Sädehoidot alkavat

rs2012

25 päivä alkavat sädehoitoni.Olen käynnyt koemakaamassa alustan ja saanut tauoinit,ja nyt mietityttää miksi sain jopa oikealle puolelle,vaikka vasemmasta rinnasta on kyse?
Toinen vaihtoehto oli rinnan koko poisto,mutta sitä en halua tässä vaiheessa.Siihen oltaisiin heti ruvettu rakentamaan uutta rintaa,ihon alle oltaisiin laitettu jonkinlainen "pussi" ja siihen oltaisiin ruiskutettu keittosuolaa ja ihoa oltaisiin venytetty jollainlailla.
Sain sädehoidot siirettyä näin pitkälle,koska pelkoni on niin suuri ja halusin toipua sytoista kunnolla ensin.

FEC kuurinihan lopetettiin 4 kerran jälkeen,koska sivuvaikutukset olivat niin pahat.Lopuksi kynnet rupesivat muuttumaan lilan värisiksi.Silmäni eivät ole vieläkään kunossa ja ulkona oleminen on hankalaa,koska ne todella valuvat vettä ja nenä myös.Vaikka onkologi sanoi että minkäänlaisia neuroloogisia vaivoja en saisi lisää,niin nekin on ikävä kyllä omalla tavallaan lisääntyneet.Olen miettinyt miten tässä olisi käynnyt jos olisin joutunut saamaan kaikki 6 sytokuuria,miten minun olisi käynnyt silloin?

Elikkä näin täällä.Kertokaa miten olette itse kokenneet sädehoidot ja minkälaisia sivuvaikutuksia olette niistä saanneet?

Hyvää kevää jatkoa palstan syöpäpotilaille ja tsemppiä!

10

278

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ra

Sädehoidossa ei olla kun minuutti.pari kerrallaan.Se ei tunnu miltään.Ainoastaan matkat voivat olla rasittavia kun säteitä anneaan jokainen arkipäivä peräkkäin.

• 19+9

Yksilöllistä tuokin.Sinä -ra olet selvinnyt todella hienosti kaikesta,kaikki ei sitä tee.

• -ra

No ei ihan niinkään,Sanoivat jotta voi tulla sydämeen tai keuhkoihin jotakin häikkää ja kummankin infarktin olen läpi käynyt.

• syöppis.

Kuka niin sanoo?

• -ra

Sädehoidon hoitajat.

• syöppis.

Eipä ole minulle tuosta mitään sanoneet vaikka olen saanut sädehoidot rintasyöpääni.

• -ra

Riippuu vissiin mihin kohtaan sädehoito tulee ?Minulta oli leikattu rinta ja kainalosta imusolmukkeita.Ei ollut kun pikkasen ihoa siinä alla mihinkä sädehoito laitettiin.En tiedä onko se helpompi silloin jos on osa poisto ?

• syöppis.

Minulla oli koko poisto ( gradus 3,kasvain 5,7cm.) sekä poistettiin kainalon imusolmukkeet joissa oli 7:ssä syöpäsoluja.Sain taxo-ceff s'ädehoidot,arimidex.5.vuotta.

• -ra

Minullakin oli gradus 3 samat hoidot sain.Ainoastaan Aridimex jouduttiin vaihtamaan Aromasiiniin.

• Taas tää alkaa...

-ra taa kertoo omia tarinoitaan,mistä kaiken keksiikään? On rumaa valehdella,ja keksiä moisia tarinoita,joku voi vielä uskoakkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      59
      1190
    2. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1128
    3. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      116
      1054
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      7
      960
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      96
      950
    6. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      5
      775
    7. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      27
      731
    8. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      192
      686
    9. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      71
      659
    10. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      73