Minua kiinnostaisi työskentely erityislasten ja nuorten asuntolassa. Osaako kukaan kertoa omia kokemuksia millaista tuo työ oikein on?
Minulla on lähihoitajan tutkinto, en varmaan ole pätevä työhön vai vaaditaanko siihen jotain erikoistumista esim. ammattikorkeatutkintoa?
Kiitos.
Erityislasten ja nuorten asuntola
1
180
Vastaukset
- eevi11
Olen itse töissä erityis lasten ja nuorten asuntolassa. Työ on haastavaa ja fyysisesti sekä henkisesti raskasta. Päivät vaihtelevat hirveästi, riippuen siitä millä tuulella lapset/nuoret ovat. On päiviä jolloin on paljon kiinnipitoja ja lapset saavat paljon raivokohtauksia. On myös päiviä jotka ovat todella rauhallisia ja kaikki tuntuu menevän nappiin. Työ on todella palkitsevaa kun huomaa saavuttaneensa jotain. Asuntoloissa on yleensä määrätty kullekkin lapselle oma henkilökohtainen avustaja jonka kanssa pääsääntöisesti ollaan. Itse viihdyn töissä hyvin koska työkaverit ja työilma piiri on niin loistava ! Suosittelen ehdottomasti sinua hakemaan esimerkiksi kesä töihin asuntolaan. Se on sinulle varmasti erilainen ja opettava kokemus. Ja huomaat varmasti ite muutaman viikon jälkeen onko se asuntolatyö sinun juttusi vai ei :) lähihoitajia työskentelee asuntolassa pääsääntöisesti on myös mm. Koulunkäynti avustajia nuoriso ja vapaa ajan ohjaajia ja vammais pohjaisen tutkinnon käyneitä. Olen itsekin lähihoitaja ja niin on moni muukin työkaverini, joten et siis tarvitse mitään lisä koulutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872