veroilmoitusta tekemässä

maalia ja maalia

Viimeinen vuokralainen jätti asunnon tosi huonoon kuntoon. Seinät jouduttiin maalaamaan ja sähköjohtoja korjaamaan. Noista tarvikkeista on tietysti kuitit, joiden summat laitan veroilmoitukseen vähennyksinä. Mutta entä työ, kun tein sen maalaustyöt itse? Entä siivouskulut? Hyväksytäänkö omat työt vähennyksenä verotuksessa ja miten se pitäisi ilmoittaa? Meni kuitenkin useampi päivä siivotessa ja maalatessa.Vuokralaiselta en saa mitään korvausta.

7

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinluulisin

Varmaankin tuomareiden mielestä normaalia asunnon kulumista, että itse maksat sitten kaikki.

Asuntohan kuluu käytössä, ei ole enää uudenveroinen sitten, veikkaan että tuomarit määräisivät asunnon omistajan korjaamaan ... vuokraajalla ei syytä..
      '

• ap

Kysymys onkin vain tuosta verovähenyksestä. En ole asiaa mihinkään oikeuteen viemässä ja seinät olisi pitänyt muutenkin maalata lähiaikoina. Kysymys onkin hyväksyykö verottaja maalien lisäksi myös itse tehdyn maalaustyön ja mistä summasta? Jos olisin teettänyt vieraalla olisin kai saanut maalarin ja siivoojan palkkakulut vähennyksiin.

• olematon vähennys
        ap kirjoitti:

Kysymys onkin vain tuosta verovähenyksestä. En ole asiaa mihinkään oikeuteen viemässä ja seinät olisi pitänyt muutenkin maalata lähiaikoina. Kysymys onkin hyväksyykö verottaja maalien lisäksi myös itse tehdyn maalaustyön ja mistä summasta? Jos olisin teettänyt vieraalla olisin kai saanut maalarin ja siivoojan palkkakulut vähennyksiin.

Miten voisit käyttää vähennyksenä kuluja joita sinulle ei ole syntynyt?!?

Hyvän tuntipalkan sä kuitenkin sait itsellsi kun leikit ammattimaalaria.

• Vero-tiimi vastaa

Suosittelen kirjoittamaan saman tekstin tuonne
      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6044

Siellä on vero-tiimi, joka vastailee kysymyksiin, saa ainakin oikean ja luotettavan vastauksen, verrattuna näihin kommentteihin.

• verottajan pikku apu

Omasta työstä ei saa senttiäkään vähentää.
      Kilometrikorvauksista saa noin 20 senttiä per kilometri. Eli kun haet esim. sähköjohtoa kaupasta.
      Tarvikkeet kannatta ostaa silloin kun siellä on vuokralainen ollut jo tovin.
      Muuten ne voidaan katsoa peruskorjauksena, jolloin niitä ei pysty vähentämään, vasta kun osaketta myydessä.

• Vuokranantaja

Kotitalousvähennystä ei saa sijoitusasuntoon tehdyistä töistä. Ja kotitalousvähennyksen saa ylipäätänsäkin vain jos työn tekijä on ennakkoperintärekisterissä, se kannattaa ensin tarkistaa.

• Sama vuokranantaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      51
      1449
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      169
      1244
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1077
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      1022
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      213
      971
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      13
      925
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      54
      838
    8. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      30
      836
    9. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      812
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      785
    Aihe