mikä osa munassa on alkio? lintuni teki munan ja särjin sen katsoakseni onko minulla kaksi naarasta vai uros ja naaras.. miten on? onko se keltuainen alkio?
mikä on alkio??
4
580
Vastaukset
- enkuli undu
alkio on se kun poikanen on juuri alkanut kehittyä eli jos rikot munan se keltuainen ei näytä tavalliselta vaan vähän oudolta niin siinä on poikasen alkoi. ps,kommentoikaa jos olen väärässä.
- -M-
Munassahan valkuainen on suurimmaksi osin pehmikettä ja pitää yllä kosteutta, keltuainen eli ruskuainen taas on melkein kokonaan vararavintoa poikasen kasvulle. Alkio on se varsinainen "kasvupiste" eli se munasolun osa joka lähtee jakaantumaan ja kasvamaan poikaseksi. Alkion voi tarkkasilmäinen erottaa rikotusta munasta pienenä täplänä ruskuaisen pinnalla, ja tietysti hedelmöityneessä munassa alkio alkaa haudottaessa kehittyä ja ruskuaisen ympärille kasvaa verisuonia ravinteita kuljettamaan.
Juuri munitusta munasta ei vielä voi päätellä onko se hedelmöitynyt vai ei vaan vasta muutaman päivän haudonnan jälkeen, ja voihan naaraslintu munia hedelmöitymättömiä munia vaikka kaveri olisi koiraskin... - Nilla
alkiota vastaa sikiö. Nisäkkäillä sikiö saa ravintonsa istukan kautta, munivilla eläimillä keltuainen on alkion ravintoa. Itse alkio näkyy muutaman päivän kuluttua munimisesta "veritäplänä" keltuaisen pinnassa. Vastamunitun munan ketuaisessa tätä veritäplää ei vielä näe.
- Ida-Emilia
Sukupuolten selvittämiseen on varmasti helpompikin keino. :) Siinäkin tapauksessa, että munia tulisi koiraalle ja naaraalle, ne saattaisivat olla hedelmöittymättömiä.
Kuvailehan lintujesi ulkonäköä ja käyttäytymistä, esim sitä, laulavatko jne. Se jo kertoo jonkin verran. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126