Erityislasten ja nuorten asuntola

Nannuska6891

Minua kiinnostaisi työskentely erityislasten ja nuorten asuntolassa. Osaako kukaan kertoa omia kokemuksia millaista tuo työ oikein on?
Minulla on lähihoitajan tutkinto, en varmaan ole pätevä työhön vai vaaditaanko siihen jotain erikoistumista esim. ammattikorkeatutkintoa?
Kiitos.

1

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eevi11

Olen itse töissä erityis lasten ja nuorten asuntolassa. Työ on haastavaa ja fyysisesti sekä henkisesti raskasta. Päivät vaihtelevat hirveästi, riippuen siitä millä tuulella lapset/nuoret ovat. On päiviä jolloin on paljon kiinnipitoja ja lapset saavat paljon raivokohtauksia. On myös päiviä jotka ovat todella rauhallisia ja kaikki tuntuu menevän nappiin. Työ on todella palkitsevaa kun huomaa saavuttaneensa jotain. Asuntoloissa on yleensä määrätty kullekkin lapselle oma henkilökohtainen avustaja jonka kanssa pääsääntöisesti ollaan. Itse viihdyn töissä hyvin koska työkaverit ja työilma piiri on niin loistava ! Suosittelen ehdottomasti sinua hakemaan esimerkiksi kesä töihin asuntolaan. Se on sinulle varmasti erilainen ja opettava kokemus. Ja huomaat varmasti ite muutaman viikon jälkeen onko se asuntolatyö sinun juttusi vai ei :) lähihoitajia työskentelee asuntolassa pääsääntöisesti on myös mm. Koulunkäynti avustajia nuoriso ja vapaa ajan ohjaajia ja vammais pohjaisen tutkinnon käyneitä. Olen itsekin lähihoitaja ja niin on moni muukin työkaverini, joten et siis tarvitse mitään lisä koulutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe