihin ja työnantajat ymmärtävät että edellisetä paikasta ei lähetä niinkuin kotoa että pannaan vaan ovi kiinni ja lähdetään, varsinkaan jos ei irtisanouduta riidoissa, vaan esim. uusipaikka on lähempänä tai entisessä ajusopimukset loppuvat.
        Sitten ihmettelen 87k että miten pitkään sinä oletkaan ollut alalla ja minkälaisissa taloissa kun pitää huhujen mukaan kertoa että siinäkin virmassa oli ihan autossa kortti millä kuskit tankkasi vieläpä omasta aloitteesta keltään lupaa kysymättä?

• 87k
        herätkää kirjoitti:

Taloa vaihdetaan silleen että jos epäilet virman olevan maksukyvytön niin et mene töihin ja se on maksukyvytön jos pitää omalla rahalla tankata tai maksaa kaluston remontti silloin, ei ole luottoa huoltamollekkaan. Edelleenkään kuljettajien tili ei ole virman tili. Sitten se toinen asia silloin harvoin kun minä olen taloa vaihtanut niin molemmilla kerroilla ovat odottaneet irtisanomisajan syystä että itse ovat kysyneet töihin ja työnantajat ymmärtävät että edellisetä paikasta ei lähetä niinkuin kotoa että pannaan vaan ovi kiinni ja lähdetään, varsinkaan jos ei irtisanouduta riidoissa, vaan esim. uusipaikka on lähempänä tai entisessä ajusopimukset loppuvat.
        Sitten ihmettelen 87k että miten pitkään sinä oletkaan ollut alalla ja minkälaisissa taloissa kun pitää huhujen mukaan kertoa että siinäkin virmassa oli ihan autossa kortti millä kuskit tankkasi vieläpä omasta aloitteesta keltään lupaa kysymättä?

Olen ollut alalla noin viitisen vuotta, ja kun irtisanoutumisaika oli 2 viikkoa, olisin päässyt hommiin ehkäpä noin kolmeen paikkaan.

No sitten kun olin irtisanonut itseni, ja jäämässä "tyhjän päälle" niin heti nappasi, piti oikein lähteä hommasta 2 päivää aijemmin eli käyttää pekkasia tuohon että pääsi ajoissa uuteen paikkaan.

No uudessa paikassa olin sitten noin nelisen kuukautta, ja ei ollut mitään irtisanoutumisaikaa, ja tänän aikana olisi päässyt noin 7 paikkaan.

No viimeinen paikka sitten tärppäsi, ja ollaan täällä nyt niin kauan kuin nykyistä työtä saa tehdä, eli tarvittaessa jopa sen 20 vuotta, eli parempi palkka, parempi työaika (22:30-5:00/6:00) ja lähempänä kotoa.

Mutta en ymmärrä mitä pahaa siinä on, että jos maksaa omalla rahalla jotain huoltoja jossain nyrkkipajassa, koska eihän firma voi millään tehdä sopimuksia joka liikkeen kanssa, saati sitten Lidlien, ja tarjoustalojen ja citymarkettien kanssa, ja ekassa paikassa oli käytäntö että KAIKKI työhön liittyvät alle 50€ asiat saa ostaa ilman lupaa, mutta kalliimpiin asioihin (esim uuteen työkännykkään) tuli sitten kysyä minkä hintaisen saa hakea, jollain oli halvin nokia, ja jollain joku iPhone.

Ja ekassa firmassa oli ekana käytössä oma tankki firman pihalla, ja sen ollessa tyhjänä sopimus läheisen huoltsikan kanssa, jossa käytiin vaan kassalla sanomassa (aukioloaikana) "pisti piikkiin" sitten oli konttorissa yksi kortit, jota lainattiin tankkauksen ajaksi.

Toisessa firmassa oli sitten jokaisessa autossa "jossain" se kortti, kyllä se aina jostain lävestä löytyi, tosin tunnuslukuja ei ollut "missään" vaan ne piti kysyy isännältä, ja pitää sitten omaa muistikirjaa niistä

Nykyisessä on sitten jokaisella kuskilla kukkarossa oma kortti, ja se on vain ja ainostaan omaa käyttöä varten, eli esim kesälomien tms. ajaksi sitä ei luovuteta pois, ja tankatessa sitten annetaan auton tunnus koneelle, ja autot on nimetty tyyliin "Birgit, Margiat, Anita..." ja jokaista autoa vastaa myös numero.

Eli monenlaista käytäntöä on näkynyt, mutta kaikissa näissä on ollut yhteistä se, että on saanut tankata omalla rahalla tarvittaessa, eli jos ei esim ole sopivaa asemaa reitillä, tai ongelmia aseman kanssa tms.

Kannataa muuten muistaa sitten kun ajelee ulkomailla, niin kuitit pitääm ottaa talteen Nesteen kortilla maksettaessa, että saa firma laittaa ne vähennyksiin, tämän jutun on tosi moni kuski munannut

• Rahtari123

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      122
      4592
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      102
      3908
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3300
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      3002
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2549
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2482
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2216
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      18
      1850
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1745
    Aihe