mikä osa munassa on alkio? lintuni teki munan ja särjin sen katsoakseni onko minulla kaksi naarasta vai uros ja naaras.. miten on? onko se keltuainen alkio?
Vastaukset 4
- enkuli undu
alkio on se kun poikanen on juuri alkanut kehittyä eli jos rikot munan se keltuainen ei näytä tavalliselta vaan vähän oudolta niin siinä on poikasen alkoi. ps,kommentoikaa jos olen väärässä.
- -M-
Munassahan valkuainen on suurimmaksi osin pehmikettä ja pitää yllä kosteutta, keltuainen eli ruskuainen taas on melkein kokonaan vararavintoa poikasen kasvulle. Alkio on se varsinainen "kasvupiste" eli se munasolun osa joka lähtee jakaantumaan ja kasvamaan poikaseksi. Alkion voi tarkkasilmäinen erottaa rikotusta munasta pienenä täplänä ruskuaisen pinnalla, ja tietysti hedelmöityneessä munassa alkio alkaa haudottaessa kehittyä ja ruskuaisen ympärille kasvaa verisuonia ravinteita kuljettamaan.
Juuri munitusta munasta ei vielä voi päätellä onko se hedelmöitynyt vai ei vaan vasta muutaman päivän haudonnan jälkeen, ja voihan naaraslintu munia hedelmöitymättömiä munia vaikka kaveri olisi koiraskin... - Nilla
alkiota vastaa sikiö. Nisäkkäillä sikiö saa ravintonsa istukan kautta, munivilla eläimillä keltuainen on alkion ravintoa. Itse alkio näkyy muutaman päivän kuluttua munimisesta "veritäplänä" keltuaisen pinnassa. Vastamunitun munan ketuaisessa tätä veritäplää ei vielä näe.
- Ida-Emilia
Sukupuolten selvittämiseen on varmasti helpompikin keino. :) Siinäkin tapauksessa, että munia tulisi koiraalle ja naaraalle, ne saattaisivat olla hedelmöittymättömiä.
Kuvailehan lintujesi ulkonäköä ja käyttäytymistä, esim sitä, laulavatko jne. Se jo kertoo jonkin verran. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391217Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä2841051Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s297896Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto25879Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33771Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte192649- 61575
- 40526
Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine94518Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁59477