Olen muuttamassa yhteen miesystäväni kanssa, Minulla on yksi lapsi ja hänellä kaksi. Tulevaisuudessa siis mieheni lapset tulevat olemaan myös meillä ainakin viikonloppuisin ja mahdollisesti enemmänkin. Ongelma on vain ex-vaimo, joka on laittanut kapuloita rattaisiin kaikella mahdollisella tavalla erosta saakka. Nyt osaan jo odottaa, että mitä hän nyt onnistuu järjestämään. Eli onko odotettavissa, että kun mies osoitteensa muuttaa minun kanssani samaan paikkaan ja tapaamiset täytyy sopia uusiksi, niin voiko esimerkiksi sosiaaliviranomaiset tehdä minusta jonkinlaisen selvityksen, että olen sopiva henkilö taustoiltani, jotta nuo lapset voivat meille tulla isäänsä tapaamaan? Olen jo niin väsynyt kaikkiin selvityksiin ja mutkiin matkassa mitä tuo nainen on onnistunut järjestämään tässä aikojen saatossa. En jaksaisi enää mitään lisäselvityksien tekemisiä.
Tietoa kaipaava
10
222
Vastaukset
- kgflfdkglsdfklgkdflk
Khyllä sinun täytyy alistua selvityksille, tajuatko ollenkaan millaista vastuuta olet ottamassa? lasten äidillä oikeus pistää asia oikeuteen ja laittaa olosuhdeselvitykset vireille.
Jos et jaksa, niin luovuta. Näin se vaan menee, sinä et saa mitään valtaa ennenkuin se sinulle annetaan oikeuden päätösellä-- äitee99
Minähän en yleensäkään ottaen saa mitään mainitsemaasi valtaa tilanteen muutoksen myötä enkä haluakaan. koska kyseessä on toisten ihmisten biologiset lapset. Ja tottahan ymmärrän tilanteen tuoman vastuun myös omalta osaltani. On vain erittäin turhauttavaa tehdä koko ajan jotain selvityksiä vain siksi, että toinen osapuoli haluaa vain tehdä kiusaa, koska ei pysty omaa tilannettaan hyväksymään. Mutta ehkä et jutun perimmäistä syytä alunpitäenkään ymmärtänyt.
- Valetta Lissu!
Älä puhu paskaa.
- Ei men kuin strömssö
äitee99 kirjoitti:
Minähän en yleensäkään ottaen saa mitään mainitsemaasi valtaa tilanteen muutoksen myötä enkä haluakaan. koska kyseessä on toisten ihmisten biologiset lapset. Ja tottahan ymmärrän tilanteen tuoman vastuun myös omalta osaltani. On vain erittäin turhauttavaa tehdä koko ajan jotain selvityksiä vain siksi, että toinen osapuoli haluaa vain tehdä kiusaa, koska ei pysty omaa tilannettaan hyväksymään. Mutta ehkä et jutun perimmäistä syytä alunpitäenkään ymmärtänyt.
Onhan sinulla "valtaa" omassa kodissasi, yhdessä miehesi kanssa. Te perheen aikuiset päätätte teidän kodin yhteiset pelisäännöt ja katsotte että niiden mukaan mennään. Jos homma ei toimi, tulee sinunkin asioihin puuttua, kaikkien lasten osalta.
Sen neuvon annan, että heti alkuun otatte tiukan linjan exän suhteen. Jos annatte hänelle nyt löysiä, tulee häiriköinti jatkumaan ja pahenemaan.
Asiattomuuksiin hänen puoleltaan tulee puuttua heti. Hän ei sanele sinulle, eikä miehellesi mitään ehtoja teidän kotiin, eikä teidän ajankäyttöön( vaikka näin yleensä luulevat).
Te olette vastuussa teillä ja hän vain omassa kodissaan.
Sinä olet vastuussa myös miehesi lapsista silloin kun teillä ovat, et voi sulkea silmiäsi heidän asioiltaan, vastaat kuten aikuisen kuuluukin. Joudut tekemään päätöksiä sen hetkisten tilanteiden mukaan mitä vastaan tuleee. Biologiset vanehmmat päättävät koulu ja terveydenhoito yms. lapsiin liittyvät asiat.
Miksi sinun tulee tehdä selvityksiä? Eikö nämä ns. sosiaalipuolen ihmiset tajua että, miehesi exä häiriköi? Nostakaa tuota exää vastaan syyte kotirauhan rikkomisesta, mikäli jatkaa teidän häiriköintiä. Jossain menee raja siinäkin. Lasten isä on varmasti todettu ok-isäksi, koska saa tavata ja pitää lapsiaan luonaan. Se että sinä olet nyt kuvioissa ei muuta sitä seikkaa
Minulle ja miehelläni oli sama tilanne aluksi. Mieheni ex yritti sanella sääntöjä. Mieheni lapset eivät olisi saaneet tulla viikonloppuna minun kotiini, vaikka mieheni vuoro oli pitää lapsia. Eksä yritti vaatia että mies saa tavata lapsiaan vain ilman minua. Minä en olisi saanut hakea ja viedä hänen lapsiaan. Minä en olisi saanut olla harrastuksissa mukana jne.
Aluksi otin asiat ns. löysin rantein, minun ja mieheni lapset tulivat hyvin juttuun, ja me aikuiset tulimme hyvin juttuun lasten kanssa. Välillä tapaamisia peruuntui eksän takia, välillä piti ottaa lapset vaikka ei ollut mieheni vuoro pitää.
Sitten ostimme yhteisen kodin johon muutimme koko perhe. Minä ja lapseni, mieheni ja hänen lapsille oli omat huoneet tapaamisia varten.
Tässä vaiheessa pidimme mieheni kanssa juttu tuokion, jossa sovimme meidän perheen asiat. Tähän loppui mieheni exän-pompottelu yritykset, niihin ei enään suostuttu.
Toki hän yritti, mutta esim tapaamiset oli paperilla, ja niistä pidettiin kiinni. Aluksi sanoi että, lapset saavat tulla meille, mikäli minä olen muualla. Minä sanoin hänelle että, en lähde kotoani mihinkään, hänellä ei ole oikeutta moista vaatia.
Sanoimme hänelle myös: Että jos hänellä on syytä epäillä mieheni (ja minun)
kykyä huolehtia lapsista, niin alkakoon ajaa asiaa virallisen tahon kautta, ja katsotaan sitten miten käy. Ja että tapaamiset menevät niinkuin on sovittu, jos tulee muutoksia niistä puhutaan etukäteen, eivät ole vain lmoitusluonteisia asiota häneltä. Tottakait välillä suunnitelmat muuttuu ja elää.
Eipä tuo aloittanut mitään selvitys prosesseja. Pikkuhiljaa asiat alkoivat sujua paremmin. Nykyään enään harvoin tulee ristiriitoja, joita pitää selvittää. Toinen mieheni lapsista halusi muttaa meille asumaan pysyvästi kolme vuotta sitten. Tämä sopi myös lapsen äidille.
Ja "lissulle" tiedoksi: Minä en ollut syy eroon, mieheni oli ollut sinkku jonkun aikaa ennekuin tapasimme.
- lopeta jo tehtailu
Mistä näitä samoja aloituksia aina sikiää? Sama henkilö kirjottaa joka pivä samasta aiheesta! Ei vaan jaksa.
- Miksi?
Miksi te yhteen muutatte, jos on tiedossa vaikeuksia? Sen kun pidätte omat kämppänne.
- hyi kamala sinua!
Miksi haluat tunkea väksin toisten elämään siis lasten ja miehen eksän elämään, jopa menemällä niin pitkälle että otat apuvoimia joukkoosi??? Olet todella epätoivoinen, kun väkisin tunget toisten perheeseeen.
Huomaa myös, että omgelmia aiheutat itse huomaamatta sitä itse! Mutta kukapa omia virheitä huomaa tai edes tunnustaa.- jijijijjijijiji
Eksien elämään ei ole kukaan haluamassakaan.
- et sinä ainakaan lis
paraskin puhuja, sinä et itsessäsi huomaa mitään vikaa, vika on aina naikkosissa....
- Puuttukaa!
Ei voi vaatia mitään ! Kyllä sossu tarvitsee vahvat epäilyt siitä, että lapsien hoitoa laiminlyödään, väkivallasta, huumeista mistä tahansa joka vaikuttaisi lapsen kasvuympäristöön, että tutkittaisiin yhtään mitään. Silloinkin mentäisiin sossuun haastatatteluun. Ei teidän kotiin tule ketään, jos siellä ei tapahdu jotain rikollista.
Jotkut ext on hankalia niin kauan kun niiden annetaan olla hankalia. Se on miehen tehtävä puuttua exn touhuihin ja tehdä niistä loppu. Lasten hyvinvointi kärsii siitä, jos äitinsä käy yhden naisen sotaa teitä vastaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455210Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1271671Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151589Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511560- 141275
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171057Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771018Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60857