Käsikesy gerbiili

gerbiili

Elikkäs haluaisin tietää, että mitenkä käsi kesyjä gerbiilinne on? Meille vuoden ikäiset herrat ovat aika käsikesyjä eivät vaan suostu itse kiipeämään kädelle:)
Kun taas 5viikkoset leidit tulevat käteen jos terraan laskee käden:)

7

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppi,Mimosa,Mindy

      Hih! Meillä on 2pikku-neitiä ja sitten yksi vanhempi rouva (Neidit ja rouva asuu samassa terrassa)! Neidit (molemmat 6kk) olivat tullessaan vieroitettu liian aikaisin emostaan sillä ne olivat niiiin pieniä ja monesta paikasta vielä oli ''pentuturkissa'', mutta nekin sitten oppivat rouvalta (4w) että kun käsi lasketaan terraan sitä pitkin kuuluu kiivetä olkapäälle ;) Pikkuiset voi hyvin vaikka en itse niitä ostanutkaan :o

      Serkkuni ystävä oli saanut kaksi gerbiiliä tietämättään joululahjaksi, jotka sitten tarvitsivat uuden kodin. Serkkuni tiesi että minä olisin valmis hoitamaan kahta pikkuneitiä! Neidit tulivat minulle huonokuntoisina,luisina... tuo 6kk ikä on otettu siitä mitä eläinkauppa on väittänyt niiden iän olevan...

      Ensimmäiset gerbiilini sain 8vuotiaana, JOO tiedän nuorena, mutta sain ne isoveljeni kanssa (vanhemmat oli mukana). veli sitten ei ollutkaan enää kiinnostunut niin se jäi minun harteilleni koko gerbiilien hoito... Kyseinen rouva mistä aiemmin puhuin on toinen ekoista gerbiileistäni hänen siskonsa jouduttiin lopettamaan kasvaimeen 3,5vuotiaana... Gerbiilini ovat ain aolleet terveitä ja kunnossa toisella pikuisista on vain ''synnynnäinenhengitys-sairaus'' tai niin eläinlääkäri kertoi.. Hengitys naksuu.

    • alkuperäinen kirjoit

      Miten olet saanut heidät niin käsikesyksi?:)

    • Gerbuliini

      Gerbiilithän saa tietysti käsikesyiksi viettämällä aikaa niiden kanssa!
      Yksinkertaista! Istu ensin häkin vieressä ja juttele mukavia, katsele niiden puuhausta!
      Toisella vaiheella voit laittaa käden terraarioon, ja jutella taas hennolla äänellä! Älä turhaannu jos gerbut säntäävät karkuun, jatka yrittämistä JOKA päivä! Kun gerbut vihdoin tulevat esiin, anna niille kädestäsi herkkuja niin,että et liikuta kättäsi millään tavalla, vaan annat eläimen nuuskia ja viedä namu äkkiä piiloon syötäväksi!;)
      Huommat pian, että voit jo silitellä gerbuja! Ole niille uskollinen ja hoida eläimiäsi hyvin, niin mikään ei estä niitä rakastamasta sinua! :)

    • lukijoita?

      http://tyttijatintti.blogspot.fi/

      tsekatkaan mun blogi :) se kertoo 2 tyttögerbiilistäni ja sieltä löydät ohjeita lelujen rakentamiseen. Älä tuomitse blogia heti sillä se on aivan uusi :)

    • gerbils<3

      Mulla on kolme gerbiiliä ja yhden niistä voi nostaa käteen: )
      Kaks muuta kiipeilee käsivarsilla jne..

    • Valzu

      Mulla on kolme gerbua ja yks tulee mielellään käteen ja muut ei oikeen oo innoissaan täst kädessä pitämisestä........ Mist tää johtuu???

    • Anonyymi

      Itellä on kaks 10kk vanhaa tyttöä:) Molemmat tulevat kyllä syliin esim juoksuttaessa ja pysyvät kyllä kädessä, ja tulevat siihen itekkin välillä. Riippuu myös vähän päivästä että onko niillä halua tulla kädelle vai ei…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe