Hulluna Saksaan

Maarit4998

Hei. Olisiko Teillä kertomuksia Saksasta, matkailua ja nähtävyyksiä?
Olen hurahtanut Saksan kauniisiin maisemiin ja seurattuani Lemmen viemää sarjaa, olen aivan rakastunut siihen paikkaan. Kuinka kaunista siellä voikaan olla.

Olen etsinyt jotain suht edullista majoitusta, mutta en ole vielä löytänyt. En osaa saksaa, mutta englantia kylläkin. Olen myös miettinyt jotain opaspalvelua, onkohan siellä millaista tarjolla? Hotellin ei tarvitse olla suuri eikä näyttävä, minulle kelpaa myös jokin huoneistohotelli tai vaikka mökkimajoitus. Tärkeintä olisi päästä ihailemaan nähtävyyksiä.

15

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Basta

      Servus,
      Lennä Muncheniin, sieltä vaikkapa junalla esim. Garmisch-Partenkircheniin, upeita maisemia riittää ja esim. sarjassa LV näkyvä zugspitze löytyy juurikin sieltä. Pikkukaupungeista löytyy edullisia gasthauseja ja paljon nähtävää. Muutenkin mielestäni Bayerin alue on parasta Saksaa...

    • saksafani

      Kävimme viime kesänä katsomassa LV:n kuvauspaikan linnaa, oli tosi kivan näköinen, maaseudulla pienessä kylässä Müncenistä kaakkoon.
      Kannattaa lentää Müncheniin ja ostaa Bayern-ticket lentokentältä, sillä saa vuorokauden liikkua kaikissa paikallisissa kulkuneuvoissa halvalla. Joka puolella on tarjolla yksityismajoitusta "Zimmer frei". Toinen vaihtoehto on vuokrata loma-asuto ja tehdä sieltä retkiä ympäristöön, osoite www.ferienwohnungen.de.

      Kannattaa mennä joko Garmisch-Partenkircheniin tai Berchtesgadeniin, jossa mm. Hitlerin Kotkan pesä. Kaunein paikka missä ikinä olen käynyt oli samaisessa paikassa Königsee, tee laivamatka toisella rannalla olevaan entiseen luostariin, joka muutettu hotelli-ravintolaksi. Et taatusti pety. Jo 19 vuotta olen kesälomani viettänyt Saksassa, joko Baijerissa tai Schwarzwaldissa. Koskaan en ole pettynyt.

    • Pyöräillen kuumassa

      Olen etelä-sakassa lomalla parhaillaan, Bodenseen rannalla. Tänään oli 37 astetta lämmintä!!! Pyöräilin ja melkein pyörryin, kaikki terassit ovat auki, katumusikantit soittelevat säveliään ja meno on ihanan rentoa ja rauhallista.
      Joka puolella Saksaa on Gasthauseja, missä voi yöpyä halvalla.
      Ruoka ja juoma on paljon halvempaa kuin Suomessa. Ihmiset ovat auttavaisia ja yrittävät kyllä englantiakin, varsinkin nuoret lukevat sitä koulussa.
      Saksassa on upeita pyöräreittejä ja pyöriä voi vuokrata halvalla.

    • mosel_love_72

      Lennä Ryanairilla Frankfurtiin ja siitä taksilla ajelet Moselin laaksoon. Noin 5km välein toinen toistaan ihanempia pikkukyliä ja -kaupunkeja!! Et pety varmasti. Linnoja löytyy ja tietenkin viinitupia yllinkyllin.

    • nipo

      Tässä blogissani
      www.pipa01.blogspot.com
      tägin "Saksa ja elämä Saksassa" alla kirjoitan myös turisteja koskevista asioista. Luonnonkaunis maa, edulliset hinnat, ystävälliset ihmiset.

    • RyanAirilla Hahniin

      Moselin laakson on helppoa ja halpaa matkustaa Suomesta. RyanAirilla on suoria lentoja Tampereelta Hahniin, joka sijaitsee aivan Moselin laakson tuntumassa. Alueella sijaitsee useita tunnelmallisia kaupunkeja. Esimerkiksi Bernkastel-Kues on vierailemisen arvoinen.

      Lisää tietoa esim. täältä:

      matkaideoita.com/mosel.html

    • Pohj.Baijeri

      Nürnbergissä on paljon museoita ja kiva vanha kaupunki (Joulumarkkinat!), maisemat eivät ole erikoiset, mutta käynnin voi yhdistää esim. Münchenin matkaan, josta käynti junalla näppärää.

    • Maarit4998

      Kiitos kaikille! :) Suunnitelmat meni jähin alkuvuodesta mutta nyt uutta suunnitelmaa pukkaa, pienellä porukalla lähdettäisiin uudeksi vuodeksi saksaan :)

      Kertokaapa jos teillä on kokemusta, millainen paikka ja mitä tekemistä tuolla olisi talvella. Haluaisimme majoittua johonkin pieneen motellin tyyliseen mutta esim, hotellitkin käyvät. Ajattelimme että suuntaisimme lähelle Muncheniä.

      Onkohan saksassa kuinka vaikea tuo liikenne? Mietimme jos ottaisimme oman auton mukaan mutta eikös siellä ole myös aika edullista tuo vuokraaminenkin?

    • Maarit4998

      Kiitos paljon!! :)

      • suosittelen

        Jos autolla meinaatte lähteä, niin kannattaa sitten unohtaa autobahnit ja ajella vain pikkuteitä. Pikkukylää pikkukylän perään, kauniita maisemia ja melkein joka kylässä on gasthauseja jossa yöpyä edullista ja syödä saa paikallista lähiruokaa. Tietenkin jos nopeasti hyaluaa paikasta toiseen niin motaria sitten ehdottomasti, koska nopeusrajoitukset ei todellakaan ole esteenä eikä liikennevalvontaa sanottavammin ole. Jos talviaikaan ootte menossa niin muistakaa, ettei Saksassa saa ajaa nastarenkailla. Ajokulttuuri on todella toiset huomioonottavaa eli tietä annetaan mutta oletetaan että myös toinenkin antaa. Siellä on todella helppoa ajaa.

        Alpit on näkemisen arvoiset, menitte sitten kesällä tai talvella, Pohjois-Saksassa on sitten sangen tasaista. Jos aikaa on, kannattaa kierrellä ja tulla vaikka Moselin kautta kotiin.Ja kannattaa laittaa muistiin ihanat joulumarkkinat, joita vietetään joka kylässä ja kaupungissa. Glühweinia ja mukavaa markkinameininkiä, saksalaisethan ovat varsin jouluihmisiä.

        Itse viime kesänä lähdimme Lyypekistä ja ajeltiin ihan itärajaa pitkin Itävaltaan asti ja alppia ja alppien reunaa länsirajalle ja sieltä kotiin. Aikaa kannattaa moiseen matkaan varata, meillä meni 2 1/2 viikkoa, mutta mukavaa oli.


      • Ich, ich!
        suosittelen kirjoitti:

        Jos autolla meinaatte lähteä, niin kannattaa sitten unohtaa autobahnit ja ajella vain pikkuteitä. Pikkukylää pikkukylän perään, kauniita maisemia ja melkein joka kylässä on gasthauseja jossa yöpyä edullista ja syödä saa paikallista lähiruokaa. Tietenkin jos nopeasti hyaluaa paikasta toiseen niin motaria sitten ehdottomasti, koska nopeusrajoitukset ei todellakaan ole esteenä eikä liikennevalvontaa sanottavammin ole. Jos talviaikaan ootte menossa niin muistakaa, ettei Saksassa saa ajaa nastarenkailla. Ajokulttuuri on todella toiset huomioonottavaa eli tietä annetaan mutta oletetaan että myös toinenkin antaa. Siellä on todella helppoa ajaa.

        Alpit on näkemisen arvoiset, menitte sitten kesällä tai talvella, Pohjois-Saksassa on sitten sangen tasaista. Jos aikaa on, kannattaa kierrellä ja tulla vaikka Moselin kautta kotiin.Ja kannattaa laittaa muistiin ihanat joulumarkkinat, joita vietetään joka kylässä ja kaupungissa. Glühweinia ja mukavaa markkinameininkiä, saksalaisethan ovat varsin jouluihmisiä.

        Itse viime kesänä lähdimme Lyypekistä ja ajeltiin ihan itärajaa pitkin Itävaltaan asti ja alppia ja alppien reunaa länsirajalle ja sieltä kotiin. Aikaa kannattaa moiseen matkaan varata, meillä meni 2 1/2 viikkoa, mutta mukavaa oli.

        "Ajokulttuuri on todella toiset huomioonottavaa eli tietä annetaan mutta oletetaan että myös toinenkin antaa."
        No ei todellakaan, ainakin etelän kaupungeissa tilaa ei tule ja muutenkin aika "minä minä" meinikiä, ehkä landella toisin.


      • saksan kvijä
        Ich, ich! kirjoitti:

        "Ajokulttuuri on todella toiset huomioonottavaa eli tietä annetaan mutta oletetaan että myös toinenkin antaa."
        No ei todellakaan, ainakin etelän kaupungeissa tilaa ei tule ja muutenkin aika "minä minä" meinikiä, ehkä landella toisin.

        Vastaisin ajokulttuuriin
        Saksassa annetaan kyllä tietä. Olemme matkanneet n. 15 vuotta Saksaan, pari kertaa vuodessa. Kyllä siellä ajokulttuuri on aivan eri luokkaa kuin meillä täällä Suomessa.


      • Kilvet...
        saksan kvijä kirjoitti:

        Vastaisin ajokulttuuriin
        Saksassa annetaan kyllä tietä. Olemme matkanneet n. 15 vuotta Saksaan, pari kertaa vuodessa. Kyllä siellä ajokulttuuri on aivan eri luokkaa kuin meillä täällä Suomessa.

        Ehkä sitten vieraskilpisten autojen kanssa voi niin olla, mutta saksankilpisten kanssa ei tilaa tule.


    • TMP-CIA

      Maalla ja kaupungeissakin pääosin on mukava ajella, kyllä Saksa on ajokulttuurimaa Suomeen verrattuna, varsinkin jalankulkijat huomioidaan. Autobahnilla ajetaan lähellä edelläajavaa ja nopeudet on tietty toista mihin Suomessa on tottunut. Mutta siihen tottuu.Rohkeesti vaan rattiin - KANNATTAA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe