Nico Rosbergin ns. suomalaisuus

Levoska ja rakas

Mielellämme otamme suomalaisiksi menestyjät, emme häviäjiä. Takavuosina meitä hiveli mm. parin venäläisen urheilusuoritukset, vaikka heillä ei ollut Suomeen muuta yhteyttä kuin suomalaisperäinen nimi. Toinen sai jopa Suomen kansalaisuuden ja jätti kyllä samantien urheilunkin.
Nyt meitä hivelee Nico Rosbergin formula-voitto. Voittajan isä on suomalainen, voittaja kilpailee saksalaisena eikä puhu edes suomensanaa. Missä se suomalaisuus hänessä on?
Luimme äsken rakkaani kanssa saksalaisia nettilehtiä, kyllä Nico on niissä saksalainen, Suomesta ei ole pienintäkään mainintaa hänen yhteydessä.Onnea saksalaiselle Nico Rosbergille ainakin meiltä kahdelta!
Otetaanpa jäitä hattuun ja lopetetaan se vierasmaalaisten omiminen suomalaisiksi. Kyllä mellä on ihka oikeita suomalaisurheilijoitakin kannustettaviksi. KImikin on ihana ja hyvä urherilija eikä Nykäsen Mattikaan hullumpi ole meidän mielestä vaikka onkin tuittupäinen.

13

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän Nico,hanaa!

Jos isä on suomalainen, niin on sitten poikakin, joten pää kiinni typerykset!

• 5:s

Nico Rosberg on myös Suomen kansalainen. Kaikenlaiset kakkahattuämmät luulee omiaan. Selvä kateus paistaa läpi Pysy siellä Kätössä vaan ja jatka seuraavalla mäyriksellä. Siwasta lisää jos loppuu kesken.

• fsafsaf

Mutta on ihan itse sanonut, että on saksalanen. joka toinen viikko F1 osakilpailun voittaa joku, en minä ainakaan jaksa olla kateellinen. Paljon muitakin kisoja voittaa joku jatkuvasti, miksi pitäisi olla kateellinen kun ei ole koskaan ko. mittelöihin ollut omaa mielenkiintoa? Kyllä tuo on lapsellista, että jos jonkun mielipide ei miellytä, niin ollaan muka kateellisia. Urho Kekkonenkin on omittu kainuulaiseksi, vaikka oli savolainen. Enkä ole kade kainuulainen, vaan nimenomaan savolainen alunperin ja urkki on meidän!

• Turhaa nimittelyä

En minä tuossa levoskan porukan kommentissa kateellisuutta näe. Onko niin että kun kajaanilaisetja koko kainuulaisetkin on leimatrtu kateelliseksi sakiksi niin sitä kadetta ollaan näkemässä joka paikassa jos jollakin on selkeä mielipide asiasta.
      Rosbergilla on tietääkseni kaksoiskansalaisuus mutta saksalaiseksi hän kuulemma tuntee itsensä (kts eilinen Bild-Zeitung).

• fsafsafsaf

Eikä siinä ole mitään pahaa, että ko. heppu tuntee itsensä saksalaiseksi, kun on aina siellä asunut ja äiti on Saksasta. Outoahan se olisi, jos kaverin pitäisi rueta suomalaiseksi suomalaisen isän vuoksi.

Itselläni on toinen vanhempi pohjanmaalta, mutta en tunne itseäni tippaakaan pohjalaiseksi, vaan olen toisen vanhemman puolelta savolais-kainuulainen - kainuuseen ei ole tippaakaan verisiteitä, mutta suurimman osan elämästäni olen kainuussa asunut. Sinnikkäämpi kyllä olen kuin kainuulaiset tai savolaiset Minusta on lähinnä huvittavaa ottaa kunniaa jonkun tekemistä jonkin pienen langan takia, mikä yhdistää alueeseen.

• silläsipuli

Näky tuossa hesarissa sanovan: "Olen saksalainen." Niin että se siitä.

• Rosenberg

Eihän tuo osaa suomen sanaa edes sen verran että lähettäs isälleen terveiset suomeksi. Sakemanni ja saa ollakkin.

• seleväpeliseon

Sama juttu tuli meikäläöisen silmiin HS:n urheilusivun kolumnista. Sakemanni Rosberg voitti siis, suomalaiset Räikkönen ja Kovalainen hävisi. Ei kai tässä mistään kateesta ole kyse!

• On se niin väärin
    • monenlaista

Eduard Hämäläinen haalittiin Suomeen. Ei ollut muuta kuin nimi suomalainen. Lopetti urheilun saatuaan kansalaisuuden.

• ajetaan me tandemill

Levoska voi taas työntää sen rakkaansa sinne reikään minne ei aurinko paista.Ja,Kovalainen,lopetti ryyppäämisen ja kuvitteli että sillä se auto saadaan lentoon.Vittu kun oikeesti polkuautolla ei voi pärjätä formuloissa,vaikka polkisi kuinka kovaa...lainen.

• Vormulaässä

Nykänen se lopetti ryyppäämisen ja kyllä lentää. Ja kekessä ei muuta vikaa kuin se että iisalmelainen,tosin stockiksessa syntynyt eli puoliksi ruotsalainen.

• lemaans
        Vormulaässä kirjoitti:

Nykänen se lopetti ryyppäämisen ja kyllä lentää. Ja kekessä ei muuta vikaa kuin se että iisalmelainen,tosin stockiksessa syntynyt eli puoliksi ruotsalainen.

Onnex on kimi ja kovis!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3194
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2902
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      70
      2723
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      34
      2616
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2138
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1699
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      83
      1668
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1659
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      13
      1651
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1539
    Aihe