Mies ei halua kihloihin

Lil85

Olemme tunteneet mieheni kanssa hieman yli 6½ vuotta ja seurustelleet siitä 4½v. Avoliittoa on takana yli 3 vuotta. Olemme muuttaneet yhdessä toiselle paikkakunnalle töiden perässä ja olemme toistemme parhaat ystävät. En epäile ollenkaan, ettei mieheni rakastaisi minua. Meillä on hyvä suhde.

Mutta.

Aloin puhumaan kihlauksesta ensimmäisen seurusteluvuoden aikana. Kun olen kysynyt tulevaisuuden suunnitelmista ja ehdottanut kihlautumista, olen saanut aina "määräaikoja". Ensin mies sanoi, että mennään kihloihin, sitten kun valmistutaan amk:sta. Minä valmistuin vuonna 2009, mies ei koskaan. Toinen "määre" oli, että mennään sitten kihloihin, kun pääsee töihin. Mies sai vakityöpaikan, minä jatkoin opintoja toiselle alalle. Uudet määreet ovat "sitten kun saan enemmän palkkaa" tai "sitten kun sinä valmistut koulusta". Tai "sitten kun minäkin saan jonkun tutkinnon suoritettua". Suurin selitys sille, että mies ei ole vielä polvistunut on se, että "meillä ei ole rahaa mennä kihloihin eikä naimisiin". Mieheni palkka on n. 1600e/kk ja minäkin saan liki 700e/kk. Vuokratulomme ovat "normaalit" ja elämme vaatimatonta elämää. Elätettävänä on yksi kissa. Rahaan vetoaminen on mielestäni naurettavaa ja pelkkä tekosyy. Mieheni mielestä ei, koska sormukset ovat niin kalliit. Olen sanonut, että haluan sormukseni olevan keltakultaa (ainut metalli jota ihoni sietää) ja siinä voisi olla jokin pieni kivi, ihan vaikka zirkoni. Miehelleni käy ihan perus-tavallinen sormus. Mutta ei, ovat silti liian kalliita. Ja koska kihlautumisen jälkeen pitää mennä HETI naimisiin. Esim. jos tänään menisimme kihloihin, niin häiden olisi ihan pakko olla jo kesäkuussa, koska "niin se vain menee". Hänellä on oma visionsa asioiden kulusta eikä minun unelmillani tunnu olevan mitään väliä. Elän kauheassa vauvakuumeessa ja tunnen että poljemme vain paikoillaan. Minä haluan kihloihin, naimisiin ja perustaa perheen. Hänen suuri ajatuksensa on, että tämä kaikki tapahtuu vasta ehkä viiden vuoden päästä, ikään kuin sitten maailma olisi valmis meidän kihlaukselle (?).

Luulin löytäneeni elämäni miehen. Tuntuu, että jos jään, niin minun unelmani romuttuvat ja tulen olemaan onneton. Mitä tässä voi tehdä, kun kuitenkin rakastaa niin paljon?

17

1914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiksi ottanut

      Olen ollut mieheni kanssa suhteessa yli 10-vuotta. Suhteen alussa oltiin teinejä ja mies sanoi, että ei aio koskaan naimisiin. Asialla ei silloin ollut minulle mitään merkitystä, koska naimisiin menoa en ollut edes ajatellut. Nyt vuosien myötä olen tajunnut, että minä todellakin haluan naimisiin ja se on luonnollinen asia suhteessa. Asiasta ollaan puhuttu ja mies puhuu välillä, että voitais mennä naimisiin joskus ja sitten taas, että ei. Vetoaa häiden kustannuksiin ym ja tämäkin on puhuttu läpi, sillä kustannukset ei maistraatin kautta kovat ole. Eli tästä kaikesta voi päätellä, että mies ei halua naimisiin minun kanssa.

      Paljon olen sivusta seurannut, ystäviä ym, että kun se "oikea" löytyy niin asioista ei tarvitse taistella, vaan naimisiin meno tulee luonnostaan ja sitä todella haluaa tehdä toisen onnelliseksi. Minä en teidä, että mitä tekisin..vuosia olen yrittänyt mieheni päätökseen sopeutua, mutta ei ota onnistuakseen. Pohdin asiaa usein ja tulen varmasti katkeraksi ajan myötä, jos annan tässäkin asiassa miehelle periksi..olenkin alkanut pohtimaan, että ehkä tämä mies ei sitten olekaan minua varten ;( Oma moka..tiedän, mutta opiksi olen ottanut :(

      • gnbhnhj

        Aluksi mies vihjaili koko ajan naimisiin menosta ja antoi ymmärtää, että haluaa kanssani naimsiin ja toivoo, että minäkin haluan. Olin aluksi itse epävarma. Kun sitten vuosien seurustelun jälkeen ja avoliitossa asuttuamme sanoin, että olen nyt valmis naimisiin menolle, niin mies käänsikin kelkkansa. Järkytyksekseni hän sanoi, että hän ei ole valmis menemään kanssani naimisiin, eikä tiedä koska voisi olla. Siitähän kehkeytyi iso kriisi ja olin aivan lyöty.

        Aina uin asia nousee esiin, niin mies "rauhoittelee" puhumalla jostain konkreettisesta häihin liittyvästä asiasta kuten millaisen morsiuspuvun haluaisin. Olen hetken onnellinen ja alan ajatella sitä morsiuspukua, kun luulen, että nyt se mieskin on alkanut miettiä naimisiinmenoa. Sitten asiat jatkuvat ennallaan ja kun nostan aiheen esiin, mies sanoo, ettei edelleenkään ole valmis kihloihin tai naimisiin. Mutta, hän kysyy, olenko ajatellut millaisen sormuksen haluaisin? Olen hetken taas onnellinen ja mietin sitä sormusta, kunnes tajuan, että sekin oli vain pelkkää puhetta.

        Olen näköjään sinisilmäinen hölmö, jota mies vaan tuolla lupauspuheellaan vedättää ilman mitään oikeaa aikomustakaan ryhtyä oikeisiin toimiin tai oikeasti kosimaan ja menemään naimisiin. Noilla puheillaan hän vain ns huijaa minut hetkeksi tyytyväiseksi ja mikäs hänellä on ollessa, kun seksiä saa ja kotityöt hoituu ilman mitään sitoumuksia.


    • halpa sormus

      kaupassa on niitä automaatteja mistä saa purkkaa ja kaikenlaista. pistä sinne euro niin sieltä saa varmasti sormuskenkin. ei ole kallista ainakaan

    • ...

      Me ollaan oltu yhessä 8 vuotta. 5 avoliitossa ja alusta asti puhuttiin, että sitte joskus mennään naimisiin. Kihloja ei vaan oo kuulunu ja sopimusta ei oo tehty, teinejä oltiin ku alettiin seurustelemaan. Jossain viiden vuoden paikkeilla annoin takarajan, millon täytyy viimeistään kosia jos mun kans naimisiin joskus haluaa. Että en aio ikuisesti odotella. Saa nähä miten käy, pari vuotta vielä aikaa. Ja mullakaan ei oo mitään prinsessahäätoiveita, eli siitä ei pitäis olla kiinni.

    • Vauvantekohomma

      Oletko varma, että miehesi haluaa perustaa perheen? Itselläni ainakin naimisiinmenoa jarruttaa se, että en todellakaan halua lapsia ikinä (olen 27, joten ehkä tiedän tämän jo). Ehkä miehesi haluaa olla kanssasi, muttei jälkikasvua, ja siksi jarruttaa.

      • srfhsh

        Ei avioliitto välttämättä sitä merkitse että parilla olisi aikomusta hankkia koskaan lasta/lapsia.


    • 6t87798987

      Minusta kihlautuminen ja avioituminen tosiaan ovat asioita joista ei pitäisi joutua taistelemaan, tai alkaa taistella. En ole itse vielä kihlautunut avokkini kanssa (pari vuotta yhdessä ja ollaan 30 ), mutta en ikipäivänä voi kuvitella kihloihin menosta tulevan joku väsytystaistelu. En edes haluaisi väen vängällä kihloihin asettamalla aina uusia ja uusia deadlineja johon mennessä miehen on pakko kosia mua. Tuntuu älyttömältä ajatukselta. Kuitenkin mulla on alusta asti ollut turvallinen olo siitä että mies on tosissaan, ja ollaan puhuttu selväksikin toi asia, että tän suhteen kanssa ollaan tosissaan ja jos jompi kumpi huomaa hengaavansa suhteessa "paremman puutteessa", pitää kertoa heti toiselle. Siksi, että tiedämme että molemmat haluaa perustaa perheen ja mennä naimisiin. Mies kosii jos tuntee haluavansa tehdä niin, en todellakaan pyydä sitä häneltä tai aseta asian suhteen deadlineja. Jos sitten alkaa näyttää siltä että aika kuluu eikä häät tunnu tulevan ajankohtaiseksi, niin tottakai asiasta sitten kannattaa ja pitää keskustella että missä mennään. Ja muutenkin, eihän avioituminen tietysti sellainen asia ole, jossa nainen vain passiivisesti odottaa koska mies päättää olevansa valmis naimisiin. Ei nainenkaan välttämättä ole valmis, mutta molemmilla pitäisi olla käsitys siitä mitä toinen ajattelee/tuntee asiasta ilman mitään vääntöjä.

      • thygnjhgmnjh

        Juuri noin minäkin ajattelin, kunnes kävi ilmi, että tosipaikan tullen mies ei ole halukas menemään naimisiin. Sen jälkeen tilanne muuttuu aika olennaisesti sinunkin näkökulmastasi, ja turvallinen olo ei sitten enää olekaan niin turvallinen. Siihen asti kunnes ratkaiseva ei häitä-keskustelu käydään, voit elellä ruusunpunaiset lasit silmien edessä. Sillä ei ole väliä kuka kosii. Jos rohkaistut kosimaan, niin eiköhän turvallinen olosi hieman muutu, kun mies vastaa ei ja perustelee sillä, ettei ole varma, haluaako sitoutua sinuun loppuelämäkseen menemällä naimisiin. Ja mitä se auttaa, että keskustellaan missä mennään, kun mies kertoo joka keskustelussa, että mennään siinä, että hän ei ole valmis menemään kanssasi naimsiin ja ei tiedä tuleeko joskus olemaan. Tosi turvallista joo.


    • Kyllästynyt11

      Hei, Lil85, mulla on ihan samanlainen ukko. Aina asettaa deadlineja, ensin piti mennä kun hän olisi valmistunut amk:sta eli vuonna 2009, sitten deadline siirrettiin kun hän saa työpaikan, mut ei, nyt ollut vakipaikka jo 2 vuotta. Mä kyllästyin ja kosin ukkoa 29.2., mut ei sieltä tullut oikein oikeeta vastausta, vaan, "ei naiset saa kosia". Hän kuitenkin suostui siinä pelossa, että joutuu hamekankaan mulle maksamaan. Tähän päivään asti ei olla sormuksia haettu, vaikka on ollut monta hyvää päivää ja tilaisuutta hakea ne, mutta ei, aina siirretäänn seuraavaan tiliin tai jotain. Omakin katkeruus alkaa jo kasvaa kun parhaimmat kaverit päivittelevät omiin profiileihin kihlautumisesta ja lähettelevät hääkutsuja, ja ovat olleet yhdessä noin vuoden verran. Mutta me ollaan oltu yhdessä 6½ vuotta ja jotain parempaa tässä odotellaan, mitä?

      • Kysymysmerkki?

        Sinun kohdallasi jollain tavalla ymmärrän että haluat jo naimisiin 6 vuoden jälkeen,mutta vuoden seurustelun jälkeen se on aivan idioottimaista. Ero tulee vuorenvarmasti moisesta teinisekoilusta. Ehkä miehesi on vain järkevä eikä halua vihille koska sen jälkeen ero tulee useimmiten( on monille liian iso elämänmuutos). Kysy suoraan haluaako naimisiin vai ei, jis sinä haluat ja hän ei niin kannattaa alkaa katsella jotain muuta tai tyytyä avoliittoon. Kysy myös itseltäsi miksi haluat pallon jalkaasi, onko se statuskysymys vai muuten vaan. Avioliitossa ei todellakaan ole nykyisin mitään hohtoa tai mieltä, olla voi muutenkin. Järkeä päähän siis!


    • mies112321e

      Mies kyllä menee kihloihin ja naimisiin, kun löytää sen oikean. Sori vaan naiset, mies vaan pitää teitä sen aikaa kunnes löytää paremman ja sen oikean.

      Ihme pakkomielle teillä, jäätte vielä roikkumaan. Nuo teidän kertomat syyt ovat aivan naurettavia tekosyitä, miehenne ei halua teitä ikuisesti

      • turhaodottelevavätys

        Totta, tämä on asiaa. Monta kertaa olen nähnyt kuinka pitkän avoliiton jälkeen kihlataan/avioidutaan sokkona nopeasti vaikka ekan kans väkerrettiin kauan eikä kihlausta/avioliittoa kuulunut. Sama on kohdallanikin, nykymies kyllä odottaa ja katsoo toisten perään odottaen sitä oikeaa. Minä taas olen sellainen saakelin odottelija kun tällaista suvaitsen ja en edes odottele parempaa mutta kait olen tämänkin roolin ansainnut kun oon näin torvi.


    • BBB

      Hei te kaikki, jotka sanotte "mies kyllä tietää, että en mitään prinsessahäitä halua..." Oletteko ihan varmoja, että se oikeasti tietää ja uskoo sen? Mulle tuli yllätyksenä, kun mies (kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen) kosittuaan kuitenkin tavallaan odotti, että minä haluaisin isot kermakakkuhäät. Olisin luullut hänen siinä vaiheessa tuntevan minut paremmin, mutta ilmeisestikin on niin, että vaikka monet naiset sanovat olevansa ihan OK vaatimattomampien häiden suhteen, niin "tosipaikan tullen" sittenkin haluavat ne värikoordinoidut alushousut morsiusneidoille. Eli miehet kuitenkin pohjimmiltaan pelkäävät, että siitä ihanasta naisesta kuoriutuu hirviömorsian, joka pistää hääparin velkavankeuteen seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi!
      Meillä oli mies ilmeisestikin helpottunut, ja useamman kerran kiitollisuutensa ilmaisi siitä, että kun käytännön järjestelyjä alettiin tekemään, niin minä ihan oikeasti en halunnut polttaa niihin ylenmäärin rahaa. Eli siis tämäkin voi olla taustalla miehen näennäisen häähaluttomuuden kanssa.

      • mentävä on

        Kyllä se viesti on kaikille sama, jotka sitä kihlausta odottelee: taistelemaan ei kannata ryhtyä kuin sen yhden kerran, eli just sen kerran kun se kihlaus tulee ensimmäistä kertaa puheeksi. Jos saa epävarman vastauksen tai ei ollenkaan vastausta, niin uusi ukko kehiin ja entinen pois samantien.


      • 16+7

        BBB on oikeassa: miehet ovat välillä sellaisia idiootteja, että keksivät juurikin tuollaista kuraa. Kuvittelevat, että vuosia tuntemansa ihminen, muuttuu jotenkin ihan toiseksi tyypiksi. Niille putkiaivoille on selitettävä kädestä pitäen (vaikka numeroilla), että mitä haluaa. Lauseiden pitää olla lyhyitä ja välillä kannattaa tarkistaa: "kuuntelitko, kuulitko, ymmärsitkö, sisäistitkö".

        Ja kysyä, että mitä mieltä mies on! Joskus se onkin se mies, joka luulee, että häiden on PAKKO olla 200 hengen sukulaishäät, jossa pari on kaiken keskipisteenä ja rahaa menee 20 000e. Useiden suomalaismiesten tiedot häistä tulevat amerikkalaisista elokuvista/sarjoista.


    • yksin jouluna

      Sain viestin tytöltä, joka on kihloissa. Riidellyt omansa kanssa, halusi mua halata. Kun oma ei ymmärrä. Viikko vierähti. Kävin hänen mökillä, kun pyysi hän. Saunasta tuli hän vain pyyhe ympärillä. Paha paikka, ma kuumenin. Tohtinut en halata, arka kun olen,voi pyyhe pudota. Tunnelma taivaissa takkatuli ja kynttilöitä ei mökillä sähköjä. Pusun aran lähtiessä annoin ja karkasin paikalta. Tuli paljon viestejä. Osa aika rohkeita. Pyysin kotiini kahville. Hän tuli viikon päästä. Otti kiinni ja halasimme pitkään ja suutelimme. Keitin kahvit ja juttelimme pitkään. Kaiken kerroin itsestäni, helpottaa kun saa avautua. Kun kauan yksin ollut on. Sohvalla halailtiin ja suudeltiin. Hän kävi aika kuumana. En tohtinut häntä riisua. Kihloissa kun oli. Parin tunnin päästä hän palasi kotiinsa. Hullaannuin ja rakastuin menin aivan sekaisin. Soittelimme ja laitoimme viestejä. Olin taivaissa!Yöllä soitti hän itkien. Sulho soittanut et häntä rakastaa. Ja palasi luokse armaansa. Rakkaus tekee kipeää !!!

    • Kosi kerran ja jos tulee jotain jupinaa, häivy ja kerro että tämä vätystely on se häipymisen syy. Te poljette paikoillanne, ja siinä tramppaatte ellet ryhdistäydy. Jos on rahaa olla avoliitossa on rahaa mennä ilmaiseksi naimisiin. Vätys mies. Sorry. Hae parempi tai herätä jannu lähtemällä ja kertomalla syy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe